PAŽYMA DĖL X SKUNDO PRIEŠ MARIJAMPOLĖS PATAISOS NAMUS IR KALĖJIMŲ DEPARTAMENTĄ PRIE TEISINGUMO MINISTERIJOS
Dokumento numeris | 4D-2022/1-315 |
---|---|
Data | 2022-06-20 |
Kategorija | Seimo kontrolierių pažymos |
Dokumento pavadinimas | PAŽYMA DĖL X SKUNDO PRIEŠ MARIJAMPOLĖS PATAISOS NAMUS IR KALĖJIMŲ DEPARTAMENTĄ PRIE TEISINGUMO MINISTERIJOS |
Kontrolierius | Erika Leonaitė |
Atsisiųsti | Atsisiųsti Atsisiųsti |
SKUNDO ESMĖ
- Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė 2022-03-21 gavo X (toliau vadinama – Pareiškėjas) skundą dėl Marijampolės pataisos namų (toliau vadinama – Marijampolės PN) ir Kalėjimų departamento prie Teisingumo ministerijos (toliau vadinama – Kalėjimų departamentas) pareigūnų veiksmų, susijusių su psichologinės pagalbos teikimu ir skundų nagrinėjimu.
- Pareiškėjas skunde (toliau vadinama – Skundas) nurodo, kad:
2.1. nuo 2020-03-26 iki 2022-03-17 negavo kvalifikuotos psichologo pagalbos. Psichologo paslaugas teikia nekvalifikuota psichologė E. T., kuri neturi būtino išsilavinimo ir yra nusiteikusi prieš jį, pokalbių metu įžeidinėja, grasina, elgiasi nepagarbiai, nesprendžia problemų;
2.2. kreipėsi su skundais ir prašymais į Marijampolės PN administraciją, prašydamas leisti lankytis pas kitą psichologą, tačiau visi prašymai ir skundai buvo atmesti kaip nepagrįsti;
2.3. Marijampolės PN atsakymus apskundė Kalėjimų departamentui, tačiau jo skundai ir vėl buvo pripažinti nepagrįstais ir padėtis nesikeičia;
2.4. nuo 2020-03-26 bausmę atlikinėjo Marijampolės PN Reabilitacijos centre, kur gydėsi nuo priklausomybės, vėliau buvo perkeltas į 18-tą būrį, kur laikomi nuteistieji po gydymosi Reabilitacijos centre, ir psichologo pagalba jam ypatingai reikalinga, tačiau kvalifikuotos pagalbos negauna.
- Pareiškėjas Seimo kontrolieriaus prašo išnagrinėti jo Skundą.
TYRIMAS IR IŠVADOS
Nustatytos tyrimui reikšmingos faktinės aplinkybės
- Seimo kontrolierė 2022-06-02 raštu Nr. 4D-2022/1-315/3D-1306 kreipėsi į Marijampolės PN administraciją, prašydamas paaiškinti Pareiškėjo Skunde nurodytas aplinkybes.
