PAŽYMA DĖL SKUNDO PRIEŠ VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJĄ

Dokumento numeris 4D-2019/2-1268
Data 2020-01-09
Kategorija Seimo Kontrolierių Pažyma
Dokumento pavadinimas PAŽYMA DĖL SKUNDO PRIEŠ VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJĄ
Kontrolierius Milda Vainiutė
Atsisiųsti Atsisiųsti Atsisiųsti

SKUNDO ESMĖ

1. Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė 2019 m. spalio 7 d. gavo X (toliau vadinama – Pareiškėjas) ir kitų daugiabučio namo (<…>; toliau citatose ir tekste vadinama – Namas) 16 (šešiolikos) gyventojų (toliau citatose ir tekste vadinama – Pareiškėjai) 2019-09-30 skundą dėl Vilniaus miesto savivaldybės administracijos (toliau citatose ir tekste vadinama – Savivaldybė) pareigūnų veiksmų (neveikimo) vykdant 250-osios daugiabučio namo savininkų bendrijos (toliau citatose ir tekste vadinama – Bendrija) valdymo organų veiklos priežiūrą ir kontrolę (po Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriaus 2015-10-02 tarpininkavimo rašte Nr. 4D-2015/2-1334/3D-2686 pateiktų rekomendacijų) (toliau vadinama – Skundas; Skundas adresuotas ir Savivaldybės administracijos direktoriui).

2. Pareiškėjai Skunde „Dėl laikinai einančios Bendrijos pirmininkės pareigas A nušalinimo, pasibaigus valdybos ir pirmininkės kadencijai, visuotinio Bendrijos narių susirinkimo sušaukimo ir nepriklausomo audito atlikimo Bendrijoje“ nurodo:
2.1. nuo 2012 metų dėl netinkamos Bendrijos pirmininkės A (toliau citatose ir tekste vadinama – Pirmininkė) veiklos „Bendrijos nariai ir butų savininkai daug kartų kreipėsi ne tik į Savivaldybę, bet ir aukštas valstybės institucijas, tarp jų ir Seimo kontrolierių“ (šios ir kitų citatų kalba netaisyta). Tuometis Seimo kontrolierius R. Šukys 2015-10-02 tarpininkavimo rašte
Nr. 4D-2015/2-1334/3D-2686 (toliau citatose ir tekste vadinama – Tarpininkavimo raštas) pateikė rekomendaciją Savivaldybei „atlikti tinkamą Pirmininkės veiklos priežiūrą ir kontrolę skunde nurodytais klausimais“, tačiau „Pirmininkė iki šiol, pažeisdama įstatymus, Bendrijos gyventojų interesus, nors daug kartų įspėta ir pagaliau, po daugelio skundų, net po Savivaldybės taikytų administracinių nuobaudų, elgiasi savavališkai, nesiskaito su Bendrijos narių nuomonėmis“:
2.1.1. „Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos pareigūnas N. K. 2018-08-28 Pirmininkei raštu Nr. 12ĮP1-104 nurodė iki 2018-10-31: „Atstatyti bendrojo naudojimo patalpų šildymo sistemą pagal projektą. Pastato laiptinių šildymo sistema atjungta pažeidžiant pastato butų (patalpų) savininkų Name teises ir teisėtus interesus, šilumos tiekimo ir vartojimo taisykles“. Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymo (toliau citatose ir tekste vadinama – Bendrijų įstatymas) „14 str. 8 d. nurodo, kad bendrijos pirmininkas privalo atlyginti nuostolius, atsiradusius dėl jo sprendimų […]“. Tačiau Pirmininkė pateikė sąskaitas gyventojams už radiatorių atstatymo darbus, o juos pirko, neatsiklausus gyventojų, nusavindama kaupiamąsias lėšas iš jų sąskaitų […].“
„Logiška būtų manyti, kad Bendrijos nariai kreiptųsi į teismą. Taip jau buvo ne kartą daryta. Pavyzdžiui, dėl nepriklausomo audito Bendrijoje. Tačiau teismas nurodė per tam tikrą laiką pirmiau ginčą spręsti su ginču nagrinėjimo komisija. Bendrijoje tokios komisijos nėra, yra tik Pirmininkės parinktas ir Bendrijos pinigais samdomas asmuo, kuris tyčia užvilkina ginčo sprendimą ir panašūs ieškiniai dėl to jau ne vieną kartą atmesti.“
„[…] susirinkimas, teismo nurodymu pirmą kartą per 10 metų Bendrijoje įvyko 2017-12-21 […]“ (šiame susirinkime, be kita ko, buvo nutarta: „Nepatvirtinti Pirmininkės ataskaitos apie
2016 m. Bendrijos ūkinę veiklą“, „Bendrijos revizorės B ataskaitos apie Bendrijos 2016 m. finansinę veiklą“, „Bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo 2017 m. metinio (ūkinio) plano“, „Bendrojo naudojimo objektų ilgalaikio plano“, „Atlikti Bendrijos ūkinės-finansinės veiklos nepriklausomą auditą už laikotarpį nuo 2012 m. iki 2017 m. imtinai (už 6 metus), „po audito išvadų pateikimo Pirmininkė įpareigota šaukti Bendrijos susirinkimą, kuriame būtų sprendžiama dėl Pirmininkės ir 5 valdybos narių tinkamumo eiti pareigas“; toliau citatose ir tekste atitinkamai vadinama – Susirinkimas, Susirinkimo nutarimai).
„Tačiau Pirmininkė Vilniaus apylinkės teismui apskundė visuotinio susirinkimo nutarimus. Atsakovu pasirinkdama Susirinkimo pirmininką. […]. 2019-05-09 Vilniaus apylinkės teismas, išnagrinėjęs Pirmininkės ieškinį […] civilinėje byloje Nr. <…> […], priėmė objektyvų sprendimą, ginantį Bendrijos narių interesus, ir pagrįstai atmetė Pirmininkės ieškinį“ (Pirmininkė apskundė šį teismo sprendimą).
„Pirmininkės kadencija baigėsi 2019-06-01. Tačiau Pirmininkė visuotinio susirinkimo dėl pirmininko ir valdybos rinkimų nesušaukė, motyvuodama tuo, kad: „Bendrijos pirmininko rinkimai nebuvo organizuoti dėl rimtų priežasčių, t. y. vyksta keletas teisminių derybų, kuriose Bendrija dalyvauja kaip ieškovas ir viename iš jų – kaip atsakovas. Po to, kai bus priimti sprendimai, bus organizuoti pirmininko rinkimai“ (Priedas 2019-05-30 valdybos posėdžio protokolas Nr. 1; toliau citatose ir tekste atitinkamai vadinama – Valdybos posėdis, Protokolas) (Protokole papildomai pažymėta: „Pagal Bendrijų įstatymo 16 str. 9 d., „kai bendrijos pirmininko kadencija yra pasibaigusi, bendrijos valdyba skiria vieną iš savo narių laikinai, iki naujo Bendrijos pirmininko išrinkimo, eiti Bendrijos pirmininko pareigas. […]. Nutarta: Patvirtinti Pirmininkę l. e. p. Bendrijos pirmininko pareigas nuo 2019-05-31“). „Iš Apygardos teismo gavome žinią, kad Pirmininkės apeliacijai dar net nepaskirtas teisėjas ir gali būti išnagrinėta tik kitais metais, o mes dar būsime neteisėtos Pirmininkės veiklos įkaitais“;
2.1.2. Pirmininkė „stengiasi visaip vilkinti Bendrijos narių reikalavimų vykdymą […], ji tik imituoja darbą, organizuoja nereikalingus, nebūtinus, nei visuotiniame, nei įgaliotinių susirinkimuose nepatvirtintus kosmetinio pobūdžio remonto darbus pagal vieno rangovo sudarytas sąmatas. Be gyventojų sutikimo, be suderinimo su Savivaldybės architektais, gadina Namo architektūrinę išvaizdą – vietoje kelių iškritusių dekoratyvinių kvadratėlių, tą vietą užglaisčius, balkono frontonas apklijuojamas plėvele ir nupurškiamas dažais. O sąmatoje nurodyta, kad vienos laiptinės gyventojams toks „remontas“ kainuos apie 3744 eurus“;
2.2. „Atsižvelgiant į tai, ką išdėstėme, ir kad nuolat patiriame Bendrijos narių teisių pažeidimus, mūsų interesų nepaisymą, įstatymų ignoravimą, maloniai prašome Savivaldybės administracijos direktorių nušalinti laikinai einančią Pirmininkę ir paskirti laikinąjį administratorių, kol Bendrijoje bus atliktas nepriklausomas auditas ir bus sušauktas visuotinis susirinkimas dėl Bendrijos valdymo organų rinkimų.“

3. Pareiškėjai prašo Seimo kontrolierės: „tarpininkauti ir pareikalauti, kad Savivaldybė pasinaudotų visomis jai suteiktomis įstatymų galiomis, kad neatidėliojant Bendrijoje būtų atliktas nepriklausomas auditas […], būtų nuo pareigų nušalinta laikinai save paskyrusi Pirmininkė ir Savivaldybė padėtų surengti visuotinį Bendrijos narių susirinkimą dėl Bendrijos valdymo organų išrinkimo.“

TYRIMAS IR IŠVADOS

4. Tuometis Seimo kontrolierius Tarpininkavimo rašte, atsisakydamas tirti skundą iš esmės (nes „skundu nėra skundžiami pareigūnų veiksmai (neveikimas)“, „skundas nagrinėtinas kitoje institucijoje, t. y. Savivaldybėje […]“), Savivaldybės administracijos direktoriui rekomendavo: „atidžiai išnagrinėti Pareiškėjų skunde keliamas problemas, atlikti tinkamą Pirmininkės veiklos priežiūrą ir kontrolę skunde nurodytais klausimais (dėl Namo remonto darbų organizavimo bei atsisakymo imtis priemonių Bendrijos finansiniam veiklos auditui atlikti), nustačius pažeidimų, imtis teisės aktuose numatytų priemonių šiems pažeidimams pašalinti bei Pareiškėjų teisėms ir teisėtiems interesams apginti; teisės aktų nustatyta tvarka bei terminais pateikti Pareiškėjams motyvuotą atsakymą (atsakymo kopiją prašytume pateikti ir Seimo kontrolieriui)“ (toliau vadinama – Rekomendacija).

