PAŽYMA DĖL X SKUNDO PRIEŠ VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJĄ
Dokumento numeris | 4D-2022/2- 1344 |
---|---|
Data | 2023-02-20 |
Kategorija | Seimo kontrolierių pažymos |
Dokumento pavadinimas | PAŽYMA DĖL X SKUNDO PRIEŠ VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJĄ |
Kontrolierius | Milda Vainiutė |
Atsisiųsti | Atsisiųsti Atsisiųsti |
SKUNDO ESMĖ
- Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė gavo X (toliau – Pareiškėjas, pareiškėjas) skundą (toliau – Skundas) dėl Vilniaus miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) pareigūnų veiksmų (neveikimo) galimai netinkamai atlikus priskirtas funkcijas, susijusias su piniginės socialinės paramos teikimu, t. y. teisės aktuose nustatytais terminais ir tvarka neišnagrinėjus prašymo skirti išmoką, nepriėmus sprendimo.
- Skunde nurodyta:
2.1. „2022 m. spalio 3 d. Savivaldybei per SPIS pateikiau prašymą dėl socialinės pašalpos, tačiau sprendimas laiku nebuvo priimtas, todėl 2022 m. lapkričio 16 d. pakartotinai kreipiausi į Savivaldybės administracijos Socialinių išmokų skyrių prašydamas informuoti dėl sprendimo. 2022 m. lapkričio 17 d. el. paštu gavau atsakymą, kad padidėjus išmokų srautams sprendimas dėl prašymo skirti socialinę pašalpą patenkinimo/nepatenkinimo šiuo metu esą priimamas per du mėnesius nuo prašymo skirti išmoką ir visų reikiamų dokumentų gavimo savivaldybės administracijoje dienos.“ (šios ir kitų citatų kalba netaisyta).
2.2. „Su tokiais Vilniaus m. savivaldybės administracijos motyvais nesutinku. Vadovaujantis Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo (toliau – įstatymas) 21 straipsnio 14 dalimi, sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo priimamas nurodant Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirta piniginė socialinė parama, ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos savivaldybės administracijos nustatyta tvarka, todėl Vilniaus m. savivaldybės administracijos Socialinių išmokų skyriaus praktika dėl sprendimo priėmimo terminų prieštarauja galiojantiems teisės aktų reikalavimams. Teisės aktai nenumato jokių sprendimo priėmimo išimčių dėl padidėjusių srautų.“
2.3. „Įstatymo 20 straipsnio 6 d. nurodoma, kad Savivaldybės administracija gautą prašymą-paraišką piniginei socialinei paramai gauti užregistruoja prašymo-paraiškos pateikimo dieną ir prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui įteikia informacinį lapelį. Jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus įrašoma į informacinį lapelį. Pažymėsiu, kad nuo prašymo pateikimo dienos praėjo daugiau kaip šešios savaitės, tačiau aš nesu gavęs jokio informacinio lapelio ar kokio nors reikalavimo pateikti papildomus dokumentus.“
2.4. „Remiantis Įstatymo 9 straipsnio 1 dalies 3 punkto ir 21 straipsnio 1 dalies nuostatomis, 2022 m. spalio – gruodžio mėn. laikotarpiu, man turėjo būti skirta ir išmokėta 161 eurų ir 70 ct kas mėnesį, iš viso 485 eurų ir 10 ct. suma. Socialinę paramą turėjau gauti lapkričio mėn. pradžioje, tačiau pašalpa nebuvo paskirta ir nebuvo išmokėta dėl Vilniaus m. savivaldybės tarnautojų vilkinimo atlikti teisės aktais nustatytus veiksmus.“
2.5. „Sprendžiant iš man atsiųsto atsakymo, Vilniaus miesto savivaldybės administracija yra nepajėgi arba nesugeba įgyvendinti teisės aktais nustatytų reikalavimų, nesusitvarkoma su darbo krūviu, neužtikrinamas pakankamas darbuotojų kiekis. Į akis krenta ir Vilniaus m. savivaldybės administracijos Socialinių išmokų skyriaus darbuotojų žemas kvalifikacijos lygis bei teisės aktų neišmanymas. Savivaldybės administracijos vadovybė yra atsakinga dėl darbo organizavimo, darbuotojų kvalifikacijos, tarnybos pareigų neatlikimo ar netinkamo atlikimo.“
- Pareiškėjas Skunde prašo: „Ištirti Vilniaus m. savivaldybės administracijos tarnautojų veiksmus dėl biurokratizmo. Imtis teisinių priemonių nustatytiems pažeidimams pašalinti bei žalai atlyginti. Tarnybos pareigų neatlikimo ar netinkamo atlikimo atveju, perduoti medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigai ar prokurorui.“
TYRIMAS IR IŠVADOS
- Seimo kontrolierė, siekdama išsiaiškinti Pareiškėjo nurodytas aplinkybes, kreipėsi į Savivaldybę, prašydama pateikti paaiškinimus dėl Skundo teiginių bei atsakyti į klausimus.
