PAŽYMA DĖL X SKUNDO PRIEŠ VALSTYBINĘ SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBĄ PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

Dokumento numeris 4D-2023/1-278
Data 2023-04-25
Kategorija Seimo kontrolierių pažymos
Dokumento pavadinimas PAŽYMA DĖL X SKUNDO PRIEŠ VALSTYBINĘ SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBĄ PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS
Kontrolierius Erika Leonaitė
Pažymos nuoroda
Atsisiųsti Atsisiųsti Atsisiųsti

SKUNDO ESMĖ

 

  1. Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė gavo X (toliau citatose ir tekste – Pareiškėjas) skundą dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau citatose ir tekste – „Sodra“) Širvintų teritorinio skyriaus pareigūnų veiksmų (neveikimo), neišmokant socialinio draudimo senatvės pensijos (toliau citatose ir tekste – senatvės pensija) ir nepateikiant raštiško atsakymo į kreipimąsi.

 

  1. Pareiškėjas skunde rašo:

2.1. „2022-12-20 turėjau gauti pirmą senatvės pensiją. Iki šiol negavau nei vienos“ (šios ir kitų citatų kalba netaisyta).

2.2. „2023-02-09 prašymą, kodėl man nepervedama senatvės pensija, išsiunčiau „Sodrai“ Širvintų skyriui. Raštišką atsakymą atsisako pateikti, o žodžiu aiškina, kad neteisingas banko sąskaitos numeris.“

 

  1. Pareiškėjas Seimo kontrolierės prašo „išsiaiškinti, kodėl neišmokama senatvės pensija ir kad […] būtų atsakyta raštu“.

 

TYRIMAS IR IŠVADOS

 

Tyrimui reikšmingos faktinės aplinkybės

 

  1. Pareiškėjo 2023-02-07 prašyme (išsiųsta registruotu paštu 2023-02-09, „Sodroje“ gautas 2023-02-15 ir suteiktas registracijos numeris DV-G-12876), adresuotame „Sodros“ Širvintų teritoriniam skyriui, rašoma:

„1. Prašau pateikti man dokumentus, susijusius su mano senatvės pensija.

  1. Prašau nurodyti priežastį, kodėl buvo neišmokėta pensija už gruodžio ir sausio mėnesį.
  2. Prašau dokumentų nesiųsti paštu, o įteikti man į rankas.“

 

  1. Siekdama išsiaiškinti skunde aprašytas aplinkybes, Seimo kontrolierė raštu kreipėsi į „Sodrą“ ir akcinę bendrovę „A“, prašydama pateikti informaciją ir ją pagrindžiančius dokumentus, reikalingus skundo nagrinėjimui.

 

  1. „Sodros“ 2023-04-04 rašte Nr. (6.11E)I-3950 Seimo kontrolierei nurodyta ši informacija, patvirtinta atitinkamais dokumentais:

6.1. „Teisę gauti senatvės pensiją Pareiškėjas įgijo nuo 2022-12-22, sukakęs senatvės pensijos amžių“.

6.2. „Pareiškėjas 2022-09-27 „Sodros“ Vilniaus skyriui (toliau – Vilniaus skyrius) pateikė prašymą Nr. (10.1) KA_PR3-24293 dėl senatvės pensijos skyrimo […]. Šiame prašyme Pareiškėjas pageidavo išmoką gauti ją pervedant į sąskaitą banke, tačiau 13 skiltyje ,,Pensijos mokėjimas“ nenurodė kredito įstaigos ir sąskaitos arba kortelės sąskaitos numerio. Apie tai, kad reikalinga pateikti banko sąskaitos numerį, Pareiškėjas informuotas Vilniaus skyriaus Klientų aptarnavimo skyriaus (toliau – Klientų aptarnavimo skyrius) priimamajame teikiant 2022-09-27 prašymą“.

6.3. „Senatvės pensija Pareiškėjui nuo 2022-12-22 paskirta Vilniaus skyriaus 2022 m. spalio 31 d. sprendimu […]“. „Sprendimas dėl senatvės pensijos skyrimo Pareiškėjui priimtas […] teisės aktuose nustatyta tvarka, ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo prašymo su visais būtinais dokumentais ir duomenų gavimo dienos.“

6.4. „Pareiškėjas 2022-09-27 pateiktame prašyme dėl senatvės pensijos skyrimo skiltyje ,,Papildomi prašymai/papildoma informacija“ nurodė, kad sprendimą dėl pensijos skyrimo atsiims Klientų aptarnavimo skyriaus Širvintų priimamajame, sprendimo paštu jam nesiųsti, todėl apie priimtą sprendimą skirti senatvės pensiją asmuo buvo informuotas telefonu, sprendimas buvo išsiųstas ir į asmeninę elektroninę gyventojų aptarnavimo sistemos paskyrą. Kadangi Pareiškėjas savo prašymuose nurodė, kad ,,dokumentų nesiųsti paštu, o įteikti man į rankas“, t. y. asmuo atsisakė gauti dokumentus ir informaciją paštu, jam informacija, naudojant korespondencijos siuntimo būdą – išsiųsta paštu, nebuvo teikiama. Atsižvelgiant į tai, senatvės pensijos skyrimo sprendimo elektroninis nuorašas Pareiškėjui įteiktas 2022-11-30, jam atvykus į skyrių. Tą pačią dieną Pareiškėjas pateikė prašymą Nr. KA_PR3-29405 ,,Dėl pensijos, kompensacijos, kompensacinės išmokos, rentos mokėjimo“ […], kuriame nurodė išmoką mokėti į jo asmeninę sąskaitą ,,A“ AB banke“.

