PAŽYMA DĖL UŽDAROSIOS AKCINĖS BENDROĖS „X“ SKUNDO PRIEŠ VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJĄ
Dokumento numeris | 4D-2022/2-1299 |
---|---|
Data | 2023-01-25 |
Kategorija | Seimo kontrolierių pažymos |
Dokumento pavadinimas | PAŽYMA DĖL UŽDAROSIOS AKCINĖS BENDROĖS „X“ SKUNDO PRIEŠ VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJĄ |
Kontrolierius | Milda Vainiutė |
Atsisiųsti | Atsisiųsti Atsisiųsti |
SKUNDO ESMĖ
- Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė gavo uždarosios akcinės bendrovės „X“ (toliau – Pareiškėja), kurios interesams atstovauja Y (toliau – Pareiškėjos atstovė), skundą dėl Vilniaus miesto savivaldybės (toliau ir citatose – Savivaldybė) administracijos pareigūnų veiksmų (neveikimo), susijusių su Pareiškėjos 2022 m. gegužės 26 d. prašymo dėl Vilniaus miesto savivaldybės Tarybos 2015 m. kovo 4 d. sprendimu Nr. 1-2254 „Dėl sklypo <…> (kadastro NR. <…>) ir sklypų (kadastro Nr. <…> ir Nr. <…>) <…> gatvėje detaliojo plano tvirtinimo“ patvirtinto detaliojo plano (registro Nr. T00075452) sprendinių koregavimo inicijavimo sutarties pagrindu sklype <…>, Vilniuje (kadastro Nr. <…>) (toliau ir citatose – Inicijavimo prašymas), nagrinėjimu.
- Pareiškėja Seimo kontrolierei adresuotame skunde, be kitos informacijos, nurodo:
2.1. „Savivaldybei (Planavimo organizatoriui) 2022 m. gegužės 26 d., pateikėme Inicijavimo prašymą. Inicijavimo prašymas užregistruotas 2022 m. gegužės 26 d., reg. Nr. E674- 36/22(2.15.1.35E-TPP)“ (šios ir kitų citatų kalba netaisyta).
2.2. Vadovaujantis Pasiūlymų teikimo dėl teritorijų planavimo proceso inicijavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1265 „Dėl Pasiūlymų teikimo dėl teritorijų planavimo proceso inicijavimo tvarkos aprašo patvirtinimo, 9 punktu, „[…] Planavimo organizatorius ne vėliau kaip per 10 darbo dienų […] privalo priimti sprendimą, tačiau iki šiandien, tai yra 2022 m. lapkričio 8 d., jokio oficialaus atsakymo iš Planavimo organizatoriaus negavome. Iki šios dienos fiksuojame daugiau nei 100 darbo dienų paslaugos įvykdymo terminų vėlavimą“.
2.3. Pareiškėja 2022 m. lapkričio 8 d. skundu kreipėsi į Savivaldybės administraciją dėl negauto atsakymo į Inicijavimo prašymą.
TYRIMAS IR IŠVADOS
Tyrimui reikšmingos faktinės aplinkybės
- Seimo kontrolierė dėl informacijos ir ją patvirtinančių dokumentų gavimo kreipėsi į Savivaldybės administraciją.
- Iš Savivaldybės administracijos pateiktos informacijos, dokumentų (kopijos) nustatyta:
4.1. Savivaldybės administracijoje 2022 m. gegužės 26 d. gautas ir užregistruotas (reg. Nr. Nr. E674- 36/22(2.15.1.35E-TPP) Pareiškėjos Inicijavimo prašymas.
4.2. „Savivaldybės administracija yra išnagrinėjusi Pareiškėjos Inicijavimo prašymą ir priėmusi sprendimą tenkinti.“
Savivaldybės administracijoje yra parengtas Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos 2022 m. gruodžio 2 d. įsakymas Nr. A30-4592/22 „Dėl leidimo koreguoti sklypo <…> (kadastro Nr. <…>) ir sklypų (kadastro Nr. <…> ir Nr. <…>) Verkių gatvėje detaliojo plano sprendinius žemės sklype <…> (kadastro Nr. <…>) teritorijų planavimo proceso inicijavimo pagrindu“ (toliau – Įsakymas).
„Vadovaujantis Teritorijų planavimo įstatymo 31 straipsnio 4 d. sprendimas dėl teritorijų planavimo dokumento rengimo ir planavimo tikslų paviešintas [2022 m. lapkričio 17 d.] interneto svetainėje vilnius.lt ir Žirmūnų seniūnijos skelbimų lentoje, iki 2022 m. gruodžio 1 dienos“.
