PAŽYMA DĖL X SKUNDO PRIEŠ NACIONALINĮ VISUOMENĖS SVEIKATOS CENTRĄ PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS
Dokumento numeris | 4D-2023/1-364 |
---|---|
Data | 2023-05-30 |
Kategorija | Seimo kontrolierių pažymos |
Dokumento pavadinimas | PAŽYMA DĖL X SKUNDO PRIEŠ NACIONALINĮ VISUOMENĖS SVEIKATOS CENTRĄ PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS |
Kontrolierius | Erika Leonaitė |
Atsisiųsti | Atsisiųsti Atsisiųsti |
SKUNDO ESMĖ
- Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė 2023 m. balandžio 3 d. gavo X (toliau – Pareiškėjas) skundą dėl Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Kauno departamento (toliau ir – NVSC KD) pareigūnų veiksmų (neveikimo), galimai netinkamai išnagrinėjus kreipimąsi, dalį jo persiunčiant nagrinėti Lietuvos kalėjimų tarnybai (toliau – LKT) (toliau – Skundas).
- Pareiškėjas skunde nurodo:
2.1. „[…] 2023-03-27 d. gavau du laiškus iš NVSC prie SAM. […] dėl NVSC prie SAM 2023-03-22 atsakymo Nr. (2-22 4.80 Mr)2-13142). Kreipiausi į įstaigą dėl netinkamų kalinimo sąlygų HN 134:2015 prasme. Nurodžiau įstaigą kurioje yra pažeidimai ir paprašiau ją patikrinti. Nors skundą teikiau 2023-03-09 skundžiamą raštą gavau tik 2023-03-27 kuriame prašoma pateikti patikslinimą ir nurodyti adresą Pravieniškių 1-ojo kalėjimo. Manau, kad NVSC […] užsiima biurokratizmu, nes niekada tokių tikslinimų nereikėdavo […]“. (šios ir kitų citatų kalba netaisyta).“
2.2. „[…] dėl NVSC prie SAM 2023-03-22 rašto Nr. (2-22 4.80 Mr.)2-13077.[…] 2023-03-09 kreipiausi į NVSC […] dėl netinkamų kalinio sąlygų neatitinkančių HN. NVSC […] 2023-03-22 raštu nutarė persiųsti mano skundo dalį. Kokią skundo dalį neinformavo. Dėl persiuntimo nesutinku, tačiau tokio NVSC […] administracinio sprendimo neturiu kaip apskųsti, nes motyvai nėra nurodyti, nėra nurodyta kokią dalį persiuntė bei dėl ko ji yra ne pagal kompetenciją.
- Pareiškėjas prašo ištirti Skunde nurodytas aplinkybes, kokiu pagrindu remdamasis NVSC nenagrinėjo Pareiškėjo kreipimosi visa apimtimi.
TYRIMAS IR IŠVADOS
Tyrimui reikšmingos faktinės aplinkybės
- Seimo kontrolierė 2023 m. balandžio 20 d. raštu Nr. 4D-2023/1-364/3D-900 kreipėsi į NVSC KD prašydama paaiškinti Skunde nurodytas aplinkybes.