6.5. „Pareiškėjui senatvės pensija ir vienišo asmens išmoka paskirtos nuo 2022-12-22, todėl sausio mėnesį buvo suformuotas dalies gruodžio ir sausio mėnesių išmokų mokėjimo pavedimas į sąskaitą banke. Šios išmokos asmeniui nebuvo įskaitytos į jo nurodytą sąskaitą, nes ,,A“ AB atmetė pensijų išmokų mokėjimą (Vilniaus skyriaus Finansų ir apskaitos skyriaus 2023-01-19 pažyma apie atmestas pensijų išmokas iš kredito įstaigų pridedama). Gavus šią informaciją, Pareiškėjas iškart telefonu buvo informuotas, kad turi patikslinti banko sąskaitą ir naujai pateikti prašymą. Tuo pačiu  informuotas, kad pagal išmokų pristatymo tvarką […] asmenys, kurie gyvena kaimo vietovėse […], išmokas gali gauti jas pristatant pagal gyvenamąją vietą arba atsiimant jas mokėjimo įstaigoje. Pareiškėjui dar kartą patvirtinus, kad jo 2022-11-30 pateiktame prašyme nurodyta banko sąskaita yra jo ir į ją jis gauna išmokas iš kitų institucijų, vasario mėnesį išmokų mokėjimas buvo suformuotas į jo nurodytą sąskaitą, tačiau išmokos vėl buvo grąžintos (Vilniaus skyriaus Finansų ir apskaitos skyriaus 2023-02-20 pažyma apie atmestas pensijų išmokas iš kredito įstaigų pridedama). „Sodros“ Finansų ir apskaitos skyrius 2023-02-20 pranešė […], kad mokėjimas atmestas, nes sąskaita neatitinka gavėjo pavadinimo. Minėtas asmuo dar kartą telefonu buvo informuotas apie susidariusią padėtį, paprašytas kuo skubiau pateikti duomenis apie savo sąskaitą banke ar pasirinkti kitą išmokų pristatymo būdą.“

6.6. „Pareiškėjas Klientų aptarnavimo skyriaus priimamajame lankėsi 2023-01-26, 2023-02-15 ir 2023-03-07 dienomis, kiekvieną kartą buvo informuojamas, kad Vilniaus skyrius negali jam išmokėti išmokų, jas pervedant į 2022-11-30 prašyme nurodytą sąskaitą banke ir, kad vadovaujantis Tvarkos aprašo 3.4 papunkčiu išmokos pervedamos į gavėjo sąskaitą kredito, mokėjimo ir elektroninių pinigų įstaigoje. Išmokų mokėjimas į kito asmens sąskaitą, kredito, mokėjimo ir elektroninių pinigų įstaigoje nėra numatytas, todėl Pareiškėjo paprašyta pateikti savo sąskaitos numerį banke arba pakeisti išmokos pristatymo būdą, t. y. gauti jas pristatant pagal gyvenamąją vietą arba atsiimant jas mokėjimo įstaigoje. Pareiškėjas iki šiol nenurodė kitos sąskaitos banke, o išmoką gauti kitu būdu atsisakė (tą teigė telefonu ir atvykęs į Klientų aptarnavimo skyriaus priimamąjį), kito prašymo dėl išmokos mokėjimo būdo nepateikė, todėl Vilniaus skyrius neturi galimybės šiam asmeniui išmokėti jam priklausančių išmokų“.

6.7. „Asmenų prašymų nagrinėjimo Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos administravimo įstaigose taisyklių (toliau – Taisyklės), patvirtintų „Sodros“ direktoriaus 2014 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. V-555, 14 punkte nustatyta, kad kai asmuo kreipiasi dėl asmens duomenų teikimo ar kitos paslaugos, kuri pagal savo esmę gali būti suteikta tik nustatytos tapatybės asmeniui, turi būti patvirtinta jo asmens tapatybė. Pareiškėjo 2023-02-07 prašymas […] atsiųstas paštu. Su prašymu nebuvo pateikta notaro, seniūnijos aptarnaujamos teritorijos seniūno ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinto asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Atsižvelgiant į tai, kad prašymas neatitiko Taisyklėse nustatytų teikiamiems prašymams reikalavimų, taigi nebuvo galimybės identifikuoti prašymą teikiančio asmens tapatybės, Pareiškėjo paštu atsiųstas prašymas Vilniaus skyriuje nenagrinėtas. Pareiškėjas apie tai buvo informuotas telefonu ir Klientų aptarnavimo skyriaus priimamajame.

Kai 2022-02-15 ir 2023-03-07 Pareiškėjas atvyko į Klientų aptarnavimo skyriaus priimamąjį, jis buvo informuotas (taip pat kaip ir telefonu), kad į 2022-11-30 prašyme nurodytą sąskaitą banke išmokų pervesti nėra galimybės, nes Vilniaus skyriaus vykdomą mokėjimą ,,A“ AB bankas atmeta – sąskaita nėra šio asmens. Pareiškėjas naujų duomenų dėl išmokų mokėjimo nepateikė, vėl nurodė tą patį sąskaitos numerį banke. Tuo pačiu asmuo buvo paprašytas patikslinti, kokius konkrečiai dokumentus, susijusius su jo senatvės pensija, pageidauja gauti (darbo knygeles ar kokius kitus dokumentus iš asmens pensijos bylos), tačiau Klientų aptarnavimo skyriaus specialistei išsiaiškinti nepavyko. 2022-02-15 ir 2023-03-07 apsilankydamas Klientų aptarnavimo skyriaus priimamajame Pareiškėjas raštiškų prašymų nepateikė.“

 

  1. AB „A 2023-04-12 rašte Nr. SR-TS-23-817 Seimo kontrolierei nurodyta:

„[…] informuojame, kad […] Banko sąskaita Nr. <…> yra ne X, gim. 1958-08-22, sąskaita.“

Tyrimo metu telefonu tikslinantis informaciją, ar duomenys dėl Pareiškėjui priklausančios sąskaitos buvo tikrinami pagal jo asmens kodą, AB „A“ darbuotojas Seimo kontrolierės patarėją informavo, kad taip.