„Pareiškėja apie parengtą Įsakymą informuota elektroniniu laišku 2022-12-02 dieną.“
„[…] 2022-12-05 […] tarp Iniciatoriaus ir Organizatoriaus sudaryta Teritorijų planavimo proceso inicijavimo sutartis.“
4.3. „Savivaldybės administracija sprendimą dėl teritorijų planavimo inicijavimo pateikė nesilaikydama teisės aktuose nurodyto termino dėl žmogiškųjų išteklių trūkumo“.
4.4. Savivaldybės administracijoje 2022-11-08 gautas Pareiškėjos 2022-11-08 skundas (reg. Nr. A51-169119/22(3.3.16.1E-AD24) (toliau – Skundas) dėl negauto atsakymo į Inicijavimo prašymą, kuriame Savivaldybės administracijos prašė: „pagrįsti vėlavimo priežastis“; informuoti, „[…] kada tiksliai Inicijavimo prašymas bus įvykdytas“; „kada bus pradėta įsakymo projekto viešinimo procedūra“; „[…] pakeisti prašymą nagrinėjančią specialistę – D.E. [vardas, pavardė Seimo kontrolierei yra žinomi], kadangi specialistė nevykdo tiesioginių savo pareigų, nesilaiko nustatytų terminų“; „[…] pateikti sprendimą dėl teritorijų planavimo proceso inicijavimo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo registracijos dienos.“
4.5. Savivaldybės administracija atsakymą į Pareiškėjos Skundą pateikė 2022 m. lapkričio 11 d. raštu reg. Nr. A51-169119/22(3.3.16.1E-AD24) (toliau – Raštas).
„[…] reaguojant į Skunde pateiktus klausimus imtasi šių veiksmų: planavimo iniciatoriui išsiųstas Raštas dėl priimto sprendimo apie teritorijų planavimo inicijavimą, nurodant, kad prašymą nuspręsta tenkinti, inicijuojant Detaliojo plano rengimą, kurio tikslai – nustatyti skirtingų reglamentų zonas, jų intensyvumą bei koreguoti reikalingus pagrindinius ir papildomus teritorijos naudojimo reglamentus vadovaujantis Vilniaus miesto savivaldybės teritorijos bendruoju planu (registro Nr. T00086338)“;
„[…] vadovaujantis Pareiškėjos prašymu, įvardytu Skunde, buvo priskirtas kitas Prašymą nagrinėjantis Savivaldybės administracijos Teritorijų planavimo ir plėtros projektų skyriaus specialistas, taip pat baigtas derinti Savivaldybės administracijos pavaduotojos įsakymo projektas dėl teritorijų planavimo inicijavimo pagal gautą Inicijavimo prašymą […]).“
Tyrimui reikšmingos teisės aktų nuostatos
- Lietuvos Respublikos teisės aktai:
5.1 Seimo kontrolierių įstatymo 12 straipsnis – „1. Seimo kontrolieriai tiria pareiškėjų skundus dėl pareigūnų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje“.
5.2. Vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnis – „Savarankiškosios (Konstitucijos ir įstatymų nustatytos (priskirtos) savivaldybių funkcijos: 19) teritorijų planavimas, savivaldybės bendrojo plano ar savivaldybės dalių bendrųjų planų ir detaliųjų planų sprendinių įgyvendinimas“.
