PAŽYMA DĖL X IR KITŲ SKUNDO PRIEŠ KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJĄ

Dokumento numeris 4D-2020/2-1530
Data 2021-03-02
Kategorija Seimo kontrolierių pažymos
Dokumento pavadinimas PAŽYMA DĖL X IR KITŲ SKUNDO PRIEŠ KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJĄ
Kontrolierius Milda Vainiutė
Atsisiųsti Atsisiųsti Atsisiųsti

SKUNDO ESMĖ

 

  1. Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė 2020-11-30 gavo X ir kitų suinteresuotų asmenų (toliau vadinama – Pareiškėja) skundą dėl Klaipėdos miesto savivaldybės (toliau vadinama – Savivaldybė) administracijos galimai netinkamų veiksmų (neveikimo), sprendžiant bendrojo naudojimo objektų administratoriaus skyrimo daugiabučiams namams, kurių adresai <…>, <…>, <…>, <…>, Klaipėdoje (toliau visi kartu vadinama ir – Namai), klausimus.

 

  1. Skunde, be kitų aplinkybių, nurodoma:

2.1. „[…]. Šių metų rugsėjo 17 d. <…>, rugsėjo 23 d. <…>, spalio 02 d. <…> ir spalio 05 d. <…> patalpų savininkai kreipėsi į Savivaldybę su prašymu pakeisti gyventojų daugumos jau pasirinktą konkretų namo administratorių. Prašymai neišnagrinėti, nes vykdomi pakartotini nereikalingi, nepagristi balsavimai raštu, siūlant visas esamas administruojančias įmones […], netaupant gyventojų laiko ir esant ypatingai situacijai ir karantinui […]“ (šių ir kitų citatų kalba netaisyta).

2.2. „[…]. [Namų] gyventojai pateikė Savivaldybės administracijai prašymą dėl namo administratoriaus pakeitimo, kuriame prašoma paskirti namo bendrojo naudojimo objektų administratorių UAB „Y“. […].“

2.3. „Šiuo konkrečiu atveju, […] gyventojai jau pasirinko administratorių UAB „Y“, todėl butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu rengti ar susirinkimo dėl bendrojo naudojimo objektų administratoriaus pasirinkimo šaukti nėra teisinio pagrindo, kadangi butų ir kitų patalpų savininkai išreiškė valią keisti namo administratorių ir juo paskirti trečiąjį asmenį UAB „Y“. […].“

 

  1. Pareiškėjai prašo Seimo kontrolieriaus: „[…] atidžiai išnagrinėti ir pateikti
    atsakymą, […].“

 

Tyrimui reikšmingos faktinės aplinkybės

 

  1. Seimo kontrolierė, siekdama išsiaiškinti skunde nurodytas aplinkybes, kreipėsi į Savivaldybės administraciją, prašydama pateikti paaiškinimus dėl skunde nurodytų aplinkybių bei atsakyti į Seimo kontrolierės klausimus.

 

 

  1. Iš Savivaldybės administracijos pateiktų paaiškinimų ir dokumentų nustatyta:

5.1. „[…]. […] namų <…>, <…>, <…> butų ir kitų patalpų savininkų bendrąją dalinę nuosavybę iki 2020-01-08 administravo UAB „Z“, vadovaujantis 2017-10-16 Klaipėdos miesto savivaldybės direktoriaus įsakymu Nr. AD1-2560, nuo 2021-01-08 Savivaldybės direktoriaus įsakymais Nr. AD1-23, Nr. AD1-25, Nr. AD1-26 bendrojo naudojimo objektų administratore paskirta UAB „Y“.

Namo <…> bendrojo naudojimo objektus iki šiol administruoja UAB „Z“, vadovaujantis paminėtu [2017-10-16] įsakymu Nr. AD1-2560.“

5.2. „[…]. Savivaldybės dokumentų registravimo sistemoje Avilys 2020-09-17 d. užregistruotas daugiabučio namo <…>, Klaipėda, patalpų savininkų 2020-09-17 dienos prašymas „Dėl namo administratoriaus pakeitimo“, kuriam suteiktas registracijos Nr. RS-1525. Prašyme nurodyta, kad „Mes, žemiau pasirašę <…>, namo Klaipėdoje, butų savininkai, prašome organizuoti mūsų namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo (administratoriaus) pakeitimo procedūrą. Esamo namo administratoriaus „Z“ paslaugos mūsų netenkina. […]. Prašoma paskirti namo bendrojo naudojimo objektų administratoriumi UAB „Y“. Savo sutikimą patvirtiname parašais.“ Prašymas yra iš dvejų lapų, pasirašytas 19 asmenų. Prašymo preambulėje kontaktams nurodytas telefono Nr. ir elektroninio pašto adresas. Pažymėtina, jog susirinkimo protokolas nėra pridėtas.“

5.3. „2020 m. rugsėjo 23 d. Savivaldybėje gautas analogiško turinio <…> namo patalpų savininkų 2020-09-23 prašymas, kuris registruotas Nr. RS-1493. Prašymas iš dviejų lapų, kuriuose 21 asmens parašai, susirinkimo protokolas nėra pridėtas.“

5.4. „2020 m. spalio [2] d. Savivaldybėje gautas <…> namo patalpų savininkų [2020-10-02] prašymas, kuris registruotas Nr. RS-1596. Prašymas iš trijų lapų, kuriuose 37 asmenų parašai, susirinkimo protokolas nėra pridėtas.“

5.5. „Taip pat [2020 metų] spalio 5 d. gautas ir <…> namo patalpų savininkų 2020-10-05 d. prašymas registruotas savivaldybėje Nr. RS-160. Prašymas 4 lapų pasirašytas 51 asmens, susirinkimo protokolas nėra pridėtas.“

