Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė Milda Vainiutė išnagrinėjo skundą dėl Trakų rajono savivaldybės (Savivaldybės) administracijos darbuotojų veiksmų (neveikimo) sprendžiant eismo organizavimo klausimą, t. y. priimant sprendimą Trakų miesto centrinėje dalyje, atkarpose: Karaimų g. prie įvažiavimo į Apžvalgos g.; Vytauto g. ir Kranto g. sankirtoje; Trakų g. prie Trakų priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, įrengti draudžiamuosius kelio ženklus – motociklų eismas draudžiamas (toliau – drausti motociklų eismą).
Skundo tyrimo metu Seimo kontrolierė nustatė, kad Savivaldybės įmonė UAB „Trakų paslaugos“, užsiimanti aplinkos tvarkymu, automobilių parkavimu, raštu kreipėsi į Savivaldybės Kelių eismo saugumo komisiją (Komisija), siūlydama drausti motociklų eismą Trakų miesto centrinėje dalyje įrengiant draudžiamuosius kelio ženklus. Komisija, apsvarsčiusi UAB „Trakų paslaugos“ pateiktą siūlymą, nutarė jam pritarti, o Savivaldybės administracijos direktorius sprendimu pritarė Komisijos sprendimui.
Seimo kontrolierė, įvertinusi skundo tyrimui pateiktą Savivaldybės informaciją bei dokumentus, atkreipė dėmesį į tai, kad minėtuose dokumentuose nebuvo nurodyta: dėl kokių priežasčių (motyvų) yra teikiamas siūlymas drausti motociklų eismą Trakų miesto centrinėje dalyje; kieno (Savivaldybės gyventojų, pėsčiųjų) bei kokius interesus siekiama apginti; ar Komisija vertino atskirų asmenų grupių interesus (pvz., asmenų, vairuojančių motociklus ir gyvenančių teritorijoje, kurioje planuojama drausti motociklų eismą); ar Komisija vertino faktines aplinkybes (pvz., Trakų rajono policijos komisariato pateiktą informaciją apie eismo įvykius, kuriuos sukėlė asmenys, vairuojantys motociklus; Savivaldybės administracijos direktorės bei Trakų seniūnijos seniūnės pateiktą informaciją apie gautus skundus dėl motociklų eismo ir kt.) bei kokiais teisės aktais vadovaujantis buvo nutarta pritarti UAB „Trakų paslaugos“ pateiktam siūlymui.
Atsižvelgdama į tai, Seimo kontrolierė pažymoje pabrėžė, jog sprendžiant klausimą dėl motociklų eismo draudimo Trakų miesto centrinėje dalyje nebuvo vadovaujamasi teisės aktuose įtvirtintais principais (asmens, visuomenės ir valstybės interesų įvertinimo ir derinimo užtikrinant saugų eismą; savivaldybės bendruomenės ir atskirų savivaldybės gyventojų interesų derinimo; įstatymo viršenybės; gero administravimo) bei teisės aktų nuostatomis, reglamentuojančiomis, jog administraciniame sprendime turi būti nurodyta administracinio sprendimo teisinis ir faktinis pagrindas, nes nei Komisijos posėdžio protokole, nei Savivaldybės administracijos sprendime nebuvo nurodyti priimamų sprendimų teisinis ir faktinis pagrindas.
Atsižvelgiant į tai, kad nemotyvuotas administracinis aktas daro neigiamą poveikį subjektų teisėms ar interesams, Seimo kontrolierė Savivaldybei rekomendavo: įpareigoti Komisiją pakartotinai svarstyti UAB „Trakų paslaugos“ rašte pateiktą siūlymą – drausti motociklų eismą Trakų miesto centrinėje dalyje, įvertinant visas sprendimo priėmimui aktualias aplinkybes, bei pateikti Savivaldybei motyvuotą siūlymą pritarti / nepritarti UAB „Trakų paslaugos“ pateiktam siūlymui, taip pat Komisijai pateikus siūlymą, priimti motyvuotą sprendimą pritarti / nepritarti Komisijos siūlymui.
Su pažyma galite susipažinti čia: pažyma Nr. 4D-2023/2-407
Susijusios naujienos

Ką daryti nukentėjus nuo neapykantą kurstančios kalbos ar neapykantos nusikaltimo?

Aknystos socialinės globos namuose – pakartotinis Seimo kontrolierių įstaigos patikrinimas
