Seimo kontrolierė Erika Leonaitė išnagrinėjo pareiškėjų skundą dėl Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos pareigūnų biurokratizmo ir vartojimo ginčo nagrinėjimo terminų nesilaikymo. Į Tarnybą pareiškėjai kreipėsi dėl fizinių asmenų nekokybiškai atliktų grindų atnaujino darbų. Darbus atlikę asmenys trūkumus pripažino, tačiau jų neištaisė ir pinigų pareiškėjams negrąžino.
Seimo kontrolieriai turi pareigą prižiūrėti, ar valdžios įstaigos vykdo pareigą tinkamai tarnauti žmonėms, ir turi teisę teikti siūlymus ar pastabas atitinkamoms institucijoms ir įstaigoms dėl administravimo gerinimo, kad nebūtų pažeidinėjamos žmogaus teisės ir laisvės. Seimo kontrolierė taip pat pabrėžė, kad minėtos Tarnybos darbuotojai, nagrinėjantys vartojimo ginčą, be specialiųjų teisės aktų nuostatų, savo veikloje turi vadovautis ir gero administravimo, atsakingo valdymo principais.
Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatyme nustatyti Tarnybos sprendimų dėl vartojimo ginčų priėmimo terminai, t. y. 90 dienų su galimybe pratęsti 30 dienų, yra skirti užtikrinti asmenų teisei į klausimų išsprendimą per įmanomai trumpiausią laiką, neatidėliojant. Taip pat, kad procesas nebūtų pernelyg ilgai užtęsiamas, o minėta Tarnyba įvykdytų jai pavestą kompetenciją. Tad akivaizdu, kad asmenys, besikreipiantys į Tarnybą, pagrįstai tikisi, kad jų klausimai bus išsprendžiami per įmanomai trumpiausią laiką, neviršijant įstatyme nustatytų terminų.
Šiuo konkrečiu atveju Tarnyba sprendimą pagal pareiškėjo skundą priėmė per 258 dienas – 3 kartus viršijo įstatyme nustatytą terminą ir jo nustatyta tvarka nepratęsė.
Tarnybos šio tyrimo metu pateiktus paaiškinimus dėl tokio neveikimo – ginčo nagrinėjimo terminas nebuvo pratęstas dėl sudėtingų tarp vartotojo ir paslaugų teikėjo kilusio ginčo aplinkybių, įtaką užsitęsusiam pareiškėjų prašymo nagrinėjimui turėjo aktyvi darbuotojų kaita, darbuotojų skaičiaus sumažėjimas, didelis darbo krūvis – Seimo kontrolierė įvertino kritiškai. Tarnybos vadovas privalo užtikrinti Tarnybos funkcijų vykdymą įstatymų nustatyta tvarka, nepriklausomai nuo jos nurodytų ginčo nagrinėjimo aplinkybių, vidaus administravimo problemų.
Šiuo atveju minėta Tarnyba ne tik nepagrįstai neišnagrinėjo vartojimo ginčo per įmanomai trumpiausią laiką, bet ir iš esmės pažeidė įstatyme nustatytus tokių ginčų nagrinėjimo terminus. Taip pat ignoravo pareiškėjų teisėtus lūkesčius, todėl pareiškėjų teisė į gerą administravimą buvo pažeista.
Plačiau su skundu galite susipažinti čia.