5. Savivaldybės administracijos direktorius 2015-11-11 raštu Nr. A51-107687/15-(3.3.10.2-EM4) informuodamas apie Rekomendacijos nagrinėjimo rezultatus (toliau vadinama – Atsakymas), pranešė: „[…] Seimo kontrolieriui […] buvo atsakyta tuometinio Savivaldybės Aplinkos ir energetikos departamento 2015-10-20 raštu Nr. A63-1087/15(56506)-(3.2.1-EM4) bei pateiktas administracinio teisės pažeidimo 2015-09-28 protokolas Nr. A10-45872/15-(1.1.50-AP2), surašytas Pirmininkei“ dėl Savivaldybės „2015-04-29 įpareigojimų nevykdymo“.
Savivaldybė „nagrinėjo Pareiškėjų 2015-07-15 prašymą (Savivaldybės @vilio sistemoje registruotą Nr. A50-27424/15) dėl neeilinio finansinės veiklos audito atlikimo Bendrijoje ir pareiškėjams atsakė 2015-09-22 raštu Nr. A51-89145/15(33.l0.2-EM4) (toliau – raštas). Papildydami rašte nurodyta ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo
6 straipsnio 42 punktu […], Pirmininkė įpareigota iki 2015-12-15 informuoti […] [Savivaldybę] ir Pareiškėjus apie: 1. Bendrijos revizijos komisijos sudėtį, visuotinį susirinkimą, kuriame buvo išrinkta Bendrijos revizijos komisija, kuriame pateiktos Bendrijos revizijos komisijos 2014 m. ūkinės finansinės veiklos audito išvados, […] pateikiant pirmiau nurodytų Bendrijos visuotinių susirinkimų kopijas. 2. Bendrijos ginčų nagrinėjimo komisijos sudėtį, nurodant Bendrijos įstatuose patvirtintą ginčų nagrinėjimo tvarką (kas ir kokia tvarka perduoda ginčų nagrinėjimo komisijai nagrinėti klausimus), pateikiam Bendrijos įstatų kopiją. 3. Bendrijos narių, pasirašiusių 2015-07-15 reikalavimą Bendrijai dėl 2012, 2013 ir 2014 metų Bendrijos finansinės veiklos audito atlikimo, skaičių pagal Bendrijos administruojamus namus (nurodant Bendrijos administruojamo namo adresą, name esančių Bendrijos narių skaičių ir 2015-07-15 reikalavimą pasirašiusių Bendrijos narių skaičių) ir Bendrijos valdymo organų priimtą sprendimą dėl 2012, 2013 ir 2014 metų Bendrijos finansinės veikios audito atlikimo.“

6. Seimo kontrolierė, atsižvelgusi į pirmiau nurodytas aplinkybes kreipėsi į Savivaldybę, prašydama pateikti išsamaus ir motyvuoto Savivaldybės atsakymo Pareiškėjams į jų Skundą, kuriame kartu būtų pateikti motyvuoti paaiškinimai Pareiškėjams dėl Skunde suformuluotų prašymų nušalinti laikiną Pirmininkę ir paskirti laikinąjį administratorių įgyvendinimo, patikrintos Pareiškėjų nurodytos aplinkybės bei įvertinta, ar kaupiamosios lėšos Bendrijoje naudojamos teisės aktuose nustatyta tvarka, jeigu tai nebuvo atlikta 2018–2019 metais, kopiją; tuo atveju, jeigu rengiant Atsakymą į Skundą nebuvo patikrintos aplinkybės, jas patikrinti ir įvertinti, ar laikinoji Pirmininkė tinkamai organizuoja Pareiškėjų aprašomus Namo bendrojo naudojimo objektų remonto darbus: ar šiais atvejais turėjo būti priimti Bendrijos sprendimai (organizuojami susirinkimai arba balsavimas raštu), ar remonto darbai buvo vykdomi pagal patvirtintus planus, ar remonto darbų pirkimai buvo vykdomi nustatyta tvarka ir pan.; išsamiai ir motyvuotai informuoti apie Savivaldybės veiksmus po Atsakymo pateikimo; ar Savivaldybė 2015–2019 metais atliko Pirmininkės veiklos kompleksinius patikrinimus; kada artimiausiu metu numatoma atlikti Bendrijos valdymo organų veiklos kompleksinį patikrinimą; ar Savivaldybė 2015–2019 metais atliko Pirmininkės veiklos neplanuotus patikrinimus pagal Namo gyventojų prašymų, skundų turinį; pateikti motyvuotus siūlymus, kaip artimiausiu metu galėtų būti išspręsti naujo Bendrijos pirmininko rinkimų, Bendrijos finansinės veiklos audito klausimai, jeigu jie dar neišspręsti, ir kt.

