PAŽYMA DĖL X SKUNDO PRIEŠ PRAVIENIŠKIŲ PATAISOS NAMUS-ATVIRĄJĄ KOLONIJĄ
Dokumento numeris | 4D-2020/1-346 |
---|---|
Data | 2020-12-07 |
Kategorija | Seimo kontrolierių pažymos |
Dokumento pavadinimas | PAŽYMA DĖL X SKUNDO PRIEŠ PRAVIENIŠKIŲ PATAISOS NAMUS-ATVIRĄJĄ KOLONIJĄ |
Kontrolierius | Augustinas Normantas |
Atsisiųsti | Atsisiųsti Atsisiųsti |
SKUNDO ESMĖ
1. Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierius gavo X (toliau vadinama ir – Pareiškėjas)
skundą (toliau vadinama – Skundas) dėl Pravieniškių pataisos namų-atvirosios kolonijos (toliau
vadinama ir – Pravieniškių PN-AK, PPN-AK, Įstaiga) pareigūnų galimai neteisėtų veiksmų
(neveikimo), susijusių su materialiniu buitiniu aprūpinimu.
2. Skunde Pareiškėjas nurodo:
„[…] esu ne kartą kreipęsis į Pravieniškių PN-AK administraciją su prašymu išduoti man
priklausančius […] rūbus ir higienos priemones […]. […] man 2019 buvo išduota nepilnai […], o šiais
metais visai nieko nebuvo […].
2020-01-30 reg. Nr. 91(11)97 raštu kreipiausi į Pravieniškių PN-AK su prašymu leisti
pasinaudoti neliečiamojoje sąskaitoje esančiais pinigais rūbams įsigyti […]. […] atsakė, kad tik
ypatingais atvejais galima pasinaudoti pinigais turimais neliečiamojoje sąskaitoje […].
[…] esu nedirbantis […] neturiu artimųjų […], mano turėti rūbai susidėvėjo, tad prašiau
administracijos išduoti man rūbus ir higienos priemones. Negavęs paprašiau leisti nusipirkti už
neliečiamojoje sąskaitoje turimus pinigus, į ką gavau neigiamą atsakymą. Esu priverstas vaikščioti su
suplyšusiais rūbais ir nesilaikyti higienos, nes PPN-AK atsisako išduoti[…] ir neleidžia įsigyti už savo
pinigus […]“ (šios ir kitų citatų kalba netaisyta).
3. Pareiškėjas Seimo kontrolieriaus prašo ištirti Skunde nurodytas aplinkybes.
TYRIMAS IR IŠVADOS
Tyrimui reikšmingos faktinės aplinkybės
4. Seimo kontrolierius 2020 m. kovo 30 d. raštu Nr. 4D-2020/1-346/3D-742 kreipėsi į
Pravieniškių PN-AK, prašydamas paaiškinti Skunde nurodytas aplinkybes.
2020 m. balandžio 2 d. Seimo kontrolierius gavo Pravieniškių PN-AK 2020 m. balandžio
2 d. raštą Nr. 1-7406, kuriame nurodoma:
4.1. „Vadovaujantis 2004 m. birželio 9 d. Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
įsakymu Nr. Ir-139 „Dėl laisvės atėmimo vietose laikomų asmenų materialinio buitinio aprūpinimo
tvarkos aprašo patvirtinimo“ (suvestinė redakcija nuo 2020-01-11) Pravieniškių pataisos namuose
atvirojoje kolonijoje nemokiems nuteistiesiems (suimtiesiems) materialinis buitinis aprūpinimas
užtikrintas. Laikoma, kad suimtasis (nuteistasis) yra nemokus, kai per mėnesį iki prašymo jį aprūpinti
2
drabužiais, avalyne ir (ar) higienos reikmenimis pateikimo laisvės atėmimo vietos administracijai
dienos savo asmeninėje sąskaitoje turėjo ir (ar) išleido ne daugiau kaip 0,5 bazinės socialinės išmokos
dydžio pinigu sumą. Tais atvejais, kai suimtasis (nuteistasis) šiame punkte nurodytu laikotarpiu
asmeninėje sąskaitoje turimas lėšas naudojo tabako gaminiams ir (ar) reikmenims įsigyti, jis
nelaikomas nemokiu.“
4.2. „Pravieniškių pataisos namuose-atvirojoje kolonijoje nuteistasis X kreipėsi 2019-10-15
su rašytiniu Prašymu Nr. 71(14)-699 dėl higienos priemonių ir drabužių išdavimo (kopija pridedama).