5.6. „Savivaldybės skyrius, įgyvendinantis CK 4.84 straipsnyje įtvirtintus įgaliojimus, susijusius su namo bendrojo naudojimo objektų administravimo nustatymu, padarė išvadą, kad [pateiktuose] 2020 m. rugsėjo 17 d. <…>, rugsėjo 23 d. <…>, spalio 2 d. <…> ir spalio 5 d. <…> [prašymuose] […] nebuvo aiškiai išreikšta konkretaus pasirašiusio valia dėl pritarimo ar nepritarimo keisti esamą administratorių. Kilo abejonių ir dėl asmens, kuris galimai organizavo ne patalpų savininkų susirinkimą, o parašų rinkimą, nes prašymuose įvardintos datos ir prašymų pateikimo savivaldybei datos sutampa. Vadovaujantis CK 4.85 straipsnio 5 dalies nuostata ir tai, kad prašymus pasirašė daugiau kaip ¼ patalpų savininkų, buvo nuspręsta organizuoti paminėtų namų bendraturčių balsavimą raštu.“

5.7. „Į <…> namo patalpų savininkų 2020 m. rugsėjo 17 d. prašymą Savivaldybės Statinių administravimo skyrius […] [2020-10-07 raštu] pateikė atsakymą Nr. (11.25E)-SAS3-297.“

5.8. „Į <…> namo patalpų savininkų 2020 m. rugsėjo 23 d. prašymą Savivaldybės Statinių administravimo skyrius […] [2020-10-13 raštu] pateikė atsakymą Nr. (11.25E)-SAS3-309.“

5.9. „Į <…> namo patalpų savininkų 2020 m. spalio 2 d.
prašymą Savivaldybės Statinių administravimo skyrius […] [2020-10-30] pateikė atsakymą Nr. (11.25E)-SAS3-341.“

5.10. „Į <…> namo patalpų savininkų 2020 m. spalio 5 d. prašymą Savivaldybės Statinių administravimo skyrius […] [2020-10-30 raštu] pateikė atsakymą Nr. (11.25E)-SAS3-340.“

5.11. „2020-10-19 Savivaldybėje gauti Namų savininkų susirinkimų protokolai, visi identiško turinio, kuriuose nurodyta, kad susirikimai inicijuoti ¼ patalpų savininkų. Darbotvarkės klausimai – […] pakeisti šiuo metu bendrojo naudojimo objektų administravimą vykdančią įmonę UAB „Z“ į UAB „Y“. Visuose protokoluose nurodytas telefono Nr. kontaktams […] bei įvardinta, kad pridedamas priedas ir jo lapų skaičius. Savivaldybės dokumentų registravimo sistemoje Avilys paminėtų protokoluose priedų nėra. Pažymėtina, kad Savivaldybės darbuotoja, atsakinga už dokumentų priėmimą ir registravimą, patvirtino, kad asmuo atnešęs registracijai protokolus, juose įvardintų priedų nepateikė. Tikintis išsiaiškinti priežastis dėl protokoluose įvardintų priedų, […] darbuotojas, atsakingas už daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojų paskyrimą ar keitimą kitu, skambino visiems protokoluose įvardintiems asmenims protokoluose nurodytais kontaktiniais telefono numeriais. Pastebėtina, kad telefonu atsiliepę asmenys nustebę, jog jiems skambinama, pareiškė nieko nežinantys apie situaciją, patarė kreiptis į [A. A; asmens duomenys neskelbtini]. Paminėtina ir tai, kad, paskambinus <…> namo patalpų savininkų protokole nurodytu telefonu, atsiliepusi moteris nurodė, kad ji nėra tas asmuo, kuris įvardintas.“

5.12. „Į 2020-10-19 gautą daugiabučio gyvenamojo namo <…> gyventojų susirinkimo protokolą, registruotą savivaldybėje Nr. RS-1677, atsakyta […] 2020-11-11 [raštu] Nr. (11.25E)-SAS3-364.“

5.13. „Į <…> namo patalpų savininkų 2020-10-19 gautą protokolą, registruotą Nr. RS-1678, atsakyta […] 2020-11-11 [raštu] Nr.(11.25E)-SAS3-367.“

5.14. „Į <…> namo patalpų savininkų 2020-10-19 gautą protokolą, registracijos Nr. RS-1680, atsakyta […] 2020-11-11 [raštu] Nr.(11.25E)-SA3-366.“

5.15. „Į <…> namo patalpų savininkų 2020-10-19 protokolą, registracijos
Nr. RS-1679, atsakyta […] 2020-11-11 [raštu] Nr.(11.25E)-SA3-368.“

5.16. „Skelbimai su informacija apie Savivaldybės organizuojamą balsavimą raštu Namuose buvo pakabinti 2020-11-10, taip pat informacija patalpinta ir Savivaldybės interneto svetainėje adresu https://www.klaipeda.lt/lt/naujienos/skelbimai/7656/balsavimai-del-namu-administratoriu:1000. Balsavimo biuleteniai patalpinti 2020-11-24 d. į Namų pašto dėžutes.“

5.17. „[…]. Daugiabučiuose namuose <…>, <…>, <…> balsavimai raštu įvyko, patalpų savininkai balsų dauguma bendrojo naudojimo objektų administratore pasirinko UAB „Y“. Parengti Administracijos direktoriaus įsakymai Nr. AD1-23, AD1-25, AD1-26, kuriais daugiabučių namų <…>, <…>,
<…>, bendrosios nuosavybės administratore paskirta UAB „Y“.“

5.18. „Daugiabučiame name <…> balsavimas raštu neįvyko, kadangi nesusirinko kvorumas, Savivaldybė laikotarpiu nuo 2021-02-02 iki 2021-02-16 organizuos pakartotinį balsavimą raštu dėl daugiabučio namo <…> administratoriaus pasirinkimo iš Juridinių asmenų, pretenduojančių teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas, sąrašo. Balsavimo raštu biuleteniai į namo pašto dėžutes bus patalpinti 2021-02-02.“

5.19. Savivaldybės administracijos Statinių administravimo skyriaus 2020-10-13 rašte Nr. (11.25E)-SAS3-309, adresuotame <…>, Klaipėda, butų savininkams (kopija), nurodyta:

„Klaipėdos miesto savivaldybės administracijoje daugiabučio gyvenamojo namo <…>, Klaipėda (toliau – Namas), […] pasirašytas prašymas, organizuoti Namo bendrojo naudojimo objektų administratoriaus pakeitimo procedūrą, išnagrinėtas.

Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos Civilinio kodekso (toliau – CK) 4.84 straipsnio 2 dalis reglamentuoja, kad sprendimą dėl bendrojo naudojimo objektų administratoriaus pasirinkimo priima butų ir kitų patalpų savininkai, o jų pasirinktą administratorių skiria savivaldybės vykdomoji institucija. Trečia šio straipsnio dalis reglamentuoja, kad butų ir kitų patalpų savininkų balsavimą raštu rengia ar susirinkimą dėl bendrojo naudojimo objektų administratoriaus pasirinkimo šaukia savivaldybės vykdomoji institucija šio kodekso 4.85 straipsnyje nustatyta tvarka. CK 4.85 straipsnio 1 dalis numato, kad sprendimai dėl bendrojo naudojimo objektų valdymo klausimų priimami butų ir kitų patalpų savininkų balsų dauguma. Remiantis VĮ Registrų centro duomenimis, Name įregistruota 60 turtinių vienetų.

Vadovaujantis paminėtomis teisės akto nuostatomis bei įvertinant tai, kad Savivaldybėje gautas daugumos Namo bendraturčių pageidavimas pakeisti bendrojo naudojimo objektų administratorių, Statinių administravimo skyrius artimiausiu metu organizuos Namo bendraturčių balsavimą raštu dėl bendrojo naudojimo objektų administratoriaus pasirinkimo. Balsavimas raštu bus rengiamas vadovaujantis Butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu, priimant sprendimus, tvarkos aprašo nustatyta tvarka (Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. spalio 31 d. įsakymo Nr. D1-895 redakcija), apie balsavimą bus informuojama namo skelbimo lentose ir Savivaldybės interneto svetainėje.“

5.20. Savivaldybės administracija Seimo kontrolierei taip pat pateikė dokumentų kopijas:

1) 2020-10-07 rašto Nr. (11.25E)-SAS3-297, adresuoto <…>, Klaipėda, butų savininkams,

2) 2020-10-30 rašto Nr. (11.25E)-SAS3-341, adresuoto <…>, Klaipėda, butų savininkams,

3) 2020-10-30 rašto Nr. (11.25E)-SAS3-340, adresuoto <…>, Klaipėda, butų savinikams.

Minėti raštai iš esmės analogiški pažymos 5.19 punkte nurodytam Savivaldybės administracijos 2020-10-13 raštui Nr. (11.25E)-SAS3-309.

5.21. Savivaldybės administracijos Statinių administravimo skyriaus 2020-11-11 rašte Nr. (11.25)-SAS3-366, adresuotame <…>, Klaipėdoje, butų savininkams (kopija), nurodyta:

„Savivaldybės administracijoje 2020 m. spalio 19 d. gautas daugiabučio gyvenamojo namo <…>, Klaipėda (toliau – Namas), 2020-10-02 įvykusio bendraturčių susirinkimo, kurio metu dauguma priėmė sprendimą pakeisti bendrojo naudojimo objektų administratorių, protokolas. […]. […] įvertinant tai, kad Savivaldybėje gautas daugumos Namo bendraturčių pageidavimas pakeisti bendrojo naudojimo objektų administratorių, Statinių administravimo skyrius nuo 2020-11-24 iki 2020-12-08 organizuos balsavimą raštu dėl Namo administratoriaus pasirinkimo iš Juridinių asmenų, pretenduojančių teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas, sąrašo. Balsavimo raštu biuleteniai į namo pašto dėžutes bus patalpinti 2020-11-24.“

5.22. Savivaldybės administracija Seimo kontrolierei taip pat pateikė dokumentų kopijas:

1) 2020-11-11 rašto Nr. (11.25E)-SAS3-364, adresuoto <…>, Klaipėda, butų savininkams,

2) 2020-11-11 rašto Nr. (11.25E)-SAS3-367, adresuoto <…>, Klaipėda, butų savininkams,

3) 2020-11-11 rašto Nr. (11.25E)-SA3-368, adresuoto <…>, Klaipėda, butų savininkams.

Minėti raštai iš esmės analogiški pažymos 5.21 punkte nurodytam Savivaldybės administracijos 2020-11-11 raštui Nr. (11.25)-SAS3-366.

 

Skundo tyrimui reikšmingi teisės aktai

 

  1. 6. Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai

6.1. Įstatymai:

6.1.1. Civiliniame kodekse nustatyta:

4.84 straipsnis – „2. Sprendimą dėl bendrojo naudojimo objektų administratoriaus pasirinkimo priima butų ir kitų patalpų savininkai, o jų pasirinktą administratorių skiria savivaldybės vykdomoji institucija. […]. Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos ir skyrimo tvarką nustato Vyriausybė. 3. Butų ir kitų patalpų savininkų balsavimą raštu rengia ar susirinkimą dėl bendrojo naudojimo objektų administratoriaus pasirinkimo šaukia savivaldybės vykdomoji institucija šio kodekso 4.85 straipsnyje nustatyta tvarka. […].“

4.85 straipsnis – „1. Sprendimai dėl bendrojo naudojimo objektų valdymo ir naudojimo, taip pat dėl naujų bendrojo naudojimo objektų sukūrimo ir disponavimo jais klausimų, priimami butų ir kitų patalpų savininkų balsų dauguma, jeigu įstatymuose nenustatyta kitaip. […]. 4. Butų ir kitų patalpų savininkų sprendimai priimami butų ir kitų patalpų savininkų susirinkime, prieš dvi savaites Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka paskelbus apie susirinkimo sušaukimą ir jo darbotvarkę. 5. Butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimus šaukia gyvenamojo namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos valdyba (bendrijos pirmininkas) arba butų ir kitų patalpų savininkų jungtinės veiklos sutarties dalyvių įgaliotas asmuo, arba butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios dalinės nuosavybės administratorius, arba savivaldybės vykdomoji institucija. Taip pat sušaukti susirinkimą gali raštu pareikalauti ne mažiau kaip 1/4 butų ir kitų patalpų savininkų. […]. 6. Butų ir kitų patalpų savininkų (ar jų dalies) sprendimai […] galioja visiems (ar tos dalies) butų ir kitų patalpų savininkams, taip pat tiems savininkams, kurie įgijo nuosavybės teises į butus ir kitas patalpas po šių sprendimų priėmimo. […]. 7. Butų ir kitų patalpų savininkų sprendimai gali būti priimti ir nesušaukus susirinkimo, bet jiems raštu pareiškus apie savo
sprendimą. Balsavimams raštu taikomi šiame straipsnyje nustatyti kvorumo ir sprendimui priimti reikalingo balsų skaičiaus reikalavimai. Balsavimo raštu tvarką nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija. […].“