Tyrimui reikšmingos faktinės aplinkybės
- Savivaldybė pateikė Seimo kontrolierei informaciją, iš kurios nustatyta:
5.1. „Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Socialinių išmokų skyriuje (toliau – Socialinių išmokų skyrius) Pareiškėjui socialinė pašalpa skiriama nuo 2015-11-01. Paskutinį kartą Pareiškėjas prašymą-paraišką (toliau – prašymas) dėl socialinės pašalpos nuo 2022-10-01 iki 2023-01-01 skyrimo per Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau – SPIS), kurioje realizuota gyventojų galimybė prašymus pateikti elektroniniu būdu, pateikė 2022-10-03. Pažymime, kad su asmenų prašymų nagrinėjimu susiję pranešimai, sprendimai yra rengiami Socialinės paramos apskaitos informacinėje sistemoje „Parama“ (toliau – sistema „Parama“), kurioje minėti el. dokumentai ir saugomi.“
5.2. „Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo (toliau – Įstatymas) 21 straipsnio 14 dalyje nustatyta, kad sprendimas dėl piniginės socialinės paramos priimamas ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos savivaldybės administracijos nustatyta tvarka. Pareiškėjas Socialinių išmokų skyriui adresuotu 2022-11-16 el. laišku pateikė užklausą dėl dar nepriimto sprendimo; į šį paklausimą atsakyta 2022-11-17, paaiškinant priežastis dėl prašymų nagrinėjimo trukmės pailgėjimo. Pažymėtina, kad asmenų pildomų ir per SPIS pateikiamų prašymų formose yra suformuotas informacinis lapelis, kuriame yra bendro pobūdžio paramos gavėjams būtina žinoti informacija, su kuria asmuo susipažįsta prašymo pildymo metu. Pagal Pareiškėjo 2022-10-03 prašymo nagrinėjimo duomenis, Pareiškėjui nereikėjo pateikti trūkstamų dokumentų.“
5.3. „Įstatymo 22 straipsnio 6 dalyje numatyta, kad socialinė pašalpa išmokama už kiekvieną praėjusį mėnesį. Pareiškėjui 2022 m. spalio mėnesį išmokėta socialinė pašalpa (161,70 Eur) už 2022 m. rugsėjo mėnesį; socialinė pašalpa už 2022 m. spalio-lapkričio mėnesius (po 161,70 Eur) išmokėta 2022 m. gruodžio mėnesį; 161,70 Eur dydžio socialinė pašalpa už 2022 m. gruodžio mėnesį bus išmokėta 2023 m. sausį. Socialinė pašalpa už 2022 m. spalio mėnesį išmokėta vėliau (2022 m. gruodžio mėnesį) nei numatyta teisės aktu, kadangi dėl objektyvių priežasčių Pareiškėjo prašymas išnagrinėtas vėliau nei po mėnesio nuo jo pateikimo datos.“
5.4. „Socialinių išmokų skyriuje sprendimus dėl įvairių socialinių išmokų skyrimo priima aukštos kvalifikacijos specialistai – valstybės tarnautojai, išmanantys teisės aktus ir jų taikymą. Pažymėtina, kad Socialinių išmokų skyrius nuo 2022 m. rugsėjo mėnesio susiduria su kelis kartus, lyginant su praėjusiais periodais, išaugusiu pareiškėjų srautu, pvz., per 2022 m. rugsėjo-spalio mėnesius Socialinių išmokų skyriui pateikta daugiau kaip 32 tūkst. prašymų dėl būsto šildymo, karšto ir geriamojo vandens išlaidų kompensavimo (3 kartus daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį), ženklus nuo 2022 m. pavasario dėl įvairių rūšių socialinių išmokų besikreipiančių laikinąją apsaugą Lietuvoje gavusių Ukrainos piliečių skaičius. Nors asmenų pateiktų prašymų nagrinėjimas bei sprendimų priėmimas Socialinių išmokų skyriuje organizuojamas optimaliu darbo režimu, taip pat dirbant šeštadieniais, viršvalandinį darbą bei pasitelkiant kitų pareigybių valstybės tarnautojus, kurie turi žinių ir gebėjimų nagrinėti tokio pobūdžio prašymus ir priimti sprendimus, pripažįstame, kad net ir organizuojant Socialinių išmokų skyriaus darbą maksimaliu krūviu, vėluojama išnagrinėti prašymus bei teisės aktų nustatytais terminais priimti sprendimus dėl Socialinių išmokų skyriaus administruojamų išmokų. Kartu pažymėtina, kad prašymų nagrinėjimo vėlavimui tiesioginės įtakos turi dažni Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valdomos SPIS sutrikimai, nes nėra užtikrinama prašymams išnagrinėti ir sprendimams priimti būtina nepertraukiama šios sistemos veikla.“
