PAŽYMA DĖL SKUNDO PRIEŠ ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJĄ

Dokumento numeris 4D-2020/2-173
Data 2020-05-12
Kategorija Seimo Kontrolierių Pažyma
Dokumento pavadinimas PAŽYMA DĖL SKUNDO PRIEŠ ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJĄ
Kontrolierius Milda Vainiutė
Atsisiųsti Atsisiųsti Atsisiųsti

SKUNDO ESMĖ

1. Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė 2020-02-12 gavo <…> asociacijos „A“ (toliau vadinama – Asociacija) pirmininko X (toliau vadinama – Pareiškėjas) skundą dėl Šiaulių miesto savivaldybės (toliau vadinama – Savivaldybė) administracijos pareigūnų galimai netinkamų veiksmų (neveikimo), nagrinėjant Asociacijos 2019-12-02 kreipimąsi Nr. 30 SA ir 2019-12-30 raštu Nr. S-4193 teikiant atsakymą (prašomą informaciją).

2. Pareiškėjas skunde, be kitų aplinkybių, nurodo:
2.1. „[…]. [Asociacija] 2019 m. gruodžio 2 d. raštu Nr. 30 SA […] kreipėsi į Pietinės teritorijos išplėstinės seniūnaičių sueigos pirmininką […] prašydama pateikti […] informaciją: […]“ (šios ir kitų citatų kalba netaisyta).
2.2. „[…]. Asociacija gavo [Savivaldybės administracijos direktoriaus] 2019 m. gruodžio 30 d. atsakymą Nr. S-4193, kuriuo buvo atsakyta į pirmąjį Asociacijos pateiktą prašymą, tačiau nebuvo atsakyta į antrąjį, trečiąjį ir ketvirtąjį Asociacijos pateiktus prašymus. […].“

3. Pareiškėjas Seimo kontrolierės prašo: „[…] ištirti ir įvertinti, ar [Savivaldybės administracijos direktorius] 2019 m. gruodžio 30 d. [atsakymu] Nr. S-4193 tinkamai atsakė į [Asociacijos] 2019 m. gruodžio 2 d. raštą Nr. 30 SA […]“.

