PAŽYMA DĖL X SKUNDO PRIEŠ NACIONALINĘ ŽEMĖS TARNYBĄ PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS
Dokumento numeris | 4D-2022/1-217 |
---|---|
Data | 2022-05-12 |
Kategorija | Seimo kontrolierių pažymos |
Dokumento pavadinimas | PAŽYMA DĖL X SKUNDO PRIEŠ NACIONALINĘ ŽEMĖS TARNYBĄ PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS |
Kontrolierius | Erika Leonaitė |
Atsisiųsti | Atsisiųsti Atsisiųsti |
SKUNDO ESMĖ
- Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė gavo X (toliau vadinama – Pareiškėjas) skundą dėl Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos (toliau ir citatose vadinama – NŽT) Vilniaus rajono skyriaus pareigūnų veiksmų (neveikimo) nagrinėjant Pareiškėjo 2021-06-08 prašymą dėl leidimo laikinai naudotis valstybine žeme ūkinei veiklai vykdyti (toliau ir citatose vadinama – Prašymas) bei kitus skundus (prašymus).
- Pareiškėjas skunde, pateiktame Seimo kontrolierei, rašė:
2.1. „2021-06-08 pateikiau NŽT Vilniaus rajono skyriui prašymą leisti laikinai naudotis valstybine žeme ūkinei veiklai […] (Nr. 48FP-4355, registracijos data 2021-06-08)“ (šios ir kitų citatų kalba netaisyta);
2.2. „2021-07-15 pakartotinai kreipiausi į NŽT dėl atsakymo ir gavau atsakymą: „Jūsų prašymą nagrinėja N. B., grįš po atostogų liepos 26 diena“;
2.3. „2021-07-29 vėl kreipiausi į NŽT dėl atsakymo ir jokio atsakymo negavau“;
2.4. „2021-08-23 kreipiausi bendruoju paštu [email protected], tą pačią dieną gavau atsakymą, kad „Jūsų paklausimas persiųstas prašymą nagrinėjančiam vyr. spec. N. B. […]“;
2.5. „Iki 2022 m. sausio 11 d. jokio atsakymo negavau ir kreipiausi su skundu į NŽT direktorių, kuris atsakė, kad NŽT vedėjas atsakys nedelsiant. Iki 2022 m. vasario 21 d. į mano
2021 m. birželio 8 d. prašymą jokio atsakymo negavau.“
- Pareiškėjas skundo tyrimui pateikė NŽT 2022 m. sausio 27 d. raštą Nr. 1SD-220-(9.12 E.) „Dėl skundo nagrinėjimo“, kuriame, be kitos informacijos, pateikta ši:
„NŽT […] gavo Jūsų 2022-01-11 skundą […], kuriame nurodote, kad NŽT Vilniaus rajono skyrius […] iki šiol nėra išnagrinėjęs Jūsų Prašymo „Dėl leidimo naudotis valstybine žeme žemės ūkio veiklai vykdyti“.
Informuojame, kad Vilniaus rajono skyriaus vedėjas yra įpareigotas nedelsiant išnagrinėti Jūsų Prašymą.
Informuojame, kad Suteikimą laikinai naudotis neperduota naudotis ir neišnuomota valstybine žeme, esančia kaimo gyvenamosiose vietovėse ir miestams iki 1995 m. birželio 1 d. priskirtose teritorijose, išskyrus Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Alytaus, Marijampolės, Druskininkų, Palangos, Birštono miestus ir Kuršių nerijos nacionalinio parko teritoriją, bei miestams po 1995 m. birželio 1 d. priskirtose teritorijose, ir kuri yra pažymėta laisvos valstybinės žemės fondo žemės planuose ar valstybės išperkamos ir neprivatizuojamos žemės planuose bei yra tinkama žemės ūkio veiklai vykdyti, reglamentuoja Valstybinės žemės suteikimo laikinai naudotis žemės ūkio veiklai vykdyti tvarkos aprašas, patvirtintas Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2012 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. 1P-(1.3.)-112 „Dėl Valstybinės žemės suteikimo laikinai naudotis žemės ūkio veiklai vykdyti tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas).
[…]
Atsižvelgdami į tai, kad Jūsų Prašymas „Dėl leidimo naudotis valstybine žeme žemės ūkio veiklai vykdyti“ Vilniaus rajono skyriuje nagrinėjamas nesivadovaujant Viešojo administravimo įstatyme ir Apraše nustatytais terminais, informuojame, kad į tai yra atkreiptas Vilniaus rajono skyriaus vedėjo dėmesys ir Vilniaus rajono skyriaus vedėjas įpareigotas užtikrinti, kad Vilniaus rajono skyriuje, atsakant į asmenų pateiktus prašymus, giežtai būtų laikomasi pirmiau minėtų teisės aktų reikalavimų. […].“
TYRIMAS IR IŠVADOS
Tyrimui reikšmingos faktinės aplinkybės
- Seimo kontrolierė, gavusi Pareiškėjo skundą, dėl informacijos ir ją patvirtinančių dokumentų gavimo kreipėsi į NŽT.
