PAŽYMA DĖL X SKUNDO PRIEŠ MIGRACIJOS DEPARTAMENTĄ PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
Dokumento numeris | 4D-2024-1-574 |
---|---|
Data | 2024-07-23 |
Kategorija | Seimo kontrolierių pažymos |
Dokumento pavadinimas | PAŽYMA DĖL X SKUNDO PRIEŠ MIGRACIJOS DEPARTAMENTĄ PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS |
Kontrolierius | Erika Leonaitė |
Atsisiųsti | Atsisiųsti Atsisiųsti |
SKUNDO ESMĖ
- Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė 2024 m. birželio 12 d. gavo X skundą dėl Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas, MD) pareigūnų veiksmų vilkinant prašymo dėl leidimo gyventi Lietuvoje išdavimo nagrinėjimą (toliau – Skundas).
- Pareiškėjas Skunde, be kitų aplinkybių, nurodo:
2.1. „2023-12-29 Migracijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas) pateikiau dokumentus dėl leidimo gyventi laikinosios apsaugos pagrindu. 2024 m. kovą manęs Migracijos departamento darbuotojas paprašė papildomų dokumentų ir paaiškinimų, kuriuos nedelsiant pateikiau […].“ (Šios ir kitų citatų kalba netaisyta).
2.2. „2024-03-05 mano prašymo išduoti leidimą gyventi procedūra buvo sustabdyta vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymu „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ […] 33 str. 5 d. […].“
2.3. „2024-05-07, t. y. praėjus 2 mėn., kreipiausi į Migracijos departamentą, tačiau man buvo pasakyta, kad naujienų nėra, turiu laukti […].“
2.4. „Kadangi atsakymo negavau, kreipiausi raštu ir 2024-05-20 gavau atsakymą, kuriame jokios informacijos apie tai kiek dar man teks laukti sprendimo […]. Praėjus daugiau nei 6 mėn. nuo registracijos laikinajai apsaugai vis dar negavau jokio atsakymo ir esu nežinioje kada bus išspręstas klausimas dėl mano teisinės padėties.“
2.5. „Migracijos departamento vykdoma laikinosios apsaugos suteikimo procedūra mano atžvilgiu prieštarauja Direktyvoje 2001/55/EB įtvirtintiems esminiams reikalavimams, t. y. suteikti laikinąją apsaugą nedelsiant ir taikant kuo mažiau formalumų.“
- Pareiškėjas prašo ištirti Skunde nurodytas aplinkybes.
TYRIMAS IR IŠVADOS
Tyrimui reikšmingos faktinės aplinkybės
- Seimo kontrolierė 2024 m. birželio 20 d. raštu Nr. 4D-2024/1-574/3D-1234 kreipėsi į MD, prašydama paaiškinti Skunde nurodytas aplinkybes.
MD 2024 m. liepos 8 d. raštu Nr. 10K-6866 Seimo kontrolierę informavo:
4.1. „2023-12-26 Lietuvos migracijos informacinėje sistemoje […] [toliau citatose ir tekste – MIGRIS] pareiškėjas užpildė prašymą Nr. Nr. 2312-ALLG-3518 išduoti leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje (toliau – leidimas laikinai gyventi) laikinosios apsaugos pagrindu, kuris Migracijos departamente priimtas 2023-12-29.“
4.2. „Migracijos departamentas, gavęs pareiškėjo prašymą išduoti leidimą laikinai gyventi, vertino pateiktą informaciją bei dokumentus, taip pat, vadovaujantis Leidimų laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje užsieniečiams išdavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2005-10-12 įsakymu Nr. 1V-329, 76 punktu, 2024-01-02 per MIGRIS suformavo paklausimą Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentui […] [toliau citatose ir tekste ir – VSD] dėl pareiškėjo grėsmės valstybės saugumui įvertinimo. Prašymo nagrinėjimo metu per MIGRIS komunikaciją pareiškėjo buvo prašoma papildomos informacijos, kurią pareiškėjas pateikė […]. 2024-03-05, negavus atsakymo iš VSD, pareiškėjui per MIGRIS pateiktas pranešimas apie tai, jog prašymo nagrinėjimas sustabdytas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ […] [toliau citatose ir tekste – Įstatymas] 33 straipsnio 5 punktu, nes negautas kompetentingos institucijos atsakymas, kuris būtinas sprendimui priimti […]. Pažymėtina, kad Įstatymo 4 straipsnio 5 punkte numatyta, jog Migracijos departamentas, gavęs užsieniečio prašymą išduoti jam leidimą gyventi, privalo gauti VSD įvertinimą, ar nėra grėsmės valstybės saugumui. Leidimas gyventi užsieniečiui išduodamas tik gavus šios institucijos išvadą, kad užsienietis nekelia grėsmės valstybės saugumui.“