4. Su skundu, be kita ko, pateikta:
4.1. Asociacijos 2019-12-02 kreipimasis Nr. 30 SA, adresuotas Pietinės teritorijos išplėstinės seniūnaičių sueigos pirmininkui (kopija), kuriuo prašoma:
„1. Paaiškinti, kokiais duomenimis remiantis ir kaip buvo apskaičiuota 18 080 Eur suma, kurią Pietinės teritorijos išplėstinei seniūnaičių sueigai buvo pasiūlyta skirti asociacijos „B centras“ projektui „Bendruomeninės veiklos plėtojimas Šiaulių miesto pietinėje teritorijoje“. Šiuo atveju mes neprašome informacijos apie tai, koks vertintojas, iš buvusių 6 vertintojų, kokią sumą pasiūlė skirti šiam projektui, nes ne vertintojų asmenybės, o atliktas 18 080 Eur sumos mums nesuprantamas skaičiavimas yra mūsų paklausimo tikslas.
2. Paaiškinti, kas atliko skaičiavimus, kurių pagrindu asociacijos „B centras“ projektui „Bendruomeninės veiklos plėtojimas Šiaulių miesto pietinėje teritorijoje“ buvo pasiūlyta skirti 18 080 Eur sumą.
3. Paaiškinti, ar Pietinės teritorijos išplėstinės seniūnaičių sueigos nariai, balsavę dėl
18 080 Eur sumos skyrimo asociacijos „B centras“ projektui „Bendruomeninės veiklos plėtojimas Šiaulių miesto pietinėje teritorijoje“, prieš tai buvo supažindinti su atliktu 18 080 Eur sumos skaičiavimu.
4. Paaiškinti, ar [Savivaldybės administracijos direktorius], asociacijos „B centras“ projektui „Bendruomeninės veiklos plėtojimas Šiaulių miesto pietinėje teritorijoje“ tvirtinęs 18 080 Eur sumą, prieš tai buvo supažindintas su atliktu 18 080 Eur sumos skaičiavimu“;
4.2. Savivaldybės administracijos 2019-12-30 raštas Nr. S-4193, adresuotas Asociacijai (kopija), kuriame nurodyta:
4.2.1. „[…] pažymime, kad iš pareiškėjo vadovo „B centras“ gautas sutikimas dėl vertinimo rezultatų teikimo projekto partneriui [Asociacijai]. 2019 m. gruodžio 16 d. vykusiame Pietinės teritorijos išplėstinės seniūnaičių sueigos (toliau – ISS) posėdyje jūsų kreipimasis buvo apsvarstytas ir ISS nariai pritarė pateikti atskirų vertintojų pasiūlytas finansuoti sumas asociacijos „B centras“ projektui „Bendruomeninės veiklos plėtojimas Šiaulių miesto pietinėje teritorijoje“, kuriomis remiantis […] projektui buvo skirta 18 080 Eur suma“;
4.2.2. „Vadovaujantis Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos direktoriaus 2019 m. birželio 11 d. įsakymo Nr. A-846 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2017–2019 metų veiksmų plano įgyvendinimo 2.3 priemonės „remti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ (toliau – Priemonė) įgyvendinimo Šiaulių miesto savivaldybėje aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas) 40 punktu, ISS įvertina projektus, apskaičiuoja kiekvienam projektui ISS narių skirtų balų vidurkį ir reitinguoja projektus balų mažėjimo tvarka. Teikiame skaičiavimo metodiką, kuria remiantis projektui buvo skirta 18 080 Eur suma, ir ISS narių projektui skirtus balus ir pasiūlytas finansuoti sumas: […]“;
4.2.3. „Šis raštas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo jo įteikimo dienos gali būti skundžiamas paduodant skundą Lietuvos administracinių ginčų komisijos Šiaulių apygardos skyriui adresu […], arba Regionų apygardos administraciniam teismui bet kuriuose šio teismo rūmuose.“

TYRIMAS IR IŠVADOS

Tyrimui reikšmingos faktinės aplinkybės

5. Seimo kontrolierė, siekdama išsiaiškinti skunde nurodytas aplinkybes, kreipėsi į Savivaldybės administraciją, prašydama pateikti paaiškinimus dėl skundo teiginių bei atsakyti į Seimo kontrolierės klausimus.