- Iš NŽT pateiktos informacijos, dokumentų (kopijos), nustatyta:
5.1. NŽT „[…] Vilniaus rajono skyriuje (toliau – Vilniaus rajono skyrius) 2021-06-08 gautas ir NŽT dokumentų valdymo sistemoje (toliau – DVS) užregistruotas (registracijos Nr. 48FP-4355) Pareiškėjo Prašymas „Dėl leidimo naudotis valstybine žeme žemės ūkio veiklai vykdyti“ […].“
5.2. „Apie pradėtą procedūrą Vilniaus rajono skyrius 2022-01-21 raštu Nr. 48SD-1199-(14.48.104.) „Dėl prašymo nagrinėjimo“ […] informavo Pareiškėją. Ši informacija Pareiškėjui
buvo siunčiama registruota pašto siunta, adresu, kuris nurodytas Pareiškėjo 2021-06-08 prašyme (<…>, Buivydiškių k., Zujūnų sen. <…> Vilniaus r.), tačiau ši siunta 2022-02-24 grįžo į Vilniaus rajono skyrių su pašto žyma „neatsiėmė pašte per siuntos saugojimo terminą.“
5.3. „Vilniaus rajono skyrius Valstybinės žemės suteikimo laikinai naudotis žemės ūkio veiklai vykdyti tvarkos aprašo, patvirtinto NŽT direktoriaus 2012 m. kovo 16 d. įsakymu
Nr. 1P-(1.3.)-112 „Dėl Valstybinės žemės suteikimo laikinai naudotis žemės ūkio veiklai vykdyti tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau vadinama – Aprašas), 12 punkte „[…] nurodytus darbus pradėjo vykdyti 2022-01-26, tos dienos Vilniaus rajono skyriaus raštais Nr. 48SD-1422-(14.48.104.)–
Nr. 48SD-1460-(14.48.104.) ir Nr. 48SD-1463-(14.48.104.)–Nr. 48SD-1464-(14.48.104.) „Dėl informacijos pateikimo“ […], informuodamas Aprašo 5 punkte nurodytus asmenis, kurių nuosavybės teise turimi ir (ar) iš valstybės nuomojami žemės ūkio paskirties žemės sklypai ribojasi su pageidaujamu laikinai naudotis valstybinės žemės plotu, apie galimybę pateikti prašymus, t. y. nesivadovaudamas Aprašo 12 punkte nustatytais terminais.“
5.4. „Vilniaus rajono skyrius per Aprašo 13 punkte nustatytą terminą negavęs asmenų prašymų, parengė Pareiškėjo pageidaujamų laikinai naudotis valstybinės žemės plotų (Nr. 156,
Nr. 446, Nr. 451, Nr. 496, Nr. 497, Nr. 450) schemas ir 2022-03-08 elektroniniu paštu (adresu <…>) […] šias schemas ir informaciją dėl šių schemų suderinimo išsiuntė Pareiškėjui.“
„Vilniaus rajono skyrius informavo, kad Pareiškėjas 2022-03-18 elektroniniu paštu (adresu <…>) […] informavo Vilniaus rajono skyrių apie tai, kad Prašyme jis yra nurodęs, jog pageidauja laikinai naudoti 7 valstybinės žemės plotus, tačiau jam pateiktos tik
6 pageidaujamų laikinai naudotis valstybinės žemės plotų schemos ir paprašė pageidaujamų laikinai naudotis valstybinės žemės plotų schemas atsiųsti paštu, kurias pastarasis suderins parašu ir paštu persiųs Vilniaus rajono skyriui.“
Vilniaus rajono skyriaus vedėjas 2022 m. balandžio 6 d. įsakymais Nr. 48VĮ-493-(14.48.2 E.), Nr. 48VĮ-494-(14.48.2 E.), Nr. 48VĮ-487-(14.48.2 E.), Nr. 48VĮ-492-(14.48.2 E.), Nr. 48VĮ-489-(14.48.2 E.), Nr. 48VĮ-486-(14.48.2 E.) leido Pareiškėjui laikinai naudoti valstybine žeme žemės ūko veiklai vykdyti pagal suderintas schemas.
5.5. „[…] Vilniaus rajono skyrius 2022-03-17 raštu Nr. TR-1263-(5.34 E.) paaiškino, kad dėl Vilniaus rajono skyriaus specialistams tenkančio didelio darbo krūvio ir žmogiškųjų išteklių trūkumo Pareiškėjo Prašymas išnagrinėtas nesivadovaujant Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme ir Apraše nustatytais terminais.
Papildomai informuojame, kad pagal NŽT Teritorinių skyrių veiklos vertinimo ir korupcijos prevencijos skyriaus 2022 metų veiklos planą, patvirtintą NŽT direktoriaus 2022 m. kovo 8 d. įsakymu Nr. 1P-71-(1.3 E.) „Dėl Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos teritorinių skyrių veiklos vertinimo ir korupcijos prevencijos skyriaus 2022 metų veiklos plano patvirtinimo“, bus atliekamas planinis patikrinimas dėl leidimų laikinai naudotis valstybine žeme žemės ūkio veiklai vykdyti išdavimo Vilniaus rajono skyriuje.“
5.6. „[…] Pareiškėjas 2021-07-15 elektroniniu paštu [email protected] […] kreipėsi į Vilniaus rajono skyrių informuodamas, kad negavo atsakymo į jo Vilniaus rajono skyriui
2021-06-08 pateiktą Prašymą ir klausė, kada šis atsakymas bus parengtas. Šis Pareiškėjo paklausimas DVS nėra registruotas.
Pareiškėjas 2021-07-16 elektroniniu paštu buvo informuotas apie tai, kad jo Prašymą nagrinėja Vilniaus rajono skyriaus vyriausioji specialistė N. B., kuri po atostogų grįš liepos 26 d.“
5.7. „[…] Pareiškėjas 2021-07-29 elektroniniu paštu <…> […] kreipėsi į Vilniaus rajono skyrių informuodamas, kad vis dar negavo atsakymo ir klausdamas „<…> ar man dar laukti?“. Šis Pareiškėjo paklausimas DVS nėra užregistruotas, į šį paklausimą Pareiškėjui neatsakyta.“
5.8. „[…] 2021-08-23 elektroniniu paštu [email protected] […] kreipėsi į NŽT dėl negauto atsakymo į jo Vilniaus rajono skyriui 2021-06-08 pateiktą Prašymą.