4.3. „Migracijos departamentas šiuo metu nėra gavęs atsakymo, reikalingo sprendimo priėmimui ir neturi duomenų kada VSD išvada bus pateikta.“
4.4. „2024-05-13 gautas pareiškėjo kreipimasis Nr. 8A-621 (4 priedas), į kurį Migracijos departamentas pateikė atsakymą 2024-05-23 raštu Nr. 24SD11187 (5 priedas). Pažymime, kad pateiktame atsakyme nurodyta klaidinga data, atsakymas į 2024-05-20, o turi būti į 2024-05-13.“
MD 2024 m. gegužės 23 d. raštu Pareiškėją pakartotinai informavo, jog, vadovaujantis Įstatymo 33 straipsnio 5 dalimi, prašymo nagrinėjimo terminas buvo sustabdytas. Gavus kompetentingos institucijos atsakymą, kuris būtinas sprendimui dėl leidimo laikinai gyventi išdavimo priimti, prašymo nagrinėjimas bus atnaujintas nedelsiant.
4.5. „Pareiškėjas atitinka Direktyvos 2001/55/EB sąlygas ir jam galėtų būti suteikta laikinoji apsauga. Informuojame, jog asmenims, pasitraukusiems iš Ukrainos dėl karo veiksmų, atvykus į Migracijos departamentą, jie yra registruojami, suteikiamas ILTU kodas ir išduodama Registracijos Migracijos departamente kortelė, kuri suteikia teisę būti ir gauti paslaugas Lietuvos Respublikos teritorijoje iki prašymo išnagrinėjimo dienos.“
Tyrimui reikšmingos teisės aktų nuostatos
- Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ (Įstatymas):
4 straipsnio „Užsieniečių buvimo, gyvenimo Lietuvos Respublikoje ir vykimo per Lietuvos Respublikos teritoriją kontrolė“:
4 dalis – „Užsieniečio keliamos grėsmės valstybės saugumui vertinimą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas, o grėsmės viešajai tvarkai ar visuomenei – policija arba Valstybės sienos apsaugos tarnyba.“
5 dalis – „Migracijos departamentas, gavęs užsieniečio prašymą išduoti jam leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje (toliau – leidimas gyventi), spręsdamas dėl prieglobsčio Lietuvos Respublikoje ar laikinosios apsaugos užsieniečiui suteikimo, privalo gauti šio straipsnio 4 dalyje nurodytų institucijų įvertinimą, ar nėra šio straipsnio 4 dalyje nurodytų grėsmių valstybės saugumui, viešajai tvarkai ar visuomenei. Leidimas gyventi užsieniečiui išduodamas tik gavus šių institucijų išvadas, kad užsienietis nekelia grėsmės valstybės saugumui, viešajai tvarkai ar visuomenei. Prieglobstis Lietuvos Respublikoje ar laikinoji apsauga užsieniečiui suteikiami tik gavus išvadą, kad šis užsienietis nekelia grėsmės valstybės saugumui, ir išvadą, kad užsienietis, kuriam šio Įstatymo nustatyta tvarka suteikiama papildoma apsauga, nekelia grėsmės visuomenei, o užsienietis, kuriam suteikiamas pabėgėlio statusas arba laikinoji apsauga, nėra įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu pripažintas kaltu dėl labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir nekelia grėsmės visuomenei. Šioje dalyje nurodytos išvados pateikiamos ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos. Tuo atveju, jeigu dėl svarbių priežasčių Valstybės saugumo departamentas ir policija arba Valstybės sienos apsaugos tarnyba negali pateikti šiame straipsnyje nurodytų išvadų per nustatytą terminą, jie apie tai informuoja Migracijos departamentą. Bendras išvadų pateikimo terminas negali viršyti 28 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos.“