NVSC 2023 m. balandžio 28 d. atsakymu Nr. (2 4.80 Mr)2-17873 Seimo kontrolierę informavo:
4.1. „[…] NVSC 2023 m. kovo 17 d. gavo Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos persiųstą Pareiškėjo 2023 m. kovo 9 d. skundą (toliau – Skundas) dėl Lietuvos kalėjimų tarnybos Pravieniškių 1-ojo kalėjimo 9 ir 11 būrių dušuose nešvarių dušų galvučių ragelių bei nesilaikančių dušų galvučių ragelių dangtelių, 11 būrio kameroje Nr. 1 suskilusio lango stiklo ir nepakankamo dirbtinio apšvietimo bei 9 būrio kameroje Nr. 3 nepakankamo dirbtinio apšvietimo, galimai nesaugios elektros instaliacijos duše, duše nuo lubų krentančių statybinių medžiagų, trūkstamų stiklo paketo laikiklių.“
4.2. „[…] vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nuostatomis, NVSC, kaip viešojo administravimo institucija, teisės aktų įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę atlieka tik pagal teisės aktų nustatyta tvarka jai suteiktus įgaliojimus. NVSC vykdo laisvės atėmimo vietų valstybinę visuomenės sveikatos saugos kontrolę, t. y. veiklos atitikties visuomenės sveikatos saugos norminių teisės aktų reikalavimams įvertinimą. Laisvės atėmimo vietų valstybinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės metu vertinama laisvės atėmimo įstaigos atitiktis Lietuvos higienos normos HN 134:2015 „Laisvės atėmimo vietų ir teritorinių policijos įstaigų areštinių sveikatos saugos reikalavimai“ (toliau – Lietuvos higienos norma HN 134:2015) reikalavimams. Lietuvos higienos normos HN 134:2015 12 punkte numatyta, kad laisvės atėmimo vietos patalpos ir jose esantys įrenginiai (įranga) turi būti techniškai tvarkingi, įrengti ir prižiūrimi taip, kad juos naudojant būtų išvengta nelaimingų atsitikimų. Tačiau elektros prietaisų, elektros instaliacijos ar statinio konstrukcijų saugos vertinimas yra statinio techninės priežiūros dalis, o ne visuomenės sveikatos saugos norminių teisės aktų reikalavimų įvertinimas; visuomenės sveikatos saugos teisės aktai nenustato reikalavimų kaip turi būti įrengti elektros prietaisai, elektros šviestuvai ar užtikrinta elektrosauga, nenumato šviestuvų įrengimo reikalavimų (gaubtų (dangtelių) ant šviestuvų buvimo, šviestuvų pakabinimo ir pan.), taip pat nenustato įrangos, dangų susidėvėjimo leistinų lygių bei kriterijų, kuomet būtina atlikti remontą. NVSC nėra įgaliotas vykdyti statinių techninę priežiūrą, vertinti elektros prietaisų ar konstrukcijų saugą.
Pareiškėjo Skundas dalyje dėl galimai nesaugios elektros instaliacijos duše, duše nuo lubų krentančių statybinių medžiagų, trūkstamų stiklo paketo laikiklių, t. y. reikalavimų, kurių nereglamentuoja Lietuvos higienos norma HN 134:2015, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 4 dalimi NVSC Kauno departamento Kaišiadorių skyriaus 2023 m. kovo 22 d. raštu buvo persiųstas Lietuvos kalėjimų tarnybai išnagrinėti pagal kompetenciją (rašto kopija išsiųsta ir Pareiškėjui). Pažymėtina, kad NVSC teisės aktų nustatyta tvarka išnagrinėjus Skundą ir teikiant Pareiškėjui galutinį atsakymą apie Skundo nagrinėjimo rezultatus, NVSC 2023 m. balandžio 18 d. raštu Pareiškėjas taip pat buvo informuotas, „<…>kad Jūsų 2023 m. kovo 9 d. skundas dalyje dėl galimai nesaugios elektros instaliacijos duše, duše nuo lubų krentančių medžiagų (atsilupusių dažų), trūkstamų stiklo paketo laikiklių, NVSC Kauno departamento Kaišiadorių skyriaus 2023 m. kovo 22 d. raštu buvo persiųstas Lietuvos kalėjimų tarnybai (rašto kopija išsiųsta ir Jums) išnagrinėti pagal kompetenciją.“