Seimo kontrolierių įstaigoje 2021-06-16 gautas Marijampolės PN administracijos
2022-06-15 raštas Nr. 1S-4949, kuriame nurodoma:
4.1. „Marijampolės PN 18 būrio nuteistiesiems psichologinė pagalba prieinama tiesiogiai, bet kuriuo metu, kadangi psichologės kabinetas šiame būryje yra tose pačiose patalpose, t. y. tame pačiame koridoriuje, kur ir gyvena nuteistieji. Psichologė dirba nuolat, kiekvieną dieną ir nuteistieji turi galimybę kreiptis tiesiogiai bet kuriuo metu.“
4.2. „Pareiškėjui laikotarpiu nuo 2021-05-01 iki 2022-06-01 buvo suteiktos 9 psichologo konsultacijos, o būtent: 2021-05-20 dėl OASys vertinimo (2021 m. Nuteistųjų individualių priėmimų apskaitos žurnalo įrašas Nr. 136); 2021-05-20 dėl badavimo (2021 m. Nuteistųjų individualių priėmimų apskaitos žurnalo įrašas Nr. 137); 2021-06-17 dėl neleistinų daiktų turėjimo (2021 m. Nuteistųjų individualių priėmimų apskaitos žurnalo įrašas Nr. 274); 2021-06-30 pagal raštišką pareiškėjo prašymą (2021 m. Nuteistųjų individualių priėmimų apskaitos žurnalo įrašas Nr. 281); 2021-08-13 dėl OASys vertinimo (2021 m. Nuteistųjų individualių priėmimų apskaitos žurnalo įrašas Nr. 225); 2021-11-30 dėl OASys vertinimo (2021 m. Nuteistųjų individualių priėmimų apskaitos žurnalo įrašas Nr. 331); 2022-02-15 konsultacija dėl išėjimo į laisvę (įrašas Individualaus darbo su nuteistuoju knygelėje); 2022-03-03 konsultacija dėl integracijos būryje (įrašas Individualaus darbo su nuteistuoju knygelėje); 2022-03-16 konsultacija prieš išeinant į laisvę (įrašas Individualaus darbo su nuteistuoju knygelėje).“
4.3. „Pateikiame Marijampolės PN 2-ojo resocializacijos skyriaus 2022-06-14 pažymą „Dėl X“ Nr. 55/04-415, kurioje nurodyta, jog nuteistasis teigdamas, jog psichologė E. T. elgėsi nepagarbiai nuteistojo atžvilgiu, neatitinka realaus pagrindo. Nuteistojo teiginiai yra melagingi ir neatitinkantys tikrovės. Visų konsultacijų metu buvo laikomasi psichologo profesijai reikalingomis nuostatomis, kurios pagrįstos etinėmis vertybėmis bei kuriomis vadovaujasi psichologai visoje Europoje ir už jos ribų. Tos bendrosios vertybės – tai teisingumas, lygybė ir pagarba žmogaus bei bendruomenės autonomiškumui ir orumui. Šios vertybės įgyvendinamos vadovaujantis etikos principais, kurių tikslas – gerinti nuteistųjų gyvenimo kokybę ir veikti jų interesų labui. Dirbdama su nuteistuoju, psichologė gilinosi į jo vidinį pasaulį, nes asmuo itin pažeidžiamas, tad buvo naudojamos tik profesinės žinios, kurios galėtų skatinti nuteistojo gerovės augimą. Psichologė pabrėžia, kad pati gerai suvokia, jog profesinės etikos normų nesilaikymas gali neigiamai atsiliepti jos profesinei veiklai bei profesijos garbei, kadangi psichologijos mokslas ir profesija nepaliaujamai plėtojasi, atsiranda naujos ir vis sudėtingesnės žinios ir metodai, o socialiniai pokyčiai nuolat sukuria naujų probleminių situacijų, tad psichologė reguliariai plečia savo kompetencijos ribas ir stebi psichologo profesinę veiklą reglamentuojančius teisės aktus. Vykdant individualias psichologines konsultacijas, X nebuvo pažeista profesinė etika.“
4.4. „Vykdant Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2020 m. metinį veiklos planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2020 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 1R-217, kuriame buvo nustatyta priemonė – didinti socialinės reabilitacijos veiksmingumą (organizuoti laipsnišką socialinės reabilitacijos srityje dirbančių specialistų funkcijų diferencijavimą), taip pat vadovaujantis 2021-08-30 Marijampolės PN direktoriaus įsakymu