5.3. Administracinių bylų teisenos įstatymo 3 straipsnis – „1. Administracinis teismas sprendžia viešojo administravimo srities ginčus.“
5.4. Teritorijų planavimo įstatymo 31 straipsnis – „4. Sprendimo dėl teritorijų planavimo dokumento rengimo ir planavimo tikslų projektas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki jo priėmimo dienos turi būti paskelbtas savivaldybės […] interneto svetainėje, o rengiant savivaldybės ir (ar) vietovės lygmens teritorijų planavimo dokumentą, – ir seniūnijų, kurių teritorijoms rengiamas teritorijų planavimo dokumentas, skelbimų lentoje, informuojant, iki kada ir kokiu adresu galima susipažinti su sprendimo ir planavimo tikslų dokumentais, siųsti pasiūlymus dėl planavimo tikslų.“
- Kiti teisės aktai
6.1. Kompleksinio teritorijų planavimo dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. sausio 2 d. įsakymu Nr. D1-8 „Dėl Kompleksinio teritorijų planavimo dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės):
6.1.1. 242 punktas – „Detalieji planai priskiriami kompleksinio teritorijų planavimo dokumentams, rengiamiems vietovės lygmeniu“;
6.1.2. 244 punktas – „Detaliųjų planų rengimą organizuoja savivaldybės administracijos direktorius. Fiziniai asmenys, juridiniai asmenys ar jų padaliniai, kitos organizacijos ar jų padaliniai turi iniciatyvos teisę ir gali Vyriausybės nustatyta tvarka ir sąlygomis teikti savivaldybei pasiūlymus dėl detaliųjų planų rengimo, keitimo, koregavimo ir (ar) finansavimo“;
6.1.3. 249 punktas – „Detalieji planai pradedami rengti savivaldybės administracijos direktoriui priėmus sprendimą dėl detaliojo plano rengimo pradžios ir planavimo tikslų.“
6.2. Pasiūlymų teikimo dėl teritorijų planavimo proceso inicijavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1265 „Dėl Pasiūlymų teikimo dėl teritorijų planavimo proceso inicijavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas):
6.2.1. 9 punktas – „Planavimo organizatorius per 10 darbo dienų nuo pasiūlymo gavimo dienos privalo priimti sprendimą tenkinti pasiūlymą dėl vietovės lygmens teritorijų planavimo dokumentų rengimo, keitimo ar koregavimo ir (ar) finansavimo arba motyvuotai atmesti pasiūlymą. […]“;
6.2.2. 10 punktas – „Planavimo organizatorius priimtą sprendimą dėl teritorijų planavimo proceso inicijavimo kartu su sprendimo dėl naujo teritorijų planavimo dokumento rengimo ir planavimo tikslų projektu paskelbia Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 31 straipsnio 4 dalyje nustatyta tvarka“;
6.2.3. 11 punktas – „Planavimo organizatorius, priėmęs sprendimą dėl teritorijų planavimo dokumento rengimo, keitimo ar koregavimo ir (ar) finansavimo ir planavimo tikslų teritorijų planavimo proceso inicijavimo pagrindu, per 5 darbo dienas raštu apie tai praneša planavimo iniciatoriui, pateikdamas inicijavimo sutarties projektą ir nurodydamas šios sutarties pasirašymo vietą ir laiką. […].“
Tyrimui reikšminga teismų praktika
- Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo praktikoje, taikant Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo normas (pritarta Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo teisėjų 2016 m. birželio 1 d. pasitarime), konstatuojama:
„Pirmiausia reikia pažymėti, kad Viešojo administravimo įstatymo 3 straipsnyje numatytais principais yra grindžiamas geras viešasis administravimas (šiuo aspektu žr. 2012 m. balandžio 30 d. sprendimą administracinėje byloje Nr. A492-1978/2012). Tinkamas, atsakingas valdymas, kaip ne kartą akcentuota Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo praktikoje, yra neatsiejamas nuo gero administravimo reikalavimų (žr. 2015 m. gruodžio 21 d. išplėstinės teisėjų kolegijos sprendimą administracinėje byloje Nr. I-7-552/2015). […]. Gero administravimo principas yra Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisinės sistemos pamatinis principas. Gero administravimo principas įtvirtintas Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo praktika, taikant Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo normas svarbiausiuose nacionalinio lygmens (Lietuvos Respublikos Konstitucijos 5 str. 3 d.) bei tarptautiniuose dokumentuose (Europos Sąjungos Pagrindinių teisių chartijos 41 str. ir kt.). […]. Nepaisant to, kad Viešojo administravimo įstatyme gero administravimo principas tiesiogiai nėra įtvirtintas, jis Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo praktikoje išvedamas iš Konstitucijos nuostatų. Lietuvos Respublikos Konstitucijos 5 straipsnio 3 dalyje įtvirtinta, kad valdžios įstaigos tarnauja žmonėms. Viešojo administravimo subjektas yra saistoma inter alia gero administravimo principo, kuriuo įgyvendinama Lietuvos Respublikos Konstitucijos 5 straipsnio 3 dalyje įtvirtinta nuostata, jog visos valdžios įstaigos tarnauja žmonėms, reikalavimų (2015 m. liepos 9 d. išplėstinės teisėjų kolegijos nutartis administracinėje byloje Nr. eA-1245-662/2015).“