4.3. „2023 m. balandžio 4 d. NVSC gautas Pareiškėjo 2023 m. kovo 27 d. Skundo patikslinimas „Dėl informacijos patikslinimo“ . Pažymime, kad po Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos reorganizavimo Lietuvos kalėjimų tarnybos Pravieniškių 1-asis kalėjimas veiklą vykdo trimis skirtingais adresais: Šv. Florijono g. 9, Pravieniškės, Kaišiadorių r. sav.; Pašulių g. 14, Pravieniškės, Kaišiadorių r. sav.; Pašulių g. 20, Pravieniškės, Kaišiadorių r. sav. Pareiškėjas Skunde nenurodė tikslaus Lietuvos kalėjimų tarnybos Pravieniškių 1-ojo kalėjimo adreso, todėl 2023 m. kovo 22 d. NVSC Kauno departamento Kaišiadorių skyrius 2023 m. kovo 22 d. raštu kreipėsi prašydamas patikslinti informaciją.“
4.4 „NVSC Skundą išnagrinėjo ir minėtu NVSC 2023 m. balandžio 18 d. raštu atsakė Pareiškėjui.“
Tyrimui reikšmingos teisės aktų nuostatos
- Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (toliau ir – VAĮ):
3 straipsnis – „Viešojo administravimo subjektai savo veikloje vadovaujasi šiais principais: […] 2) objektyvumo. Šis principas reiškia, kad administracinio sprendimo priėmimas ir kiti oficialūs viešojo administravimo subjekto veiksmai turi būti nešališki ir objektyvūs; […]; 4) nepiktnaudžiavimo valdžia. Šis principas reiškia, kad viešojo administravimo subjektams draudžiama atlikti viešojo administravimo funkcijas neturint šio įstatymo nustatyta tvarka suteiktų viešojo administravimo įgaliojimų arba priimti administracinius sprendimus, siekiant kitų, negu įstatymų ar kitų norminių teisės aktų nustatyta, tikslų; […] 12) subsidiarumo. Šis principas reiškia, kad viešojo administravimo subjektų sprendimai turi būti priimami ir įgyvendinami žemiausiu efektyvumą galinčiu užtikrinti viešojo administravimo sistemos lygmeniu; 13) išsamumo. Šis principas reiškia, kad viešojo administravimo subjektas į prašymą ar skundą turi atsakyti aiškiai ir argumentuotai, nurodydamas visas prašymo ar skundo nagrinėjimui įtakos turėjusias aplinkybes ir konkrečias teisės aktų nuostatas, kuriomis rėmėsi vertindamas prašymo ar skundo turinį“.
10 straipsnis. Administracinių sprendimų priėmimas – „5. Administraciniame sprendime turi būti nurodyta: 1) administracinį sprendimą priėmusio viešojo administravimo subjekto pavadinimas; 2) administracinio sprendimo data; 3) administraciniam sprendimui suteiktas registracijos numeris; 4) atliekamas tvarkomasis veiksmas arba asmenims nustatytos teisės ir (ar) pareigos; 5) administracinio sprendimo teisinis ir faktinis pagrindas ar kitos administraciniam sprendimui įtakos turėjusios aplinkybės; 6) administracinio sprendimo motyvai; 7) administracinio sprendimo apskundimo tvarka, nurodant konkrečią skundą nagrinėjančią instituciją ar įstaigą, skundo padavimo terminą ir teisės aktą, reglamentuojantį apskundimo tvarką; 8) administracinį sprendimą priėmusio asmens vardas, pavardė ir pareigos.“
11 straipsnis. „Prašymų ir skundų administraciniam sprendimui priimti pateikimas ir nagrinėjimas“ – „4. Jeigu viešojo administravimo subjektas pagal kompetenciją negali spręsti prašyme ar skunde išdėstytų klausimų ar priimti administracinės procedūros sprendimo dėl prašyme ar skunde išdėstyto klausimo, jis jo nenagrinėja ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos persiunčia jį kompetentingam viešojo administravimo subjektui, ir apie tai praneša asmeniui.“
- Lietuvos kalėjimų tarnybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2022 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. 1R-303, 14 punktas – „Tarnyba taip pat atlieka šias funkcijas: […]; 14.4. taupiai ir racionaliai valdo ir naudoja Tarnybai priskirtą turtą ir kitus išteklius;[…]; 4.8. užtikrina laisvės atėmimo vietose laikomiems suimtiesiems ir nuteistiesiems nežeminančias žmogaus orumo ir atitinkančias Lietuvos Respublikos teisės aktais įtvirtintų higienos normų reikalavimus buities sąlygas, […] ir materialinį aprūpinimą nustatyta tvarka;[…]; 14.15. teisės aktų nustatyta tvarka nagrinėja asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, priskirtinus Tarnybos kompetencijai;[…]“.
- Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. rugsėjo 18d. įsakymu Nr. V-1058, 10 punktas – „Centras, siekdamas savo veiklos tikslų, atlieka šias funkcijas: […]; 10.2.1. vykdo asmens sveikatos priežiūros […] policijos areštinių ir laisvės atėmimo vietų […] valstybinę visuomenės sveikatos saugos kontrolę;[…] 10.2.6. atsižvelgdamas į asmenų prašymus, pranešimus, skundus, vykdo visuomenės sveikatos saugos reglamentų (higienos normų), kurių kontrolė nėra pavesta kitiems viešojo administravimo subjektams, laikymosi kontrolę (valstybinę visuomenės sveikatos saugos kontrolę) pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytą kontroliuojamų sričių sąrašą;[…]“.
Lietuvos Respublikos teismų praktika
- Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (toliau ir – LVAT) praktika:
8.1. 2012 m. kovo 9 d. nutartyje, priimtoje administracinėje byloje Nr. A556-140/2012, LVAT pabrėžia, kad įstatymo viršenybės principas yra vienas iš pagrindinių teisinės valstybės principų, be kita ko, taikomas ir įgyvendinant viešąjį administravimą. Įstatymo viršenybės principas reiškia, kad viešojo administravimo subjektų įgaliojimai atlikti viešąjį administravimą turi būti nustatyti teisės aktuose, o veikla turi atitikti Viešojo administravimo įstatyme išdėstytus teisinius pagrindus. Administraciniai aktai, susiję su asmenų teisių ir pareigų įgyvendinimu, visais atvejais turi būti pagrįsti įstatymais. Konstitucinis teisinės valstybės principas suponuoja reikalavimą, kad teisėkūros subjektai teisės aktus gali leisti tik neviršydami savo įgaliojimų (Konstitucinio Teismo 2004 m. gruodžio 13 d., 2006 m. sausio 16 d., 2010 m. kovo 22 d., 2013 m. balandžio 2 d. ir kt. nutarimai). Viešojo administravimo subjektams draudžiama atlikti viešojo administravimo funkcijas neturint šio įstatymo nustatyta tvarka suteiktų viešojo administravimo įgaliojimų arba priimti administracinius sprendimus, siekiant kitų, negu įstatymų ar kitų norminių teisės aktų nustatyta, tikslų. Šį imperatyvą įtvirtina nepiktnaudžiavimo valdžia principas.
8.2. 2013 m. gruodžio 27 d. nutartyje administracinėje byloje Nr. A520-2141/2013 LVAT nurodė, kad valdžios institucijų sistema yra sukurta taip, kad kiekviena institucija turi jos paskirtį atitinkančias priskirtas funkcijas, kompetenciją, kurių privalo laikytis. Kiekvienas viešojo administravimo subjektas veiklą vykdo pagal teisės aktais nustatytą kompetenciją.
Tyrimo išvados
- Skunde Pareiškėjas rašo, kad kreipėsi į Sveikatos apsaugos ministeriją su 2023-03-09 skundu dėl laikymo sąlygų Pravieniškių 1-ajame kalėjime; skundą ministerija persiuntė nagrinėti NVSC KD. NVSC KD Pareiškėjo skundo dalį persiuntė nagrinėti Lietuvos kalėjimų tarnybai. Pareiškėjas nesutinka su NVSC KD sprendimu dalį skundo persiųsti nagrinėti LKT.
- Nagrinėdamas pareiškėjų skundus ir prašymus, NVSC KD, kaip viešojo administravimo subjektas, savo veikloje privalo laikytis viešojo administravimo srityje taikomų viešojo administravimo principų. Kiekviena institucija turi jos paskirtį atitinkančias priskirtas funkcijas, kompetenciją, kurių privalo laikytis; kiekvienas viešojo administravimo subjektas veiklą vykdo pagal teisės aktais nustatytą kompetenciją. Jeigu viešojo administravimo subjektas pagal kompetenciją negali spręsti prašyme ar skunde išdėstytų klausimų ar priimti administracinės procedūros sprendimo dėl prašyme ar skunde išdėstyto klausimo, jis jo nenagrinėja ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos persiunčia jį bei apie tai praneša asmeniui.