 

Tyrimui reikšmingos teisės aktų nuostatos

 

  1. Lietuvos Respublikos Konstitucijos 5 straipsnis – „Valdžios įstaigos tarnauja žmonėms.“

 

  1. Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 12 straipsnis – „1. Seimo kontrolieriai tiria pareiškėjų skundus dėl pareigūnų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje.

[…]“.

 

  1. Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo:

3 straipsnis – „Viešojo administravimo subjektai savo veikloje vadovaujasi šiais principais:

[…]

4) įstatymo viršenybės. Šis principas reiškia, kad įgaliojimai atlikti viešąjį administravimą viešojo administravimo subjektams turi būti nustatyti laikantis šio įstatymo nustatytų reikalavimų, o viešojo administravimo subjektų veikla turi atitikti šiame įstatyme išdėstytus teisinius pagrindus. Administraciniai sprendimai, susiję su asmenų teisių ir pareigų įgyvendinimu, visais atvejais turi būti pagrįsti įstatymais;

5) išsamumo. Šis principas reiškia, kad viešojo administravimo subjektas į prašymą ar skundą turi atsakyti aiškiai ir argumentuotai, nurodydamas visas prašymo ar skundo nagrinėjimui įtakos turėjusias aplinkybes ir konkrečias teisės aktų nuostatas, kuriomis rėmėsi vertindamas prašymo ar skundo turinį;

[…].“

11 straipsnis – „1. Asmenų prašymus ir skundus viešojo administravimo subjektai nagrinėja pagal Vyriausybės patvirtintas taisykles.

[…].“

 

  1. Lietuvos Respublikos socialinio draudimo pensijų įstatymo:

1 straipsnis – „1. Šis įstatymas nustato socialinio draudimo pensijų rūšis ir jų skyrimo, apskaičiavimo bei mokėjimo sąlygas.

[…].“

40 straipsnis – „1. Pensijas skiria ir moka valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigos, vadovaudamosi šiuo įstatymu ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos tvirtinamais Socialinio draudimo pensijų skyrimo ir mokėjimo nuostatais.

  1. Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigos pensijas pristato Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos nustatyta tvarka, suderinta su valstybinio socialinio draudimo fondo taryba.
  2. Kreipiantis dėl pensijos, privaloma pateikti visus Socialinio draudimo pensijų skyrimo ir mokėjimo nuostatuose nurodytus dokumentus, būtinus pensijai paskirti.
  3. Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaiga privalo priimti sprendimą dėl pensijos paskyrimo ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų […]. Apie priimtą sprendimą ir šio sprendimo apskundimo tvarką, o atsisakius skirti pensiją – ir apie atsisakymo priežastį asmuo turi būti informuotas raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

[…].“

 

  1. Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisykl, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007-08-22 nutarimu Nr. 875 (su pakeitimais):

1 punktas – „Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja prašymų ir skundų nagrinėjimą ir asmenų aptarnavimą viešojo administravimo subjektuose, taip pat subjektuose, kurie teikia viešąsias paslaugas ir nagrinėja prašymus ir skundus dėl šių viešųjų paslaugų (toliau – institucijos).“

2 punktas – „Nagrinėjant asmenų prašymus ir skundus ir aptarnaujant asmenis institucijose Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek tų teisinių santykių nereglamentuoja įstatymai, tiesiogiai taikomi Europos Sąjungos teisės aktai, Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys ar jų pagrindu priimti teisės aktai.“

42 punktas – „Į prašymą ar skundą paprastai atsakoma tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas prašymas ar skundas. Jeigu asmens prašyme ar skunde buvo nurodytas būdas, kuriuo asmuo pageidauja gauti atsakymą, atsakoma nurodytu būdu. […].“

47 punktas – „Atsakyme į prašymą ar skundą arba institucijos siunčiamame pranešime apie asmens prašymo ar skundo nenagrinėjimo priežastis asmuo turi būti informuojamas apie tokio atsakymo ar pranešimo apskundimo tvarką, vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymo 14 straipsniu, nurodant konkrečios institucijos (-ų), kuriai (-ioms) gali būti paduotas skundas, pavadinimą (-us) ir adresą (-us), taip pat terminą (-us), per kurį (-iuos) gali būti pateiktas skundas.“

 

  1. Socialinio draudimo pensijų skyrimo ir mokėjimo nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017-12-27 įsakymu Nr. A1-670, 31 punktas – „Pensijas […] moka fondo administravimo įstaiga. Pensijos […] mokamos už einamąjį mėnesį fondo valdybos nustatyta tvarka. […].“

 

  1. Pensijų, kompensacijų, kompensacinių išmokų ir rentų pristatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2009-12-31 įsakymu Nr. V-791:

1 punktas – „Pensijų, kompensacijų, kompensacinių išmokų ir rentų pristatymo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja socialinio draudimo pensijų […] (toliau – išmokos) […] pristatymo tvarką.“

3 punktas – „Laikantis Tvarkos aprašo sąlygų, išmokos gali būti pristatomos tokiais būdais:

3.1. pristatomos pagal išmokos gavėjo (toliau – gavėjas) nuolatinę arba faktinę gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikos teritorijoje (toliau – pristatymas pagal gyvenamąją vietą);