Tyrimui reikšminga Seimo kontrolierių darbo praktika
- Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė 2022 m. lapkričio 8 d. pažymoje Nr. 4D-2022/2-1102 „Dėl X skundo prieš Vilniaus miesto savivaldybės administraciją“ (toliau ir citatose – Pažyma), kurioje buvo skundžiamasi dėl Savivaldybės administracijos pareigūnų veiksmų (neveikimo) nesilaikant detaliojo plano proceso vykdymo nustatytų terminų, konstatavo, kad Pareiškėjos (Pareiškėjos atstovės) Prašymo nagrinėjimas viršijo teisės aktuose nustatytus terminus, kaip pažymėjo Savivaldybės administracija, dėl padidėjusio užklausų kiekio ir žmogiškųjų išteklių trūkumo. Tačiau Seimo kontrolierė minėtoje pažymoje atkreipė Savivaldybės administracijos dėmesį į tai, kad „[…] Savivaldybės administracijos pareigūnai, kaip viešojo administravimo subjektai, turi vadovautis gero administravimo principu, kuris Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo praktikoje išvedamas iš Lietuvos Respublikos Konstitucijos 5 straipsnio 3 dalies nuostatų, jog valdžios įstaigos tarnauja žmonėms […], ir užtikrinti, jog asmenų prašymai būtų nagrinėjami ir sprendimai priimami per teisės aktuose nustatytus terminus.“
Savivaldybės administracija, įvertinusi Seimo kontrolierės Pažymoje pateiktas rekomendacijas, 2022 m. gruodžio 1 d. rašte Nr. A51-181790/22(3.3.2.5E-AD24) „Dėl Seimo kontrolieriaus rekomendacijų įgyvendinimo“, be kitos informacijos, nurodė, kad Savivaldybės administracijos Teritorijų planavimo ir plėtros projektų skyriaus „[…] pasitarime buvo apsvarstyti Pažymoje nurodyti trūkumai, specialistams priminti teisės aktų reikalavimai, susiję su sprendimų dėl pasiūlymų rengti detaliuosius planus, priėmimo terminais ir jų laikymusi. 2022 m. lapkričio 28 d. Teritorijų planavimo ir plėtros projektų skyriaus vedėjas […] pasirašė nurodymą šio skyriaus valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbu sutartis, įtrauktiems į detaliųjų planų rengimo klausimų sprendimą, laikytis prašymų dėl leidimų rengti žemės sklypų detaliuosius planus inicijavimo sutarčių pagrindų nagrinėjimo terminų […].“
Tyrimo išvados
- Prieš pateikiant išvadas, atkreiptinas dėmesys į tai, kad Seimo kontrolieriai, vadovaudamiesi Seimo kontrolierių įstatymo 12 straipsnio 1 dalimi, tiria pareiškėjų skundus dėl pareigūnų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje (pažymos 5.1 papunktis), tačiau nesprendžia viešojo administravimo srities ginčų, nevertina priimtų administracinių sprendimų teisėtumo ir pagrįstumo. Pažymėtina, jog administravimo srities ginčus, vadovaujantis Administracinių bylų teisenos įstatymo 3 straipsnio 1 dalimi (pažymos 5.3 papunktis), sprendžia administracinis teismas.
- Atsižvelgus į skundo tyrimo metu gautą informaciją, dokumentus (kopijos), teisinį reglamentavimą, pacituotą pažymos 5–6 punktuose, teismo praktiką (pažymos 7 punktas), Seimo kontrolierių darbo praktiką (pažymos 8 punktas), susijusius su Savivaldybės administracijos pareigūnų veiksmais (neveikimu) nagrinėjant Pareiškėjos Inicijavimo prašymą, konstatuotina:
10.1. Teritorijų planavimas, savivaldybės bendrojo plano ar savivaldybės dalių bendrųjų planų ir detaliųjų planų sprendinių įgyvendinimas, vadovaujantis Vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 19 dalimi (pažymos 5.2 papunktis), yra viena iš savarankiškųjų (Konstitucijos ir įstatymų nustatytų (priskirtų) savivaldybių funkcijų. Pagal Taisyklių 242 punktą, detalieji planai priskiriami kompleksinio teritorijų planavimo dokumentams, rengiamiems vietovės lygmeniu (pažymos 6.1.1 papunktis). Taisyklių 244 punkte reglamentuojama, kad detaliųjų planų rengimą organizuoja savivaldybės administracijos direktorius, tačiau juridiniai asmenys turi iniciatyvos teisę ir gali Vyriausybės nustatyta tvarka ir sąlygomis teikti savivaldybei pasiūlymus dėl detaliųjų planų rengimo, keitimo, koregavimo ir (ar) finansavimo (pažymos 6.1.2 papunktis).