Tyrimui reikšmingos faktinės aplinkybės

7. Iš Savivaldybės šio tyrimo metu Seimo kontrolierei pateiktos informacijos, paaiškinimų bei dokumentų nustatyta:
7.1. 2019-11-05 raštas Nr. A51-106547/19(3.3.2.26E-BŪS) – atsakymas į Pareiškėjo Skundą (toliau vadinama – Atsakymas-2, adresuotas ir Pareiškėjui):
7.1.1. Savivaldybė informavo Pareiškėją, kad „valstybės įmonės Registrų centro Juridinių asmenų registre 2016-06-14 įregistruotas juridinis faktas apie Bendrijos vadovo, valdybos pirmininko, valdybos narių duomenų įregistravimą. Lietuvos Respublikos civilinio kodekso [toliau citatose ir tekste vadinama – CK] 4.262 straipsnyje nurodyta, kad įrašyti į viešą registrą duomenys laikomi teisingais ir išsamiais, kol nenuginčijami įstatymų nustatyta tvarka. Kadangi nepateikėte duomenų, kurie patvirtintų Jūsų teiginius apie nuo 2012 m. visuotinio Bendrijos narių susirinkimo sprendimu nerenkamą Bendrijos pirmininką ir kitus Bendrijos valdymo organus, Savivaldybė neturi pagrindo manyti, kad Bendrijoje nėra renkami valdymo organai. Taip pat […] turimais duomenimis, Bendrijoje yra šaukiami Bendrijos narių visuotiniai susirinkimai, tačiau minėti susirinkimai neįvyko dėl Bendrijos narių neaktyvumo. Pažymėtina, kad tik Bendrijos nariai gali keisti esamą tvarką ir išsirinkti jų interesus atitinkančius Bendrijos valdymo organus“. „[…] atkreipiame dėmesį, kad Jums į daugumą Skunde užduotų klausimų buvo atsakyta 2018-01-25 Savivaldybės administracijos Miesto ūkio ir transporto departamento raštu Nr. A51-7273/18(3.3.2.26E-UK)“ (toliau citatose ir tekste vadinama – Atsakymas-1).“
Atsakyme-1 (į Pareiškėjo 2017-11-21, 2017-11-22 ir 2017-12-05 prašymus) pažymėta:
7.1.1.1. „Dėl informacijos pateikimo
Viename iš pateiktų prašymų Pareiškėjas teigia, kad nebuvo atsakyta į jo 2017-10-03 pateiktą prašymą „Dėl Pirmininkės pareigų nevykdymo“, tačiau Pareiškėjui iš šį prašymą buvo atsakyta 2017 10-27 […] [Savivaldybės] raštu Nr. A51-73510/17(3.3.10.2-EM4) […] (toliau – Raštas). Taip pat Raštu pateikti įpareigojimai Bendrijai, kad ši pateiktų Pareiškėjui detalius paaiškinimus. Pirmininkė 2017-11-29 raštu Nr. 2017-11-7 […] (toliau – Bendrijos atsakymas) pateikė atsakymą […] [Savivaldybei] bei Pareiškėjui, pateikė susijusių dokumentų kopijas ir pasiūlė Bendrijos patalpose Pareiškėjui susipažinti su norimais dokumentais.
Bendrijų įstatymo 14 straipsnio 7 dalyje nustatyta, kad visi butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų raštu bendrijos pirmininkui pateikti prašymai, skundai ir kiti dokumentai registruojami ir nagrinėjami bendrijos įstatuose nustatyta tvarka. Bendrijos pirmininkas privalo per 10 darbo dienų nuo buto ar kitų patalpų (pastato) savininko kreipimosi gavimo dienos suteikti išsamią informaciją apie bendrijos organų sprendimus, bendrijos turtą, kaupiamąsias lėšas, įmokas ir kitus privalomus mokėjimus, susijusius su bendrijos veikla. Manytina, kad Pirmininkė pateikė išsamų atsakymą Pareiškėjui bei pateikė atsakymą pagrindžiančių dokumentų kopijas ir pasiūlė Bendrijos patalpose susipažinti su kitais norimais Bendrijos veiklos dokumentais“;
7.1.1.2. „Dėl Skyriaus vykdomos Bendrijos veiklos priežiūros ir kontrolės
Informuojame, kad Savivaldybei vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (toliau – Vietos savivaldos įstatymas) 6 straipsnio 42 punktu […] pavesta prižiūrėti ir kontroliuoti, kaip butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organai, jungtinės veiklos sutartimi įgalioti asmenys ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirti bendrojo naudojimo objektų administratoriai vykdo veiklą, susijusią su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu. Pabrėžtina, kad Pareiškėjo prašymuose keliami klausimai dėl Bendrijos veiklos didžiąja dauguma yra susiję su Bendrijos užsakomų darbų kokybe bei kainomis, o į […] [Savivaldybės] vykdomą Bendrijos valdymo organų kontrolę neįeina finansinių dokumentų turinio ir atliekamų darbų kokybės, kiekių tikrinimas.
Pareiškėjas viename iš prašymų prašo „[…] jei Savivaldybė neturi pakankamai galių, tai gali kreiptis į teismą ir priversti atlikti Bendrijos finansinės ūkinės veiklos auditą ir nustačius pažeidimus, pasitelkus teisėsaugos institucijas, nubausti kaltus asmenis, išreikalauti iš jų atlyginti žalą, padarytą bendrijos nariams“. Pabrėžtina, kad, vadovaujantis Bendrijos įstatymo nuostatomis, tik Bendrijos narių visuotinis susirinkimas gali priimti sprendimą atlikti Bendrijos finansinį auditą ir nuspręsti samdyti auditorių.
Informuojame, kad […] [Savivaldybė] atlieka suplanuotus kompleksinius daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojų patikrinimus ir neplanuotus patikrinimus pagal daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų skundų turinį. Atlikęs minėtus patikrinimus ir surašęs […] nustatytos formos bendrojo naudojimo objektų valdytojo patikrinimo aktą ir nustatęs pagrįstų daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos trūkumų gali taikyti Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso [toliau citatose ir tekste vadinama – ANK] 349 straipsnyje nustatytas poveikio priemones. Tokia atliekamos kontrolės ir priežiūros apimtis taip pat nurodyta ir Bendrijų įstatymo 20 straipsnyje.“
Savivaldybė į teismą gali kreiptis tik vieninteliu Bendrijų įstatymo 14 straipsnio 9 dalyje nustatytu atveju, kai bendrijos pirmininkas neišrenkamas per 12 mėnesių nuo bendrijos pirmininko kadencijos pabaigos ir jeigu ne mažiau kaip ketvirtadalis bendrijos narių (jeigu bendrija jungia kelis daugiabučius namus, – ne mažiau kaip ketvirtadalis bendrijos narių kiekviename daugiabučiame name) arba ketvirtadalis įgaliotinių, taip pat bendrijos pirmininkas kreipiasi į Savivaldybę dėl bendrijos likvidavimo ir bendrosios dalinės nuosavybės teisės objektų administratoriaus skyrimo, vadovaujantis CK ketvirtosios knygos XIV skyriumi. […] [Savivaldybė] vykdydama Bendrijos veiklos priežiūrą ir kontrolę privalo vadovautis teisės aktais bei negali viršyti savo įgaliojimų.
Pabrėžtina, kad teisė inicijuoti Bendrijos finansinį auditą tai išimtinė Bendrijos narių visuotinio susirinkimo arba įgaliotinių susirinkimo teisė“;
7.1.1.3. „Jeigu Bendrijos valdomų daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų netenkina Bendrijos valdymo organų priimti sprendimai, jie pasinaudodami Bendrijų įstatymo
21 straipsnio 4 dalies 7 punktu gali apskųsti Bendrijos valdymo organų, visuotinio susirinkimo (įgaliotinių susirinkimo) ir kitus butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų sprendimus CK 2.82 straipsnyje nustatyta tvarka.
Bendrijos atsakyme nurodyta, kad Pareiškėjas nesutinka su Bendrijos teikiamais atsakymais ir vyksta teisminis procesas dėl tų pačių klausimų, kuriuos nurodo Savivaldybei pateiktuose prašymuose. Pirmininkė informavo, kad 2017-12-21 vykusiame pakartotiniame Bendrijos narių visuotiniame susirinkime nusprendė atlikti auditą ir samdyti nepriklausomą auditorių“;
7.1.1.4. Savivaldybė „2016 metais atliko kompleksinį planinį Pirmininkės veiklos patikrinimą ir 2016-09-28 surašė patikrinimo aktą Nr. A32-2035/16(2.9.2.29-UK9). Nustatęs esminių Pirmininkės veiklos pažeidimų, kai Pirmininkė nevykdė teisės aktuose nustatytų savo funkcijų, […] [Savivaldybės] taikė ANK nurodytas administracinio poveikio priemones.
Informuojame, kad […] [Savivaldybė], atsižvelgusi į gaunamus Bendrijos valdomų daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų skundus dėl Bendrijos valdymo organų veiksmų, […] Savivaldybės administracijos direktoriaus 2017-10-19 įsakymu Nr. 30-2620 patvirtintu planuojamų tikrinti daugiabučių gyvenamųjų namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir Savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių sąrašo sudarymo tvarkos aprašu, įtraukė Bendriją į 2018 metais planuojamų patikrinti daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojų grafiką ir 2018 metų pirmąjį ketvirtį atliks kompleksinį Pirmininkės veiklos patikrinimą. […] [Savivaldybė], atlikusi kompleksinį Pirmininkės veiklos patikrinimą surašys kompleksinio patikrinimo aktą ir teiks reikalavimus trūkumams pašalinti (jeigu tokių bus). Jeigu Pirmininkė nevykdys teikiamų reikalavimų arba jos veiklos trūkumai bus esminiai, […] [Savivaldybė] taikys ANK nustatytas poveikio priemones“;
7.1.2. Savivaldybė „neturi teisės atšaukti Pirmininkės, tokią teisę turi tik visuotinis Bendrijos narių susirinkimas (Bendrijų įstatymo 10 straipsnio l dalies 2 punktas).