Nr. 7/07-995 „Dėl nuteistųjų psichologinio konsultavimo, rizikos pakartotinai nusikalsti vertinimo ir programų vedimo paskirstymo 1-ojo resocializacijos skyriaus psichologams patvirtinimo“, siekiant, kad tas pats specialistas nevertintų nuteistojo rizikos ir tas pats nevykdytų psichologinių konsultacijų, Marijampolės PN 18 būrio nuteistųjų konsultavimas buvo paskirtas Marijampolės PN 2-ojo resocializacijos skyriaus psichologo padėjėjai Ž. Ž., o rizikos vertinimas paliktas 2-ojo resocializacijos skyriaus psichologei E. T. Tęsiantis konfliktui, siekiant išvengti tolimesnių nesutarimų, nuteistojo konsultavimą perėmė 2-ojo resocializacijos skyriaus viršininkė I. K., kuri buvusiuose Kybartų pataisos namuose dirbo psichologe ir pareiškėjui ilgą laiką konsultacijas teikė būtent ji, o vertinimą 2021-08-30 atliko psichologo padėjėja X.“
4.5. Marijampolės PN administracija, 2021-09-01 atsakydama į Pareiškėjo 2021-08-06 prašymą Nr. 49/07-3152 ir 2021-08-17 skundą Nr. 75/07-110, rašte Nr. 20/07-2920 nurodė, kad „vykdant Kalėjimų departamento 2020 m. metiniame veiklos plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2020 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 1R-217, buvo nustatyta priemonė – didinti socialinės reabilitacijos veiksmingumą (organizuoti laipsnišką socialinės reabilitacijos srityje dirbančių specialistų funkcijų diferencijavimą), taip pat vadovaujantis 2021-08-30 Marijampolės pataisos namų direktoriaus įsakymu 7/07-995 „Dėl nuteistųjų psichologinio konsultavimo, rizikos pakartotinai nusikalsti vertinimo ir programų vedimo paskirstymo 1-ojo Resocializacijos skyriaus psichologams patvirtinimo“, 18 būrio nuteistųjų konsultavimą nuo šiol vykdys Resocializacijos skyriaus psichologė Ž. Ž., tad iškilus psichologinio pobūdžio problemoms visada galite į ją kreiptis. Rizikos pakartotinai nusikalsti vertinimą vykdys 1-ojo Resocializacijos skyriaus psichologė E. T.
Taip pat informuojame Jus, kad remiantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos 2015-08-28 įsakymu Nr. V-923 „Dėl Psichologijos studijų krypties aprašo patvirtinimo“, „Psichologijos bakalauro kvalifikacinis laipsnis suteikia galimybę absolventui, prižiūrimam profesionalaus psichologo, dirbti pagal įgytas kompetencijas, vykdyti šviečiamąją veiklą, taikyti per psichologijos studijas įgytus gebėjimus ir žinias darbo vietoje dirbant psichologo asistentu, tęsti psichologijos studijas antrojoje studijų pakopoje. Asmuo įgijęs psichologijos bakalauro kvalifikacinį laipsnį geba vykdyti tyrimus, formuluoti ir pristatyti jų rezultatus ir išvadas“.“
4.6. Seimo kontrolierei buvo pateikta Marijampolės PN 2021-11-17 atsakymo
Nr. 20/07-3459 Pareiškėjui kopija, kur nurodoma, kad „visos Marijampolės pataisos namų psichologės-padėjėjos dirba vadovaujantis joms pavestomis darbo funkcijomis pagal pareigybių aprašymo reikalavimus. Visos pataisos namuose dirbančios psichologės-padėjėjos kompetentingos atlikti tinkamai joms pavestas užduotis. Papildomai informuojame, jog psichologės-padėjėjos E. T. veiksmuose jokio pažeidimo nebuvo nustatyta ir tarnybinės pareigos atliekamos tinkamai.“
4.7. Marijampolės PN administracija informavo, kad Pareiškėjas 2022 metais į administraciją su skundais ir prašymais, susijusiais su psichologo konsultacijomis, kreipėsi vieną kartą (2022-03-28), prašydamas informuoti, kiek kartų ir kada jis buvo konsultuotas psichologų buvimo įstaigoje metu nuo 2016-08-03 iki 2022-03-28. Marijampolės PN administracija 2022-04-27 raštu Nr. 2S-1010 informavo, kad Pareiškėjas jo nurodytu laikotarpiu psichologo buvo konsultuotas 45 kartus, nuteistajam buvo nurodytos konsultacijų datos ir tematika.
