Seimo kontrolierė Erika Leonaitė nustatė, kad kai kuriais atvejais Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcija, gavusi asmenų, kuriems surašyti privalomieji nurodymai, prašymus stabdo privalomųjų nurodymų vykdymo procesą remdamasi teisme pradėtu procesu. Seimo kontrolierė atkreipė dėmesį į tai, jog tais atvejais, kai pareiškėjas kreipiasi į teismą dėl privalomojo nurodymo įvykdymo termino pratęsimo, toks pareiškėjo prašymas teisme nebūna tenkinamas, o pradėta administracinė byla būna nutraukiama, nes tokių reikalavimų vertinimas nepriskirtas teismų kompetencijai.
„Tokia Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos pozicija lemia visiškai nepagrįstą Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos neveikimą privalomųjų nurodymų priverstinio vykdymo inicijavimo etape“, – išvadose pastebi E. Leonaitė, pabrėždama, kad pirmiau aptarti Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos pareigūnų veiksmai, nors ir vykdomi laikantis teisės aktuose nustatytų reikalavimų, visuomenės gali būti traktuojami kaip netinkami ir turintys neveikimo (vilkinimo) požymių.
„Teisinis reglamentavimas turi užtikrinti teisės sistemos aiškumą bei nuoseklumą, o tyrimo metu nustatyti teisinio reglamentavimo trūkumai privalo būti ištaisyti“, – tyrimo išvadose pastebi Seimo kontrolierė rekomenduodama Aplinkos ministerijai ir Inspekcijai įvertinti poreikį pašalinti tyrimo metu nustatytus egzistuojančius teisinio reguliavimo trūkumus bei tuo pagrindu priimti reikiamus teisės aktų pakeitimus.
Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos pareigūnų Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo nustatytais pagrindais surašyti privalomieji nurodymai statytojui turėtų būti siejami su sklandžiu bei operatyviu jų įgyvendinimo procesu, tačiau Seimo kontrolierės E Leonaitės tyrimas atskleidė priešingą situaciją, kad pirmiau įvardytas procesas dažnais atvejais yra vilkinamas.
Seimo kontrolierė savo išvadose akcentavo, kad pagal galiojantį teisinį reguliavimą yra nustatyta vienkartinė pareiškėjo galimybė kreiptis į Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekciją su prašymu pratęsti pradiniame privalomajame nurodyme nustatytą privalomojo nurodymo įvykdymo terminą, o tokio teisinio reglamentavimo nustatymas buvo paremtas tuo, jog būtų užtikrinamas privalomųjų nurodymų vykdymo proceso operatyvumas bei užkertamas kelias galimai nepagrįstų ar kvestionuotinų Inspekcijos veiksmų užkardymui.
Analizuodama susidariusią situaciją Seimo kontrolierė konstatavo, kad tai, jog nė viename teisės akte, reglamentuojančiame Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos teises ir pareigas nagrinėjant pareiškėjų prašymus, nėra numatyta galimybė ir teisė Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai atsisakyti nagrinėti pakartotinai pareiškėjo pateiktą prašymą dėl privalomojo nurodymo įvykdymo termino pratęsimo kaip kartotinį lemia procesų vilkinimą.
Susijusios naujienos

Ką daryti nukentėjus nuo neapykantą kurstančios kalbos ar neapykantos nusikaltimo?

Aknystos socialinės globos namuose – pakartotinis Seimo kontrolierių įstaigos patikrinimas