Vadovaujantis „Suimtojo (nuteistojo) materialinio buitinio aprūpinimo kortelės“ duomenimis (kopija
pridedama) higienos priemonės buvo išduotos 2019-10-23. Prašomi drabužiai nebuvo išduoti, nes tuo
metu Įstaiga vykdė dėl drabužių pirkimo Lietuvos Respublikos Viešojo pirkimo įstatymu nustatytas
pirkimo procedūras, reiškia, nuteistojo prašymu rūbų laikinai sandėlyje nebuvo.“
4.3. „Pareiškėjas kreipėsi į Įstaigos direktorių dėl galimybės pervesti pinigus iš neliečiamos
sąskaitos asmeniui, esančiam laisvėje, nurodydamas priežastį, jog jam turi nupirkti rūbų (Nuteistojo
X 2020-01-30 prašymas Nr. 71(14)-97 pridedamas). Atsakyme nuteistajam nurodoma, kad
neliečiamąja sąskaita galima naudotis tik ypatingais atvejais su Įstaigos direktoriaus leidimu.
Ypatingais atvejais yra laikoma liga, sudėtinga operacija, stichinė nelaimė ar nelaimingas atsitikimas
(2020-02-11 atsakymas nuteistajam į prašymą Nr. 7-711 pridedamas).“
4.4. „Pravieniškių pataisos namai-atviroji kolonija neturi parengusi vidinės tvarkos,
reglamentuojančios nuteistųjų galimybę pasinaudoti neliečiamojoje sąskaitoje esančiomis lėšomis.
Įstaiga vadovaujasi Lietuvos Respublikos Bausmių vykdymo kodekso 132 straipsnio 2 dalimi.“
4.5. „Drabužiai, avalynė ir higienos reikmenys išduodami nemokiems suimtiesiems
(nuteistiesiems), esant jų rašytiniam prašymui. Suimtajam (nuteistajam) išduodami tik tie drabužiai
ir (ar) avalynė, kurie prašymo pateikimo metu yra tinkami dėvėti pagal sezoną. Higienos reikmenys
išduodami nemokiems suimtiesiems (nuteistiesiems), esant jų rašytiniam prašymui vieną kartą per
mėnesį.
Nuteistasis X į Įstaigos direktorių dėl higienos priemonių ir drabužių išdavimo su rašytiniu
prašymu kreipėsi tik vieną kartą, t. y. 2019-10-15. Prašymai dėl drabužių ir higienos priemonių
išdavimo saugomi atskiruose aplankuose. Šiuo metu dėl nepakankamo lėšų kiekio galimybė aprūpinti
nuteistąjį higienos priemonėmis ir drabužiais yra. Nuteistasis turi kreiptis į Įstaigos direktorių su
rašytiniais prašymais. Patikrinus jo asmeninę sąskaitą, higienos priemonės, rūbai bus išduoti.“
Tyrimui reikšmingos teisės aktų nuostatos
5. Europos kalinimo taisyklių:
20.1 punktas – „Kaliniai, neturintys nuosavų tinkamų drabužių, turi būti aprūpinami rūbais,
atitinkančiais klimatą“;
20.2 punktas – „Tokie drabužiai jokiu būdu negali žeisti kalinių savigarbos“;
20.3 punktas – „Visi drabužiai turi būti geros būklės ir prireikus pakeičiami.“
6. Lietuvos Respublikos bausmių vykdymo kodekso (toliau vadinama – BVK):
132 straipsnis. Išskaitos iš nuteistųjų darbo užmokesčio – „2. Be šio straipsnio 1 dalyje
nurodytų išskaitų, iš bendros darbo užmokesčio sumos, išskyrus atviras kolonijas, atskaitomi penki
procentai į nuteistojo neliečiamąją asmeninės sąskaitos dalį, kurios naudoti nuteistasis neturi teisės.