- Seimo kontrolierė 2022-06-02 raštu Nr. 4D-2022/1-315/3D-1306 kreipėsi į Kalėjimų departamento administraciją, prašydama paaiškinti Pareiškėjo Skunde nurodytas aplinkybes.
Seimo kontrolierių įstaigoje 2022-06-09 gautas Kalėjimų departamento 2022-06-09 raštas Nr. 1S-2214, kuriuo informuojama:
5.1. „Kalėjimų departamente 2022 metų laikotarpiu negauta pareiškėjo skundų dėl negautos arba nekokybiškos psichologinės pagalbos Marijampolės pataisos namuose.“
5.2. Kalėjimų departamentas, atsakydamas į Pareiškėjo 2021-10-04 gautą 2021-09-29 skundą dėl Marijampolės PN direktoriaus 2021-09-01 atsakymo Nr. 20/07-2920 pagrįstumo ir teisėtumo bei psichologinės pagalbos negavimo, nurodė:
„Susipažinus su Kalėjimų departamentui pateikta dokumentine medžiaga nustatyta, kad Resocializacijos skyriaus psichologo padėjėja E. T. Marijampolės pataisos namų direktoriaus 2021 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. 4/07-87 yra paskirta atsakinga už nuteistųjų pakartotinio nusikalstamo elgesio rizikos vertinimo atlikimą 18 būrio nuteistiesiems. Pažymėtina, kad teisės aktai nenumato galimybės keisti specialistą, atliekantį pakartotinio nusikalstamo elgesio rizikos vertinimą, pagal nuteistojo pageidavimą. Atsižvelgiant į tai, manytina, kad Marijampolės pataisos namai pagrįstai neskiria kito, nei paskirta Marijampolės pataisos namų direktoriaus įsakymu
Nr. 4/07-87, vertintojo. Pažymėtina, kad minėta specialistė yra apmokyta atlikti pakartotinio nusikalstamo elgesio rizikos vertinimą, taikant metodiką OASys, jos kvalifikacija vertinimui atlikti yra tinkama, o Kalėjimų departamento patvirtintų metodikų, kurias naudoti leidžia turimas psichologijos bakalauro kvalifikacijos laipsnis, naudojimas yra apibrėžtas psichologų padėjėjų pareigybėse. Informuojame, kad pakartotinio nusikalstamo elgesio rizikos vertinimui, taikant metodiką OASys, atlikti psichologijos magistro kvalifikacijos laipsnis nėra būtinas. Įvertinus tai, kas išdėstyta, konstatuojama, kad Jūsų abejonės dėl vertintojos kompetencijos yra nepagrįstos.“
Skundo tyrimui reikšmingi teisės aktai
- Europos Tarybos Ministrų Komiteto rekomendacija šalims narėms Nr. R (2006)2 „Dėl Europos kalėjimų taisyklių“ (priimta 952-ame Ministrų Komiteto ministrų pavaduotojų posėdyje 2006 m. sausio 11 d.) (toliau vadinama – Taisyklės):
„40.4. Sveikatos priežiūros tarnybos kalinimo įstaigoje turi stengtis nustatyti ir gydyti visus fizinius ar psichinius susirgimus bei sutrikimus, nuo kurių kaliniai gali kentėti.
40.5. Visos reikalingos medicinos, chirurgijos ir psichiatrijos paslaugos, įskaitant ir tas paslaugas, kurios yra prieinamos visuomenėje, turi būti suteiktos kaliniui.“
- Europos Tarybos Ministrų Komiteto Rekomendacija Nr. R (98) 7 valstybėms-narėms „Dėl etinių ir organizacinių sveikatos apsaugos aspektų įkalinimo įstaigose“ (priimta 627-ajame Ministrų Komiteto ministrų pavaduotojų posėdyje 1998 m. balandžio 8 d.) (neoficialus vertimas):
- Visiems sulaikytiems asmenims turėtų būti užtikrinama tinkama medicininė apžiūra. Ypatingas dėmesys turėtų būti skiriamas tikrinant psichinius sutrikimus, psichologinį prisitaikymą kalėjime, abstinencijos simptomus, atsirandančius dėl narkotikų, vaistų ar alkoholio vartojimo.