5.5. „Prašymai, pateikiami per SPIS, sėkmingo pateikimo atveju įgyja statusą „apdorojamas“, jį savo paraiškose mato ir prašymus pateikę asmenys. Pareiškėjo 2022-10-03 prašymas socialinei pašalpai nuo 2022-10-01 gauti minėtą statusą įgijo 2022-10-03. Prašymai per SPIS skirstomi eiliškumo data pagal jų pateikimo datas. Socialinių išmokų skyriaus darbuotojas, turintis teisę skirstyti prašymus, jų statusą mato kaip „apdorojami/nepaimti tvarkyti“, priskyrus prašymą specialistui, pastarasis jį mato kaip „apdorojamas/priimtas tvarkyti“ ir prašymo statusą pakeičia į „priimtas“, tuomet prašymas automatiškai užregistruojamas sistemoje „Parama“; iš sistemos „Parama“ asmeniui išsiunčiamas automatinis pranešimas apie prašymo priėmimą. Pareiškėjo prašymas 2022-11-21 priskirtas nagrinėjimui Socialinių išmokų skyriaus specialistei.“
5.6. „Pareiškėjui, užregistravus 2022-10-03 prašymą aukščiau aprašytuoju būdu, kartu su 2022-11-21 pranešimu apie prašymo priėmimą el. būdu pateiktas specialisto užpildytas informacinis lapelis.“
5.7. „Pareiškėjo 2022-10-03 prašymas nagrinėtas nustatant jo teisę gauti piniginę socialinę paramą pagal Įstatyme numatytas sąlygas šiai paramai gauti. Sprendimas skirti socialinę pašalpą pareiškėjui priimtas 2022-11-22. Pareiškėjas apie priimtą sprendimą informuotas el. būdu sprendimo priėmimo dieną.“
5.8. „Pareiškėjui minėtame 2022-11-17 atsakyme el. paštu suteikta objektyvi informacija apie prašymų nagrinėjimo ir sprendimų priėmimo Socialinių išmokų skyriuje eigą, atsižvelgiant į realiai susiklosčiusią dėl ženkliai išaugusių besikreipiančiųjų srauto pailgėjusią prašymų nagrinėjimo trukmę. Atkreiptinas dėmesys, kad kas savaitę vilniečiams skelbiamos nagrinėjamų įvairių socialinių išmokų/kompensacijų prašymų datos svetainėje www.vilnius.lt, nuoroda – (https://vilnius.lt/lt/2022/12/13/informacija-apie-sia-savaite-nagrinejamus-socialiniu-ismoku-prasymus- 9/).“
5.9. „Pareiškėjui 2022-03-22 telefonu suteikta informacija apie tikslinės pašalpos Vilniaus miesto gyventojams skyrimo sąlygas, reglamentuotas Vilniaus miesto tarybos 2022-01-12 sprendimu Nr. 1-1290 patvirtintame Vienkartinių, tikslinių, sąlyginių ir periodinių pašalpų skyrimo ir mokėjimo tvarkos apraše (toliau – Aprašas). 2022-05-13 pareiškėjui el. paštu išsiųsta išsami informacija apie apraše numatytus reikalavimus, pildant prašymą, būtinus pateikti dokumentus, sąlygas, kurias atitinkant gali būti teikiam tikslinė pašalpa, nustatytos formos prašymo pateikimo būdus (prašymo forma pridėta). Pareiškėjas prašymo tikslinei pašalpai gauti 2022 m. nepateikė.“
5.10. Iš Skundo tyrimui pateiktų dokumentų nustatyta, kad Pareiškėjo prašymas priimtas 2022-10-03, įvestas tik 2022-11-21, o sprendimas skirti išmoką priimtas 2022-11-22.
Tyrimui reikšmingos teisės aktų nuostatos
- Lietuvos Respublikos įstatymai
6.1. Seimo kontrolierių įstatymo (toliau – SKĮ):
12 straipsnis – „1. Seimo kontrolieriai tiria pareiškėjų skundus dėl pareigūnų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje. […].“