Ypatingais atvejais bausmės atlikimo metu pataisos įstaigos direktoriaus leidimu nuteistasis gali
panaudoti pinigus, turimus neliečiamojoje asmeninės sąskaitos dalyje. Likusi šioje sąskaitoje pinigų
suma nuteistajam išduodama tik paleidimo iš pataisos įstaigos metu. […]“;
173 straipsnis. Arešto, terminuoto laisvės atėmimo ir laisvės atėmimo iki gyvos galvos
bausmes atliekančių nuteistųjų materialinis buitinis aprūpinimas – „1. Arešto, terminuoto laisvės
atėmimo ir laisvės atėmimo iki gyvos galvos bausmes atliekantiems nuteistiesiems užtikrinamos
reikiamos gyvenamųjų patalpų ir buities sąlygos, atitinkančios Lietuvos Respublikos higienos
3
normas. […] 3. Terminuoto laisvės atėmimo ir laisvės atėmimo iki gyvos galvos bausmes atliekantys
nuteistieji, kurie neturi savo drabužių ir avalynės, nemokamai aprūpinami drabužiais ir avalyne pagal
sezoną. Arešto bausmę atliekantys nuteistieji drabužiais ir avalyne apsirūpina patys“;
183 straipsnis. Bausmių vykdymo institucijų, įstaigų ir pareigūnų veiksmų ir sprendimų
apskundimas – „1. Viešųjų darbų, laisvės apribojimo, arešto, terminuoto laisvės atėmimo ir laisvės
atėmimo iki gyvos galvos bausmes vykdančių institucijų ir įstaigų pareigūnų veiksmai ir sprendimai
per vieną mėnesį gali būti skundžiami atitinkamą bausmę vykdančios institucijos ar įstaigos vadovui.
Šis skundą turi išnagrinėti ne vėliau kaip per dvidešimt darbo dienų nuo skundo gavimo dienos.
2. Šio straipsnio 1 dalyje nurodytas bausmes vykdančių institucijų ir įstaigų vadovų veiksmai ir
sprendimai per vieną mėnesį gali būti skundžiami Kalėjimų departamento direktoriui. Šis skundą turi
išnagrinėti ne vėliau kaip per dvidešimt darbo dienų nuo jo gavimo dienos, o jei dėl skundo atliekamas
tyrimas, – per dvidešimt darbo dienų nuo tyrimo baigimo dienos. […].“
7. Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo:
2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos – „1. Biurokratizmas – tokia pareigūno veika,
kai vietoj reikalų sprendimo iš esmės laikomasi nereikalingų ar išgalvotų formalumų, nepagrįstai
atsisakoma spręsti pareigūno kompetencijai priklausančius klausimus, vilkinama priimti sprendimus
ar atlikti savo pareigas bei kitaip blogai ar netinkamai valdoma (atsisakoma informuoti asmenį apie
jo teises, sąmoningai pateikiamas klaidinantis ar netinkamas patarimas ir t. t.). Biurokratizmu taip pat
laikomas toks pareigūnų darbas, kai nevykdomi arba blogai vykdomi įstatymai ar kiti teisės aktai.
[…].“
8. Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (toliau vadinama – VAĮ)
(redakcija, galiojusi iki 2020-11-01):
3 straipsnis. Viešojo administravimo principai – „Viešojo administravimo subjektai savo
veikloje vadovaujasi šiais principais: 1) įstatymo viršenybės. Šis principas reiškia, kad viešojo
administravimo subjektų įgaliojimai atlikti viešąjį administravimą turi būti nustatyti teisės aktuose, o
veikla turi atitikti šiame įstatyme išdėstytus teisinius pagrindus. Administraciniai aktai, susiję su
asmenų teisių ir pareigų įgyvendinimu, visais atvejais turi būti pagrįsti įstatymais; 2) objektyvumo.