6.1.2. Seimo kontrolierių įstatyme nustatyta:

12 straipsnis – „1. Seimo kontrolieriai tiria pareiškėjų skundus dėl pareigūnų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje. […].“

17 straipsnis – „1. Seimo kontrolierius ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos priima sprendimą atsisakyti nagrinėti skundą, apie tai informuodamas pareiškėją, jeigu: […] 6) padaro išvadą, kad skundą nagrinėti tikslinga kitoje institucijoje ar įstaigoje. […]. 4. Jeigu skundo tyrimo metu paaiškėja šio straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės, skundo tyrimas nutraukiamas.“

6.1.3. Vietos savivaldos įstatyme nustatyta:

4 straipsnis – „Pagrindiniai principai, kuriais grindžiama vietos savivalda, yra: […] 6) savivaldybės veiklos ir savivaldybės institucijų priimamų sprendimų teisėtumo. Savivaldybės institucijų ir kitų savivaldybės viešojo administravimo subjektų veikla ir visais jų veiklos klausimais priimti sprendimai turi atitikti įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus […] 12) reagavimo į savivaldybės gyventojų nuomonę. Savivaldybės gyventojai ar jų atstovai turi teisę susipažinti su savivaldybės institucijų sprendimų projektais ir priimtais sprendimais, gauti viešus ir motyvuotus atsakymus į pareikštą nuomonę apie savivaldybės institucijų ir kitų savivaldybės viešojo administravimo subjektų ar atskirų valstybės tarnautojų darbą; […].“

6.1.4. Viešojo administravimo įstatyme nustatyta:

3 straipsnis – „Viešojo administravimo subjektai savo veikloje vadovaujasi šiais principais: 4) įstatymo viršenybės. Šis principas reiškia, kad įgaliojimai atlikti viešąjį administravimą viešojo administravimo subjektams turi būti nustatyti laikantis šio įstatymo nustatytų reikalavimų, o viešojo administravimo subjektų veikla turi atitikti šiame įstatyme išdėstytus teisinius pagrindus. Administraciniai sprendimai, susiję su asmenų teisių ir pareigų įgyvendinimu, visais atvejais turi būti pagrįsti įstatymais; 5) išsamumo. Šis principas reiškia, kad viešojo administravimo subjektas į prašymą ar skundą turi atsakyti aiškiai ir argumentuotai, nurodydamas visas prašymo ar skundo nagrinėjimui įtakos turėjusias aplinkybes ir konkrečias teisės aktų nuostatas, kuriomis rėmėsi vertindamas prašymo ar skundo turinį; […].“

6.2. Kiti teisės aktai:

6.2.1. Vyriausybės 2013-06-20 nutarimu Nr. 567 patvirtintame Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos ir skyrimo tvarkos apraše reglamentuojama:

19 punktas – „Pasirinktu administratoriumi laikomas asmuo, už kurį per butų ir kitų patalpų savininkų pirmąjį balsavimą raštu ar susirinkime balsavo daugiau kaip 50 procentų visų daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų arba už kurį per pakartotinį butų ir kitų patalpų savininkų balsavimą raštu ar jų susirinkime, jeigu pirmasis butų ir kitų patalpų savininkų balsavimas raštu ar susirinkimas neįvyko, balsavo daugiau kaip 50 procentų balsavime raštu ar susirinkime dalyvavusių butų ir kitų patalpų savininkų, tačiau ne mažiau kaip 1/4 visų butų ir kitų patalpų savininkų. Jeigu nė vienas iš savivaldybės sąraše nurodytų administratorių nesurenka šiame punkte nurodyto butų ir kitų patalpų savininkų balsų skaičiaus, laikoma, kad butų ir kitų patalpų savininkai administratoriaus nepasirinko.“

20 punktas – „Administratorius šiame skyriuje nurodytais atvejais savivaldybės vykdomosios institucijos sprendimu skiriamas per 20 darbo dienų nuo butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu ar jų susirinkimo arba per 20 darbo dienų nuo pakartotinio butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu ar jų susirinkimo, jeigu pirmasis butų ir kitų patalpų savininkų balsavimas raštu ar jų susirinkimas neįvyko.“

24 punktas – „[…]. Jeigu neįvyksta pakartotinis butų ir kitų patalpų savininkų balsavimas raštu ar jų susirinkimas dėl administratoriaus pasirinkimo, administratorių, atsižvelgdama į sąraše nurodytų asmenų pateiktus paslaugų įkainius, jų patirtį ir pasirengimą teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas, skiria savivaldybės vykdomoji institucija.“

6.2.2. Aplinkos ministro 2011-03-24 įsakymu Nr. D1-251 (aplinkos ministro 2018-09-21 įsakymo Nr. D1-844 redakcija) patvirtintame Butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu dėl priimamų sprendimų tvarkos apraše reglamentuojama:

5 punktas – „Balsavimą raštu organizuoja namo bendrojo naudojimo objektų valdytojas – patalpų savininkų bendrijos valdyba (bendrijos pirmininkas) arba patalpų savininkų jungtinės veiklos sutarties dalyvių įgaliotas asmuo, arba bendrojo naudojimo objektų administratorius, arba savivaldybė, arba 1/4 patalpų savininkų Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.85 straipsnio 5 dalyje nurodytu atveju (toliau – organizatorius).“

6 punktas – „Organizatorius, vadovaudamasis jo veiklą reguliuojančių teisės aktų nuostatomis, priima sprendimą organizuoti balsavimą, parengia patalpų savininkams pranešimą apie rengiamą balsavimą ir ne vėliau kaip prieš dvi savaites iki balsavimo pradžios skelbia
jį savo interneto svetainėje (jeigu tokia yra) ir namo laiptinėse ar kitose patalpų savininkams
gerai prieinamose bendrojo naudojimo patalpose įrengtose skelbimų lentose (toliau –
skelbimų lenta) […].“

8 punktas – „Kai balsavimą organizuoja savivaldybė, biuletenis patalpos savininkui įteikiamas išsiunčiant paštu patalpos adresu arba įdedant į pašto dėžutę, arba išsiunčiant patalpos savininko raštu nurodytu el. pašto adresu ar kitu su patalpos savininku raštu sutartu būdu.“

