2023 m. balandžio 6 d.

Seimo kontrolierė pateikė rekomendacijas Aplinkos ministerijai tobulinti teisės aktus, reglamentuojančius geriamojo vandens tiekimą ir nuotekų tvarkymą

Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė Milda Vainiutė išnagrinėjo pareiškėjo skundą dėl Vilniaus miesto savivaldybės administracijos (Savivaldybė) pareigūnų veiksmų (neveikimo) vykdant nuotekų tvarkymo organizavimo funkciją, galimai netinkamai prižiūrint UAB „Vilniaus vandenys“ (Bendrovė) veiklą, kai iki šiol nesudaromos galimybės sudaryti viešąją nuotekų tvarkymo sutartį.

Seimo kontrolierė nustatė, kad nagrinėjamu atveju Savivaldybė ėmėsi viešųjų paslaugų teikimo priežiūros ir kontrolės priemonių, t. y. raštu pasiūlė Bendrovei sudaryti su pareiškėju sutartį dėl individualiųjų nuotekų transportavimo ir išleidimo į geriamojo vandens tiekėjo ir nuotekų tvarkytojo valdomą nuotekų tvarkymo infrastruktūrą ir nurodyti individualiųjų nuotekų transportavimo paslaugų teikėjus, su kuriais Bendrovė turi sudariusi nuotekų tvarkymo sutartis (t. y. sudaryti viešąją sutartį arba nurodyti bendroves, teikiančias paslaugas visuomeninio tiekėjo vardu).

Pažymėtina, kad pagal Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo Nr. X-764 pakeitimo įstatymo (2022 m. spalio 27 d. Nr. XIV-1466) 2 straipsnio 5 dalį „Geriamojo vandens tiekėjai ir nuotekų tvarkytojai, viešieji geriamojo vandens tiekėjai ir nuotekų tvarkytojai, regioniniai viešieji geriamojo vandens tiekėjai ir nuotekų tvarkytojai, paviršinių nuotekų tvarkytojai iki 2023 m. gruodžio 31 d. pasiūlo vartotojams ir abonentams pasirašyti geriamojo vandens tiekimo ir (arba) nuotekų tvarkymo viešąsias sutartis, atitinkančias šio įstatymo nuostatas.“

Taigi, Bendrovė iki 2023 m. gruodžio 31 d. turi pasiūlyti pareiškėjui pasirašyti viešąją nuotekų tvarkymo sutartį.

Seimo kontrolierė, apibendrinusi pateiktas išvadas, konstatavo, kad atsižvelgus į tai, jog įstatymu nustatytas terminas, iki kurio Bendrovė turi pasiūlyti pareiškėjui pasirašyti nuotekų tvarkymo viešąją sutartį, yra nepasibaigęs, šiuo atveju nėra teisinio pagrindo Savivaldybės pareigūnus kaltinti biurokratizmu.

Seimo kontrolierė taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad teisės aktuose nėra pakankamo aiškumo, per kiek laiko nuo suinteresuoto asmens kreipimosi paslaugų teikėjas turi pasiūlyti asmeniui sudaryti viešąją paslaugų sutartį; kokiais būdais, tvarka ir terminais Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) dalyvauja derinant viešosios sutarties standartines sąlygas ir kt.

Atsižvelgus į pirmiau nurodytas aplinkybes Aplinkos Aplinkos ministerijai buvo pateikta rekomendacija pateikti motyvuotą nuomonę dėl tikslingumo tobulinti teisės aktus, reglamentuojančius geriamojo vandens tiekimą ir nuotekų tvarkymą, nustatant, per kiek laiko nuo suinteresuoto asmens kreipimosi paslaugų teikėjas turi pasiūlyti asmeniui sudaryti viešąją paslaugų sutartį, kokiais būdais, tvarka ir terminais VVTAT dalyvauja derinant viešosios sutarties standartines sąlygas, išsprendžiant klausimą, ar paslaugų teikėjas privalo su VVTAT suderinti jo parengtų viešųjų sutarčių standartines sąlygas.

(2023 m. kovo 7 d. pažyma Nr. 4D-2022/2-1271)

Nuotrauka: pexels.com

Susijusios naujienos