6.2. Viešojo administravimo įstatymo (toliau – VAĮ):
3 straipsnis – „Viešojo administravimo subjektai savo veikloje vadovaujasi šiais principais: 1) atsakomybės už priimtus sprendimus. Šis principas reiškia, kad viešojo administravimo subjektas, vykdydamas administracinį reglamentavimą ar priimdamas administracinius sprendimus, turi prisiimti atsakomybę už administracinio reglamentavimo ar priimtų administracinių sprendimų sukeltus padarinius; […]; 4) įstatymo viršenybės. Šis principas reiškia, kad įgaliojimai atlikti viešąjį administravimą viešojo administravimo subjektams turi būti nustatyti laikantis šio įstatymo nustatytų reikalavimų, o viešojo administravimo subjektų veikla turi atitikti šiame įstatyme išdėstytus teisinius pagrindus. Administraciniai sprendimai, susiję su asmenų teisių ir pareigų įgyvendinimu, visais atvejais turi būti pagrįsti įstatymais; […].“
6.3. Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo (toliau – Įstatymas):
4 straipsnis – „1. Piniginę socialinę paramą savivaldybės teikia vykdydamos savarankiškąją savivaldybių funkciją, kuri yra finansuojama iš savivaldybių biudžetų lėšų. […].“
21 straipsnis – „1. Socialinė pašalpa skiriama 3 mėnesiams nuo prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio pirmos dienos, jeigu kreipimosi ir sprendimo priėmimo metu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į šią pašalpą. […]; 14. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo priimamas nurodant šio įstatymo 8 straipsnio 1 dalies sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirta piniginė socialinė parama, ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos savivaldybės administracijos nustatyta tvarka. 15. Prašymą-paraišką pateikęs asmuo apie priimtą sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo yra informuojamas asmens prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Jeigu piniginė socialinė parama neskiriama, nurodoma neskyrimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarka. Pateikti dokumentai grąžinami prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos.“
6.4. Vietos savivaldos įstatymo (toliau – VSĮ):
6 straipsnis – „Savarankiškosios (Konstitucijos ir įstatymų nustatytos (priskirtos) savivaldybių funkcijos: […]; 43) socialinės pašalpos ir kompensacijų, nustatytų Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme, teikimas; […]“;
29 straipsnis – „2. Savivaldybės administracijos direktorius vadovauja savivaldybės administracijai. Jis yra įstaigos vadovas. Savivaldybės administracijos direktoriaus skyrimo ir atleidimo tvarka nustatyta šiame ir Valstybės tarnybos įstatymuose. […]. 8. Savivaldybės administracijos direktorius: 1) tiesiogiai ir asmeniškai atsako už įstatymų, Vyriausybės ir savivaldybės tarybos sprendimų įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje jo kompetencijai priskirtais klausimais; 2) tiesiogiai įgyvendindamas įstatymus, Vyriausybės ir savivaldybės tarybos sprendimus, gali kreiptis į valstybinio administravimo subjektus, leisti įsakymus, privalomus savivaldybės administracijos struktūriniams padaliniams, seniūnijoms, į struktūrinius padalinius neįeinantiems valstybės tarnautojams, taip pat jam priskirtos kompetencijos klausimais – savivaldybės gyventojams ir kitiems savivaldybės teritorijoje esantiems subjektams; […].“
Tyrimui reikšminga teismų praktika
- Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (LVAT) praktika.