 

Skundo tyrimui reikšminga teismų praktika

 

  1. Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo praktika:

2002-12-24 nutarime (byla Nr. 49/2000) konstatuota:

„[…]. Pagal Konstituciją negalima nustatyti tokio teisinio reguliavimo, kuriuo būtų paneigiama galimybė savivaldybėms įgyvendinti savo kompetenciją, tiesiogiai įtvirtintą Konstitucijoje. Jeigu Konstitucijoje ar įstatymuose tam tikros funkcijos yra priskirtos savivaldybėms, tai savivaldybės ir vykdo šias funkcijas ta apimtimi, kuria šios yra joms priskirtos. Tai reiškia, kad tam tikra dalis savivaldybių kompetencijos turi būti įgyvendinama tiesiogiai, kad savivaldybių tarybų sprendimų, priimtų neperžengiat jų kompetencijos ribų, įgyvendinimas neturi būti saistomas kurių nors valstybės institucijų ar pareigūnų sprendimų (leidimų, sutikimų ir pan.). Tačiau pabrėžtina, kad ir tos funkcijos, kurios priklauso išimtinai savivaldybėms, yra reglamentuojamos įstatymais. Nė viena iš šių funkcijų nereiškia, kad savivaldybės atitinkamoje srityje yra absoliučiai savarankiškos. […].“

 

  1. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo praktika

2012-03-01 nutartyje (administracinė byla Nr. A502-1605/2012) konstatuota:

„[…]. Lietuvos Respublikos Konstitucija įtvirtina atsakingo valdymo (gero administravimo) principą […]. Vienas iš gero administravimo principų yra konstitucinė nuostata, kad visos valdžios įstaigos tarnauja žmonėms (Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo 2005 m. gegužės 31 d. nutartis administracinėje byloje Nr. A10-655/2005). Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (toliau – ir Viešojo administravimo įstatymas) 1 straipsnyje, apibrėžiančiame aptariamo įstatymo paskirtį, nustatyta, jog šis įstatymas sudaro prielaidas įgyvendinti Lietuvos Respublikos Konstitucijos nuostatą, kad visos valdžios įstaigos tarnauja žmonėms; nustato viešojo administravimo principus, viešojo administravimo sritis, […], taip pat teisę į įstatymais pagrįstą ir objektyvų asmenų prašymų, skundų ir pranešimų nagrinėjimą; įtvirtina kitas asmenų ir viešojo administravimo subjektų teises ir pareigas viešojo administravimo srityje. […]. […] kiekviena viešojo administravimo institucija yra saistoma bendrųjų, be kita ko, konstitucinių teisės principų (teisinės valstybės, valdžios įstaigos tarnauja žmonėms, teisės viršenybės, draudimo diskriminuoti, asmenų lygybės prieš įstatymą, proporcingumo ir kt.) bei gero administravimo, atsakingo valdymo principų (teisėtumo, objektyvumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, skaidrumo ir kt.). […].“

 

Tyrimo išvados

 

  1. Pareiškėjai skundėsi Seimo kontrolierei dėl Savivaldybės administracijos pareigūnų galimai netinkamų veiksmų (neveikimo), susijusių su bendrojo naudojimo objektų administratoriaus skyrimu daugiabučiams namams, esantiems <..>, <…>, <…>, Klaipėdoje (toliau vadinama – Namai), taip pat daugiabučiam namui, esančiam <…>, Klaipėdoje (toliau vadinama – Namas Nr. 1).

Dėl Pareiškėjų skunde nurodytų aplinkybių Seimo kontrolierė kreipėsi į Savivaldybės administraciją.

 

  1. 10. Civilinio kodekso 4.84 straipsnio 2 dalyje reglamentuojama, jog sprendimą dėl bendrojo naudojimo objektų administratoriaus pasirinkimo priima butų ir kitų patalpų savininkai, o jų pasirinktą administratorių skiria savivaldybės vykdomoji institucija. Seimo kontrolierė pažymi, kad, vadovaujantis to paties teisės akto 4.84 straipsnio 3 dalies nuostatomis, butų ir kitų patalpų savininkų balsavimą raštu rengia ar susirinkimą dėl bendrojo naudojimo objektų administratoriaus pasirinkimo šaukia savivaldybės vykdomoji institucija šio kodekso 4.85 straipsnyje nustatyta tvarka.

Taigi, remiantis pirmiau minėtomis nuostatomis, būtent savivaldybės vykdomoji institucija (nagrinėjamu atveju – Savivaldybės administracija) yra atsakinga už susirinkimo ar balsavimo raštu dėl bendrojo naudojimo objektų administratoriaus pasirinkimo organizavimą, ji ir privalo šias funkcijas vykdyti. Konstitucinis Teismas savo doktrinoje taip pat yra akcentavęs, kad, „jeigu Konstitucijoje ar įstatymuose tam tikros funkcijos yra priskirtos savivaldybėms, tai savivaldybės ir vykdo šias funkcijas ta apimtimi, kuria šios yra joms priskirtos“ (pažymos 7 punktas).

Seimo kontrolierė atkreipia dėmesį į tai, kad Savivaldybės administracija, vykdydama teisės aktais jai priskirtas funkcijas, taip pat ir tas, kurios susijusios su bendrojo naudojimo objektų administratoriaus pasirinkimo organizavimo procedūromis, turi tai atlikti tinkamai, laikydamasi Vietos savivaldos įstatyme reglamentuojamų savivaldybės veiklos ir savivaldybės institucijų priimamų sprendimų teisėtumo, reagavimo į savivaldybės gyventojų nuomonę ir kt. principų, atsižvelgdama į Viešojo administravimo įstatyme įtvirtintus įstatymo viršenybės, išsamumo ir kt. principus, taip pat gero administravimo, atsakingo valdymo principus (pažymos 8  punktas), kad į Savivaldybės administraciją besikreipiantiems asmenims dėl jos veiklos nekiltų pagrįstų abejonių.