- Iš Seimo kontrolierei pateiktų dokumentų nustatyta, kad 2023-03-17 NVSC KD gavo iš Sveikatos apsaugos ministerijos persiųstą 2023-03-09 Pareiškėjo skundą nagrinėti pagal kompetenciją. NVSC, išnagrinėjus gautą Pareiškėjo skundą, skundo dalį 2023-03-22 raštu Nr. (2-22 4.80 Mr.)2-13077 persiuntė LKT nagrinėti ir atsakyti Pareiškėjui pagal kompetenciją. NVSC KD papildomai 2023-03-22 Pareiškėjo paprašė patikslinti skundo informaciją, Pareiškėjui patikslinus prašomą informaciją, į likusią skundo dalį, kurios nagrinėjimas priklausė NVSC KD kompetencijai, 2023-04-18 atsakymu Nr. (24.80Mr)2-17873 pateikė Pareiškėjui informaciją, kas buvo patikrinta, kokie pažeidimai nustatyti Pravieniškių 1-ojo kalėjimo patikrinimo metu.
- Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas savo jurisprudencijoje ne kartą yra akcentavęs būtinybę viešojo administravimo subjektams laikytis įstatymo viršenybės (teisėtumo) principo, nurodydamas, kad viešojo administravimo subjektų kompetencija turi būti nustatyta įstatymu (turi remtis įstatymu ir atitikti jo reikalavimus), viešojo administravimo subjektų veikla turi būti vykdoma tik pagal jiems priskirtą kompetenciją, o bet kokie viešojo administravimo subjektų veiksmai ar sprendimai, priimti viršijant nustatytą kompetenciją, pripažįstami neteisėtais.
Pagal VAĮ nustatytą teisinį reglamentavimą, viešojo administravimo subjektams draudžiama atlikti viešojo administravimo funkcijas neturint šio įstatymo nustatyta tvarka suteiktų viešojo administravimo įgaliojimų arba priimti administracinius sprendimus siekiant kitų, negu įstatymų ar kitų teisės aktų nustatyta, tikslų.
Lietuvos kalėjimų tarnyba pagal jai teisės aktais priskirtas funkcijas užtikrina laisvės atėmimo vietose laikomiems suimtiesiems ir nuteistiesiems nežeminančias žmogaus orumo ir atitinkančias Lietuvos Respublikos teisės aktais įtvirtintų higienos normų reikalavimus buities sąlygas ir materialinį aprūpinimą. Įvertinus Pareiškėjo skunde keliamus klausimus ir nustačius, kad dalis jų yra dėl galimai nesaugios elektros instaliacijos duše, duše nuo lubų krentančių statybinių medžiagų, trūkstamų stiklo paketo laikiklių, t. y. reikalavimų, kurių nereglamentuoja Lietuvos higienos norma HN 134:2015 ir kurie nėra priskirti NVSC KD kompetencijai, bei siekiant, kad atitinkami Pareiškėjo skunde nurodyti klausimai būtų išnagrinėti kompetentingo viešojo administravimo subjekto, skundo dalis NVSC KD buvo pagrįstai persiųsta nagrinėti Lietuvos kalėjimų tarnybai.
Pagal VAĮ nustatytą reglamentavimą, jeigu viešojo administravimo subjektas pagal kompetenciją negali spręsti prašyme ar skunde išdėstytų klausimų ar priimti administracinės procedūros sprendimo dėl prašyme ar skunde išdėstyto klausimo, jis jo nenagrinėja ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos persiunčia jį kompetentingam viešojo administravimo subjektui bei apie tai praneša asmeniui.
NVSC KD 2023-03-17 gavo iš Sveikatos apsaugos ministerijos persiųstą 2023-03-09 Pareiškėjo skundą ir 2023-03-22 raštu Nr. (2-22 4.80 Mr.)2-13077 persiuntė skundo dalį LKT nagrinėti ir atsakyti Pareiškėjui pagal kompetenciją, laikydamasis VAĮ nustatytų terminų.