7 dalis – „Valstybės saugumo departamentas, turėdamas duomenų, kad užsienietis, kuriam išduota viza, leidimas gyventi ar kitas šiame Įstatyme nurodytas užsieniečio teisę gyventi Lietuvos Respublikoje patvirtinantis dokumentas, kelia grėsmę valstybės saugumui, nedelsdamas apie tai informuoja Migracijos departamentą, kuris ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas nuo šios informacijos gavimo dienos panaikina užsieniečiui išduotą vizą, leidimą gyventi, jeigu tokie dokumentai buvo išduoti, arba užsieniečio teisę gyventi Lietuvos Respublikoje ir apie tai nedelsdamas informuoja užsienietį.“
33 straipsnio „Prašymo išduoti ar pakeisti leidimą gyventi, naujai įforminti leidimą laikinai gyventi nagrinėjimo ir leidimo gyventi išdavimo, pakeitimo arba atsisakymo išduoti ar pakeisti šį leidimą terminai“:
1 dalis – „Užsieniečio prašymas išduoti ar pakeisti leidimą gyventi turi būti išnagrinėtas ir leidimas gyventi turi būti išduotas, pakeistas arba atsisakyta jį išduoti ar pakeisti: […] 1) dėl leidimo laikinai gyventi išdavimo, išskyrus šios dalies 2 ir 3 punktuose nurodytus atvejus, – ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo prašymo pateikimo dienos;“.
5 dalis – „Jeigu nėra gauti prašymą pateikusio užsieniečio šeimos narių ar kitų asmenų paaiškinimai arba Lietuvos Respublikos valstybės ar savivaldybių institucijos ar įstaigos, užsienio valstybės institucijos atsakymas ir prašoma informacija (paaiškinimai), būtini sprendimui dėl leidimo gyventi priimti, Migracijos departamentas sustabdo prašymo išduoti ar pakeisti leidimą gyventi nagrinėjimo terminą iki prašomos informacijos (paaiškinimų) gavimo dienos, bet ne ilgiau kaip 2 mėnesiams. Apie prašymo išduoti ar pakeisti leidimą gyventi nagrinėjimo termino sustabdymą užsienietis informuojamas raštu ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo termino sustabdymo dienos.“
- Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo:
12 straipsnio „Seimo kontrolierių tiriami skundai“:
1 dalis – „Seimo kontrolieriai tiria pareiškėjų skundus dėl pareigūnų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje.“
2 dalis – „Seimo kontrolieriai netiria Respublikos Prezidento, Seimo narių, Ministro Pirmininko, Vyriausybės (kaip kolegialios institucijos), valstybės kontrolieriaus, Konstitucinio Teismo bei kitų teismų teisėjų veiklos, savivaldybių tarybų (kaip kolegialių institucijų) ir žvalgybos institucijų veiklos.“
- Leidimų laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje užsieniečiams išdavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2005 m. spalio 12 d. įsakymu Nr. 1V-329 (toliau – Aprašas):
76 punktas – „Jeigu nagrinėjamas užsieniečio (vyresnio nei 12 metų) prašymas išduoti leidimą, tai Migracijos departamentas per 5 darbo dienas nuo prašymo išduoti leidimą priėmimo Įstatymo nustatytoje institucijoje dienos per MIGRIS Valstybės saugumo departamentui išsiunčia paklausimą, ar užsienietis kelia grėsmę valstybės saugumui. Valstybės saugumo departamentas ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo paklausimo gavimo dienos arba ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas nuo paklausimo gavimo dienos, kai prašymas išduoti leidimą nagrinėjimas pagal Įstatymo 33 straipsnio 1 dalies 4 punktą skubos tvarka, Migracijos departamentui pateikia per MIGRIS ar raštu išvadą, ar užsienietis kelia grėsmę valstybės saugumui. […]
Migracijos departamentas, nustatęs, kad užsienietis Aprašo 10.31 papunktyje nurodytame klausimyne pateikė informaciją, kuri gali turėti reikšmės vertinant užsieniečio grėsmę valstybės saugumui, siųsdamas paklausimą Valstybės saugumo departamentui, ar užsienietis kelia grėsmę valstybės saugumui, nurodo, kad užsienietis Aprašo 10.31 papunktyje nurodytame klausimyne pateikė informaciją, kuri gali turėti reikšmės vertinant užsieniečio grėsmę valstybės saugumui.