10.2. Vadovaudamasis Aprašo 9 punktu, planavimo organizatorius per 10 darbo dienų nuo pasiūlymo gavimo dienos privalo priimti sprendimą tenkinti pasiūlymą dėl vietovės lygmens teritorijų planavimo dokumentų rengimo, keitimo ar koregavimo ir (ar) finansavimo arba motyvuotai atmesti pasiūlymą (pažymos 6.2.1 papunktis). Planavimo organizatorius, jam priėmus sprendimą dėl teritorijų planavimo dokumento rengimo, keitimo ar koregavimo ir (ar) finansavimo ir planavimo tikslų teritorijų planavimo proceso inicijavimo pagrindu, vadovaudamasis Teritorijų planavimo įstatymo 31 straipsnio 4 dalies (pažymos 5.4 papunktis) ir Aprašo 10, 11 punktų (pažymos 6.2.2, 6.2.3 papunkčiai) nuostatomis, turi: sprendimo dėl teritorijų planavimo dokumento rengimo ir planavimo tikslų projektą likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki jo priėmimo dienos paskelbti savivaldybės interneto svetainėje bei seniūnijos, kurios teritorijoje rengiamas teritorijų planavimo dokumentas, skelbimų lentoje, informuodamas, iki kada ir kokiu adresu galima susipažinti su sprendimo ir planavimo tikslų dokumentais, siųsti pasiūlymus dėl planavimo tikslų; per 5 darbo dienas raštu apie priimtą sprendimą pranešti planavimo iniciatoriui.
Savivaldybės administracijoje 2022-05-26 gautas ir užregistruotas Pareiškėjos Inicijavimo prašymas (pažymos 4.1 papunktis).
Savivaldybės administracija išnagrinėjo Pareiškėjos Inicijavimo prašymą ir: priėmė sprendimą tenkinti Inicijavimo prašymą; parengė Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos Įsakymo projektą; Įsakymo projektą 2022-11-17, t. y. likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki jo priėmimo, paskelbė Savivaldybės administracijos interneto svetainėje bei Žirmūnų seniūnijos skelbimų lentoje ir informavo, jog susipažinti su sprendimo ir planavimo tikslų dokumentais, siųsti pasiūlymus dėl planavimo tikslų galima iki 2022-12-01; 2022-12-02 (t. y. nepažeidžiant 5 darbo dienų termino) apie priimtą Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos 2022-12-02 Įsakymą el. paštu informavo Pareiškėją; 2022-12-05 sudarė Teritorijų planavimo proceso inicijavimo sutartį (sutartis pasirašyta tarp Iniciatoriaus ir Organizatoriaus) (pažymos 4.2, 4.3 papunkčiai).
Įvertinus tai, kas pirmiau išdėstyta, darytina išvada, kad Savivaldybės administracija, gavusi Pareiškėjos Inicijavimo prašymą, ėmėsi pirmiau minėtuose teisės aktuose nustatytų veiksmų, t. y. išnagrinėjo Pareiškėjos Inicijavimo prašymą ir priėmė sprendimą tenkinti jį; parengė Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos Įsakymo projektą ir informaciją apie jį paskelbė Savivaldybės interneto svetainėje bei Žirmūnų seniūnijos skelbimų lentoje; informavo Pareiškėją apie priimtą Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos Įsakymą ir kt. Tačiau Seimo kontrolierė atkreipia Savivaldybės administracijos dėmesį į tai, kad Savivaldybės administracija sprendimą tenkinti Pareiškėjos Inicijavimo prašymą priėmė pažeisdama Aprašo 9 punkte nustatytą 10 darbo dienų terminą, nes Pareiškėjos Inicijavimo prašymas Savivaldybės administracijoje gautas 2022-05-26, o Savivaldybės administracija nusprendė tenkinti Inicijavimo prašymą 2022 m. lapkričio mėn. (tiksli sprendimo tenkinti Inicijavimo prašymą data Seimo kontrolierei nebuvo nurodyta, tačiau Pareiškėja apie sprendimą tenkinti Inicijavimo prašymą Savivaldybės administracijos informuota 2022-11-11 Raštu) (pažymos 4.1, 4.2, 4.5, 6.2.1 papunkčiai).