- Skunde Pareiškėjas nurodo, kad NVSC KD, persiųsdamas jo 2023-03-09 skundo dalį nagrinėti LKT, nenurodė konkrečiai, kurią dalį ir dėl kurių aplinkybių minėto skundo dalis buvo persiųsta nagrinėti LKT.
Pažymėtina, kad VAĮ 10 straipsnio 5 dalyje įtvirtinta, kas administraciniame sprendime turi būti nurodyta, be kita ko, administracinio sprendimo teisinis ir faktinis pagrindas ar kitos administraciniam sprendimui įtakos turėjusios aplinkybės bei administracinio sprendimo motyvai. Skundo tyrimo metu įvertinus NVSC KD 2023-03-22 rašto Nr. (2-22 4.80 Mr.)2-13077 turinį, nustatyta, jog jokių aplinkybių ar administracinio sprendimo motyvų šiame administraciniame sprendime nėra nurodyta bei nenurodytos konkrečios aplinkybės, kurių tyrimas persiunčiamas nagrinėti LKT.
Atkreiptinas dėmesys, kad NVSC KD, išnagrinėjęs Skundo dalį ir teikdamas Pareiškėjui galutinį atsakymą apie Skundo nagrinėjimo rezultatus, 2023 m. balandžio 18 d. raštu Nr. (24.80Mr)2-17873 Pareiškėjui pateikė informaciją, kad skundo dalis dėl galimai nesaugios elektros instaliacijos duše, duše nuo lubų krentančių statybinių medžiagų (atsilupusių dažų), trūkstamų stiklo paketo laikiklių NVSC KD 2023 m. kovo 22 d. raštu buvo persiųsta Lietuvos kalėjimų tarnybai išnagrinėti pagal kompetenciją. Taigi, šiuo atveju NVSC KD, nustatęs, jog skundo tyrimo dalis nepriklauso NVSC KD kompetencijai ir persiųsdamas skundo dalį nagrinėti LKT turėjo nurodyti, kokia konkrečiai skundo dalis nebus nagrinėjama ir dėl kokių motyvų, tačiau šią informaciją Pareiškėjui pateikė tik teikdamas Pareiškėjui galutinį atsakymą apie Skundo nagrinėjimo rezultatus 2023 m. balandžio 18 d. raštu Nr. (24.80Mr)2-17873.
Iš to, kas išdėstyta, darytina išvada, kad NVSC KD, persiųsdamas LKT nagrinėti pagal kompetenciją Pareiškėjo skundo dalį, veikė tinkamai, tačiau nenurodė, kokią konkrečiai dalį persiunčia nagrinėti LKT, t. y. nenurodė administracinio sprendimo faktinio pagrindo ir kitų administraciniam sprendimui įtakos turėjusių aplinkybių bei motyvų, todėl Pareiškėjo Skundas dėl NVSC KD pareigūnų veiksmų (neveikimo), netinkamai informuojant Pareiškėją apie priimtą administracinį sprendimą skundo dalį persiųsti nagrinėti LKT, pripažinti pagrįsta.
SEIMO KONTROLIERĖS SPRENDIMAS
- Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnio
1 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė nusprendžia X Skundą dėl Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Kauno departamento pareigūnų veiksmų (neveikimo) netinkamai informuojant Pareiškėją apie priimtą administracinį sprendimą skundo dalį persiųsti nagrinėti LKT, pripažinti pagrįsta.
SEIMO KONTROLIERĖS REKOMENDACIJA
- Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 19 straipsnio
1 dalies 17 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriui rekomenduoja imtis priemonių, kad ateityje pareiškėjai apie prašymus ir skundus, kurie yra persiunčiami pagal kompetenciją nagrinėti kitiems viešojo administravimo subjektams, būtų tinkamai informuojami laikantis VAĮ nustatytų reikalavimų.
Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad informacija apie siūlymų (rekomendacijų) išnagrinėjimą Seimo kontrolieriui turi būti pateikiama nedelsiant priėmus sprendimus dėl priemonių, kurių bus imamasi, atsižvelgiant į Seimo kontrolieriaus siūlymą (rekomendaciją), bet ne vėliau kaip per 30 dienų nuo siūlymo (rekomendacijos) gavimo dienos.
Seimo kontrolierė Erika Leonaitė