Atkreiptinas dėmesys, kad reikalauti šaukti visuotinį Bendrijos narių susirinkimą turi teisę revizijos komisija (revizorius) arba daugiau kaip ketvirtadalis bendrijos narių (jeigu bendrija jungia kelis daugiabučius namus, – daugiau kaip ketvirtadalis bendrijos narių kiekviename pastate arba daugiau kaip ketvirtadalis bendrijos narių bent viename pastate, jeigu visuotinis susirinkimas šaukiamas pasibaigus valdymo organų kadencijai). Jeigu bendrijos valdymo organas per mėnesį nuo reikalavimo sušaukti visuotinį susirinkimą pateikimo dienos susirinkimo nesušaukia, jį gali sušaukti revizijos komisija (revizorius) arba daugiau kaip ketvirtadalis bendrijos narių (jeigu bendrija jungia kelis daugiabučius namus, – daugiau kaip ketvirtadalis bendrijos narių kiekviename pastate arba daugiau kaip ketvirtadalis bendrijos narių bent viename pastate, jeigu visuotinis susirinkimas šaukiamas pasibaigus valdymo organų kadencijai) (Bendrijų įstatymo 11 straipsnio l dalis). Taigi, kaip jau minėta aukščiau, tik Bendrijos nariai būdami aktyvūs gali keisti esamą tvarką“;
7.2. 2019-12-02 raštas Nr. A51-116002/19(3.3.2.26E-BŪS), adresuotas Seimo kontrolierei:
7.2.1. „Atkreipiame dėmesį, kad klausimai dėl Bendrijos pirmininko išrinkimo ir Bendrijos vidaus audito atlikimo buvo sprendžiami visuotinių Bendrijos narių susirinkimų metu, šią informaciją kartu su prašymu pateikė ir Pareiškėjai, Atsakyme-1 buvo nurodyta, kad Savivaldybės administracija neturi įgaliojimų spręsti šių klausimų“;
7.2.2. „Pažymime, kad 2016 m. ir 2018 m. buvo atlikti kompleksiniai planiniai Bendrijos veiklos patikrinimai […], teikiame […] informaciją, susijusią su patikrinimų aktuose nurodytų įpareigojimų vykdymu.“ Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos patikrinimo 2018-12-28 akte Nr. A32-4575/18(2.9.2.29-UK9) (toliau vadinama – Patikrinimas, Patikrinimo aktas) pažymėta:
7.2.2.1. „3. Bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos aprašymas ir įvertinimas“:
1) „Atliekant Patikrinimą buvo laikomasi nuostatos, kad visi pateikti dokumentai ir jų kopijos yra išsamūs, galutiniai ir teisingi, o jei dokumentai nepateikti – tokių dokumentų nėra.
Juridinių asmenų registre bei Nekilnojamojo turto registre įregistruoti duomenys apie Bendriją ir valdomus Namus atitinka teisės aktų reikalavimus. Pastebėtina, kad 2019 metais baigsis Pirmininkės 3 metų kadencija, todėl siūlytina Bendrijų įstatyme nustatyta tvarka 2019 metais šaukiamame eiliniame Bendrijos narių visuotiniame susirinkime įtraukti klausimą dėl Bendrijos pirmininko rinkimų.
Pirmininkė laikosi Bendrijų įstatyme nustatytos kadencijos. Yra sudaryta darbo sutartis. Bendrijos narių bei įgaliotinių sąrašai yra sudaryti, tačiau nėra žymos, identifikuojančios šio sąrašo sudarymo momentą bei paskutinį atnaujinimą. Pagal Bendrijų įstatymo 14 straipsnio 6 dalies
7 punktą, Bendrijos narių ir / ar įgaliotinių duomenys tikslinami ne rečiau kaip kartą per metus“
2) „Pateikta Bendrijos ataskaita už 2017 metus yra išsami, tačiau ne visai atitinka Bendrijų įstatymo 19 straipsnio 2 dalies, kurioje nurodyta, jog bendrijos veiklos metinėje ataskaitoje turi būti nurodyta: 1) informacija apie bendrijos veiklą įgyvendinant jos įstatuose nustatytus veiklos tikslus per ataskaitinį laikotarpį, metinių ir ilgalaikių ūkinės veiklos, bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo įgyvendinant statinių naudojimo ir priežiūros privalomuosius reikalavimus planų įgyvendinimą, informacija apie bendrijos gautas ir panaudotas lėšas, nepanaudotų lėšų likutį, taip pat sukauptų lėšų pastatui (pastatams) atnaujinti panaudojimą ir jų likutį; 2) bendrijos veiklos planai ir prognozės.
Pirmininkė pateikė informaciją, kad Namo ilgalaikis (dviejų metų ir daugiau) bendrojo naudojimo atnaujinimo planas yra parengtas, tačiau nepatvirtintas teisės aktų nustatyta tvarka dėl kvorumo trūkumo“;
3) „Pirmininkė nepateikė informacijos, ar buvo naudotos kaupiamosios lėšos 2017 metais, tačiau pateikė šių lėšų likučius 2017 metų pradžios ir pabaigos laikotarpiams. Pažymėtina, kad kaupiamosios lėšos kaupiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015-04-15 nutarimu Nr. 390 patvirtintu Butų ir kitų patalpų savininkų lėšų, skiriamų namui (statiniui) atnaujinti pagal privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus, kaupimo, jų dydžio apskaičiavimo ir sukauptų lėšų apsaugos tvarkos aprašu (toliau – Kaupimo aprašas). Iš pateiktų likučių nėra aišku, ar kaupiamosios lėšos buvo naudotos, ar ne. Taip pat nėra galimybės nustatyti, ar jos buvo naudotos pagal paskirtį ir apskaitomos Kaupimo aprašo nustatyta tvarka“;
4) „Bendrijoje 2017 metais buvo šaukti Bendrijos narių visuotiniai susirinkimai, tačiau praleidus Bendrijų įstatymo 11 straipsnio 3 dalyje nurodytus terminus. Taip pat Bendrijoje pasitaikanti praktika priimti sprendimus dėl Namų bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo surenkant patalpų savininkų parašus nesilaikant CK 4.85 straipsnyje nustatytos tvarkos.
Bendrijos sudaryti Namų bendrojo naudojimo objektų aprašai atitinka Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012-12-27 įsakymu Nr. D1-549 patvirtintą formą“;
5) „Pirmininkė nepateikė Bendrijos valdybos patvirtintų paslaugų ir rangos darbų pirkimo sąlygų, tačiau nurodė, kad pirkimai vykdomi apklausos būdu pasirenkant pagal mažiausios kainos kriterijų. Pažymėtina, kad, pagal Bendrijų įstatymo 6 straipsnio l dalies 7 punktą, Bendrijos valdyba tvirtina paslaugų ir rangos darbų pirkimo sąlygas ir pirkimo ataskaitas. Rekomenduotina, kad Bendrijos valdyba patvirtintų Namo bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo darbų bei paslaugų pirkimo taisykles. Rengiant tokio pobūdžio taisykles rekomenduotina vadovautis Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų priežiūros paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimų pavyzdinėmis taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015-12-14 įsakymu Nr. D3 913“;
7.2.2.2. „4. Reikalavimai trūkumams pašalinti: 4.1. Bendrijos narių visuotinius susirinkimus šaukti Bendrijų įstatyme nurodytais terminais. Pateikti dokumentus apie sušauktą
2019 metų visuotinį susirinkimą (įvykdyti iki 2019-05-02). 4.2. Pateikti kaupiamųjų lėšų, surinktų […] nustatyta tvarka, naudojimą patvirtinančius dokumentus. Pateikti dokumentus, patvirtinančius, kad kaupiamosios lėšos apskaitomos […] nustatyta tvarka, t. y. kiekvienam namui ir kiekvienos patalpos savininkui atskirai (įvykdyti iki 2019-03-31). 4.3. […] nustatyta tvarka ir įvertinus Namų atitiktį privalomiesiems statinių naudojimo reikalavimams, parengti ilgalaikius (dviejų metų ir daugiau) daugiabučių namų atnaujinimo planus ir teikti patalpų savininkams tvirtinti CK 4.85 straipsnyje nustatyta tvarka (vykdyti nuolat). 4.4. Ateityje rengti Bendrijos veiklos ataskaitas, atitinkančias Bendrijų įstatymo 19 straipsnio nuostatas, t. y. detaliai ir išsamiai (vykdyti nuolat). 4.5. Bendrijos valdyboje svarstyti klausimą dėl pirkimo taisyklių patvirtinimo pagal šiame akte nurodytą rekomendaciją (rekomendacinio pobūdžio). 4.6. Bendrijos narių ir įgaliotinių sąrašus sudarinėti ir tikslinti Bendrijų įstatymo nustatyta tvarka (vykdyti nuolat). 4.7. Sprendimų priėmimą dėl klausimų nurodytų Bendrijų įstatymo 12 straipsnyje ir CK 4.85 straipsnyje organizuoti nepažeidinėjant teisės aktuose nustatytų sprendimų priėmimo procedūrų, t. y. sprendimai priimami CK 4.85 straipsnyje nustatyta tvarka šaukiant susirinkimą arba organizuojant balsavimą raštu (vykdyti nuolat). Apie Patikrinimo akto 4.1–4.7 papunkčiuose nurodytų įpareigojimų įvykdymą informuoti priežiūros ir kontrolės vykdytoją raštu pateikiant susijusių dokumentų kopijas“;
7.2.3. „Neplaniniai Pirmininkės veiklos patikrinimai nebuvo atliekami, nes nebuvo priimti priežiūros ir kontrolės vykdytojo ar Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimai atlikti neplanuotus Bendrijos veiklos patikrinimus (Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. D1-612 patvirtintų Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės pavyzdinių taisyklių [toliau citatose ir tekste vadinama – Kontrolės taisyklės] 5.2 papunktis)“;
7.2.4. „Informuojame, kad dar nėra sudarytas 2020 m. planuojamų tikrinti valdytojų sąrašas, todėl artimiausiu metu neplanuojama atlikti kompleksinio planinio Bendrijos veiklos patikrinimo.“