„Teisėjų kolegija […] pastebi, jog valdžios institucijų sistema yra sukurta taip, kad kiekviena institucija turi jos paskirtį atitinkančias priskirtas funkcijas, kompetenciją, kurių privalo laikytis. Pagal VAĮ viešojo administravimo subjektai savo veikloje, be kita ko, privalo vadovautis įstatymo viršenybės principu, reiškiančiu, kad šių subjektų įgaliojimai atlikti viešąjį administravimą turi būti nustatyti įstatymuose, bei nepiktnaudžiavimo valdžia principu, reiškiančiu, kad viešojo administravimo subjektams draudžiama atlikti viešojo administravimo funkcijas neturint įstatymų suteiktų reikiamų įgaliojimų arba priimti administracinius sprendimus siekiant kitų, negu įstatymų nustatyta, tikslų (3 straipsnio 1, 4 punktai). Pagal viešojoje teisėje veikiantį teisėtumo principą viešojo administravimo subjektai privalo veikti tik įstatymo jiems suteiktų įgaliojimų ribose, o veikimas viršijant kompetencijos ribas (ultra vires) yra pagrindas viešojo administravimo subjekto aktą pripažinti neteisėtu (žr. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo 2009 m. lapkričio 23 d. nutartį administracinėje byloje Nr. A662-906/2009, 2010 m. spalio 22 d. nutartį administracinėje byloje Nr. A756-1229/2010).“
Tyrimo išvados
- Pažymėtina, jog kiekviena viešojo administravimo institucija (tiriamu atveju Savivaldybė) yra saistoma bendrųjų, be kita ko, konstitucinių teisės principų (teisinės valstybės, valdžios įstaigos tarnauja žmonėms, teisės viršenybės, draudimo diskriminuoti, asmenų lygybės prieš įstatymą, proporcingumo ir kt.) bei gero administravimo, atsakingo valdymo principų (teisėtumo, objektyvumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, skaidrumo ir kt.).
- Vadovaujantis Įstatymo nuostatomis, piniginę socialinę paramą savivaldybės teikia vykdydamos savarankiškąją savivaldybių funkciją, kuri yra finansuojama iš savivaldybių biudžetų lėšų. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo priimamas ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos savivaldybės administracijos nustatyta tvarka. Prašymą-paraišką pateikęs asmuo apie priimtą sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo yra informuojamas asmens prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.
Nagrinėjamu atveju nustatyta, kad Pareiškėjo prašymas ir visi reikiami dokumentai socialinei pašalpai gauti Savivaldybėje gauti 2022-10-03, tačiau įvesti tik 2022-11-21. Sprendimas dėl socialinės pašalpos priimtas 2022-11-22, t. y. vėliau nei per mėnesį, kaip nustatyta Įstatyme.
Kritiškai vertinamas Savivaldybės 2022-11-17 paaiškinimas Pareiškėjui (į 2022-11-16 el. laišką) bei paaiškinimas Seimo kontrolierei dėl didelio krūvio, srautų ir kita.