[…]
- Kalėjimo gydytojas turėtų skatinti kalinius pasinaudoti socialinės ar psichoterapinės sistemos teikiama pagalba, siekiant užkirsti kelią piktnaudžiavimo narkotikais, vaistais ir alkoholiu rizikai.“
- Lietuvos Respublikos bausmių vykdymo kodekso (toliau vadinama ir – BVK):
– 136 straipsnis. Socialinės reabilitacijos organizavimas – „1. Laisvės atėmimo bausmę atliekančių nuteistųjų socialinę reabilitaciją organizuoja Kalėjimų departamentas, įgyvendina pataisos įstaigų administracijos, įtraukdamos į šią veiklą valstybės ir savivaldybių institucijas ir įstaigas, organizacijas, asociacijas, religines bendruomenes ir bendrijas, kitus juridinius asmenis ar jų padalinius ir savanorius. 2. Pataisos įstaigos gali Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka kompensuoti asociacijoms, religinėms bendruomenėms ir bendrijoms, kitiems juridiniams asmenims (išskyrus valstybės ir savivaldybių institucijas ir įstaigas) ar jų padaliniams ir savanoriams su savanoriška veikla įgyvendinant nuteistųjų socialinę reabilitaciją susijusias išlaidas“;
– 137 straipsnis. Socialinės reabilitacijos tikslai, veiksmai ir priemonės – „1. Nuteistųjų socialinė reabilitacija grindžiama nuteistųjų nusikalstamo elgesio rizikos valdymu ir atkuriamojo teisingumo įgyvendinimu. 2. Nuteistųjų socialinės reabilitacijos tikslai: 1) mažinti nuteistųjų nusikalstamo elgesio riziką; 2) motyvuoti nuteistuosius ir ugdyti jų gebėjimus socialiai reabilituotis, taip pat savo gyvenimo tikslų siekti teisėtais būdais ir priemonėmis; 3) užtikrinti nusikalstama veika padarytos žalos atlyginimą, nukentėjusio asmens ir nuteistojo sutaikinimą. 3. Nuteistųjų socialinės reabilitacijos veiksmai: 1) nusikalstamo elgesio rizikos vertinimas; 2) kriminogeninių veiksnių nustatymas; 3) priemonių, kuriomis šalinami kintamieji kriminogeniniai veiksniai, nustatymas ir įgyvendinimas. 4. Nuteistųjų socialinės reabilitacijos metu įgyvendinamos Kalėjimų departamento direktoriaus akredituotos elgesio pataisos programos, taikomos nuteistųjų socialinių įgūdžių lavinimo ir pozityvaus užimtumo priemonės, teikiama pagalba nuteistiesiems sprendžiant asmenines ir socialines problemas, psichologinė pagalba, atliekama individuali ar grupinė psichologinė terapija, taikomos paskatinimo priemonės ir nuobaudos, taip pat kitos priemonės, kurių įgyvendinimas padėtų nuteistiesiems socialiai reabilituotis“;
– 183 straipsnis. Bausmių vykdymo institucijų, įstaigų ir pareigūnų veiksmų ir sprendimų apskundimas – „1. Viešųjų darbų, laisvės apribojimo, arešto, terminuoto laisvės atėmimo ir laisvės atėmimo iki gyvos galvos bausmes vykdančių institucijų ir įstaigų pareigūnų veiksmai ir sprendimai per vieną mėnesį gali būti skundžiami atitinkamą bausmę vykdančios institucijos ar įstaigos vadovui. Šis skundą turi išnagrinėti ne vėliau kaip per dvidešimt darbo dienų nuo skundo gavimo dienos.