8. Iš Pareiškėjų 2020-01-06 raštu pateiktos papildomos informacijos nustatyta, kad, Pareiškėjų nuomone, Atsakymas-2, „visiškai nesprendžiantis mūsų skunde nurodytų klausimų, yra biurokratinio atsirašinėjimo pavyzdys […]“:
8.1. „[…] iki 2017-12-21 nebuvo paskelbtas nei vienas visuotinis susirinkimas, kuris 2017 m. įvyko tik po daugkartinių Savivaldybės nurodymų“, atsižvelgus į 2013 metais Savivaldybės patektus duomenis „2006-05-16 paskutinį kartą įregistruota Pirmininkė. Vadinasi, net 7 metus ji neteisėtai uzurpavusi pirmininkės pareigas ir iki šiol, t. y., net 13 metų nėra pirmininke išrinkta, kaip reikalauja Bendrijų įstatymas […] Bendrijos narių susirinkime“;
8.2. „Bendrijos nariai daugiau nei 10 metų buvo visiškai nušalinti nuo bet kokių Bendrijos reikalų sprendimų […]“, Bendrijos susirinkimų protokoluose „nėra užfiksuota, kad įgaliotinių susirinkimas vyksta neįvykus pakartotiniam visuotiniam susirinkimui“, „Bendrijos narių susirinkimų protokoluose . Net įgaliotinių susirinkimai bei jų nutarimai nebuvo viešai skelbiami […]“;
8.3. „[…] 2019 m. skelbtas visuotinis susirinkimas dėl 2018 m. ataskaitos […] neįvyko, o Pirmininkės ataskaitą ir revizoriaus aktą patvirtino įgaliotiniai Bendrijos nariams nepaskelbtame, pakvietimais sukviestame įgaliotinių susirinkime“;
8.4. „Nors Savivaldybė [2016 metais], atsakydama į Bendrijos narių kolektyvinius prašymus įpareigojo Pirmininkę informuoti Pareiškėjus ir Savivaldybę, ar buvo organizuoti Bendrijos visuotiniai susirinkimai dėl Bendrijos valdymo organų, įstatų, ginčų nagrinėjimo asmens išrinkimo, tačiau Savivaldybė nieko nepadarė, kad nurodymai būtų įvykdyti“;
8.5. „2019-10-30 Pirmininkei įteikėme, kaip to reikalauja Bendrijų įstatymo 11 str. 1 d., daugiau nei ketvirtadalio, t. y., 66 Bendrijos narių ir 7 butų savininkų parašus dėl visuotinio susirinkimo sušaukimo […]. Tačiau, kaip reikalauja Bendrijų įstatymas, Pirmininkė visuotinio susirinkimo net nebandė sušaukti, o tik tada, kai grupė parašų rinkėjų […] nurodėme, kad susirinkimą sušauksime savo iniciatyva, Pirmininkė paskelbė visuotinio susirinkimo datą 2020-01-09, bet ne su tokia dienotvarke, dėl kurios rinkti parašai. […]“;
8.6. „Dabar yra […] [Pirmininkės] parinktas ginčus nagrinėjantis asmuo ir Bendrijos lėšomis apmokamos tokios teisinės paslaugos, nors […] [Bendrijų įstatymas] tai draudžia. 2018 m. ataskaitoje nurodyta, kad ginčus nagrinėjančiam asmeniui ir samdomiems teisininkams Bendrijos lėšomis sumokėta daugiau nei 2000 eurų“;
8.7. „Prašome Jūsų paramos, kad būtų sušauktas visuotinis susirinkimas pagal Bendrijos narių parašais patvirtintą dienotvarkę (tinkamiausia data būtų po Apygardos teismo sprendimo, kuris numatytas š. m. sausio 28 d.) […]“ (Pareiškėjai Seimo kontrolierei nepateikė duomenų, kad jų 2020 01-06 prašymas būtų pateiktas ir Savivaldybei).