Jeigu Valstybės saugumo departamentas dėl svarbių priežasčių negali pateikti išvados per nustatytą terminą, tai apie tai per MIGRIS ar raštu informuoja Migracijos departamentą. Bendras Valstybės saugumo departamento išvados pateikimo terminas negali viršyti 28 kalendorinių dienų nuo Migracijos departamento paklausimo gavimo dienos.“
Tyrimui reikšminga teismų praktika
- Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo praktika:
2004 m. gruodžio 13 d. nutarimas „Dėl kai kurių teisės aktų, kuriais reguliuojami
valstybės tarnybos ir su ja susiję santykiai, atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai ir
įstatymams“:
„Konstitucinis Teismas savo nutarimuose ne kartą yra konstatavęs, kad Konstitucijoje
įtvirtintas teisinės valstybės principas, be kitų reikalavimų, suponuoja ir tai, kad turi būti užtikrintos
žmogaus teisės ir laisvės, kad visos valstybės valdžią įgyvendinančios ir kitos valstybės ir
savivaldybių institucijos, visi pareigūnai turi veikti remdamiesi teise […]. Neatsiejami teisinės
valstybės principo elementai yra teisėtų lūkesčių apsauga, teisinis tikrumas ir teisinis saugumas.
Teisinio saugumo principas – vienas iš esminių Konstitucijoje įtvirtinto teisinės valstybės principo
elementų, reiškiantis valstybės pareigą užtikrinti teisinio reguliavimo tikrumą ir stabilumą,
apsaugoti teisinių santykių subjektų teises, taip pat įgytas teises, gerbti teisėtus interesus ir teisėtus
lūkesčius. Neužtikrinus teisėtų lūkesčių apsaugos, teisinio tikrumo ir teisinio saugumo, nebūtų
užtikrintas asmens pasitikėjimas valstybe ir teise. Valstybė privalo vykdyti savo įsipareigojimus
asmeniui.“
Tyrimo išvados
9 Pareiškėjas nurodė, kad 2023 m. gruodžio 29 d. Migracijos departamentui pateikė prašymą išduoti leidimą laikinai gyventi Lietuvoje, tačiau sprendimas vis nepriimamas.
- Skundo tyrimo metu nustatyta:
– Pareiškėjo prašymas išduoti leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje laikinosios apsaugos pagrindu Migracijos departamente priimtas 2023 m. gruodžio 29 d.;
– Migracijos departamentas, gavęs Pareiškėjo prašymą išduoti leidimą laikinai gyventi, įvertino pateiktą informaciją bei dokumentus ir 2024 m. sausio 2 d. per MIGRIS suformavo paklausimą VSD dėl Pareiškėjo grėsmės valstybės saugumui įvertinimo;
– Pareiškėjas per MIGRIS 2024 m. kovo 5 d. buvo informuotas apie prašymo nagrinėjimo sustabdymą, iki bus gautas VSD įvertinimas, kuris būtinas sprendimui dėl leidimo gyventi užsieniečiui išdavimo priimti;
– MD 2024 m. gegužės 23 d. Pareiškėjui atsakė į jo kreipimąsi dėl prašymo nagrinėjimo eigos;
– informacijos Seimo kontrolierei teikimo metu VSD išvada vis dar nebuvo gauta.
- Įstatymo 4 straipsnio 5 dalyje numatyta, kad Migracijos departamentas, gavęs užsieniečio prašymą išduoti jam leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje, privalo gauti šio straipsnio 4 dalyje nurodytų institucijų įvertinimą, ar nėra šio straipsnio 4 dalyje nurodytų grėsmių valstybės saugumui, viešajai tvarkai ar visuomenei. Leidimas gyventi užsieniečiui išduodamas tik gavus šių institucijų išvadas, kad užsienietis nekelia grėsmės valstybės saugumui, viešajai tvarkai ar visuomenei.