Vadovaudamasis Asmenų aptarnavimo NŽT vieno langelio principu tvarkos aprašo, patvirtinto NŽT direktoriaus 2012 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. 1P-(1.3.)-227 „Dėl Asmenų aptarnavimo NŽT vieno langelio principu tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas),
60 punktu, interneto svetainėje www.nzt.lt ir oficialiu tarnybos el. paštu gautus paklausimus NŽT Bendrųjų reikalų departamento dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus vedėjas arba jo paskirtas darbuotojas per 1 darbo dieną nuo jų gavimo paskiria jų vykdytojams. Gavus Pareiškėjo
el. laišką, buvo susipažinta su DVS registruotais dokumentais ir nustačius, kad Pareiškėjo
2021-06-08 buvo pateikęs Prašymą Vilniaus rajono skyriui, minėtas el. laiškas buvo persiųstas Vilniaus rajono skyriui oficialiu elektroninio pašto adresu [email protected]. Šis Pareiškėjo nepasirašytas paklausimas DVS nėra užregistruotas, į šį paklausimą Pareiškėjui neatsakyta.
[…] Vilniaus rajono skyriaus nuostatų, patvirtintų NŽT direktoriaus 2021 m. gegužės 4 d. įsakymu Nr. 1P-100-(1.3 E.) „Dėl NŽT 2019 m. rugpjūčio 8 d. įsakymo Nr. 1P-210-(1.3.) ,,Dėl NŽT teritorinių padalinių nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“, 6.24 papunktyje nustatyta, kad Vilniaus rajono skyrius pagal kompetenciją nagrinėja ir (ar) dalyvauja nagrinėjant fizinių ir juridinių asmenų prašymus ir skundus bei kitą iš fizinių ir juridinių asmenų gautą informaciją, taip pat valstybės ar savivaldybių institucijų kreipimusis.
Vadovaujantis pirmiau išdėstytu teisiniu reglamentavimu Pareiškėjo 2021-08-23 nepasirašytas paklausimas elektroniniu paštu [email protected] persiųstas nagrinėti Vilniaus rajono skyriui.“
5.9. „[…] 2021-07-15, 2021-07-29 paklausimai ir 2021-08-23 nepasirašytas paklausimas DVS nėra užregistruoti, pareiškėjui į juos nėra atsakyta.“
Tyrimui reikšmingos teisės aktų nuostatos
- Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (redakcija, galiojusi nuo
2020-11-01 iki 2022-01-29) 10 straipsnis – „4. Viešojo administravimo subjektas administracinį sprendimą dėl asmens prašymo ar skundo turi priimti per 20 darbo dienų nuo tokio prašymo ar skundo gavimo dienos. Jeigu prašymas ar skundas gautas po darbo valandų, poilsio ar šventės dieną, jo gavimo diena laikoma po jos einanti darbo diena. […].“
- Kiti Lietuvos Respublikos teisės aktai
7.1. Valstybinės žemės suteikimo laikinai naudotis žemės ūkio veiklai vykdyti tvarkos aprašo, patvirtinto NŽT direktoriaus 2012 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. 1P-(1.3.)-112 „Dėl Valstybinės žemės suteikimo laikinai naudotis žemės ūkio veiklai vykdyti tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Aprašas):
7.1.1. 1 punktas – „Valstybinės žemės suteikimo laikinai naudotis žemės ūkio veiklai vykdyti tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja neperduotos naudotis ir neišnuomotos valstybinės žemės, esančios kaimo gyvenamosiose vietovėse ir miestams iki 1995 m. birželio 1 d. priskirtose teritorijose, išskyrus Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Alytaus, Marijampolės, Druskininkų, Palangos, Birštono miestus ir Kuršių nerijos nacionalinio parko teritoriją, bei miestams po 1995 m. birželio 1 d. priskirtose teritorijose, ir kuri yra pažymėta laisvos valstybinės žemės fondo žemės planuose ar valstybės išperkamos ir neprivatizuojamos žemės planuose bei yra tinkama žemės ūkio veiklai vykdyti (toliau – valstybinės žemės plotas), suteikimą laikinai naudotis“;
7.1.2. 5 punktas – „Pirmumo teisę laikinai naudotis valstybinės žemės plotu, išskyrus Aprašo 4, 6 ir 7 punktuose nustatytas išimtis, turi fiziniai asmenys, įregistravę ūkininko ūkį […] arba turintys Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatytą pasirengimą ūkininkauti […]“;
7.1.3. 8 punktas – „8. Asmenys, pageidaujantys laikinai naudoti valstybinės žemės plotą, Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos […] teritoriniam padaliniui pagal žemės ploto buvimo vietą (toliau – teritorinis skyrius) pateikia: 8.1. prašymą leisti laikinai naudotis valstybine žeme žemės ūkio veiklai vykdyti (toliau – prašymas) […]; 8.2. asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją […]; 8.5. schemą, kurioje nurodytas pageidaujamas laikinai naudotis valstybinės žemės plotas […]; 8.6. dokumento, patvirtinančio profesinį pasirengimą ūkininkauti […] kopiją (jeigu fizinis asmuo pageidauja laikinai naudotis valstybinės žemės plotu pirmumo teise)“;
7.1.4. 12 punktas – „Teritorinis skyrius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Aprašo 8, 9 ir 11 punkte nurodytų dokumentų ir informacijos gavimo dienos (išskyrus atvejus, kai prašymas teikiamas dėl Aprašo 4 ir 7 punktuose nurodytų atvejų): 12.1. Nacionalinės žemės tarnybos interneto svetainėje paskelbia informaciją apie galimybę Aprašo 5 punkte arba Aprašo 6 punkte nurodytiems asmenims pateikti prašymus (jeigu prašymą teikia asmuo, nenurodytas Aprašo 5 punkte, arba jeigu asmens pageidaujamas laikinai naudotis įsiterpęs valstybinės žemės plotas tiesiogiai ribojasi daugiau negu su vienu žemės sklypu); 12.2. registruotu laišku informuoja Aprašo 5 punkte nurodytus asmenis, kurių nuosavybės teise turimi ir (ar) iš valstybės nuomojami žemės ūkio paskirties žemės sklypai ribojasi su pageidaujamu laikinai naudotis valstybinės žemės plotu, apie galimybę pateikti prašymus“;
7.1.5. 13 punktas – „Aprašo 5 ir 6 punktuose nurodyti asmenys prašymus ir Aprašo
8.2–8.7 papunkčiuose nurodytus dokumentus turi pateikti teritoriniam skyriui ne vėliau kaip per