Skundo tyrimui reikšmingi Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai

9. Įstatymai
9.1. Vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad viena iš savarankiškųjų savivaldybės funkcijų yra: „42) butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų […] veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūra ir kontrolė pagal Vyriausybės įgaliotos institucijos patvirtintas pavyzdines taisykles.“
9.2. Daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatyme (Bendrijų įstatymas) nustatyta:
9.2.1. 9 straipsnis – „1. Aukščiausiasis bendrijos organas yra bendrijos narių visuotinis susirinkimas. […]. 2. Bendrijos valdymo organai yra valdyba ir (arba) bendrijos pirmininkas. […]. 4. Bendrijos vidaus kontrolės funkcijai atlikti bendrijoje sudaroma revizijos komisija arba išrenkamas revizorius. […].“
9.2.2. 10 straipsnis – „1. Visuotinis susirinkimas: […] 5) gali priimti sprendimą dėl bendrijos finansinio audito atlikimo; […] 9) tvirtina metinę bendrijos pajamų ir išlaidų sąmatą; […] 12) tvirtina kitas įmokas, susijusias su bendrijos administravimu, bendrojo naudojimo objektų naudojimu ir priežiūra, jeigu bendrijos įstatuose nenustatyta kitaip; 13) tvirtina metinių finansinių ataskaitų rinkinį ir bendrijos veiklos metinę ataskaitą; […] 17) priima sprendimus dėl nuostolių, atsiradusių dėl bendrijos ūkinės veiklos, dengimo ir žalos atlyginimo. 2. Visuotinis susirinkimas gali priimti sprendimus ir kitais pagal bendrijos įstatus jo kompetencijai priskirtais klausimais.“
9.2.3. 11 straipsnis – „1. Visuotinius susirinkimus šaukia bendrijos pirmininkas arba bendrijos valdyba bendrijos įstatuose nustatyta tvarka. Visuotinis susirinkimas turi būti sušauktas ir tais atvejais, kai to reikalauja […] daugiau kaip ketvirtadalis bendrijos narių (jeigu bendrija jungia kelis daugiabučius namus, – daugiau kaip ketvirtadalis bendrijos narių kiekviename pastate arba daugiau kaip ketvirtadalis bendrijos narių bent viename pastate, jeigu visuotinis susirinkimas šaukiamas pasibaigus valdymo organų kadencijai). Jeigu bendrijos valdymo organas per mėnesį nuo reikalavimo sušaukti visuotinį susirinkimą pateikimo dienos susirinkimo nesušaukia, jį gali sušaukti revizijos komisija (revizorius) arba daugiau kaip ketvirtadalis bendrijos narių (jeigu bendrija jungia kelis daugiabučius namus, – daugiau kaip ketvirtadalis bendrijos narių kiekviename pastate arba daugiau kaip ketvirtadalis bendrijos narių bent viename pastate, jeigu visuotinis susirinkimas šaukiamas pasibaigus valdymo organų kadencijai). 2. Pranešimą apie šaukiamą visuotinį susirinkimą šio straipsnio 1 dalyje nurodytas susirinkimo organizatorius (iniciatorius) turi ne vėliau kaip prieš 14 dienų iki susirinkimo dienos paskelbti bendrijos skelbimų lentoje arba kitose gerai matomose vietose, nurodyti susirinkimo vietą, datą ir laiką, kartu paskelbti susirinkimo darbotvarkę ir siūlomų sprendimų projektus arba nurodyti vietą, kur ir kokiu laiku galima susipažinti su sprendimų projektais. Jeigu visuotinio susirinkimo darbotvarkėje numatyta rinkti ar atšaukti bendrijos valdymo organą, keisti bendrijos įstatus ar svarstyti bendrijos reorganizavimo ar likvidavimo klausimus, metinę bendrijos pajamų ir išlaidų sąmatą, apie visuotinį susirinkimą bendrijos nariams pranešama raštu. Jeigu susirinkimo darbotvarkėje numatyta priimti šio įstatymo 12 straipsnio 1 dalyje numatytus sprendimus, apie visuotinį susirinkimą raštu pranešama visiems to pastato (tų pastatų), kuriame (kuriuose) įsteigta bendrija, butų ir kitų patalpų savininkams. […].“
9.2.4. 14 straipsnis – „1. Bendrijos pirmininku renkamas fizinis asmuo, atitinkantis bendrijos įstatuose nustatytus reikalavimus. […] 6. Bendrijos pirmininkas atsako už: 1) bendrijos veiklos organizavimą ir jos tikslų įgyvendinimą; 2) metinių finansinių ataskaitų rinkinio ir bendrijos veiklos metinės ataskaitos parengimą; 3) sutarties su audito įmone sudarymą, kai yra priimtas visuotinio susirinkimo (įgaliotinių susirinkimo) sprendimas dėl bendrijos finansinio audito atlikimo; 4) informacijos ir dokumentų pateikimą visuotiniam susirinkimui (įgaliotinių susirinkimui) šio įstatymo nustatytais atvejais arba visuotinio susirinkimo (įgaliotinių susirinkimo) prašymu; […]
6) informacijos pateikimą butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkams jų prašymu; […]; 9) pastato (pastatų), jo (jų) priklausinių ir pastato (pastatų) bendrojo naudojimo objektų techninės priežiūros organizavimą […] pagal įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus; […] 11) butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų kaupiamųjų lėšų sąskaitos tvarkymą ir šių lėšų naudojimą pagal paskirtį. […] 8. Bendrijos pirmininkas atsako už jam visuotinio susirinkimo (įgaliotinių susirinkimo) pavestų ir teisės aktuose nustatytų funkcijų tinkamą atlikimą. Bendrijos pirmininkas privalo atlyginti bendrijai nuostolius, atsiradusius dėl jo sprendimų, priimtų pažeidžiant šį ir kitus Lietuvos Respublikos įstatymus, taip pat bendrijos įstatus. 9. Iki bendrijos pirmininko kadencijos pabaigos visuotinis susirinkimas (įgaliotinių susirinkimas) turi išrinkti naują bendrijos pirmininką. Jeigu bendrijos pirmininkas neišrenkamas per 12 mėnesių nuo bendrijos pirmininko kadencijos pabaigos, ne mažiau kaip ketvirtadalis bendrijos narių (jeigu bendrija jungia kelis daugiabučius namus, – ne mažiau kaip ketvirtadalis bendrijos narių kiekviename daugiabučiame name) arba ketvirtadalis įgaliotinių, taip pat bendrijos pirmininkas turi teisę kreiptis į savivaldybės vykdomąją instituciją dėl bendrijos likvidavimo ir bendrosios dalinės nuosavybės teisės objektų administratoriaus skyrimo, vadovaujantis Civilinio kodekso ketvirtosios knygos XIV skyriumi. […].“
9.2.5. 16 straipsnis – „Bendrijos valdyba atlieka šias funkcijas: 1) šaukia visuotinius susirinkimus (įgaliotinių susirinkimus) šiame įstatyme ir bendrijos įstatuose nustatyta tvarka; […] 6) analizuoja ir vertina bendrijos finansinę būklę ir bendrijos ūkinės veiklos rezultatus; 7) tvirtina paslaugų ir rangos darbų pirkimo sąlygas ir pirkimo ataskaitas; […] 7. Bendrijos valdyba atsako už jai visuotinio susirinkimo (įgaliotinių susirinkimo) pavestų ir teisės aktuose nustatytų funkcijų tinkamą atlikimą ir bendrijos finansinę būklę. […] 9. Kai bendrijos pirmininkas negali eiti pareigų arba bendrijos pirmininko kadencija yra pasibaigusi, bendrijos valdyba skiria vieną iš savo narių laikinai, iki naujo bendrijos pirmininko išrinkimo, eiti bendrijos pirmininko pareigas.“
9.2.6. 21 straipsnis – „3. Butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkai privalo: […] 3. Butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkai privalo: […] 3) vykdyti bendrijos organų, butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų susirinkimų sprendimus dėl bendrojo naudojimo objektų valdymo, naudojimo, priežiūros ir atnaujinimo; […] 6) laikytis kitų šiame ir kituose įstatymuose ir teisės aktuose nustatytų reikalavimų. 4. Butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkai turi teisę: […] 5) reikalauti, kad bendrijos valdymas ir bendrojo naudojimo objektų naudojimas ir priežiūra užtikrintų butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų teisių įgyvendinimą ir atitiktų jų teisėtus interesus; […] 7) apskųsti bendrijos valdymo organų, visuotinio susirinkimo (įgaliotinių susirinkimo) ir kitus butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų sprendimus CK 2.82 straipsnyje nustatyta tvarka […].“
9.3. Civiliniame kodekse (CK) nustatyta:
9.3.1. 1.138 straipsnis – „Civilines teises įstatymų nustatyta tvarka gina teismas […].“
9.3.2. 2.82 straipsnis – „4. Juridinių asmenų organų sprendimai gali būti teismo tvarka pripažinti negaliojančiais, jeigu jie prieštarauja imperatyviosioms įstatymų normoms, juridinio asmens steigimo dokumentams arba protingumo ar sąžiningumo principams. Ieškinį gali pareikšti juridinio asmens kreditoriai – jeigu sprendimas pažeidžia jų teises ar interesus, atitinkamas juridinio asmens valdymo organas, juridinio asmens dalyvis arba kiti įstatymuose numatyti asmenys. Tokiems ieškiniams nustatomas trijų mėnesių ieškinio senaties terminas. […].“
9.3.3. 4.85 straipsnis – „1. Sprendimai dėl bendrojo naudojimo objektų valdymo ir naudojimo, taip pat dėl naujų bendrojo naudojimo objektų sukūrimo ir disponavimo jais klausimų, priimami butų ir kitų patalpų savininkų balsų dauguma, jeigu įstatymuose nenustatyta kitaip. Kiekvieno buto ir kitų patalpų savininkas turi vieną balsą. […] 7. Butų ir kitų patalpų savininkų sprendimai gali būti priimti ir nesušaukus susirinkimo, bet jiems raštu pareiškus apie savo sprendimą. […] 9. Buto ar kitos patalpos savininko teisei apskųsti šiame straipsnyje nustatyta tvarka priimtus butų ir kitų patalpų savininkų sprendimus taikomas 6 mėnesių ieškinio senaties terminas.“
9.3.4. 4.249 straipsnis – „Iš administruojamo turto gautų pajamų naudojimas ir apskaita. […]. 3. […]. Kiekvienas suinteresuotas asmuo gali kreiptis į teismą ir reikalauti paskirti administratoriaus veiklos ir pateiktos ataskaitos auditą.“
9.4. Viešojo administravimo įstatymo (toliau vadinama – VAĮ) 3 straipsnis – „Viešojo administravimo subjektai savo veikloje vadovaujasi šiais principais: 1) įstatymo viršenybės. Šis principas reiškia, kad viešojo administravimo subjektų įgaliojimai atlikti viešąjį administravimą turi būti nustatyti teisės aktuose, o veikla turi atitikti šiame įstatyme išdėstytus teisinius pagrindus. Administraciniai aktai, susiję su asmenų teisių ir pareigų įgyvendinimu, visais atvejais turi būti pagrįsti įstatymais; […] 13) išsamumo. Šis principas reiškia, kad viešojo administravimo subjektas į prašymą ar skundą turi atsakyti aiškiai ir argumentuotai, nurodydamas visas prašymo ar skundo nagrinėjimui įtakos turėjusias aplinkybes ir konkrečias teisės aktų nuostatas, kuriomis rėmėsi vertindamas prašymo ar skundo turinį.“
9.5. Seimo kontrolierių įstatymo (toliau vadinama – SKĮ) 20 straipsnio 3 dalis – „3. Seimo kontrolieriaus siūlymą (rekomendaciją) privalo nagrinėti institucija ir įstaiga ar pareigūnas, kuriems toks siūlymas (rekomendacija) adresuojamas (adresuojama), ir apie nagrinėjimo rezultatus informuoti Seimo kontrolierių. Informacija Seimo kontrolieriui pateikiama nedelsiant priėmus sprendimus dėl priemonių, kurių bus imamasi, atsižvelgiant į Seimo kontrolieriaus siūlymą (rekomendaciją), bet ne vėliau kaip per 30 dienų nuo siūlymo (rekomendacijos) gavimo dienos.“