Šis principas reiškia, kad administracinio sprendimo priėmimas ir kiti oficialūs viešojo
administravimo subjekto veiksmai turi būti nešališki ir objektyvūs; 3) proporcingumo. Šis principas
reiškia, kad administracinio sprendimo mastas ir jo įgyvendinimo priemonės turi atitikti būtinus ir
pagrįstus administravimo tikslus; […] 13) išsamumo. Šis principas reiškia, kad viešojo
administravimo subjektas į prašymą ar skundą turi atsakyti aiškiai ir argumentuotai, nurodydamas
visas prašymo ar skundo nagrinėjimui įtakos turėjusias aplinkybes ir konkrečias teisės aktų nuostatas,
kuriomis rėmėsi vertindamas prašymo ar skundo turinį. […].“
9. Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2004 m. birželio 9 d. įsakymo Nr. 1R-139 „Dėl
Laisvės atėmimo vietose laikomų asmenų materialinio buitinio aprūpinimo tvarkos aprašo
patvirtinimo“ (toliau vadinama – Tvarkos aprašas) (Žin., 2004, Nr. 93-3422; TAR, 2016-04-20,
Nr. 2016-10107):
2 punktas – „Suimtuosius (nuteistuosius), neturinčius nuosavų drabužių ir (ar) avalynės
pagal sezoną bei higienos reikmenų, jais pagal aprašo 1 priede nustatytą periodiškumą nemokamai
aprūpina tardymo izoliatoriaus arba pataisos įstaigos (toliau – laisvės atėmimo vieta) administracija.
Arešto bausmę atliekantys nuteistieji drabužiais ir avalyne neaprūpinami.“
10. Pravieniškių pataisos namų-atvirosios kolonijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos
Respublikos teisingumo ministro 2014 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 1R-65 (toliau vadinama PPN-AK
nuostatai):
8. punktas – „Pravieniškių pataisos namai-atviroji kolonija, siekdama veiklos tikslo,
4
atlieka šias funkcijas: […] 8.5. užtikrina įstaigoje laikomų suimtųjų ir nuteistųjų maitinimą ir
materialinį aprūpinimą pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytas
normas; […].“
Skundo tyrimui reikšminga Lietuvos Respublikos teismų praktika
11. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (toliau vadinama – LVAT) 2012 m.
gruodžio 20 d. sprendime, priimtame administracinėje byloje Nr. A-822-3206-12, konstatavo:
„Pagal Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos
statuto (2008 m. lapkričio 6 d. įstatymo Nr. X-1791 redakcijos) 5 straipsnį, Kalėjimų departamentas
ir jam pavaldžios įstaigos (pagal Statuto 2 straipsnio 1 dalį, pataisos namai yra Kalėjimų
departamentui pavaldi įstaiga) savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija,
Bausmių vykdymo kodeksu, Baudžiamuoju kodeksu, Baudžiamojo proceso kodeksu, Suėmimo
vykdymo įstatymu, kitais įstatymais, šiuo statutu, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis ir
kitais teisės aktais. Pagal Statuto 4 straipsnį, Kalėjimų departamento ir jam pavaldžių įstaigų veikla
grindžiama teisingumo, teisėtumo, žmogaus teisių ir laisvių gerbimo, suimtųjų ir nuteistųjų lygybės
prieš suėmimo ir bausmių vykdymo įstatymus, humanizmo, bausmių vykdymo individualizavimo,
progresyvaus bausmių atlikimo ir viešumo principais. Panevėžio pataisos namai ir Kalėjimų
departamentas prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos, kaip viešojo administravimo
subjektai, be minėtų specialiųjų teisės nuostatų, savo veikloje privalo laikytis viešojo administravimo
srityje taikomų viešojo administravimo principų, pavyzdžiui: įstatymo viršenybės, reiškiančio, kad
viešojo administravimo subjektų įgaliojimai atlikti viešąjį administravimą turi būti nustatyti teisės
aktuose, o veikla turi atitikti šiame įstatyme išdėstytus teisinius pagrindus, objektyvumo,
proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia principus (Lietuvos Respublikos viešojo administravimo
įstatymo 3 straipsnio 1 punktas).“
Tyrimo išvados
12. Pareiškėjas teigia, kad PPN-AK pareigūnai neužtikrina tinkamo materialinio buitinio
aprūpinimo, t. y. neišduoda drabužių bei neleidžia pačiam jų nusipirkti, todėl Pareiškėjas priverstas
vilkėti suplyšusius jo turimus drabužius.
