Seimo kontrolierius Augustinas Normantas išnagrinėjo pareiškėjo skundą dėl jo kreipimosi neužregistravimo Varnių regioninio parko direkcijos (toliau vadinama – Direkcija) naudojamoje dokumentų informacinėje sistemoje. Pareiškėjas elektroniniu paštu informavo Direkciją apie galimai neteisėtai regioniniame parke įrengtą poilsiavietę. Šis pareiškėjo kreipimasis nebuvo užregistruotas dėl formos reikalavimų neatitikimo.
Seimo kontrolierius akcentavo, jog teisės aktuose yra įtvirtintas imperatyvas institucijoms / įstaigoms dokumentų registruose ar naudojamose informacinėse sistemose užregistruoti visus šioje institucijoje / įstaigoje gautus su jos veikla susijusius dokumentus. Išimtis yra įtvirtinta Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėse, numatant atvejį, kai asmens kreipimasis, pateiktas elektroninėmis priemonėmis, neprivalo būti registruojamas, kai į jį gali būti atsakyta tą pačią dieną.
Seimo kontrolierius pabrėžė, kad asmens kreipimosi (prašymo / skundo / pranešimo) užregistravimas ir priėmimas nagrinėti yra du skirtingi ir netapatūs procesai. Galiojantis teisinis reglamentavimas įpareigoja pirmiausia užregistruoti atitinkamame institucijos dokumentų registre gautą, su šios institucijos veikla susijusį, kreipimąsi, o šį veiksmą atlikus įstaigos vadovas priima sprendimą dėl prašymo priėmimo / nepriėmimo nagrinėti / tikslingumo kreiptis į pareiškėją dėl nustatytų kreipimosi trūkumų pašalinimo.
Seimo kontrolierius pažymėjo, jog Direkcija savo veikloje privalėjo vadovautis atsakingo valdymo, gero administravimo principais ir, nustačiusi, kad pareiškėjo prašymo pateikimo forma neatitinka įtvirtintų reikalavimų, galėjo imtis aktyvių veiksmų bei pati kreiptis į Pareiškėją, paaiškinti jam galimus kreipimosi pateikimo būdus ir tai, kokius veiksmus jis turėtų atlikti / dokumentus pateikti, t. y. Direkcija privalėjo detaliai išaiškinti pareiškėjui netikslumus ir kaip juos pašalinti.
Tačiau Direkcija į pareiškėją nesikreipė. Informacija apie kreipimosi formos trūkumus pareiškėjui buvo pateikta tik po pakartotinio pareiškėjo kreipimosi į šią įstaigą.
Seimo kontrolierius konstatavo, jog Direkcijos pareigūnų neveikimas, kai pareiškėjo kreipimasis nebuvo užregistruotas Direkcijos naudojamoje informacinėje sistemoje / dokumentų registre taip pažeidžiant Dokumentų ir archyvų įstatymo, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių bei Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių nuostatas, Direkcijos veiksmai, kai pareiškėjui buvo pateiktas formalus atsakymas, kuriame nebuvo detaliai ir suprantamai išaiškinta, kokių konkrečiai duomenų nepakanka, turi Seimo kontrolierių įstatyme apibrėžtų biurokratizmo požymių.
Nuotrauka: pexels.com
Susijusios naujienos

Ką daryti nukentėjus nuo neapykantą kurstančios kalbos ar neapykantos nusikaltimo?

Aknystos socialinės globos namuose – pakartotinis Seimo kontrolierių įstaigos patikrinimas