10. Kiti teisės aktai – Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014-07-24 įsakymu
Nr. D1-612 patvirtintose Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės pavyzdinėse taisyklėse (Kontrolės taisyklės) nustatyta:
10.1. redakcija, galiojusi iki 2020-01-01:
10.1.1. „5. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas organizuoja ir vykdo valdytojų veiklos priežiūrą ir kontrolę, kurios turinį sudaro: 5.1. kompleksinis planinis valdytojų veiklos patikrinimas pagal priežiūros ir kontrolės vykdytojo sudarytą grafiką […] 5.2. neplanuotas valdytojų veiklos patikrinimas pagal patalpų savininkų skundų ir pranešimų turinį, priežiūros ir kontrolės vykdytojo ar savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu“;
10.1.2. „6. Vykdant kompleksinį patikrinimą, tikrinama: 6.1. valdytojo paskyrimo ar išrinkimo atitiktis nustatytiems teisės aktų reikalavimams […] 6.4. daugiabučio namo (toliau – namas) bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo, pagal privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus, planavimas ir lėšų kaupimo organizavimas – ar rengiami ir nustatyta tvarka teikiami patalpų savininkams ilgalaikiai ir metiniai planai, pasiūlymai dėl lėšų kaupimo namui atnaujinti, ar sukauptos lėšos laikomos atskiroje sąskaitoje ir naudojamos pagal paskirtį; […]; 6.5. namo bendrojo naudojimo objektų priežiūros paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimų organizavimas – ar pirkimai organizuojami ir vykdomi teisės aktų nustatyta tvarka; […]; 6.8. patalpų savininkų susirinkimų ir balsavimo raštu organizavimas – ar šaukiami teisės aktų nustatytais atvejais ar patalpų savininkų prašymu patalpų savininkų susirinkimai ar organizuojamas balsavimas raštu, ar susirinkimai šaukiami tam tinkamose patalpose, ar yra skundų dėl patalpų savininkų sprendimų priėmimo organizavimo; […]“;
10.1.3. „7. Atlikus pavyzdinių taisyklių 5.1 ar 5.2 papunkčiuose nurodytus patikrinimus, vadovaujantis pavyzdinių taisyklių priede pateikta Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos patikrinimo akto pavyzdine forma, surašomas valdytojo veiklos patikrinimo aktas (toliau – aktas). Jei reikia, jame nurodomi reikalavimai ir terminas, ne trumpesnis kaip 10 darbo dienų, trūkumams pašalinti. […] Jeigu patikrinimas atliktas pagal pareiškėjo skundą, akto kopija pateikiama pareiškėjui“;
10.2. redakcija, galiojanti nuo 2020-01-01:
10.2.1. „5. Planinis patikrinimas atliekamas pagal savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą metinį Planinių valdytojų veiklos patikrinimų planą (toliau – Planas). Plano projektą, nurodydamas objektyvius kriterijus ir rizikos veiksnius, pagal kuriuos buvo atrinkti valdytojai, kurių veiklą planuojama tikrinti, numatomų patikrinimų pradžios ir pabaigos terminus, parengia kontrolierius. Valdytojų, kurių veiklą planuojama tikrinti, atrankos kriterijų ir rizikos veiksnių (pavyzdžiui, valdytojo veikla netikrinta 5 metus; praėjusiais arba einamaisiais metais valdytojo veikloje buvo nustatyta teisės aktų nuostatų pažeidimų; praėjusiais arba einamaisiais metais dėl valdytojo veiklos buvo gauti 3 ir daugiau skundų; ir pan.) sąrašą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius“;
10.2.2. „12. Vykdant planinį patikrinimą, tikrinama: 12.1. valdytojo paskyrimo ar išrinkimo atitiktis nustatytiems teisės aktų reikalavimams – tikrinami valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentai, nustatytos kadencijos laikymasis (pagal patalpų savininkų sprendimo protokolus, jungtinės veiklos sutartį, Juridinių asmenų registro, Nekilnojamojo turto registro duomenis); […] 12.4. daugiabučio namo (toliau – namas) bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo pagal privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus planavimas ir lėšų kaupimo organizavimas – ar rengiami ir nustatyta tvarka teikiami patalpų savininkams ilgalaikiai ir metiniai planai, pasiūlymai dėl lėšų kaupimo namui atnaujinti, ar sukauptos lėšos laikomos atskiroje sąskaitoje ir naudojamos pagal paskirtį; 12.5. namo bendrojo naudojimo objektų priežiūros paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimų organizavimas – ar pirkimai organizuojami ir vykdomi teisės aktų nustatyta tvarka; 12.6. informacijos ir duomenų patalpų savininkams teikimas pagal teisės aktų reikalavimus – ar laikomasi nustatytų reikalavimų dėl informacijos ir duomenų teikimo patalpų savininkams ir skelbimo apie savo veiklą (interneto svetainėje, el. paštu, skelbimų lentoje ir kitais būdais), ar gauta (jei gauta, nurodomas skaičius) skundų dėl informacijos ir duomenų pateikimo patalpų savininkams; 12.7. metinės veiklos ataskaitos rengimas ir jos pateikimas patalpų savininkams – ar rengiamos metinės veiklos ataskaitos, ar nustatytais terminais ir tvarka teikiamos patalpų savininkams, ar jų turinys atitinka teisės aktų ar patalpų savininkų sprendimu nustatytus reikalavimus; 12.8. patalpų savininkų susirinkimų ir balsavimo raštu organizavimas – ar šaukiami teisės aktų nustatytais atvejais ar patalpų savininkų prašymu patalpų savininkų susirinkimai, ar organizuojamas balsavimas raštu; 12.9. dokumentų ir duomenų pateikimas viešam registrui – ar administravimo, ar jungtinės veiklos sutarties sudarymo faktas registruotas Nekilnojamojo turto registre, ar bendrijos įsteigimo faktas registruotas Juridinių asmenų registre ir Nekilnojamojo turto registre; ar įstatymų nustatytais atvejais ir terminais Juridinių asmenų registre perregistruojami juridinio asmens (bendrijos) įstatai; 12.10. ar valdytojas taiko nustatytus tarifus (namo bendrojo naudojimo objektų administravimo, techninės priežiūros, namo šildymo ir karšto vandens sistemos priežiūros (eksploatavimo), lifto naudojimo ir priežiūros, bendrojo naudojimo patalpų valymo ir kitus bendrijos narių ar patalpų savininkų nustatytus tarifus); […]“;
10.2.3. „16. Neplaninis patikrinimas gali būti atliekamas savivaldybės vykdomajai institucijai gavus patalpų savininko skundą ar kilus pagrįstiems įtarimams dėl valdytojo veiksmų ar neveikimo, kurie gali prieštarauti teisės aktų, reguliuojančių jo veiklą, nuostatoms, taip pat siekiant patikrinti, ar buvo pašalinti ankstesnio valdytojo veiklos patikrinimo metu nustatyti trūkumai. Neplaninis patikrinimas pradedamas savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens motyvuotu sprendimu“;
10.2.4. „19. Savivaldybės vykdomoji institucija gali priimti sprendimą nepradėti neplaninio patikrinimo, jei pagal skunde nurodytas aplinkybes ir turimą informaciją ir duomenis yra aišku, kad galimas teisės aktų reikalavimų nesilaikymas ir (arba) netinkamas pareigų vykdymas yra mažareikšmis, t. y. remiantis teisingumo ir protingumo principais pažeidimas vertintinas kaip formalus ir (ar) nereikšmingas, nėra kartotinis ir neturėjo reikšmingos įtakos patalpų savininkų teisėms ir teisėtiems interesams. Neplaninis patikrinimas nepradedamas, jeigu skunde nurodytos aplinkybės nėra susijusios su bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos priežiūra ir kontrole“;
10.2.5. „24. Apie atliktą ar nutrauktą neplaninį patikrinimą savivaldybės vykdomoji institucija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu informuoja skundą pateikusį asmenį, dėl kurio skundo buvo pradėtas neplaninis patikrinimas, nurodydama atlikto patikrinimo rezultatus ir išvadas ar nutraukto neplaninio patikrinimo motyvus.“

Tyrimo išvados

11. Apibendrinus Skunde nurodytas aplinkybes (pažymos 2 ir 3 paragrafai) konstatuotina, jog Pareiškėjai skundžiasi tuo, kad:
11.1. Savivaldybės pareigūnų po Rekomendacijos pateikimo atlikta Bendrijos valdymo organų veiklos priežiūra neefektyvi, Pirmininkė toliau „elgiasi savavališkai“, pvz., „pateikė sąskaitas gyventojams už radiatorių atstatymo darbus, o juos pirko, neatsiklausus gyventojų, nusavindama kaupiamąsias lėšas iš jų sąskaitų“, Pirmininkės kadencijai pasibaigus, „Pirmininkė visuotinio susirinkimo dėl pirmininko ir valdybos rinkimų nesušaukė, motyvuodama tuo, kad: „Bendrijos pirmininko rinkimai nebuvo organizuoti dėl rimtų priežasčių, t. y. vyksta keletas teisminių derybų […]“, „organizuoja nereikalingus, nebūtinus, nei visuotiniame, nei įgaliotinių susirinkimuose nepatvirtintus kosmetinio pobūdžio remonto darbus pagal vieno rangovo sudarytas sąmatas. Be gyventojų sutikimo, be suderinimo su Savivaldybės architektais, gadina Namo architektūrinę išvaizdą“;
11.2. Savivaldybės pareigūnai neinicijuoja laikinai einančios Pirmininkės pareigas nušalinimo, nepaskiria laikinojo administratoriaus, neatlieka Bendrijos nepriklausomo audito, nešaukia Bendrijos visuotinio susirinkimo dėl valdymo organų rinkimų.

12. Savivaldybės pareigūnai šiuo atveju:
12.1. vadovaudamiesi SKĮ (pažymos 9.5 punktas), privalėjo pagal kompetenciją, nustatytą Kontrolės taisyklėse (pažymos 10.1 punktas), išnagrinėti Rekomendaciją, priimti sprendimus dėl priemonių, kurių bus imamasi, atsižvelgiant į Rekomendacijas, ir informuoti tuometį Seimo kontrolierių apie Rekomendacijos („atidžiai išnagrinėti Pareiškėjų skunde keliamas problemas, atlikti tinkamą Pirmininkės veiklos priežiūrą ir kontrolę skunde nurodytais klausimais (dėl Namo remonto darbų organizavimo bei atsisakymo imtis priemonių Bendrijos finansiniam veiklos auditui atlikti), nustačius pažeidimų, imtis teisės aktuose numatytų priemonių šiems pažeidimams pašalinti bei Pareiškėjų teisėms ir teisėtiems interesams apginti; teisės aktų nustatyta tvarka bei terminais pateikti Pareiškėjams motyvuotą atsakymą“ nagrinėjimo rezultatus;
12.2. vadovaudamiesi VAĮ išsamumo principo reikalavimu (pažymos 9.4 punktas), turėjo išnagrinėti Skundą ir pateikti išsamų ir argumentuotą atsakymą Pareiškėjams, nurodydami visas Skundo nagrinėjimui įtakos turėjusias aplinkybes ir konkrečias teisės aktų nuostatas, kuriomis rėmėsi vertindami Skundo turinį, vadovaudamiesi Kontrolės taisyklėmis (pažymos 10.1 punktas) priimti sprendimą dėl neplanuoto Bendrijos valdymo organų veiklos patikrinimo pagal Skundo turinį atlikimo / neatlikimo.