13. Europos kalinimo taisyklėse numatyta, kad kaliniai, neturintys nuosavų tinkamų
drabužių, turi būti aprūpinami rūbais, atitinkančiais klimatą. Drabužiai jokiu būdu negali žeisti kalinių
savigarbos bei visi drabužiai turi būti geros būklės ir prireikus pakeičiami.
BVK 173 straipsnyje nurodyta, jog arešto, terminuoto laisvės atėmimo ir laisvės atėmimo
iki gyvos galvos bausmes atliekantiems nuteistiesiems užtikrinamos reikiamos buities sąlygos, t. y.
nuteistieji, kurie neturi savo drabužių ir avalynės, nemokamai aprūpinami drabužiais ir avalyne pagal
sezoną. Pagal tokį teisinį reguliavimą, pareiga sudaryti tinkamas buities sąlygas bei aprūpinti
tinkamais drabužiais tenka laisvės atėmimo įstaigai, t. y., ji turi užtikrinti, kad nuteistieji turėtų
tinkamus ir tvarkingus drabužius.
14. Skundo tyrimo metu nustatyta, jog Pareiškėjas su prašymu dėl galimybės gauti higienos
priemones ir drabužius kreipėsi 2019-10-15. Pasak PPN-AK administracijos, „Suimtojo (nuteistojo)
materialinio buitinio aprūpinimo kortelės“ duomenimis, higienos priemonės buvo išduotos
2019-10-23. Prašomi drabužiai nebuvo išduoti, nes tuo metu PPN-AK vykdė darbužių pirkimą pagal
Viešojo pirkimo įstatymu nustatytas pirkimo procedūras, tai yra, nuteistojo prašomų drabužių
sandėlyje laikinai nebuvo.
PPN-AK administracija Seimo kontrolieriui nepateikė duomenų, kad, baigusi viešojo
pirkimo procedūrą ir įsigijusi drabužių, būtų išdavusi Pareiškėjui jam reikalingus drabužius.
5
Pagal Europos kalinimo taisykles, visi laisvės atėmimo vietose laikomų asmenų drabužiai
turi būti geros būklės. Laisvės atėmimo įstaiga, siekdama deramai įvykdyti savo pareigą dėl nuteistųjų
tinkamo materialinio buitinio aprūpinimo, laisvės atėmimo vietose laikomiems asmenims turi
užtikrinti galimybę vilkėti tinkamos būklės drabužius, t. y. jei drabužis suplyšo ir yra netinkamas
dėvėti, turėtų tokį drabužį pakeisti tinkamu.
Skundo tyrimo metu nustatyta, kad Pareiškėjas su prašymu, kurio registracijos Nr. 71(14)97,
2020-01-30 kreipėsi į PPN-AK dėl galimybės pasinaudoti savo neliečiamąja sąskaita, kad galėtų
įsigyti rūbų. Seimo kontrolieriui išanalizavus gautą PPN-AK 2020-02-11, reg. Nr. 7-711, atsakymą
nustatyta, kad atsakymas pateiktas remiantis teisės aktų nuostatomis, kurios reglamentuoja
neliečiamosios sąskaitos naudojimą, tačiau rašte neužsimenama apie problemos sprendimą –
nemokamą drabužių išdavimą. Pažymėtina, jog Pareiškėjas, prašydamas leisti jam pasinaudoti savo
neliečiamąja sąskaita, tokiu būdu bandė spręsti savo susidėvėjusių drabužių problemą pats.
Atsižvelgiant į tai kas nurodyta ir į teisinį reglamentavimą, konstatuotina, jog Pravieniškių
PN-AK pareigūnai formaliai pritaikė teisės normas ir nesiėmė jokių veiksmų bei nesudarė realios
galimybės Pareiškėjui gauti jam priklausančius drabužius.
Seimo kontrolierius atkreipia pareigūnų dėmesį į tai, kad reali galimybė nuteistajam
palaikyti tinkamą drabužių būklę turi būti ne tik Pareiškėjo, bet ir įstaigos interesas. Pažymėtina, kad
labai svarbu įvertinti konkretaus asmens atvejį ne tik formaliai, bet ir pažvelgti į asmens padėtį realiai.