Seimo kontrolierė, įvertinusi Savivaldybės administracijos nurodytą informaciją, jog Savivaldybės administracija sprendimą dėl teritorijų planavimo inicijavimo pateikė nesilaikydama teisės aktuose nurodyto termino dėl žmogiškųjų išteklių trūkumo (pažymos 4.3 papunktis), pažymi, kad Savivaldybės administracijos pareigūnai, kaip viešojo administravimo subjektai, turi vadovautis gero administravimo principu, kuris Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo praktikoje išvedamas iš Lietuvos Respublikos Konstitucijos 5 straipsnio 3 dalies nuostatų, jog valdžios įstaigos tarnauja žmonėms (pažymos 7 punktas), ir užtikrinti, jog asmenų prašymai būtų nagrinėjami ir sprendimai priimami per teisės aktuose nustatytus terminus, kad pareiškėjų lūkesčiai, jiems kreipusis į viešojo administravimo instituciją, yra susiję ne tik su išsamiu, bet ir su operatyviu jų prašymų (skundų) išnagrinėjimu ir atsakymo pateikimu teisės aktuose nustatytais terminais.
- Atsižvelgiant į tai, kas pirmiau išdėstyta, į tai, kad Savivaldybės administracija Pareiškėjos Inicijavimo prašymą išnagrinėjo pažeisdama Aprašo 9 punkte nustatytą 10 darbo dienų terminą, Pareiškėjos skundas dėl Savivaldybės administracijos pareigūnų veiksmų (neveikimo) nagrinėjant Pareiškėjos Inicijavimo prašymą pripažintinas pagrįstu.
- Pažymėtina, kad Seimo kontrolierė savo pažymose ne pirmą kartą konstatuoja, kad Savivaldybės administracija, nagrinėdama pareiškėjų prašymus, susijusius su detaliuoju teritorijų planavimu, nesilaiko teisės aktuose nustatytų terminų (pažymos 8 punktas). Savivaldybės administracija pabrėžė, kad sprendimai dėl teritorijų planavimo inicijavimo priimami nesilaikant teisės aktuose nurodyto termino dėl žmogiškųjų išteklių trūkumo (pažymos 4.3 papunktis), tačiau Seimo kontrolierė atkreipia dėmesį į tai, kad Savivaldybės administracija nenurodė kaip siekiama šį klausimą (dėl žmogiškųjų išteklių trūkumo) spręsti.
SEIMO KONTROLIERĖS SPRENDIMAS
- Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė nusprendžia:
uždarosios akcinės bendrovės „X“, kurios interesams atstovauja Y, skundą dėl Vilniaus miesto savivaldybės administracijos pareigūnų veiksmų (neveikimo) nagrinėjant Pareiškėjos Inicijavimo prašymą pripažinti pagrįstu.
SEIMO KONTROLIERĖS REKOMENDACIJOS
- Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 1, 17 punktais, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorei rekomenduoja:
14.1. atkreipti dėmesį į tai, kad Vilniaus miesto savivaldybės administracijos pareigūnai Pareiškėjos Inicijavimo prašymą išnagrinėjo pažeisdami Pasiūlymų teikimo dėl teritorijų planavimo proceso inicijavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1265 „Dėl Pasiūlymų teikimo dėl teritorijų planavimo proceso inicijavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 9 punkte nustatytą 10 darbo dienų terminą (pažymos 10.2 papunktis) bei imtis veiksmų, kad ateityje minėti pažeidimai nepasikartotų;
14.2. informuoti, kada, kokių veiksmų ėmėsi (imsis) Savivaldybės administracija spręsdama žmogiškųjų išteklių trūkumo klausimą, kad užtikrinti, jog pareiškėjų prašymai, susiję su detaliuoju teritorijų planavimu, būtų nagrinėjami teisės aktuose nustatytais terminais (pažymos 12 punktas).
Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad informacija apie siūlymų (rekomendacijų) išnagrinėjimą Seimo kontrolieriui turi būti pateikiama nedelsiant priėmus sprendimus dėl priemonių, kurių bus imamasi, atsižvelgiant į Seimo kontrolieriaus siūlymą (rekomendaciją), bet ne vėliau kaip per 30 dienų nuo siūlymo (rekomendacijos) gavimo dienos.
Apie rekomendacijų nagrinėjimo rezultatus prašom informuoti Pareiškėją ir Seimo kontrolierę (Seimo kontrolierei pateikti informaciją pagrindžiančius dokumentus).
Seimo kontrolierė Milda Vainiutė