20 darbo dienų nuo informacijos paskelbimo Nacionalinės žemės tarnybos interneto svetainėje arba registruotos pašto siuntos išsiuntimo dienos. Jeigu asmuo per nustatytą terminą nepateikia prašymo, laikoma, kad jis nepageidauja laikinai naudotis valstybinės žemės plotu“;
7.1.6. 15 punktas – „Teritorinis skyrius, gavęs Aprašo 8 punkte nurodytus dokumentus […] arba pasibaigus terminui nuo informacijos paskelbimo Nacionalinės žemės tarnybos interneto svetainėje, per kurį Aprašo 5 ir 6 punktuose nurodyti asmenys galėjo pateikti prašymą ir Aprašo
8.2–8.7 papunkčiuose nurodytus dokumentus, per 10 darbo dienų atlieka šiuos darbus: 15.1. patikrina, ar prašomas suteikti laikinai naudotis valstybinės žemės plotas einamaisiais metais nenumatomas naudoti visuomenės poreikiams, perduoti nuosavybėn pagal Žemės reformos įstatymo 5 straipsnyje nurodytus žemės įsigijimo nuosavybėn būdus, nuomoti, perduoti neatlygintinai naudotis ar patikėjimo teise valdyti kitiems asmenims, taip pat ar einamaisiais metais nebus priskiriamas žemės konsolidacijos projekto teritorijai; 15.2. patikrina, ar asmuo, pageidaujantis laikinai naudotis valstybinės žemės plotu, nėra skolingas valstybei […]; 15.4. sutikrina asmens pateiktus duomenis ir Nekilnojamojo turto centrinio duomenų banko duomenis […]; 15.5. parengia laisvos žemės fondo plano, žemės reformos žemėtvarkos projekto, žemės valdos projekto, teritorijų planavimo dokumento ar ortofotografinio žemėlapio (M1:5000, M1:10000) pagrindu leidžiamo laikinai naudotis valstybinės žemės ploto schemą (toliau – žemės schema) […]“; 15.6. suderina žemės schemą su asmeniu, pageidaujančiu laikinai naudotis valstybinės žemės plotu“;
7.1.7. 21 punktas – „Teritorinio skyriaus vadovas per 10 darbo dienų nuo asmens, pageidaujančio laikinai naudoti valstybinės žemės plotą, žemės schemos suderinimo arba nuo patikslintos žemės schemos teritoriniam skyriui pateikimo, jeigu atliekant valstybinės žemės ploto paženklinimą žemės schema buvo patikslinta, o jeigu atliekant ženklinimą žemės schema nebuvo tikslinama, – nuo žemės schemos grąžinimo teritoriniam skyriui, priima įsakymą dėl leidimo laikinai naudotis valstybine žeme žemės ūkio veiklai vykdyti […].“
7.2. Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (redakcija, galiojusi nuo 2017-11-23 iki 2021-12-07) (toliau vadinama – Prašymų ir skundų nagrinėjimo taisyklės):
7.2.1. 7 punktas – „Prašymai, pateikti žodžiu, į kuriuos galima atsakyti tą pačią darbo dieną, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar institucijos interesų, institucijoje neregistruojami, jeigu institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip. Į tokius prašymus turi būti atsakoma tą pačią darbo dieną. […]“;
7.2.2. 19 punktas – „Prašymas raštu, atsiųstas institucijai elektroninėmis priemonėmis, turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą“;
7.2.3. 20 punktas – „Jeigu institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip, prašymai raštu, neatitinkantys Taisyklių 19 punkto reikalavimų, tačiau į kuriuos, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar institucijos interesų, galima atsakyti tą pačią darbo dieną, institucijoje neregistruojami, o atsakymams į tokius prašymus mutatis mutandis taikoma Taisyklių
7 punkte nustatyta tvarka.“
7.3. Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. Nr. V-118 įsakymu (redakcija, galiojusi nuo 2020-01-01 iki 2022-01-01)
9 punktas – „Įstaigos […] gauti su jos veikla susiję dokumentai turi būti užregistruoti dokumentų registruose ar naudojamose informacinėse sistemose, suteikiant jiems registracijos numerį. […].“
Tyrimui reikšminga teismų praktika
- Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas:
8.1. 2004-12-13 nutarime, priimtame byloje Nr. 51/01-26/02-19/03-22/03-26/03-27/03, konstatavo:
„Valstybės tarnyba turi veikti paklusdama tik Konstitucijai ir teisei. Kiekviena valstybės ar savivaldybės institucija, per kurią vykdomos valstybės funkcijos, kiekvienas valstybės tarnautojas turi paisyti teisėtumo reikalavimų. Valstybės tarnautojai turi nepiktnaudžiauti jiems nustatytomis galiomis, nepažeisti teisės aktų reikalavimų. Konstitucinis Teismas 2000-06-30 nutarime konstatavo, kad valstybės institucijos, pareigūnai turi saugoti, ginti žmogaus teises ir laisves; ypač svarbu, kad, vykdydami jiems patikėtas funkcijas, jie patys nepažeistų žmogaus teisių ir laisvių […]. […] Konstitucinis Teismas 2004-07-01 nutarime ir 2004-11-05 išvadoje konstatavo, kad Konstitucijoje yra įtvirtintas atsakingo valdymo principas. Valdžios atsakomybė visuomenei – teisinės valstybės principas, kuris įtvirtintas Konstitucijoje nustačius, kad valdžios įstaigos tarnauja žmonėms […] (Konstitucinio Teismo 1999-05-11 nutarimas, 2004-11-05 išvada) […].“
8.2. 2018-03-02 nutarime Nr. KT3-N2/2018 konstatavo:
„[…] Konstitucija yra valstybės valdžią ribojanti aukščiausioji teisė, joje yra įtvirtintas
atsakingo valdymo principas (inter alia 2004 m. liepos 1 d. nutarimas, 2010 m. spalio 27 d. išvada,
2015 m. lapkričio 19 d. nutarimas). Konstitucijoje įtvirtintas atsakingo valdymo principas suponuoja tai, kad visos valstybės institucijos ir pareigūnai turi vykdyti savo funkcijas vadovaudamiesi Konstitucija, teise, veikdami Tautos ir Lietuvos valstybės interesais, taip pat turi tinkamai įgyvendinti jiems Konstitucijos ir įstatymų suteiktus įgaliojimus (inter alia 2014 m. gegužės 27 d., 2015 m. lapkričio 19 d., 2016 m. liepos 8 d. nutarimai).
- Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (toliau vadinama – LVAT) 2015 m. lapkričio 30 d. nutarime (administracinė byla Nr. A-2695-520/2015) konstatavo:
„Pažymėtina, jog VSDFV [Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos] bei jos teritoriniams skyriams, kaip viešojo administravimo institucijoms, yra keliami, be kita ko, VAĮ nustatyti reikalavimai, inter alia šio įstatymo
3 straipsnyje įtvirtinta pareiga vadovautis viešojo administravimo principais (įstatymų viršenybės, objektyvumo, proporcingumo ir kt.) […]. Be to, šios institucijos yra saistomos ir gero administravimo principo, kuriuo įgyvendinama Lietuvos Respublikos Konstitucijos 5 straipsnio 3 dalyje įtvirtinta nuostata, jog visos valdžios įstaigos tarnauja žmonėms, reikalavimų. Gero administravimo principas reikalauja, kad valstybės institucijos, priimdamos administracinius sprendimus, veiktų rūpestingai ir atidžiai, taip pat užtikrintų, kad administracinėje procedūroje būtų laikomasi visų teisės aktų nuostatų (žr., pvz., Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo 2012 m. spalio 4 d. išplėstinės teisėjų kolegijos nutartį administracinėje byloje Nr. A502-134/2012; 2014 m. balandžio 22 d. nutartį administracinėje byloje Nr. A143-816/2014).“
Tyrimo išvados
- Atsižvelgiant į skunde nurodytas aplinkybes, išskirtinos šios Pareiškėjo skundo dalys:
10.1. dėl Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos Vilniaus rajono skyriaus pareigūnų veiksmų (neveikimo) nagrinėjant Pareiškėjo Prašymą;
10.2. dėl Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos Vilniaus rajono skyriaus pareigūnų veiksmų (neveikimo) nagrinėjant kitus Pareiškėjo skundus (prašymus).
Dėl Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos
Vilniaus rajono skyriaus pareigūnų veiksmų (neveikimo)
nagrinėjant Pareiškėjo Prašymą
- Apibendrinus skundo tyrimo metu gautą informaciją, dokumentus (kopijos), teisinį reglamentavimą, pacituotą pažymos 6–7 punktuose, susijusius su Vilniaus rajono skyriaus pareigūnų veiksmais (neveikimu) nagrinėjant Pareiškėjo Prašymą, konstatuotina:
11.1. Viešojo administravimo įstatymo (redakcija, galiojusi nuo 2020-11-01 iki 2022-01-29) 10 straipsnio 4 dalis nustatė, kad viešojo administravimo subjektas administracinį sprendimą dėl asmens prašymo turi priimti per 20 darbo dienų nuo tokio prašymo ar skundo gavimo dienos. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą administracinis sprendimas negali būti priimtas, viešojo administravimo subjektas šį terminą gali pratęsti ne ilgiau kaip 10 darbo dienų. Asmeniui apie tokį termino pratęsimą per 5 darbo dienas nuo sprendimo pratęsti terminą priėmimo dienos pranešama raštu ir nurodomos pratęsimo priežastys (pažymos 6 punktas).
Pareiškėjo Prašymas Vilniaus rajono skyriuje gautas ir užregistruotas 2021-06-08 (pažymos 5.1 punktas).
Vilniaus rajono skyrius 2022-01-21 raštu Nr. 48SD-1199-(14.48.104.) „Dėl prašymo nagrinėjimo“ (toliau vadinama – 2022-01-21 raštas) informavo Pareiškėją apie pradedamą vykdyti procedūrą pagal Pareiškėjo pateiktą Prašymą (registruota pašto siunta 2022-02-24 grįžo į Vilniaus rajono skyrių su pašto žyma „neatsiėmė pašte per siuntos saugojimo terminą“) (pažymos 5.2 punktas).
Įvertinus tai, kas pirmiau išdėstyta, darytina išvada, kad Vilniaus rajono skyrius, nagrinėdamas Pareiškėjo Prašymą, nesivadovavo Pareiškėjo Prašymo nagrinėjimo metu galiojusių Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 4 dalies nuostatomis, nes tik 2022-01-21 raštu, t. y. praėjus daugiau nei 7 mėnesiams nuo Pareiškėjo Prašymo gavimo Vilniaus rajono skyriuje (gautas 2021-06-08), suteikė Pareiškėjui informaciją apie tai, kad pradedama vykdyti procedūra pagal Pareiškėjo Prašymą.