3.2. išmokamos mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaigoje (jos padalinyje) (toliau – išmokėjimas mokėjimo įstaigoje);

3.3. pervedamos į gavėjo sąskaitą kredito unijoje (toliau – pervedimas į gavėjo sąskaitą kredito unijoje;

3.4. pervedamos į gavėjo sąskaitą kredito (išskyrus kredito unijas), mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaigoje (toliau – pervedimas į gavėjo sąskaitą).“

4 punktas – „Išmokos pristatymo būdą pasirenka gavėjas, laikydamasis Tvarkos aprašo sąlygų.“

20 punktas – „Išmokos pristatymas Tvarkos aprašo 3.3 ir 3.4 punktuose nurodytu būdu laikomas įvykdytu, kai gavėjo kredito (mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų) įstaiga įskaito lėšas į gavėjo sąskaitą, jeigu Fondo valdybos ir gavėjo kredito (mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų) įstaiga yra ta pati. Jeigu Fondo valdybos ir gavėjo kredito (mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų) įstaiga yra skirtingos, išmokos pervedimas laikomas įvykdytu, kai iš Fondo valdybos sąskaitos kredito (mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų) įstaigoje mokėjimo operacijos suma įskaitoma į gavėjo kredito (mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų) įstaigos sąskaitą.“

 

  1. Asmenų prašymų nagrinėjimo Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos administravimo įstaigose taisyklių, patvirtintų Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos direktoriaus 2014-09-11 įsakymu Nr. V-555 (teisės akto redakcija, galiojusi nuo 2019-06-15 iki 2023-02-18, aktuali nagrinėjant skunde nurodytas aplinkybes):

1 punktas – „Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigose taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja fizinių asmenų […] (toliau – asmenys) aptarnavimą Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyboje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba), Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniuose skyriuose (toliau – Fondo valdybos teritoriniai skyriai) […], taip pat asmenų prašymų pateikimą šioms įstaigoms ir jų nagrinėjimą.

[…].“

3 punktas – „Fondo administravimo įstaigų darbuotojai, aptarnaudami asmenis, nagrinėdami prašymus, privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinės pagalbos, efektyvumo, subsidiarumo ir „vieno langelio“ principais, o teikdami asmenims informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo, objektyvumo ir pagalbos principais. […].“

12 punktas – „Jei specialūs teisės aktai nenumato kitaip, kai asmuo kreipiasi dėl asmens duomenų teikimo ar kitos paslaugos, kuri pagal savo esmę gali būti suteikta tik nustatytos tapatybės asmeniui, turi būti patvirtinta jo asmens tapatybė, kuri priklausomai nuo kreipimosi būdo, gali būti patvirtinta taip:

12.1. Kai prašymas teikiamas tiesiogiai atvykus į Fondo administravimo įstaigą – pateikiant galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

12.2. Kai prašymas siunčiamas paštu – pridedant notaro, seniūnijos aptarnaujamos teritorijos seniūno ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą prašymą teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją.

[…].“

22 punktas – „Asmenų prašymai Fondo administravimo įstaigai gali būti pateikiami šiomis formomis ir būdais:

[…]

22.2. raštu:

[…]

22.2.2. paštu arba per pasiuntinį (toliau abu šie būdai laikomi siuntimu paštu);

[…].“

43 punktas – „Asmuo, pateikęs rašytinį prašymą ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Taisyklių 12 punkte nustatyta tvarka kitaip patvirtinęs asmens tapatybę, turi teisę gauti iš Fondo administravimo įstaigos informaciją apie save […], išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus, kai tokia informacija neteikiama. Tokiame prašyme turi būti aiškiai nurodyta prašoma pateikti informacija (nurodant ir asmenį, kurio duomenų prašoma, identifikuojančią informaciją: jo vardą, pavardę (pavadinimą), kodą, o jei asmuo kodo neturi – gimimo datą ar kitus požymius, leidžiančius Fondo administravimo įstaigai identifikuoti tą asmenį).

[…]

Kai prašymas teikti informaciją siunčiamas paštu, prie jo turi būti pridėta notaro, seniūnijos aptarnaujamos teritorijos seniūno ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta prašymą teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija.

[…].“

52 punktas – „Jeigu asmens prašymui išnagrinėti būtina papildoma informacija ir (ar) dokumentai, kurią privalo pateikti prašymą pateikęs asmuo, ir Fondo administravimo įstaiga tokių duomenų pati gauti negali, per 5 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo ji kreipiasi į asmenį raštu, prašydama per Fondo administravimo įstaigos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, pateikti papildomą informaciją ir (ar) dokumentus, ir praneša, kad prašymo nagrinėjimas stabdomas, iki bus pateikta papildoma informacija ir (ar) dokumentai.“

59 punktas – „Asmenų prašymai […] turi būti išnagrinėjami per 20 darbo dienų nuo jų užregistravimo Fondo administravimo įstaigoje, […].

[…].“

60 punktas – „Prašymai nenagrinėjami, jei:

[…]

60.2. prašymas neatitinka reikalavimų:

[…]

60.2.5. Fondo administravimo įstaigai paprašius, per jos nustatytą terminą nėra pateikiami prašymo nagrinėjimui būtini papildomi dokumentai ir (ar) informacija (Taisyklių 52 punktas). Šiuo atveju dokumentų originalai per 3 darbo dienas grąžinami asmeniui ir nurodoma grąžinimo priežastis.

[…].“

70 punktas – „Atsakymas asmeniui pateikiamas tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas, jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymą kitu būdu (išskyrus šiame punkte ir 71 punkte nurodytas išimtis).