 

  1. Pagal Civilinio kodekso 4.85 straipsnio 1 dalyje įtvirtintas teisės normas, sprendimai dėl bendrojo naudojimo objektų valdymo ir naudojimo, taip pat dėl naujų bendrojo naudojimo objektų sukūrimo ir disponavimo jais klausimų, priimami butų ir kitų patalpų savininkų balsų dauguma, jeigu įstatymuose nenustatyta kitaip. Vadovaujantis to paties teisės akto 4.85 straipsnio 5 dalies teisės normomis, butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimus šaukia gyvenamojo namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos valdyba (bendrijos pirmininkas) arba butų ir kitų patalpų savininkų jungtinės veiklos sutarties dalyvių įgaliotas asmuo, arba butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios dalinės nuosavybės administratorius, arba savivaldybės vykdomoji institucija. Taip pat sušaukti susirinkimą gali raštu pareikalauti ne mažiau kaip 1/4 butų ir kitų patalpų
    savininkų
    . Pažymėtina, kad butų ir kitų patalpų savininkų sprendimai gali būti priimti ir nesušaukus susirinkimo, bet jiems raštu pareiškus apie savo sprendimą (Civilinio kodekso
    4.85 straipsnio 7 dalis).

Iš tyrimo metu Seimo kontrolierei pateiktos informacijos (dokumentų) nustatyta:

11.1. Savivaldybės administracija 2020-09-17, 2020-09-23, 2020-10-05 gavo iš esmės analogiško turinio Namų butų ir kitų patalpų savininkų daugumos prašymus ir 2020-10-02 Namo Nr. 1 butų ir kitų patalpų savininkų daugumos prašymą „Dėl namo administratoriaus pakeitimo“. Šiuose prašymuose nurodoma, kad esamo administratoriaus paslaugos netenkina, ir prašoma organizuoti bendrojo naudojimo objektų valdytojo (administratoriaus) pakeitimo procedūrą, naujuoju bendrojo naudojimo objektų administratoriumi paskiriant UAB „Y“ (pažymos 5.2, 5.3, 5.4, 5.5 punktai);

11.2. remiantis Seimo kontrolierei tyrimo metu Savivaldybės administracijos pateiktais paaiškinimais, Namų ir Namo Nr. 1 butų ir kitų patalpų savininkai kartu su minėtais 2020-09-17, 2020-09-23, 2020-10-02, 2020-10-05 prašymais nepridėjo jų išreikštą valią (dėl konkretaus bendrojo naudojimo objektų administratoriaus pasirinkimo) patvirtinančių dokumentų (Namų, Namo Nr. 1 butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimų ar balsavimo raštu protokolų) (pažymos 5.2, 5.3, 5.4, 5.5 punktai). Tyrimo metu pateiktoje informacijoje Savivaldybės administracija taip pat pažymėjo, kad, įvertinus 2020-09-17, 2020-09-23, 2020-10-02 ir 2020-10-05 prašymų turinį, nustatyta, kad juose „[…] nebuvo aiškiai išreikšta konkretaus pasirašiusio valia dėl pritarimo ar nepritarimo keisti esamą administratorių“, „kilo abejonių ir dėl asmens, kuris galimai organizavo ne patalpų savininkų susirinkimą, o parašų rinkimą, nes prašymuose įvardintos datos ir prašymų pateikimo savivaldybei datos sutampa“ (pažymos 5.6 punktas). Atsižvelgiant į tai ir atkreipiant dėmesį, kad minėtus 2020-09-17, 2020-09-23, 2020-10-02, 2020-10-05 prašymus pasirašė daugiau kaip ¼ patalpų savininkų, vadovaujantis Civilinio kodekso 4.85 straipsnio 5, 7 dalyse įtvirtintomis nuostatomis, taip pat atsižvelgiant į pirmiau minėtus savivaldybės veiklos ir savivaldybės institucijų priimamų sprendimų teisėtumo, reagavimo į savivaldybės gyventojų nuomonę, įstatymo viršenybės principus, Savivaldybės administracija priėmė sprendimą organizuoti Namų ir Namo Nr. 1 bendraturčių balsavimą raštu dėl bendrojo naudojimo objektų administratoriaus pasirinkimo, kad būtų išreikšta Namų ir Namo Nr. 1 butų ir kitų patalpų savininkų konkreti ir neabejotina valia dėl bendrojo naudojimo objektų valdytojo pasirinkimo bei neliktų su tuo susijusių neaiškumų (pažymos 5.6 punktas). Šiame kontekste Seimo kontrolierė pažymi, kad, pagal dabartinį teisinį reglamentavimą, Savivaldybės administracija organizuodama balsavimą raštu dėl bendrojo naudojimo objektų administratoriaus Namams pasirinkimo, turi tai atlikti laikydamasi Civiliniame kodekse reglamentuojamų teisės normų, taip pat Vyriausybės nustatytos tvarkos (Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos ir skyrimo tvarkos apraše, Butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu dėl priimamų sprendimų tvarkos apraše įtvirtintų procedūrinių reikalavimų);

11.3. į Namų ir Namo Nr. 1 butų ir kitų patalpų savininkų 2020-09-17, 2020-09-23, 2020-10-02 ir 2020-10-05 prašymus Savivaldybės administracija 2020-10-07 raštu Nr. (11.25E)-SAS3-297, 2020-10-13 raštu Nr. (11.25E)-SAS3-309, 2020-10-30 raštu Nr. (11.25E)-SAS3-340 ir 2020-10-30 raštu Nr. (11.25E)-SAS3-341 pateikė iš esmės tinkamus analogiško turinio atsakymus (pažymos 5.7, 5.8, 5.9, 5.10, 5.19 ir 5.20 punktai). Savivaldybės administracija, laikydamasi išsamumo, gero administravimo principų, minėtuose atsakymuose informavo Namų ir Namo Nr. 1 butų ir kitų patalpų savininkus, kad, atsižvelgiant į Savivaldybėje gautus daugumos bendraturčių prašymus pakeisti bendrojo naudojimo objektų administratorių, Savivaldybės administracijos Statinių administravimo skyrius organizuos balsavimą raštu dėl bendrojo naudojimo objektų administratoriaus pasirinkimo, apie balsavimą Namų bendraturčiai bus informuojami Namų ir Namo Nr. 1 skelbimo lentose ir Savivaldybės interneto svetainėje, taip pat nurodė su tuo susijusias aktualias teisės aktų nuostatas (pažymos 5.19, 5.20 punktai);