13. Nagrinėjamu atveju Savivaldybės pareigūnai:
13.1. Atsakymu informavo tuometį Seimo kontrolierių, kokių Bendrijos valdymo organų veiklos priežiūros veiksmų ėmėsi, išnagrinėjus Rekomendaciją (pvz., pareikalavo Pirmininkės pateikti Bendrijos veiklos dokumentus ir kontrolei atlikti reikalingą informaciją) (pažymos 5 paragrafas).
Savivaldybės pareigūnai šio tyrimo metu pateikė Pareiškėjams ir Seimo kontrolierei papildomą informaciją apie Savivaldybės 2016 metais atliktą Bendrijos valdymo organų veiklos patikrinimą (pažymos 7.1.1.4 papunktis), Seimo kontrolierei – ir apie 2018 metais atliktą Bendrijos valdymo organų veiklos kompleksinį patikrinimą (2016-09-28 patikrinimo aktas
Nr. A32-2035/16(2.9.2.29-UK9) ir 2018-12-28 Patikrinimo aktas; pažymos 7.2.2 papunktis), kurių metu buvo nustatyti Pirmininkės veiklos trūkumai (jai taikytos administracinio poveikio priemonės; pažymos 7.1.1.4 papunktis), pateikti reikalavimai trūkumams šalinti (pažymos 7.2.2.2 papunktis), pažymėta, kad „2019 metais baigsis Pirmininkės 3 metų kadencija, todėl siūlytina Bendrijų įstatyme nustatyta tvarka 2019 metais šaukiamame eiliniame Bendrijos narių visuotiniame susirinkime įtraukti klausimą dėl Bendrijos pirmininko rinkimų“ (pažymos 7.2.2.1 papunkčio 1 pastraipa), tačiau nepagrįstai nepateikė Bendrijos valdymo organų veiklos vykdant Savivaldybės pareigūnų reikalavimus įvertinimo, pvz., ar Bendrijos valdyba patvirtino pirkimų taisykles, ar Namo bendrojo naudojimo objektų priežiūros paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimai organizuojami ir vykdomi teisės aktų nustatyta tvarka (pastebėtina, kad remonto darbų pirkimų organizavimo tvarka ir jos laikymasis / nesilaikymas gali turėti įtakos remonto darbų kainoms), ar kaupiamosios lėšos naudojamos nustatyta tvarka, ar buvo atsižvelgta į Savivaldybės siūlymą dėl Bendrijos pirmininko rinkimų 2019 metais organizavimo, ar pagrįstai Pirmininkė laikinai eina Bendrijos pirmininko pareigas.
Pažymėtina, kad Skunde taip pat keliami klausimai dėl kaupiamųjų lėšų galimo netinkamo panaudojimo, galimai netinkamai vykdomų remonto darbų pirkimų (pažymos 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiai), tačiau Savivaldybė šio tyrimo metu nesiėmė priemonių patikrinti šią Bendrijos valdymo organų 2019 metų veiklą bei nenurodė tokio neveikimo (sprendimo neatlikti Bendrijos veiklos patikrinimo pagal Skundo turinį) priežasčių (pažymos 7.2.3 papunktis). Be to, nėra aišku, kodėl Savivaldybė Patikrinimo akte nurodė, kad ne reikalauja, bet rekomenduoja Bendrijos valdybai patvirtinti pirkimų taisykles (pažymos 7.2.2.2 papunktis), kai Bendrijų įstatyme nustatyta Bendrijos valdybos pareiga tvirtinti paslaugų ir rangos darbų pirkimo sąlygas (pažymos 9.2.6 papunktis), o Kontrolės taisyklėse – Savivaldybės kompetencija tikrinti, ar Namo bendrojo naudojimo objektų priežiūros paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimai organizuojami ir vykdomi teisės aktų nustatyta tvarka, pvz., pagal Bendrijos valdybos patvirtintas pirkimų sąlygas (pažymos 10.1.2 papunktis);
13.2. Atsakymu-1 (kurį nurodė Atsakyme-2) pateikė tinkamai motyvuotus atsakymus į Pareiškėjų prašymus dėl Bendrijos finansinio audito atlikimo inicijavimo (teisės aktai Savivaldybei nesuteikia tokios kompetencijos), dėl galimybės nušalinti Pirmininkę ir paskirti Namo bendrojo naudojimo objektų administratorių (nepasibaigęs 12 mėnesių nuo Pirmininkės kadencijos pabaigos terminas ir kt.; pažymos 7.1.1.2 ir 9.2.6 papunkčiai), dėl teisės apskųsti Bendrijos valdymo organų sprendimus (pvz., ir dėl pateiktų sąskaitų už radiatorių atstatymo darbus) teisės aktuose nustatyta tvarka (pažymos 7.1.1.3, 9.2.6 ir 9.3.2 papunkčiai), Atsakymu-2 papildomai pagrįstai paaiškino, kad tik Bendrijos visuotinis susirinkimas gali atšaukti Pirmininkę (pažymos 7.1.2 papunktis), tačiau, atsižvelgus į pažymos 12.1 punkto išvadas, laikytina, kad Atsakymas-2 (į Skundą) neatitinka VAĮ nustatytų išsamumo principo reikalavimų (pažymos 9.4 punktas), t. y. neatlikus Bendrijos valdymo organų veiklos patikrinimo pagal Skundo turinį, neatlikus Savivaldybės reikalavimų Bendrijos valdymo organams vykdymo kontrolės, kartu neišsamus Atsakymas-2 pateiktas ir Pareiškėjams.

14. Atsižvelgus į šios pažymos 13 paragrafo išvadas ir vadovaujantis SKĮ 22 straipsnio
1 dalimi, darytina išvada, kad Pareiškėjų skundas dėl Savivaldybės pareigūnų veiklos (neveikimo) pripažintinas pagrįstu.

15. Atsižvelgus į tai, jog:
– naujos redakcijos (nuo 2020-01-01) Kontrolės taisyklėse nustatyta, kad planinis patikrinimas turėtų būti atliekamas, jeigu praėjusiais arba einamaisiais metais (šiuo atveju 2018–2019 metais) valdytojo veikloje buvo nustatyta teisės aktų nuostatų pažeidimų, gauta 3 ir daugiau skundų (Savivaldybei buvo pateiktas kolektyvinis Skundas) (pažymos 10.2.1 papunktis), kad neplaninis patikrinimas gali būti atliekamas kilus pagrįstiems įtarimams dėl valdytojo veiksmų ar neveikimo, kurie gali prieštarauti teisės aktų, reguliuojančių jo veiklą, nuostatoms, taip pat siekiant patikrinti, ar buvo pašalinti ankstesnio patikrinimo metu nustatyti trūkumai (pvz., 2018 metų Patikrinimo aktas), kurie turi reikšmingą įtaką Namo patalpų savininkų teisėms ir teisėtiems interesams (pvz., dėl galimai nešaukiamo susirinkimo naujam Bendrijos pirmininkui išrinkti, dėl kaupiamųjų lėšų panaudojimo atitikimo teisės aktų reikalavimams, dėl pirkimų sąlygų (taisyklių) nepatvirtinimo ir kt.);
– Pareiškėjų 2020-01-06 rašte (pažymos 8 paragrafas) ir toliau skundžiamasi Pirmininkės veikla, nurodomos ir naujos jo galimai netinkamos veiklos aplinkybes (susijusios su Bendrijos visuotinio susirinkimo sušaukimu Bendrijų įstatymo 11 straipsnio 1 ir 2 dalyse nustatyta tvarka, teisinių paslaugų apmokėjimu ir kt.), –
Savivaldybės administracijos direktoriui rekomenduotina 2020 metais atlikti planinį arba neplaninį Bendrijos valdymo organų veiklos patikrinimą (Pareiškėjų 2020-01-06 raštas persiunčiamas pagal kompetenciją išnagrinėti Savivaldybei) ir apie jo rezultatus informuoti Pareiškėjus ir Seimo kontrolierę.

SEIMO KONTROLIERIAUS SPRENDIMAS

16. Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 1 punktu, nusprendžia kolektyvinį skundą dėl Vilniaus miesto savivaldybės administracijos pareigūnų veiksmų (neveikimo) pripažinti pagrįstu.

SEIMO KONTROLIERIAUS REKOMENDACIJA

17. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 14 ir 17 punktais, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriui rekomenduoja:
17.1. išnagrinėti Pareiškėjų 2020-01-06 prašyme (pridedama) nurodytas aplinkybes teisės aktuose nustatyta tvarka, prireikus pagal kompetenciją imtis priemonių Pareiškėjų teisėms ir teisėtiems interesams užtikrinti (Seimo kontrolierei pateikti atsakymo Pareiškėjams kopiją);
17.2. 2020 metais atlikti planinį arba neplaninį Bendrijos valdymo organų veiklos patikrinimą ir apie jo rezultatus informuoti Pareiškėjus bei Seimo kontrolierę.

Apie rekomendacijos nagrinėjimo rezultatus prašytume pranešti Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka, t. y. ne vėliau kaip per 30 dienų nuo rekomendacijos gavimo dienos.

Seimo kontrolierė Milda Vainiutė