2. Šio straipsnio 1 dalyje nurodytas bausmes vykdančių institucijų ir įstaigų vadovų veiksmai ir sprendimai per vieną mėnesį gali būti skundžiami Kalėjimų departamento direktoriui. Šis skundą turi išnagrinėti ne vėliau kaip per dvidešimt darbo dienų nuo jo gavimo dienos, o jei dėl skundo atliekamas tyrimas, – per dvidešimt darbo dienų nuo tyrimo baigimo dienos. 3. Kalėjimų departamento direktoriaus veiksmai ir sprendimai per dvidešimt dienų nuo jų įteikimo gali būti skundžiami apygardos administraciniam teismui.“
Tyrimo išvados
- Skunde Seimo kontrolieriui Pareiškėjas rašė, jog Marijampolės PN negauna kvalifikuotos psichologo pagalbos, o į prašymus ir skundus nereaguojama.
- BVK 136 ir 137 straipsniuose numatyta, kad laisvės atėmimo bausmę atliekančių nuteistųjų socialinę reabilitaciją organizuoja Kalėjimų departamentas, įgyvendina pataisos įstaigų administracijos, įtraukdamos į šią veiklą valstybės ir savivaldybių institucijas ir įstaigas, organizacijas, asociacijas, religines bendruomenes ir bendrijas, kitus juridinius asmenis ar jų padalinius ir savanorius. Nuteistųjų socialinės reabilitacijos metu įgyvendinamos Kalėjimų departamento direktoriaus akredituotos elgesio pataisos programos, taikomos nuteistųjų socialinių įgūdžių lavinimo ir pozityvaus užimtumo priemonės, teikiama pagalba nuteistiesiems sprendžiant asmenines ir socialines problemas, psichologinė pagalba, atliekama individuali ar grupinė psichologinė terapija, taikomos paskatinimo priemonės ir nuobaudos, taip pat kitos priemonės, kurių įgyvendinimas padėtų nuteistiesiems socialiai reabilituotis.
Taisyklėse numatyta, kad sveikatos priežiūros tarnybos kalinimo įstaigoje turi stengtis nustatyti ir gydyti visus fizinius ar psichinius susirgimus bei sutrikimus, nuo kurių kaliniai gali kentėti. Visos reikalingos medicinos, chirurgijos ir psichiatrijos paslaugos, įskaitant ir tas paslaugas, kurios yra prieinamos visuomenėje, turi būti suteiktos kaliniui. Panašios taisyklės numatytos ir Europos Tarybos Ministrų Komiteto Rekomendacijoje Nr. R (98) 7 „Dėl etinių ir organizacinių sveikatos apsaugos aspektų įkalinimo įstaigose“, kur teigiama, kad visiems sulaikytiems asmenims turėtų būti užtikrinama tinkama medicininė apžiūra, o ypatingas dėmesys turėtų būti skiriamas tikrinant psichinius sutrikimus, psichologinį prisitaikymą kalėjime.
- Skundo tyrimo metu nustatyta, kad Pareiškėjas nuo 2021-04-01 iki bausmės atlikimo pabaigos (2022-04-01) buvo laikomas 18-tame būryje, kur, Marijampolės PN administracijos teigimu, nuteistiesiems psichologinė pagalba prieinama tiesiogiai bet kuriuo metu, kadangi psichologės kabinetas šiame būryje yra tame pačiame koridoriuje, kur ir gyvena nuteistieji. Psichologė dirba nuolat, kiekvieną dieną ir nuteistieji turi galimybę kreiptis tiesiogiai bet kuriuo metu.
Seimo kontrolierei buvo pateiktas Pareiškėjui suteiktų psichologų konsultacijų sąrašas, jį peržiūrėjus nustatyta, kad nuo 2021-05-01 iki informacijos pateikimo dienos nuteistasis su psichologais bendravo 10 kartų. Pareiškėjas su skundais ar prašymais dėl galimai nekokybiškų psichologo konsultacijų arba ribojamos galimybės gauti psichologo konsultacijas 2022 metais nesikreipė nei į Marijampolės PN, nei į Kalėjimų departamento administracijas.