11.4. remiantis tyrimo metu Seimo kontrolierei pateikta informacija (dokumentais), Savivaldybės administracija 2020-10-19 gavo Namų ir Namo Nr. 1 butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimų identiško turinio protokolus, kuriuose nurodyta, kad bendraturčių susirinkimai buvo inicijuoti ¼ patalpų savininkų, darbotvarkės klausimai – pakeisti tuo metu bendrojo naudojimo objektų administravimą vykdančią įmonę į UAB „Y“. Visuose protokoluose nurodytas pridedamas priedas ir jo lapų skaičius, tačiau, Savivaldybės administracijos teigimu, Savivaldybės dokumentų registravimo sistemoje protokoluose nurodytų priedų nėra užregistruota. Tyrimo metu pateiktuose paaiškinimuose Savivaldybės administracija pažymėjo, kad darbuotoja, atsakinga už dokumentų priėmimą ir registravimą, patvirtino, jog asmuo, atnešęs į Savivaldybę registracijai protokolus, juose įvardintų priedų nepateikė. Savivaldybės administracijos teigimu, atsakingas darbuotojas skambino visiems protokoluose nurodytiems asmenims jų kontaktiniais telefono numeriais, tačiau „[…] telefonu atsiliepę asmenys [buvo] nustebę, jog jiems skambinama“, „pareiškė nieko nežinantys apie situaciją […]“ (pažymos 5.11 punktas). Šių aplinkybių Seimo kontrolierė negali nei patvirtinti, nei paneigti;

11.5. atsižvelgiant į pirmiau minėtus Namų ir Namo Nr. 1 butų ir kitų patalpų savininkų 2020-10-19 pateiktus susirinkimų protokolus, Savivaldybės administracija 2020-11-11 raštu Nr. (11.25E)-SAS3-364, 2020-11-11 raštu Nr. (11.25)-SAS3-366, 2020-11-11 raštu Nr. (11.25E)-SAS3-367, 2020-11-11 raštu Nr. (11.25E)-SA3-368 pateikė iš esmės tinkamus analogiško turinio atsakymus (pažymos 5.12, 5.13, 5.14, 5.15, 5.21, 5.22 punktai). Savivaldybės administracija minėtuose atsakymuose, laikydamasi išsamumo, gero administravimo principų, informavo Namų bei Namo Nr. 1 butų ir kitų patalpų savininkus, kad, atsižvelgiant į gautus protokolus, Savivaldybės administracijos Statinių administravimo skyrius nuo 2020-11-24 iki 2020-12-08 organizuos balsavimą raštu dėl administratoriaus pasirinkimo iš Juridinių asmenų, pretenduojančių teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas, sąrašo ir kad balsavimo raštu biuleteniai į butų ir kitų patalpų savininkų pašto dėžutes bus patalpinti 2020-11-24 (pažymos 5.21, 5.22 punktai);

11.6. Butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu dėl priimamų sprendimų tvarkos aprašo 5 punkte reglamentuojama, kad balsavimą raštu, be kita ko, organizuoja savivaldybė. Vadovaujantis to paties teisės akto 6 punkto nuostatomis, organizatorius, vadovaudamasis jo veiklą reguliuojančių teisės aktų nuostatomis, priėmęs sprendimą organizuoti balsavimą, turi parengti patalpų savininkams pranešimą apie rengiamą balsavimą ir ne vėliau kaip prieš dvi savaites iki balsavimo pradžios skelbti jį savo interneto svetainėje (jeigu tokia yra) ir namo laiptinėse ar kitose patalpų savininkams gerai prieinamose bendrojo naudojimo patalpose įrengtose skelbimų lentose (toliau – skelbimų lenta). Kai balsavimą organizuoja savivaldybė, biuletenis patalpos savininkui įteikiamas išsiunčiant paštu patalpos adresu arba įdedant į pašto dėžutę, arba išsiunčiant patalpos savininko raštu nurodytu el. pašto adresu ar kitu su patalpos savininku raštu sutartu būdu (Butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu dėl priimamų sprendimų tvarkos aprašo 8 punktas). Atsižvelgiant į pirmiau minėtas Butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu dėl priimamų sprendimų tvarkos aprašo nuostatas, Savivaldybės administracija 2020-11-10 Namuose ir Name Nr. 1 pakabino skelbimus su informacija apie organizuojamą balsavimą raštu dėl bendrojo naudojimo objektų administratoriaus pasirinkimo, taip pat informaciją patalpino ir Savivaldybės interneto svetainėje. Atitinkamai balsavimo raštu biuleteniai 2020-11-24 buvo patalpinti į Namų ir Namo Nr. 1 butų ir kitų patalpų savininkų pašto dėžutes (pažymos 5.16 punktas);

11.7. vadovaujantis Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos ir skyrimo tvarkos aprašo 19 punkto nuostatomis, pasirinktu administratoriumi laikomas asmuo, už kurį per butų ir kitų patalpų savininkų pirmąjį balsavimą raštu ar susirinkime balsavo daugiau kaip 50 procentų visų daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų. To paties teisės akto 20 punkte reglamentuojama, kad bendrojo naudojimo objektų administratorius savivaldybės vykdomosios institucijos sprendimu skiriamas per 20 darbo dienų nuo butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu ar jų susirinkimo. Vadovaujantis minėtomis Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos ir skyrimo tvarkos aprašo 19 punkto nuostatomis, Savivaldybės administracijos Namų butų ir kitų patalpų savininkams organizuoti balsavimai raštu įvyko, Namų butų ir kitų patalpų savininkai balsų dauguma bendrojo naudojimo objektų administratoriumi pasirinko UAB „Y“. Atsižvelgiant į tai ir į Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos ir skyrimo tvarkos aprašo 20 punkto nuostatas, Savivaldybės administracijos direktorius 2021-01-08 priėmė įsakymus Nr. AD1-23, AD1-25, AD1-26, kuriais Namų bendrosios nuosavybės administratoriumi paskirta UAB „Y“ (pažymos 5.1 ir 5.17 punktai). Šiame kontekste atkreiptinas dėmesys, kad butų ir kitų patalpų savininkų (ar jų dalies) sprendimai galioja visiems (ar tos dalies) butų ir kitų patalpų savininkams, taip pat tiems savininkams, kurie įgijo nuosavybės teises į butus ir kitas patalpas po šių sprendimų priėmimo (Civilinio kodekso 4.85 straipsnio 6 dalis).

Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, darytina išvada, kad Savivaldybės administracija, spręsdama klausimus, susijusius su bendrojo naudojimo objektų administratoriaus Namams skyrimu, vadovavosi Civiliniame kodekse, Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos ir skyrimo tvarkos apraše, Butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu dėl priimamų sprendimų tvarkos apraše įtvirtintomis nuostatomis, nepažeisdama savivaldybės veiklos ir savivaldybės institucijų priimamų sprendimų teisėtumo, reagavimo į savivaldybės gyventojų nuomonę, įstatymo viršenybės, išsamumo, gero administravimo, atsakingo valdymo principų. Konstatuoti, kad Savivaldybės administracijos pareigūnų veiksmai nagrinėjamu atveju buvo netinkami, Seimo kontrolierės įsitikinimu, nėra pagrindo;

11.8. remiantis tyrimo metu Seimo kontrolierei pateikta informacija, Name Nr. 1 organizuotas balsavimas raštu neįvyko, kadangi nesusirinko kvorumas. Atsižvelgiant į tai, Savivaldybės administracija pažymėjo, kad laikotarpiu nuo 2021-02-02 iki 2021-02-16 organizuos pakartotinį balsavimą raštu dėl Namo Nr. 1 administratoriaus pasirinkimo iš Juridinių asmenų, pretenduojančių teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas, sąrašo ir kad balsavimo raštu biuleteniai į Namo Nr. 1 pašto dėžutes bus patalpinti 2021-02-02 (pažymos 5.18 punktas). Šiame kontekste Seimo kontrolierė atkreipia dėmesį, kad, pagal Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos ir skyrimo tvarkos aprašo 24 punkte įtvirtintas nuostatas, jeigu neįvyksta pakartotinis butų ir kitų patalpų savininkų balsavimas raštu dėl administratoriaus pasirinkimo, administratorių, atsižvelgdama į sąraše nurodytų asmenų pateiktus paslaugų įkainius, jų patirtį ir pasirengimą teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas, skiria savivaldybės vykdomoji institucija. Kol nėra išrinktas naujas Namo Nr. 1 bendrojo naudojimo objektų administratorius, vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus 2017-10-16 įsakymu Nr. AD1-2560, Namo Nr. 1 bendrojo naudojimo objektus administruoja UAB „Z“ (pažymos 5.1 punktas).

Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, Seimo kontrolierės įsitikinimu, Pareiškėjų skunde keliami klausimai, susiję su bendrojo naudojimo objektų administratoriaus Namui Nr. 1 skyrimu, turi būti Savivaldybės administracijoje sprendžiami toliau, organizuojant pakartotinį balsavimą raštu dėl bendrojo naudojimo objektų administratoriaus pasirinkimo, vengiant nepagrįsto delsimo. Darytina išvada, kad Pareiškėjų skundo dalį dėl Savivaldybės administracijos pareigūnų veiksmų, sprendžiant bendrojo naudojimo objektų administratoriaus skyrimo Namui Nr. 1 klausimus, tikslinga nagrinėti Savivaldybės administracijoje. Taigi, Savivaldybės administracijai teiktina rekomendacija.

 

  1. Apibendrinant tai, kas aprašyta pirmiau:

13.1. Pareiškėjų skundo dalis dėl Savivaldybės administracijos pareigūnų veiksmų (neveikimo) sprendžiant bendrojo naudojimo objektų administratoriaus skyrimo Namams klausimus atmestina, Savivaldybės administracijos pareigūnų veikloje nenustačius biurokratizmo ir (arba) piktnaudžiavimo požymių;

13.2. Pareiškėjų skundo dalies dėl Savivaldybės administracijos pareigūnų veiksmų (neveikimo), sprendžiant bendrojo naudojimo objektų administratoriaus skyrimo Namui Nr. 1 klausimus, tyrimas nutrauktinas, vadovaujantis Seimo kontrolierių įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 6 punktu ir 4 dalimi (Seimo kontrolierius ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos priima sprendimą atsisakyti nagrinėti skundą, apie tai informuodamas pareiškėją, jeigu padaro išvadą, kad skundą nagrinėti tikslinga kitoje institucijoje ar įstaigoje; jeigu skundo tyrimo metu paaiškėja šio straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės, skundo tyrimas nutraukiamas).

SEIMO KONTROLIERIAUS SPRENDIMAI

 

  1. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė nusprendžia:

X ir kitų suinteresuotų asmenų skundo dalį dėl Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos pareigūnų veiksmų (neveikimo) sprendžiant bendrojo naudojimo objektų administratoriaus skyrimo daugiabučiams namams, esantiems <…>, <…>, <…>, Klaipėdoje, klausimus atmesti.

 

  1. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė nusprendžia:

X ir kitų suinteresuotų asmenų skundo dalies dėl Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos pareigūnų veiksmų (neveikimo) sprendžiant bendrojo naudojimo objektų administratoriaus skyrimo daugiabučiam namui, esančiam <…>, Klaipėdoje, klausimus tyrimą nutraukti.

 

SEIMO KONTROLIERIAUS REKOMENDACIJA

 

  1. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 19 straipsnio
    1 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė Klaipėdos miesto savivaldybės administracijai rekomenduoja:

pateikti Seimo kontrolierei informaciją, ar įvyko pakartotinis balsavimas raštu dėl daugiabučio namo, esančio <…>, Klaipėdoje, bendrojo naudojimo objektų administratoriaus pasirinkimo; jeigu taip, ar buvo priimtas Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl administratoriaus skyrimo (pateikti tai patvirtinančius dokumentus); jeigu pakartotinis balsavimas raštu neįvyko, informuoti, kada ir kokių priemonių atsižvelgiant į tai Klaipėdos miesto savivaldybės administracija planuoja imtis.

 

Apie rekomendacijos nagrinėjimo rezultatus prašytume pranešti Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka, t. y., ne vėliau kaip per 30 dienų nuo siūlymo (rekomendacijos) gavimo dienos.

 

 

Seimo kontrolierė                                                                                                          Milda Vainiutė