11.2. Vadovaujantis Aprašo nuostatomis, neperduota naudotis ir neišnuomota valstybinė žemė, esanti kaimo gyvenamosiose vietovėse ir miestams iki 1995 m. birželio 1 d. priskirtose teritorijose, išskyrus Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Alytaus, Marijampolės, Druskininkų, Palangos, Birštono miestus ir Kuršių nerijos nacionalinio parko teritoriją, bei miestams po 1995 m. birželio 1 d. priskirtose teritorijose, ir kuri yra pažymėta laisvos valstybinės žemės fondo žemės planuose ar valstybės išperkamos ir neprivatizuojamos žemės planuose bei yra tinkama žemės ūkio veiklai vykdyti (toliau – valstybinės žemės plotas), gali būti suteikiama laikinai naudotis (pažymos 7.1.1 papunktis). Asmenys, pageidaujantys laikinai naudotis valstybine žeme žemės ūkio veiklai vykdyti, vadovaujantis Aprašo 8 punktu, NŽT teritoriniam skyriui pateikia prašymą ir Aprašo 8 punkte nurodytus dokumentus (pažymos 7.1.3 papunktis). Pagal Aprašo 12 punktą, NŽT teritorinis skyrius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ir dokumentų gavimo: 1) NŽT interneto svetainėje paskelbia informaciją apie galimybę Aprašo 5 punkte nurodytiems asmenims pateikti prašymus (jeigu prašymą teikia asmuo, nenurodytas Aprašo 5 punkte, arba jeigu asmens pageidaujamas laikinai naudotis įsiterpęs valstybinės žemės plotas tiesiogiai ribojasi daugiau negu su vienu žemės sklypu); 2) registruotu laišku informuoja Aprašo 5 punkte nurodytus asmenis, kurių nuosavybės teise turimi ir (ar) iš valstybės nuomojami žemės ūkio paskirties žemės sklypai ribojasi su pageidaujamu laikinai naudotis valstybinės žemės plotu, apie galimybę pateikti prašymus (pažymos 7.1.4 papunktis).
Pareiškėjo Prašymas, kaip jau buvo minėta, Vilniaus rajono skyriuje gautas ir užregistruotas 2021 m. birželio 8 dieną (pažymos 5.1 punktas).
Vilniaus rajono skyrius Aprašo 12 punkte nurodytus darbus pradėjo vykdyti 2022-01-26,
t. y. minėtos dienos raštais informavo Aprašo 5 punkte nurodytus asmenis, kurių nuosavybės teise turimi ir (ar) iš valstybės nuomojami žemės ūkio paskirties žemės sklypai ribojasi su pageidaujamu laikinai naudotis valstybinės žemės plotu, apie galimybę pateikti prašymus (pažymos 5.3 punktas).
Skundo tyrimo metu NŽT nesuteikė informacijos, ar Vilniaus rajono skyrius, vadovaujantis Aprašo 12.1 punktu (pažymos 7.1.4 papunktis), NŽT interneto svetainėje turėjo paskelbti informaciją apie galimybę asmenims pateikti prašymus dėl leidimo laikinai naudotis valstybine žeme žemės ūkio veiklai vykdyti; jeigu taip, ar ši informaciją buvo paskelbta.
Įvertinus tai, kas pirmiau išdėstyta, darytina išvada, kad Vilniaus rajono skyrius, gavęs Pareiškėjo Prašymą, nesilaikė Aprašo 12 punkte nustatyto termino, nes Aprašo 12 punkte nurodytus veiksmus Vilniaus rajono skyrius pradėjo vykdyti tik 2022-01-26, t. y. praėjus daugiau nei
7 mėnesiams nuo Prašymo gavimo Vilniaus rajono skyriuje (gautas 2021-06-08).
11.3. Aprašo 13 punktas nustato, kad Aprašo 5 punkte nurodyti asmenys prašymus ir dokumentus teritoriniam skyriui turi pateikti ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo informacijos paskelbimo NŽT interneto svetainėje arba registruotos pašto siuntos išsiuntimo dienos. Jeigu Aprašo 5 punkte nurodytas asmuo per nustatytą terminą nepateikia prašymo, laikoma, kad jis nepageidauja laikinai naudotis valstybinės žemės plotu (pažymos 7.1.5 papunktis). Pagal Aprašo 15 punktą, teritorinis skyrius, gavęs Aprašo 8 punkte nurodytus dokumentus arba pasibaigus terminui nuo informacijos paskelbimo NŽT interneto svetainėje, per kurį Aprašo 5 punkte nurodyti asmenys galėjo pateikti prašymą ir dokumentus, per 10 darbo dienų atlieka Aprašo 15.1– 15.6 punktuose nurodytus darbus, t. y. be kitų Aprašo 15.1–15.4 punktuose nurodytų darbų, teritorinis skyrius parengia žemės plotų schemą ir ją suderina su asmeniu, pageidaujančiu laikinai naudotis valstybinės žemės plotu (Aprašo 15.5–15.6 punktai) (pažymos 7.1.6 papunktis).
Vilniaus rajono skyrius per Aprašo 13 punkte nustatytą terminą negavęs Aprašo 5 punkte nurodytų asmenų prašymų, parengė Pareiškėjo pageidaujamų laikinai naudotis valstybinės žemės plotų (Nr. 156, Nr. 446, Nr. 451, Nr. 496, Nr. 497, Nr. 450) schemas ir 2022-03-08 elektroniniu paštu parengtas žemės plotų schemas bei informaciją dėl šių schemų suderinimo išsiuntė Pareiškėjui.
Atsižvelgiant į tai, kad: Vilniaus rajono skyrius 2022-01-26 raštais informavo Aprašo
5 punkte nurodytus asmenis apie galimybę teikti prašymus dėl leidimo laikinai naudotis valstybine žeme žemės ūkio veiklai; 20 darbo dienų terminas, per kurį Aprašo 5 punkte nurodyti asmenys turėjo galimybę pateikti prašymus dėl leidimo laikinai naudotis valstybine žeme žemės ūkio veiklai, baigėsi 2022-02-24; 10 darbo dienų terminas, per kurį Vilniaus rajono skyrius turėjo atlikti Aprašo
15.1–15.6 punktuose nurodytus darbus, baigėsi 2022-03-10; Vilniaus rajono skyrius žemės plotų schemas parengė ir Pareiškėjui pateikė 2022-03-08 el. paštu, darytina išvada, kad Vilniaus rajono skyrius Aprašo 15.1–15.6 punktuose nurodytus darbus atliko nepažeidžiant Aprašo 15 punkte nustatyto termino;
Pažymėtina, kad Vilniaus rajono skyriaus vedėjo 2022-04-06 įsakymais Pareiškėjui yra leista laikinai naudoti valstybine žeme žemės ūko veiklai vykdyti pagal suderintas schemas (pažymos 5.4 punktas).