Seimo kontrolierei buvo pateiktos Pareiškėjo 2021-08-06 prašymo ir 2021-08-17 skundo dėl galimai nekokybiškų psichologės konsultacijų, netinkamos jos kvalifikacijos ir neetiško elgesio kopijos. Pareiškėjui 2021-09-01 buvo pateiktas atsakymas, kuriame išaiškinti psichologams keliami išsilavinimo reikalavimai, suteikta informacija, kad, vadovaujantis Marijampolės pataisos namų direktoriaus 2021-08-30 įsakymu, 18-to būrio nuteistųjų konsultavimą vykdys kita Resocializacijos skyriaus psichologė. Marijampolės PN administracija Skundo tyrimo metu informavo, kad, Pareiškėjui vis reiškiant nepasitenkinimą ir tęsiantis konfliktui, siekiant išvengti tolesnių nesutarimų, nuteistojo konsultavimą perėmė 2-ojo resocializacijos skyriaus viršininkė, kuri buvusiuose Kybartų pataisos namuose dirbo psichologe, ir Pareiškėjui ilgą laiką konsultacijas teikė būtent ji.
Pareiškėjas su skundu dėl psichologų darbo kreipėsi ir į Kalėjimų departamentą. Seimo kontrolierei buvo pateiktos Pareiškėjo 2021-09-29 skundo ir 2021-11-04 atsakymo jam kopijos. Kalėjimų departamentas vertino Marijampolės PN atsakymo teisėtumą ir pagrįstumą bei papildomai Pareiškėją informavo, kad su Pareiškėju dirbę psichologai yra kvalifikuoti, gali teikti konsultacijas bei atlikti nusikalstamo elgesio vertinimus, todėl skundas dėl psichologinės pagalbos teikimo ir psichologų kvalifikacijos buvo atmestas. Kalėjimų departamentas, vertindamas Marijampolės PN atsakymą, nustatė, kad viena iš Pareiškėjo nurodytų aplinkybių Marijampolės PN atsakyme nebuvo aptarta, todėl, įpareigota Kalėjimų departamento, Marijampolės PN administracija 2021-11-17 raštu papildomai Pareiškėjui atsakė, kad jo nurodytos psichologės veiksmuose pažeidimų nebuvo nustatyta ir tarnybinės pareigos buvo atliekamos tinkamai.
Visuose atsakymuose Marijampolės PN ir Kalėjimų departamentas išaiškino sprendimų apskundimo tvarką.
- Apibendrinant tyrimo metu nustatytas aplinkybes, darytina išvada, kad nebuvo nustatyta veiksnių, leidžiančių manyti, jog psichologinė pagalba Pareiškėjui buvo neprieinama arba ribojama, nes Pareiškėjas turėjo galimybę nuolat konsultuotis su keliais psichologais; psichologei, kurios konsultacijomis Pareiškėjas buvo nepatenkintas, buvo skirtos kitos pareigos, o 18-to būrio nuteistųjų konsultavimui paskirta nauja psichologė; į Pareiškėjo pateiktus prašymus ir skundus Marijampolės PN ir Kalėjimų departamento administracija pateikė išsamius ir motyvuotus, teisės aktų nuostatomis pagrįstus atsakymus, todėl Pareiškėjo Skundas atmestinas.
SEIMO KONTROLIERIAUS SPRENDIMAI
- Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnio
1 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė nusprendžia:
X skundą dėl Marijampolės pataisos namų pareigūnų veiksmų, susijusių su psichologinės pagalbos teikimu ir skundų nagrinėjimu, atmesti.
- Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė nusprendžia:
X skundą dėl Kalėjimų departamento pareigūnų veiksmų, susijusių su skundo nagrinėjimu, atmesti.
Seimo kontrolierė Erika Leonaitė