Seimo kontrolieriaus nuomone, tokia situacija sudaro prielaidas pažeisti žmogiškąjį orumą.
Pagal Pravieniškių PN-AN nuostatus, užtikrinti įstaigoje laikomų suimtųjų ir nuteistųjų
materialinį buitinį aprūpinimą yra įpareigota PPN-AK, todėl šiuo atveju laikytina, jog, neužtikrindami
Pareiškėjui galimybės gauti jam priklausančių rūbų dėl to, kad dėl vykdomo viešojo pirkimo jų tuo
metu nebuvo sandėlyje, pareigūnai elgėsi netinkamai. Be to, PPN-AK administracija net ir po
įvykdyto viešojo pirkimo ir įsigijusi drabužių neišdavė Pareiškėjui jo prašomos aprangos, todėl
konstatuotina, kad PPN-AK pareigūnai savo veiksmais (neveikimu) netinkamai vykdė jiems
priskirtas funkcijas.
Skundo tyrimo metu Seimo kontrolierius atkreipė dėmesį į PPN-AK reikalavimą Pareiškėjui
rašyti papildomą prašymą (šios pažymos 4.5 punktas), kad jam būtų išduoti rūbai.
Seimo kontrolierių įstatyme nurodyta, kad biurokratizmas – tokia pareigūnų veika, kai vietoj
reikalų sprendimo iš esmės laikomasi nereikalingų ar išgalvotų formalumų, nepagrįstai atsisakoma
spręsti pareigūno kompetencijai priklausančius klausimus, vilkinama priimti sprendimus ar atlikti
savo pareigas.
Taigi, konstatuotina, jog toks PPN-AK pareigūnų elgesys, kai reikalaujama dar kartą rašyti
prašymą, kad būtų išduoti rūbai, kurių PPN-AK anksčiau neišdavė dėl vykdomų viešųjų pirkimų, kai,
Pareiškėjui bandant pačiam spręsti rūbų problemą ir pasinaudoti neliečiamąja sąskaita, apsiribojama
formaliais atsakymais į prašymus, tačiau problema nesprendžiama iš esmės, Seimo kontrolieriaus
nuomone, laikytina biurokratišku elgesiu.
15. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, konstatuotina, kad PPN-AK pareigūnai nesprendė
Pareiškėjo keliamos problemos, į Pareiškėjo prašymą pateikė tik formalų atsakymą, todėl Skundas
dėl PPN-AK neužtikrinamo tinkamo materialinio buitinio aprūpinimo, kiek tai susiję su teise dėvėti
tinkamos kokybės ir būklės drabužius, pripažįstamas pagrįstu.
SEIMO KONTROLIERIAUS SPRENDIMAI
16. Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnio
1 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierius nusprendžia X Skundą dėl PPN-AK
pareigūnų veiksmų (neveikimo), tai yra, dėl nederami užtikrinamo tinkamo materialinio buitinio
aprūpinimo, kiek tai susiję su teise dėvėti tinkamos kokybės ir būklės drabužius, pripažinti pagrįstu.
6
SEIMO KONTROLIERIAUS REKOMENDACIJOS
17. Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 19 straipsnio
1 dalies 14, 17 punktais, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierius Pravieniškių PN-AK direktoriui
rekomenduoja:
17.1. imtis priemonių ir spręsti problemą iš esmės, kad Pareiškėjas kuo skubiau gautų jam
priklausančius drabužius;
17.2. imtis priemonių, kad ateityje pareiškėjų skundai būtų nagrinėjami ne formaliai, o būtų
padedama realiai spręsti nuteistiesiems iškylančias problemas.
18. Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad
informacija apie siūlymų (rekomendacijų) išnagrinėjimą Seimo kontrolieriui turi būti pateikiama
nedelsiant priėmus sprendimus dėl priemonių, kurių bus imamasi, atsižvelgiant į Seimo kontrolieriaus
siūlymą (rekomendaciją), bet ne vėliau kaip per 30 dienų nuo siūlymo (rekomendacijos) gavimo
dienos.
Seimo kontrolierius Augustinas Normantas