[…].“

71 punktas – „Jei atsakyme (sprendime, kitame dokumente) yra fizinio asmens privačios informacijos (asmens duomenų), jis adresatui gali būti pateikiamas tik šiais būdais:

71.1. įteikiant asmeniui ar jo atstovui, tiesiogiai atvykusiam į Fondo administravimo įstaigą ir pateikusiems asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

71.2. siunčiant registruota pašto siunta […];

[…].“

 

  1. Asmenų prašymų nagrinėjimo Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos administravimo įstaigose taisyklių, patvirtintų Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos direktoriaus 2014-09-11 įsakymu Nr. V-555 (teisės akto redakcija, galiojanti nuo 2023-02-18 iki 2023-07-01, aktuali nagrinėjant skunde nurodytas aplinkybes):

14 punktas – „Jei specialūs teisės aktai nenumato kitaip, kai asmuo kreipiasi dėl asmens duomenų teikimo ar kitos paslaugos, kuri pagal savo esmę gali būti suteikta tik nustatytos tapatybės asmeniui, turi būti patvirtinta jo asmens tapatybė, kuri priklausomai nuo kreipimosi būdo, gali būti patvirtinta taip:

14.1. Kai prašymas teikiamas tiesiogiai atvykus į Fondo administravimo įstaigą – pateikiant galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

14.2. Kai prašymas siunčiamas paštu – pridedant notaro, seniūnijos aptarnaujamos teritorijos seniūno ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą prašymą teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją.

[…].“

33 punktas – „Asmenų prašymai Fondo administravimo įstaigai gali būti pateikiami šiomis formomis ir būdais:

[…]

33.2. raštu:

[…]

33.2.2. paštu arba per pasiuntinį (toliau abu šie būdai laikomi siuntimu paštu);

[…].“

58 punktas – „Asmuo, pateikęs rašytinį prašymą ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Taisyklių 14 punkte nustatyta tvarka kitaip patvirtinęs asmens tapatybę, turi teisę gauti iš Fondo administravimo įstaigos informaciją apie save […].

[…]

Kai prašymas teikti informaciją siunčiamas paštu, prie jo turi būti pridėta notaro, seniūnijos aptarnaujamos teritorijos seniūno ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta prašymą teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija.

[…].“

68 punktas – „Jeigu prašymui išnagrinėti būtina informacija ir (ar) dokumentai, kuriuos privalo pateikti besikreipiantis asmuo, o Fondo administravimo įstaiga tokios informacijos ir dokumentų pati neturi ir gauti negali, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo Fondo administravimo įstaigoje dienos ji kreipiasi į asmenį raštu, prašydama per Fondo administravimo įstaigos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, pateikti šią informaciją ir (ar) dokumentus, ir praneša, kad prašymo nagrinėjimas stabdomas, kol bus pateikta prašymui išnagrinėti būtina informacija ir (ar) dokumentai, ir gali būti nutrauktas, jei asmuo trūkstamos informacijos ir (ar) dokumentų nepateiks.“

79 punktas – „Prašymas Fondo administravimo įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens sprendimu gali būti nenagrinėjamas, jei:

79.1. prašymas neatitinka reikalavimų:

[…]

79.1.3. Fondo administravimo įstaigai paprašius, per jos nustatytą terminą nėra gaunami prašymo nagrinėjimui būtini dokumentai ir (ar) informacija (Taisyklių 68 punktas). Šiuo atveju visi asmens pateikti dokumentų originalai per 3 darbo dienas nuo Fondo administravimo įstaigos nustatyto termino suėjimo dienos grąžinami asmeniui ir nurodoma jų grąžinimo bei prašymo nenagrinėjimo priežastis. Institucija pasilieka šių dokumentų kopijas.

[…].“

80 punktas – „Siunčiant asmeniui šiame skirsnyje nurodytą informaciją apie prašymo nenagrinėjimo priežastis, vadovaujamasi Taisyklių IX skyriaus antrojo skirsnio nuostatomis dėl atsakymų pateikimo būdo ir Taisyklių 93 punktu dėl atsakymų pateikimo turinio.

Jeigu prašyme nenurodytas adresas, kuriuo asmuo pageidauja gauti atsakymą, informacija apie prašymo nenagrinėjimo priežastis teikiama pagal kitus prašyme nurodytus asmens kontaktinius duomenis, išskyrus atvejus, kai prašyme jokių kitų asmens kontaktinių duomenų nenurodyta.“

83 punktas – „Rašytiniai prašymai, kurių Taisyklėse numatytais atvejais nuspręsta nenagrinėti, asmeniui grąžinami tiesiogiai Taisyklėse numatytais atvejais, taip pat asmens rašytiniu prašymu. […].“

93 punktas – „Atsakyme į prašymą arba atsakyme, kuriame nurodomos atsisakymo suteikti prašomą paslaugą, informaciją, priimti administracinį sprendimą priežastys (pranešama apie prašymo nenagrinėjimo priežastis) asmuo turi būti informuojamas apie tokio atsakymo ar pranešimo apskundimo tvarką, vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymo 14 straipsniu, nurodant teisės aktą (-us), reglamentuojantį (-ius) apskundimo tvarką, konkrečios institucijos (-ų), kuriai (-ioms) gali būti paduotas skundas, pavadinimą (-us) ir adresą (-us), taip pat terminą (-us), per kurį (-iuos) gali būti pateiktas skundas.“

 

Tyrimo išvados

 

  1. Atsižvelgiant į Pareiškėjo skunde nurodytas aplinkybes, tyrimo metu analizuotą informaciją, teisinį reglamentavimą, išvados bus pateikiamos, išskiriant šias dalis:

17.1. dėl senatvės pensijos nemokėjimo;

17.2. dėl „Sodros“ darbuotojų veiksmais galimai pažeistos teisės į gerą viešąjį administravimą, nepateikiant atsakymo.