Seimo kontrolierė pažymi, kad Įstatyme nustatytų terminų nesilaikymo priežasčių negalima laikyti objektyviomis priežastimis. Pažymėtina, kad asmenų teisių į gerą viešąjį administravimą pažeidimai Savivaldybėje (Įstatyme nustatytų prašymų socialinei pašalpai gauti terminų pažeidimai) negali būti pateisinami Savivaldybės vidaus administravimo veiklos organizavimo aplinkybėmis, t. y. tinkama Savivaldybės vidaus administravimo veikla (personalo, turimų finansinių išteklių valdymas) turi užtikrinti Savivaldybės viešojo administravimo funkcijų vykdymą teisės aktuose nustatyta tvarka. Vadovaujantis VSĮ, Savivaldybės administracijos direktorius vadovauja savivaldybės administracijai. Jis yra įstaigos vadovas. Savivaldybės administracijos direktorius tiesiogiai ir asmeniškai atsako už įstatymų, Vyriausybės ir savivaldybės tarybos sprendimų įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje jo kompetencijai priskirtais klausimais.
Seimo kontrolierės nuomone, būtina imtis kompleksinių (papildomų teisinių ir organizacinių) priemonių, kad Savivaldybės veikla atitiktų teisės aktų reikalavimus, nebūtų pažeidžiamos asmenų teisės į gerą viešąjį administravimą. Seimo kontrolierė pažymi, kad vienas pagrindinių piniginės socialinės paramos tikslų – padėti tenkinti būtiniausius poreikius tiems žmonėms, kurių gaunamos pajamos yra nepakankamos, o gebėjimas pasirūpinti savimi dėl objektyvių, nuo jų nepriklausančių priežasčių yra ribotas.
Viešojo administravimo subjektai (nagrinėjamu atveju Savivaldybė) savo veikloje privalo vadovautis VAĮ nustatytais principais: atsakomybės už priimtus sprendimus, įstatymo viršenybės (pažymos 6.2 papunktis) principais. Savivaldybė nagrinėjamu atveju šiuos principus pažeidė.
- Savivaldybė, nurodydama priežastis, dėl ko vėluojama išnagrinėti prašymus, priimti sprendimus dėl išmokų, Seimo kontrolierei nurodė, kad „prašymų nagrinėjimo vėlavimui tiesioginės įtakos turi dažni Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valdomos SPIS sutrikimai, nes nėra užtikrinama prašymams išnagrinėti ir sprendimams priimti būtina nepertraukiama šios sistemos veikla.“
Pažymėtina, kad SPIS – informacinė sistema, veikianti pagal bendradarbiavimo sutartis tarp Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir visų savivaldybių. SPIS paskirtis vienodai registruoti ir kaupti informaciją apie savivaldybėse teikiamą socialinę paramą, analizuoti šią informaciją ir kita. Teiktina rekomendacija Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai dėl SPIS sistemos tinkamo administravimo.
- Apibendrinus pateiktas išvadas, konstatuotina, kad Savivaldybė nesilaikė Įstatyme nustatytų terminų sprendimui dėl socialinės pašalpos priimti, dėl ko Pareiškėjui pavėluotai buvo išmokėta pašalpa už 2022 metų spalio mėnesį. Pareiškėjo skundas pripažintinas pagrįstu.
SEIMO KONTROLIERĖS SPRENDIMAS
- Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė nusprendžia X skundą dėl Vilniaus miesto savivaldybės administracijos pareigūnų veiksmų (neveikimo) pripažinti pagrįstu.
SEIMO KONTROLIERĖS REKOMENDACIJA
- Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 17 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė:
13.1. Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriui rekomenduoja imtis administracinių priemonių, užtikrinant, kad prašymai skirti socialinę paramą būtų išnagrinėti ir sprendimai priimti Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme nustatytais terminais.
13.2. Socialinės apsaugos ir darbo ministrei siūlo išsiaiškinti ir imtis priemonių, užtikrinant, kad SPIS sistema veiktų be sutrikimų.
Apie rekomendacijų nagrinėjimo rezultatus Seimo kontrolierę ir Pareiškėjo atstovą prašoma informuoti Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka, t. y. ne vėliau kaip per 30 dienų nuo siūlymo (rekomendacijos) gavimo dienos.
Seimo kontrolierė Milda Vainiutė