Išvados dėl grėsmių valstybės saugumui, viešajai tvarkai ar visuomenei turi būti pateikiamos ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos. Tuo atveju, jeigu dėl svarbių priežasčių VSD negali pateikti šiame straipsnyje nurodytų išvadų per nustatytą terminą, jis apie tai informuoja Migracijos departamentą. Bendras išvadų pateikimo terminas negali viršyti 28 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos.
Įstatymo 33 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad užsieniečio prašymas išduoti ar pakeisti leidimą gyventi turi būti išnagrinėtas ir leidimas gyventi turi būti išduotas, pakeistas arba atsisakyta jį išduoti ar pakeisti ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo prašymo pateikimo dienos. Jeigu nėra gautas Lietuvos Respublikos valstybės ar savivaldybių institucijos ar įstaigos, užsienio valstybės institucijos atsakymas ir prašoma informacija (paaiškinimai), būtini sprendimui dėl leidimo gyventi priimti, Migracijos departamentas sustabdo prašymo išduoti ar pakeisti leidimą gyventi nagrinėjimo terminą iki prašomos informacijos (paaiškinimų) gavimo dienos, bet ne ilgiau kaip 2 mėnesiams. Apie prašymo išduoti ar pakeisti leidimą gyventi nagrinėjimo termino sustabdymą užsienietis informuojamas raštu ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo termino sustabdymo dienos (Įstatymo 33 straipsnio 5 dalis).
Taigi, Įstatyme numatyta, kad prašymas išduoti leidimą gyventi Lietuvoje turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 3 mėnesius, o jeigu atsakingos institucijos nepateikė sprendimo priėmimui reikalingos informacijos, prašymo nagrinėjimas gali būti sustabdomas, tačiau tokio prašymo nagrinėjimo terminas negali viršyti 5 mėnesių nuo prašymo priėmimo dienos.
Tyrimo metu nustatyta, kad Pareiškėjo prašymas buvo priimtas 2023 m. gruodžio 29 d., bet sprendimas dėl prašymo dar nebuvo priimtas iki informacijos Seimo kontrolierei pateikimo dienos, o tai yra daugiau nei 7 mėnesius nuo prašymo priėmimo dienos.
- Aprašo 76 punkte numatyta, kad tuo atveju, jeigu nagrinėjamas užsieniečio prašymas išduoti leidimą, tai Migracijos departamentas per 5 darbo dienas nuo prašymo išduoti leidimą priėmimo Įstatymo nustatytoje institucijoje dienos per MIGRIS Valstybės saugumo departamentui išsiunčia paklausimą, ar užsienietis kelia grėsmę valstybės saugumui. VSD ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo paklausimo gavimo dienos Migracijos departamentui pateikia per MIGRIS ar raštu išvadą, ar užsienietis kelia grėsmę valstybės saugumui. Jeigu VSD dėl svarbių priežasčių negali pateikti išvados per nustatytą terminą, apie tai per MIGRIS ar raštu informuoja Migracijos departamentą. Bendras VSD išvados pateikimo terminas negali viršyti 28 kalendorinių dienų nuo Migracijos departamento paklausimo gavimo dienos.
Skundo tyrimo metu nustatyta, kad MD 2024 m. sausio 2 d., tai yra per teisės aktuose nustatytą terminą, kreipėsi į VSD dėl Pareiškėjo grėsmės įvertinimo. VSD išvados Migracijos departamentui nepateikė nei per maksimalų 28 kalendorinių dienų terminą, nei iki informacijos Seimo kontrolierei pateikimo dienos, taip pat VSD nepateikė Migracijos departamentui informacijos apie vėlavimo pateikti išvadą priežastis ir numatomą išvados pateikimo terminą, nors vadovaujantis Įstatymo nuostatomis turi tai padaryti.
Atkreiptinas dėmesys, kad VSD yra Lietuvos Respublikos Seimui ir Respublikos Prezidentui atskaitinga valstybės institucija, atsakinga už žvalgybos ir kontržvalgybos vykdymą jai teisės aktais priskirtose srityse. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 12 straipsnio nuostatomis, Seimo kontrolieriai netiria pareiškėjų skundų dėl žvalgybos institucijų veiklos, todėl VSD pareigūnų veiksmai (neveikimas) šioje pažymoje nebus vertinami.