Seimo kontrolierė atkreipia NŽT dėmesį į tai, kad Vilniaus rajono skyrius 2022-03-08 el. paštu Pareiškėjui pateikė tik 6-ias parengtų žemės plotų schemas, nors Pareiškėjas 2021-06-08 prašyme prašė leisti laikinai naudotis 7-iais valstybinės žemės plotais (pažymos 5.4 punktas).
- Atsižvelgiant į tai, kad:
12.1. Vilniaus rajono skyrius Pareiškėjo Prašymo nagrinėjimo metu nesivadovavo Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 4 dalies (redakcija, galiojusi nuo 2020-11-01 iki 2022-01-29) nuostatomis, nes tik 2022-01-21 raštu, t. y. praėjus daugiau nei 7 mėnesiams nuo Pareiškėjo Prašymo gavimo Vilniaus rajono skyriuje (gautas 2021-06-08), suteikė Pareiškėjui informaciją apie tai, kad pradedama vykdyti procedūra pagal Pareiškėjo Prašymą (pažymos 11.1 punktas);
12.2. Vilniaus rajono skyrius Pareiškėjo Prašymo nagrinėjimo metu nesilaikė Aprašo
12 punkte nustatytų terminų, nes Aprašo 12 punkte nurodytus veiksmus Vilniaus rajono skyrius pradėjo vykdyti tik 2022-01-26, t. y. praėjus daugiau nei 7 mėnesiams nuo Pareiškėjo Prašymo gavimo Vilniaus rajono skyriuje (gautas 2021-06-08) (pažymos 11.2 punktas),
skundo dalis dėl Vilniaus rajono skyriaus pareigūnų veiksmų (neveikimo) nagrinėjant Pareiškėjo Prašymą pripažintina pagrįsta.
Dėl Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos
Vilniaus rajono skyriaus pareigūnų veiksmų (neveikimo)
nagrinėjant kitus Pareiškėjo skundus
- Apibendrinus skundo tyrimo metu gautą informaciją, dokumentus (kopijos), teisinį reglamentavimą, pacituotą pažymos 6–7 punktuose, susijusius su Vilniaus rajono skyriaus pareigūnų veiksmais (neveikimu) nagrinėjant Pareiškėjo skundus, konstatuotina:
13.1. Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių 9 punktas (redakcija, galiojusi nuo
2020-01-01 iki 2022-01-01) nustatė, kad įstaigos gauti su jos veikla susiję dokumentai turi būti užregistruoti dokumentų registruose ar naudojamose informacinėse sistemose, suteikiant jiems registracijos numerį (pažymos 7.3 punktas). Prašymų ir skundų nagrinėjimo taisyklių 19 punktas (redakcija, galiojusi nuo 2017-11-23 iki 2021-12-07) reglamentavo, kad prašymas raštu, atsiųstas institucijai elektroninėmis priemonėmis, turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą.
Pagal Prašymų ir skundų nagrinėjimo taisyklių 20 punktą (redakcija, galiojusi nuo
2017-11-23 iki 2021-12-07), jeigu institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip, prašymai raštu, neatitinkantys Prašymų ir skundų nagrinėjimo taisyklių 19 punkto reikalavimų, tačiau į kuriuos, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar institucijos interesų, galima atsakyti tą pačią darbo dieną, institucijoje neregistruojami, o atsakymams į tokius prašymus mutatis mutandis taikoma Taisyklių 7 punkte nustatyta tvarka, t. y. tą pačią dieną (pažymos 7.2.1–7.2.2 papunkčiai).
Taigi, vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių 9 punktu (redakcija, galiojusi nuo 2020-01-01 iki 2022-01-01), visi NŽT ir (arba) Vilniaus rajono skyriuje gaunami dokumentai turėjo būti užregistruoti DVS, suteikiant jiems registracijos numerį. Pažymėtina, kad, vadovaujantis Prašymų ir skundų nagrinėjimo taisyklių 7, 20 punktais (redakcija, galiojusi nuo
2017-11-23 iki 2021-12-07), prašymai raštu, jeigu jie atsiųsti institucijai elektroninėmis priemonėmis ir nėra pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuoti elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, galėjo būti neregistruojami, tačiau atsakymai į tokius prašymus turėjo būti pateikiami tą pačią dieną.
Pareiškėjas 2021-07-15 el. paštu pateikė Vilniaus rajono skyriui skundą, kuriame rašė, kad negavo atsakymo į Prašymą, bei prašė informuoti, kada bus pateiktas atsakymas (pažymos
2.2, 5.6 punktai).
Pareiškėjas 2021-07-29 el. paštu pateikė Vilniaus rajono skyriui skundą, kuriame rašė, kad nėra gavęs atsakymo į Prašymą, bei prašė informuoti, „[…] ar man dar laukti“ (pažymos 2.2,
5.7 punktai).
Pareiškėjas 2021-08-23 el. paštu pateikė NŽT skundą, kuriame rašė, kad negauna atsakymo į savo Prašymą, pateiktą Vilniaus rajono skyriui (pažymos 2.4, 5.8 punktai). Pažymėtina, kad NŽT, atsižvelgdama į tai, kad Pareiškėjas skundžiasi, jog negauna atsakymo į Prašymą, kurį buvo pateikęs Vilniaus rajono skyriui, Pareiškėjo 2021-08-23 skundą persiuntė nagrinėti pagal kompetenciją Vilniaus rajono skyriui (pažymos 5.8 punktas).
Skundo tyrimo metu NŽT informavo, kad Pareiškėjo 2021-07-15 skundas, 2021-07-29 skundas ir 2021-08-23 skundas (toliau visi kartu vadinama – Skundai) DVS nebuvo užregistruoti ir į juos Pareiškėjui nebuvo pateikti atsakymai (pažymos 5.9 punktas).
