Seimo kontrolierė Erika Leonaitė išnagrinėjo pareiškėjos skundą dėl tuomečio Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos Vilniaus rajono skyriaus (NŽT Vilniaus rajono skyrius) pareigūnų veiksmų, atliekamų organizuojant dviem pareiškėjos žemės sklypams galimai taikytinos specialiosios žemės naudojimo sąlygos – pastatų, kuriuose laikomi ūkiniai gyvūnai, su prie jų esančiais mėšlo ir srutų kaupimo įrenginiais arba be jų sanitarinės apsaugos zonos (Sanitarinė apsaugos zona) – įrašymą į Nekilnojamojo turto kadastrą (NTK) ir Nekilnojamojo turto registrą (NTR), grindžiant tuo, kad šie žemės sklypai yra arčiau nei 1000 m atstumu iki pastatų, kuriuose laikomi ūkiniai gyvūnai (broileriai, vištos).
Tyrimo metu buvo nustatyta, jog pareiškėja, gavusi iš NŽT Vilniaus rajono skyriaus pranešimą apie numatomą vykdyti procedūrą ir su ja nesutikdama, pateikė kreipimąsi, kuriame išdėstė pastabas dėl numatomo kadastro duomenų pakeitimo bei prašė pateikti Sanitarinės apsaugos zonos nustatymą patvirtinančius dokumentus.
Seimo kontrolierė, įvertinusi NŽT Vilniaus rajono skyriaus rašto, kuriuo pareiškėjai buvo pateiktas atsakymas, turinį, konstatavo, kad pareiškėjos kreipimosi dalis, kurioje pateiktos pastabos dėl numatomo kadastro duomenų pakeitimo ir nesutikimo su šia procedūra motyvai, išnagrinėta neišsamiai, o atsakymas pateiktas nesilaikant Viešojo administravimo įstatyme įtvirtinto išsamumo principo.
Tyrimo metu buvo nustatyta, kad du NŽT Vilniaus rajono skyriaus vedėjo sprendimai, kuriais nuspręsta pakeisti pareiškėjai priklausančių žemės sklypų kadastro duomenis ir kurių pagrindu į Nekilnojamojo turto kadastrą ir Nekilnojamojo turto registrą buvo įrašyta Sanitarinės apsaugos zona, buvo priimti iki atsakymo jai pateikimo, neišnagrinėjus Pareiškėjos argumentų ir nesutikimo su Sanitarinės apsaugos zonos taikytinumu bei žemės sklypų kadastro duomenų pakeitimu.
Taip pat buvo nustatyta, kad NŽT Vilniaus rajono skyrius neinformavo pareiškėjos apie šių administracinių sprendimų priėmimą, nors atsakymo jai pateikimo metu šie sprendimai buvo priimti, o NTK ir NTR jau buvo pakeisti pareiškėjai priklausančių žemės sklypų kadastro duomenys. Šių administracinių sprendimų kopijos nebuvo išsiųstos pareiškėjai, taip ribojant jos teisę į teisminę gynybą ir nesilaikant atitinkamu laikotarpiu galiojusio Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro nuostatų.
Seimo kontrolierė, įvertinusi tyrimo metu surinktą informaciją bei tai, jog pareiškėjai nebuvo suteikta jos prašoma informacija, nebuvo pateikti jos prašomi dokumentai, susiję su Sanitarinės apsaugos zonos nustatymo faktu, taikytinumo pareiškėjos žemės sklypams teisėtumu ir pagrįstumu, taip pat nebuvo nurodytos atsisakymo pateikti informaciją ir dokumentus priežastys, taip nesilaikant Viešojo administravimo įstatymo išsamumo, Teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatyme įtvirtintų duomenų išsamumo ir duomenų tikslumo principų, gero viešojo administravimo principo imperatyvų, konstatavo Pareiškėjos teisės į gerą viešąjį administravimą pažeidimo atvejį ir pareiškėjos skundą pripažino pagrįstu.
Plačiau susipažinti su pažyma galite čia: Nr. 4D-2023/1-4
Susijusios naujienos

Ką daryti nukentėjus nuo neapykantą kurstančios kalbos ar neapykantos nusikaltimo?

Aknystos socialinės globos namuose – pakartotinis Seimo kontrolierių įstaigos patikrinimas