 

Dėl senatvės pensijos nemokėjimo

 

  1. Atsižvelgiant į tyrimo metu gautą informaciją, susijusią su šioje dalyje aptariamu klausimu, atkreiptinas dėmesys į šiuos aspektus:

18.1. Pareiškėjas teisę gauti senatvės pensiją įgijo nuo 2022-12-22, sukakęs senatvės pensijos amžių (šios pažymos 6.1 papunktis).

18.2. Pareiškėjas 2022-09-27 prašyme „Sodros“ Vilniaus skyriui dėl senatvės pensijos skyrimo pageidavo išmoką gauti ją pervedant į sąskaitą banke, tačiau prašyme nenurodė kredito įstaigos ir sąskaitos arba kortelės sąskaitos numerio. Banko sąskaitos, esančios AB „A“, numerį <…> Pareiškėjas nurodė 2022-11-30 prašyme (šios pažymos 6.2 ir 6.4 papunkčiai).

18.3. „Sodra“ Pareiškėjui senatvės pensijos (už gruodžio, sausio ir vasario mėnesius) mokėjimų pavedimus į jo nurodytą sąskaitą atliko du kartus, tačiau išmokos nebuvo įskaitytos, nes „sąskaita neatitinka gavėjo pavadinimo“, „sąskaita nėra šio asmens“.

Pareiškėjas apie tai, kad turi patikslinti banko sąskaitą ir naujai pateikti prašymą arba  pasirinkti kitą išmokų pristatymo būdą, buvo informuotas tiek telefonu, tiek gyvai 2023-01-26, 2023-02-15 ir 2023-03-07 jam atvykus į „Sodros“ priimamąjį, tačiau, „Sodros“ teigimu, jis „iki šiol nenurodė kitos sąskaitos banke, o išmoką gauti kitu būdu atsisakė“ (šios pažymos 6.5, 6.6  papunkčiai).

18.4. AB „A“ Seimo kontrolierę informavo, kad Pareiškėjo nurodyta banko sąskaita Nr. <…> yra ne jo (šios pažymos 7 punktas).

18.5. Vadovaujantis Pensijų, kompensacijų, kompensacinių išmokų ir rentų pristatymo tvarkos aprašo, reglamentuojančio senatvės pensijų pristatymo tvarką, 3.4 papunkčiu ir 4 bei 20 punktais, senatvės pensija, be kita ko, gali būti pervedama į gavėjo sąskaitą kredito, mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaigoje, o išmokos pristatymo būdą pasirenka pats gavėjas. Išmokos pristatymas laikomas įvykdytu, kai gavėjo kredito (mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų) įstaiga įskaito lėšas į gavėjo sąskaitą, jeigu fondo valdybos ir gavėjo kredito (mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų) įstaiga yra ta pati. Jeigu fondo valdybos ir gavėjo kredito (mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų) įstaiga yra skirtingos, išmokos pervedimas laikomas įvykdytu, kai iš fondo valdybos sąskaitos kredito (mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų) įstaigoje mokėjimo operacijos suma įskaitoma į gavėjo kredito (mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų) įstaigos sąskaitą (šios pažymos 14 punktas).

  1. Apibendrinant tai, kas išdėstyta, darytina išvada, kad nėra pagrindo teigti, jog „Sodra“ nevykdė senatvės pensijos išmokėjimo Pareiškėjui. Pareiškėjas senatvės pensijos į jo nurodytą sąskaitą negauna ne todėl, kad „Sodra“ jos neišmoka, o todėl, kad, kaip teigė Sodra ir kaip tyrimo metu patvirtino AB „A“, Pareiškėjo nurodyta banko sąskaita Nr. <…> yra ne jo. Kadangi senatvės pensija gali būti pervedama tik į jos gavėjo sąskaitą, o ne kito asmens sąskaitą, „Sodra“ neturi galimybių Pareiškėjui išmokėti jam priklausančios senatvės pensijos tol, kol jis nenurodys kitos savo sąskaitos arba nepasirinks kito senatvės pensijos pristatymo būdo.

Atsižvelgiant į šį apibendrinimą, konstatuotina, kad Pareiškėjo skundo dalis dėl senatvės pensijos nemokėjimo atmestina kaip nepagrįsta.

 

Dėl „Sodros“ darbuotojų veiksmais galimai pažeistos teisės į gerą viešąjį administravimą, nepateikiant atsakymo

 

  1. Atsižvelgiant į tyrimo metu gautą informaciją, susijusią su šioje dalyje aptariamu klausimu, atkreiptinas dėmesys į šiuos aspektus:

20.1. Šios skundo dalies objektas – „Sodros“ darbuotojų veiksmai, teikiant atsakymą į Pareiškėjo 2023-02-07 prašymą (šios pažymos 4 punktas), kadangi Pareiškėjas skundžiasi, jog raštiško atsakymo jis negavo (šios pažymos 2.2 papunktis ir 3 punktas).

20.2. Pareiškėjas registruotu paštu siųstame 2023-02-07 prašyme prašo:

– pateikti dokumentus, susijusius su jo senatvės pensija, ir pageidauja juos gauti į rankas;

– „nurodyti priežastį, kodėl buvo neišmokėta pensija už gruodžio ir sausio mėnesį“ (šios pažymos 4 punktas).