Įvertinus tai, kas pirmiau išdėstyta, darytina išvada, kad Vilniaus rajono skyrius, gavęs Pareiškėjo Skundus, pažeidžiant Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių 9 punkto nuostatas (redakcija, galiojusi nuo 2020-01-01 iki 2022-01-01), nesiėmė veiksmų, kad pirmiau minėti Skundai būtų teisės aktų nustatyta tvarka užregistruoti, suteikiant registracijos numerį.
13.2. Vilniaus rajono skyrius, gavęs Pareiškėjo Skundus, nesivadovavo Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 4 dalies nuostatomis (redakcija, galiojusi nuo 2021-07-01 iki 2022-01-29), nustačiusiomis, kad viešojo administravimo subjektas administracinį sprendimą dėl asmens prašymo turi priimti per 20 darbo dienų nuo tokio prašymo ar skundo gavimo dienos (pažymos 6 punktas), nes neišnagrinėjo Pareiškėjo Skundų ir per teisės akte nustatytą terminą nepateikė dėl jų atsakymų.
- Atsižvelgiant į tai, kad Vilniaus rajono skyrius, gavęs Pareiškėjo 2021-07-15 skundą, 2021-07-29 skundą ir 2021-08-23 skundą:
14.1. nesivadovavo Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių 9 punktu (redakcija, galiojusi nuo 2020-01-01 iki 2022-01-01), nes nesiėmė veiksmų, kad Skundai būtų teisės aktų nustatyta tvarka užregistruoti, suteikiant registracijos numerį (pažymos 13.1 punktas);
14.2. nesivadovavo Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 4 dalimi (redakcija, galiojusi nuo 2021-07-01 iki 2022-01-29), nes neišnagrinėjo Pareiškėjo Skundų ir per teisės akte nustatytą terminą nepateikė dėl jų atsakymų (pažymos 13.2 punktas),
skundo dalis dėl Vilniaus rajono skyriaus pareigūnų veiksmų (neveikimo) nagrinėjant Pareiškėjo kitus skundus pripažintina pagrįsta.
- Seimo kontrolierė atkreipia NŽT dėmesį į tai, kad, įvertinus šios pažymos 8,
9 punktuose pateiktą Konstitucinio Teismo, LVAT praktiką, konstatuotina, kad viešojo administravimo institucijos, taip pat ir NŽT, yra saistomos gero administravimo principo, kuriuo įgyvendinama Lietuvos Respublikos Konstitucijos 5 straipsnio 3 dalyje įtvirtinta nuostata, jog visos valdžios įstaigos tarnauja žmonėms, reikalavimų. Gero administravimo principas reikalauja, kad valstybės institucijos priimtų administracinius sprendimus, kad juos priimdamos veiktų rūpestingai ir atidžiai, užtikrintų, kad administracinėje procedūroje būtų laikomasi visų teisės aktų nuostatų.
Taigi, prašymų, skundų nagrinėjimo procedūrų nesilaikymas, atsakymų pareiškėjams nepateikimas ir (arba) pateikimas nesilaikant teisės aktuose nustatytų terminų nesiderina su gero administravimo principu, taip pat ir Konstitucijoje įtvirtinta nuostata, jog valdžios įstaigos tarnauja žmonėms.
SEIMO KONTROLIERIAUS SPRENDIMAI
- Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė nusprendžia:
X skundo dalį dėl Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos Vilniaus rajono skyriaus pareigūnų veiksmų (neveikimo) nagrinėjant Pareiškėjo Prašymą pripažinti pagrįsta.
- Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė nusprendžia:
X skundo dalį dėl Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos Vilniaus rajono skyriaus pareigūnų veiksmų (neveikimo) nagrinėjant Pareiškėjo kitus skundus pripažinti pagrįsta.
SEIMO KONTROLIERIAUS REKOMENDACIJOS
- Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 1, 17 punktais, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktoriui rekomenduoja:
18.1. atkreipti dėmesį į tai, kad Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos Vilniaus rajono skyriuje, pažeidžiant Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių 9 punkto nuostatas (redakcija, galiojusi nuo 2020-01-01 iki 2022-01-01), nebuvo užregistruoti Pareiškėjo pateikti skundai (pažymos 13.1, 14.1 punktai);
18.2. atkreipti dėmesį į tai, kad Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos Vilniaus rajono skyriuje, pažeidžiant Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 4 dalies nuostatas (redakcija, galiojusi nuo 2021-07-01 iki 2022-01-29), nebuvo išnagrinėti Pareiškėjo skundai ir į juos nebuvo pateikti atsakymai (pažymos 13.2, 14.2 punktai);
18.3. atkreipti dėmesį į tai, kad prašymų, skundų nagrinėjimo procedūrų nesilaikymas, atsakymų pareiškėjams nepateikimas ir (arba) pateikimas nesilaikant teisės aktuose nustatytų terminų nesiderina su gero administravimo principu, taip pat ir Konstitucijoje įtvirtinta nuostata, jog valdžios įstaigos tarnauja žmonėms, bei užtikrinti, kad ateityje tokie pažeidimai nepasikartotų;
18.4. informuoti, ar Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos Vilniaus rajono skyrius pateikė Pareiškėjui derinti 7 (septinto) žemės ploto schemą; jeigu taip, kada; jeigu ne, dėl kokių priežasčių, kuo vadovaujantis bei kada numatoma pateikti;
Primename, kad Seimo kontrolierių įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nustatyta, jog informacija apie siūlymų (rekomendacijų) išnagrinėjimą Seimo kontrolieriui turi būti pateikiama nedelsiant priėmus sprendimus dėl priemonių, kurių bus imamasi, atsižvelgiant į Seimo kontrolieriaus siūlymą (rekomendaciją), bet ne vėliau kaip per 30 dienų nuo siūlymo (rekomendacijos) gavimo dienos.
Apie rekomendacijų nagrinėjimo rezultatus prašytume informuoti Pareiškėją ir Seimo kontrolierę (Seimo kontrolierei pateikti informaciją pagrindžiančius dokumentus).
Seimo kontrolierė Erika Leonaitė