Būtina pažymėti, kad vienas iš pagrindinių Seimo kontrolierių veiklos tikslų – ginti žmogaus teisę į gerą viešąjį administravimą, užtikrinantį žmogaus teises ir laisves, prižiūrėti, ar valdžios įstaigos vykdo pareigą tinkamai tarnauti žmonėms. Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas yra ne kartą konstatavęs, kad Lietuvos Respublikos Konstitucijoje įtvirtintas teisinės valstybės principas, be kitų reikalavimų, suponuoja ir tai, kad turi būti užtikrintos žmogaus teisės ir laisvės, kad visos valstybės valdžią įgyvendinančios ir kitos valstybės ir savivaldybių institucijos, visi pareigūnai turi veikti remdamiesi teise, kad neatsiejami teisinės valstybės principo elementai yra teisėtų lūkesčių apsauga, teisinis tikrumas ir teisinis saugumas, o neužtikrinus teisėtų lūkesčių apsaugos, teisinio tikrumo ir teisinio saugumo, nebūtų užtikrintas asmens pasitikėjimas valstybe ir teise.
Pabrėžtina ir tai, kad teisinės valstybės principo įgyvendinimas yra glaudžiai susijęs ir su institucijų bendradarbiavimu. Sėkmingas tarpinstitucinis bendradarbiavimas ir sklandus keitimasis disponuojama informacija yra vienas iš reikšmingų veiksnių, kuris palengvina institucijų funkcijų įgyvendinimą, sumažina klaidingų sprendimų priėmimo tikimybę, užtikrina Konstitucijos nuostatos, kuri įpareigoja valdžios įstaigas tarnauti žmonėms, tinkamą įgyvendinimą. Tiriamu atveju nustatyta, kad MD negavo informacijos iš VSD apie išvados teikimo vėlavimą, todėl ir Pareiškėjui negali suteikti išsamios informacijos apie prašymo nagrinėjimo eigą bei planuojamo priimti sprendimo datą.
Įvertinus išdėstytas aplinkybes, vadovaujantis pirmiau paminėtais konstituciniais imperatyvais, gero administravimo ir atsakingo valdymo principais, VSD direktoriui siūlytina, paaiškėjus, kad išvada dėl užsieniečio grėsmės valstybės saugumui vertinimo nebus pateikta per teisės aktuose nustatytą terminą, nedelsiant informuoti Migracijos departamentą apie išvados pateikimo vėlavimą, kai tik šios aplinkybės VSD tampa žinomos, paaiškinti delsimo priimti sprendimus priežastis ir (arba) išvados pateikimo preliminarius terminus.
- Atsižvelgiant į tyrimo metu nustatytas aplinkybes, darytina išvada, kad Migracijos departamentas, nagrinėdamas Pareiškėjo prašymą dėl leidimo gyventi išdavimo, teisės aktuose nustatyta tvarka kreipėsi į VSD dėl išvados pateikimo, VSD vėluojant pateikti išvadą, sustabdė Pareiškėjo prašymo nagrinėjimo procedūrą ir apie tai jį informavo, paaiškino vėlavimo priimti sprendimą priežastis, todėl skundas dėl Migracijos departamento pareigūnų veiksmų, vilkinant prašymo nagrinėjimą, atmestinas.
SEIMO KONTROLIERĖS SPRENDIMAS
- Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnio
1 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė nusprendžia X skundą dėl Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos pareigūnų veiksmų, vilkinant prašymo dėl leidimo gyventi Lietuvoje išdavimo nagrinėjimą, atmesti.
SEIMO KONTROLIERĖS REKOMENDACIJOS
- Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 19 straipsnio
1 dalies 21 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė Valstybės saugumo departamento direktoriui rekomenduoja atsižvelgti į šios pažymos 12 punkte išdėstytas aplinkybes, o užsitęsus užsieniečio grėsmės vertinimo procesui, informuoti Migracijos departamentą apie išvados pateikimo vėlavimo priežastis ir preliminarius pateikimo terminus, kaip tai numatyta Įstatyme.
Seimo kontrolierė Erika Leonaitė