20.3. „Sodros“ darbuotojai registruotu paštu siųstą Pareiškėjo 2023-02-07 prašymą gavo ir jį užregistravo 2023-02-15 (šios pažymos 4 punktas). Tačiau paliko jį nenagrinėtą ir kaip to priežastį Seimo kontrolierei nurodė tai, kad „su prašymu nebuvo pateikta notaro, seniūnijos aptarnaujamos teritorijos seniūno ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinto asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija“, „taigi nebuvo galimybės identifikuoti prašymą teikiančio asmens tapatybės“. „Sodros“ teigimu, prašymas neatitiko nustatytų reikalavimų (šios pažymos 6.7 papunktis).

20.4. „Sodra“ apie tai, kad jo 2023-02-07 prašymas bus nenagrinėtas, Pareiškėją informavo telefonu ir Klientų aptarnavimo skyriaus priimamajame (šios pažymos 6.7 papunktis). Pažymėtina, kad „Sodros“ darbuotojai Seimo kontrolierei teiktuose paaiškinimuose nenurodė, kada konkrečiai Pareiškėjas gavo informaciją apie prašymo palikimą nenagrinėtu. Taip pat lieka neaišku, ar „Sodros“ darbuotojui 2023-03-07 gyvai susitikus su Pareiškėju priėmime ir nepavykus su juo išsiaiškinti, „kokius konkrečiai dokumentus, susijusius su jo senatvės pensija, pageidauja gauti (darbo knygeles ar kokius kitus dokumentus iš asmens pensijos bylos)“ (šios pažymos 6.7 papunktis), vėliau pavyko tai padaryti ir Pareiškėjui buvo pateikti jo prašomi dokumentai.

20.5. Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių 42 punkte nustatyta, kad į prašymą paprastai atsakoma tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas prašymas, o jeigu asmens prašyme buvo nurodytas būdas, kuriuo asmuo pageidauja gauti atsakymą, atsakoma nurodytu būdu. Pagal šių taisyklių 47 punktą, institucijos siunčiamame pranešime apie asmens prašymo nenagrinėjimo priežastis asmuo turi būti informuojamas apie tokio pranešimo apskundimo tvarką, vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymo 14 straipsniu, nurodant konkrečios institucijos (-ų), kuriai (-ioms) gali būti paduotas skundas, pavadinimą (-us) ir adresą (-us), taip pat terminą (-us), per kurį (-iuos) gali būti pateiktas skundas (šios pažymos 12 punktas).

20.6. Asmenų prašymų nagrinėjimo valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos administravimo įstaigose taisyklių nuostatose įtvirtinta (šios pažymos 15 ir 16 punktai), kad kai asmuo kreipiasi dėl asmens duomenų teikimo ar kitos paslaugos, kuri pagal savo esmę gali būti suteikta tik nustatytos tapatybės asmeniui, turi būti patvirtinta jo asmens tapatybė, kuri, priklausomai nuo kreipimosi būdo, gali būti patvirtinta pridedant notaro, seniūnijos aptarnaujamos teritorijos seniūno ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą prašymą teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją, jeigu prašymas siunčiamas paštu. Asmuo, pateikęs rašytinį prašymą ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, turi teisę gauti iš Fondo administravimo įstaigos informaciją apie save. Jeigu asmens prašymui išnagrinėti būtina informacija ir (ar) dokumentai, kuriuos privalo pateikti prašymą pateikęs asmuo, o Fondo administravimo įstaiga tokios informacijos ir dokumentų pati neturi ir gauti negali, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo Fondo administravimo įstaigoje dienos ji kreipiasi į asmenį raštu, prašydama per Fondo administravimo įstaigos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, pateikti šią informaciją ir (ar) dokumentus, ir praneša, kad prašymo nagrinėjimas stabdomas, kol bus pateikta prašymui išnagrinėti būtina informacija ir (ar) dokumentai, ir gali būti nutrauktas, jei asmuo trūkstamos informacijos ir (ar) dokumentų nepateiks. Prašymas Fondo administravimo įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens sprendimu gali būti nenagrinėjamas, jei Fondo administravimo įstaigai paprašius, per jos nustatytą terminą nėra gaunami prašymo nagrinėjimui būtini dokumentai ir (ar) informacija. Šiuo atveju visi asmens pateikti dokumentų originalai per 3 darbo dienas grąžinami asmeniui ir nurodoma jų grąžinimo bei prašymo nenagrinėjimo priežastis. Atsakyme, kuriame nurodomos atsisakymo suteikti prašomą paslaugą, informaciją, priimti administracinį sprendimą priežastys (pranešama apie prašymo nenagrinėjimo priežastis) asmuo turi būti informuojamas apie tokio pranešimo apskundimo tvarką, vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymo 14 straipsniu, nurodant teisės aktą (-us), reglamentuojantį (-ius) apskundimo tvarką, konkrečios institucijos (-ų), kuriai (-ioms) gali būti paduotas skundas, pavadinimą (-us) ir adresą (-us), taip pat terminą (-us), per kurį (-iuos) gali būti pateiktas skundas.

  1. Apibendrinant tai, kas išdėstyta, tenka konstatuoti, kad „Sodros“ darbuotojai, gavę Pareiškėjo 2023-02-07 prašymą, nesilaikė teisės aktų reikalavimų, nebuvo užtikrintas atsakingo valdymo, įstatymo viršenybės, išsamumo principų įgyvendinimas (šios pažymos 10 punktas).

Šiuo atveju, „Sodros“ darbuotojai, negavę kartu su prašymu notaro, seniūnijos aptarnaujamos teritorijos seniūno ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinto asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopijos, iškart nustatė, kad nėra galimybės identifikuoti prašymą teikiančio asmens tapatybės. Nors „Sodros“ darbuotojai turėjo per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo „Sodroje“ dienos kreiptis į Pareiškėją raštu, prašydami per nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, pateikti reikalingus dokumentus, ir pranešti, kad prašymo nagrinėjimas stabdomas, kol bus pateikti prašymui išnagrinėti būtini dokumentai, ir gali būti nutrauktas, jei Pareiškėjas trūkstamų dokumentų nepateiks, tačiau jokių duomenų, kad siuntė Pareiškėjui tokį raštą, Seimo kontrolierei nepateikta.

Pabrėžtina, kad tik tuo atveju, jeigu Pareiškėjas būtų nepateikęs prašomų dokumentų per „Sodros“ nustatytą terminą, jo prašymas galėjo likti nenagrinėjamas. Apie tai, kad jo prašymas bus nenagrinėjamas, Pareiškėjas turėjo būti informuojamas raštu, nurodant prašymo nenagrinėjimo priežastis, ir tokio sprendimo apskundimo tvarką. Vėlgi, duomenų, kad „Sodros“ darbuotojai siuntė Pareiškėjui tokį raštą, Seimo kontrolierei nepateikta. Atvirkščiai, Seimo kontrolierei paaiškinta, kad Pareiškėjo prašymas tiesiog nenagrinėtas ir jis apie tai tebuvo informuotas telefonu ir Klientų aptarnavimo skyriaus priimamajame, nors turėjo būti informuotas raštu.

Taigi, atsižvelgiant į tai, kas apibendrinta, Pareiškėjo teisė į gerą viešąjį administravimą yra pažeista, todėl ši tyrimo dalis pripažintina pagrįsta.

  1. Kadangi Pareiškėjui nebuvo pateiktas atsakymas į jo 2023-02-07 prašymą dėl pirmiau aprašytų priežasčių, toks atsakymas, įskaitant prašomus dokumentus, turi būti pateiktas.

Pastebėtina, kad „Sodros“ teiktuose paaiškinimuose Seimo kontrolierei nurodyta, jog Pareiškėjas „Sodros“ Klientų aptarnavimo skyriaus priimamajame lankėsi 2023-01-26, 2023-02-15 ir 2023-03-07 dienomis (šios pažymos 6.6 ir 6.7 papunkčiai). Nėra aišku, kurio (-ių) apsilankymo  (-ų) metu jam buvo pranešta apie jo 2023-02-07 prašymo nenagrinėjimą, nes tokios informacijos Seimo kontrolierei „Sodra“ nepateikė. Tačiau, atsižvelgiant į tai, kad pati „Sodra“ Seimo kontrolierei nurodė, jog Pareiškėjui atvykus į „Sodros“ Klientų aptarnavimo skyriaus priimamąjį, jis buvo paprašytas patikslinti, kokius konkrečiai dokumentus, susijusius su jo senatvės pensija, pageidauja gauti (darbo knygeles ar kokius kitus dokumentus iš asmens pensijos bylos), tikėtina, kad „Sodros“ darbuotojai identifikavo Pareiškėją tiesiogiai paprašius jį pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, nes toks asmens identifikavimas yra galimas vadovaujantis teisės aktais (šios pažymos 15 ir 16 punktai). Kitu atveju, beprasmis būtų buvęs „Sodros“ darbuotojų prašymas tikslintis, kokių konkrečiai dokumentų Pareiškėjui reikia, jei jis būtų buvęs neidentifikuotas. Taigi atsižvelgiant į tai, manytina, kad „Sodros“ darbuotojai jau yra identifikavę Pareiškėją ir galimas atsakymo į jo 2023-03-07 prašymą pateikimas, žinant, koks tai asmuo.

 

 

SEIMO KONTROLIERĖS SPRENDIMAI

 

  1. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė nusprendžia tyrimo dalį dėl senatvės pensijos nemokėjimo atmesti.

 

  1. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė nusprendžia tyrimo dalį dėl „Sodros“ darbuotojų veiksmais galimai pažeistos teisės į gerą viešąjį administravimą, nepateikiant atsakymo, pripažinti pagrįsta.

 

SEIMO KONTROLIERĖS REKOMENDACIJOS

 

  1. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 14 ir 17 punktais, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė Valstybinei socialinio draudimo fondo valdybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos rekomenduoja:
  2. užtikrinti šioje pažymoje konstatuoto pažeidimo pašalinimą (šios pažymos 20–22 punktai) ir pateikti Pareiškėjui atitinkamų teisės aktų reikalavimus atitinkantį atsakymą į jo 2023-03-07 prašymą, nebeidentifikuojant Pareiškėjo, jei tai buvo padaryta, ir kartu išsiaiškinant, kokius konkrečiai dokumentus į rankas jis nori gauti, ir juos pateikti;
  3. užtikrinti, kad „Sodroje“ atsakymai į asmenų prašymus, skundus būtų pagrįsti konkrečiomis teisės aktų nuostatomis, užtikrinant įstatymo viršenybės, atsakingo valdymo ir išsamumo principų įgyvendinimą, taip pat kad būtų laikomasi reikalavimo atsakymuose į prašymus nurodyti jų ginčijimo galimybę ir tvarką.

 

Primenama, kad Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nustatyta, jog informacija apie siūlymų (rekomendacijų) išnagrinėjimą Seimo kontrolieriui turi būti pateikiama nedelsiant priėmus sprendimus dėl priemonių, kurių bus imamasi, atsižvelgiant į Seimo kontrolieriaus siūlymą (rekomendaciją), bet ne vėliau kaip per 30 dienų nuo siūlymo (rekomendacijos) gavimo dienos.

 

 

Seimo kontrolierė                                                                                                           Erika Leonaitė