6. Iš Savivaldybės administracijos pateiktų paaiškinimų nustatyta:
6.1. „[…]. Asmenų kreipimosi raštai, susiję su išplėstinės seniūnaičių sueigos (toliau – ISS) sprendimų priėmimu, kompetencija, posėdžių organizavimo tvarka, nagrinėjami vadovaujantis Šiaulių miesto savivaldybės seniūnaičių sueigos ir išplėstinės seniūnaičių sueigos nuostatais (toliau – Nuostatai), patvirtintais Savivaldybės tarybos 2017 m. gruodžio 7 d. sprendimu Nr. T-430.“
6.2. „Pareiškėjo 2019-12-02 rašte Nr. 30 SA, prašoma pateikti informaciją, kuri Pareiškėjo išdėstyta 1–4 punktuose, neatsietina nuo ISS sprendimų, kurie buvo priimami vadovaujantis Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2017–2019 metų veiksmų plano įgyvendinimo 2.3 priemonės „Remti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ (toliau – Priemonė) įgyvendinimo Šiaulių miesto savivaldybėje tvarkos aprašu (toliau – Aprašas), patvirtintu Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2019-06-11 įsakymu Nr. A-846.“
6.3. „2019-12-02 […] [Savivaldybės] administracijos vyr. specialistei (nevyriausybinių organizacijų koordinatorei) […] įteiktas Pareiškėjo rašto, adresuoto išplėstinės seniūnaičių sueigos pirmininkui […], originalas (reg. Nr. NVOG-227).“
6.4. „[…]. Kadangi Pareiškėjo rašte prašoma pateikti informacija tiesiogiai susijusi su ISS narių priimtais sprendimais, Savivaldybės administracijoje užregistruotas Pareiškėjo raštas
2019-12-03 išsiųstas susipažinti elektroniniu paštu […] ISS pirmininkui […]. ISS pirmininko siūlymu sudarytas darbotvarkės projektas, elektroniniu paštu Savivaldybės administracijos sekretorius išsiuntė pranešimą ISS nariams apie numatomą ISS posėdį, kviečiant dalyvauti NVO, Bendruomeninių organizacijų tarybų narius. 2019-12-16 ISS posėdyje (prot. Nr. VAK-655) nutarta pritarti siūlymui pateikti atskirų vertintojų pasiūlytas finansuotinas sumas B centro projektui ,,Bendruomeninės veiklos plėtojimas Šiaulių miesto pietinėje teritorijoje“.“
6.5. „[…]. Pažymime, kad Pareiškėjas yra ISS narys, informacija apie vertinimo eigą, ISS sprendimus jam yra prieinama, pateikti visų ISS posėdžių protokolai, Priemonės Aprašas yra skelbiamas viešai […]. Savivaldybės administracijos 2019-12-30 raštu Nr. S-4193 Pareiškėjas informuotas apie visų atskirų vertintojų pasiūlytas finansuotinas sumas.“
6.6. „ISS nariai, vadovaujantis Aprašu ir Nuostatais, buvo supažindinti su projektų vertinimo tvarka. Kiekvienas ISS narys, įvertinęs projektus, ISS apibrėžtais terminais siunčia sekretoriui, kuris suveda vertinimo rezultatus ir teikia ISS pirmininkui. ISS pirmininkas su vertinimo rezultatais, skaičiavimo metodika, kuri apibrėžta Aprašo 40 punkte ,,Išplėstinė seniūnaičių sueiga įvertina projektus, apskaičiuodama kiekvienam projektui išplėstinės seniūnaičių sueigos narių skirtų balų vidurkį, ir reitinguoja projektus balų mažėjimo tvarka“ [pažymos 7.2.1 punktas], supažindino ISS posėdyje (2019-08-05, protokolo Nr. VAK-403). Su projekto vertinimo rezultatais Savivaldybės administracijos direktoriaus susipažįsta [Aprašo 27] punkte nustatyta tvarka [pažymos 7.2.1 punktas], taip pat informacija apie ISS posėdžius siunčiama Savivaldybės administracijos direktoriui elektroniniu paštu.“
6.7. „Atsakymas Pareiškėjui pateiktas aktų nustatyta tvarka ir terminais, iki 2020-01-01. […].“

Tyrimui reikšmingos teisės aktų nuostatos

7. Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai:
7.1. Įstatymai:
7.1.1. Seimo kontrolierių įstatyme nustatyta:
12 straipsnis – „1. Seimo kontrolieriai tiria pareiškėjų skundus dėl pareigūnų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje. […].“
7.1.2. Vietos savivaldos įstatyme nustatyta:
3 straipsnio 20 dalis – „Išplėstinė seniūnaičių sueiga – seniūnaičių ir seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje veikiančių bendruomeninių organizacijų deleguotų atstovų susirinkimas, kuriame sprendžiami šio įstatymo nustatyti klausimai.“
351 straipsnis – „1. Sprendžiant klausimus, susijusius su seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyvenamųjų vietovių ar jų dalių (seniūnaitijų) bendruomenių viešųjų poreikių ir iniciatyvų finansavimo tikslingumu, atstovų delegavimu į pretendentų į seniūno pareigas konkurso komisijos narius, atstovų delegavimu dalyvauti tarybos sudaromų komitetų darbe, atstovų delegavimu į tarybos sudaromų komisijų narius, bendruomeninės veiklos ir partnerystės su savivaldybių institucijomis stiprinimu, viešųjų paslaugų, už kurių teikimą yra atsakinga savivaldybė, teikimo perdavimu bendruomeninėms ir kitoms nevyriausybinėmis organizacijoms, vietos verslumo skatinimu ir su kitais visiems tos teritorijos gyventojams svarbiais reikalais, organizuojama išplėstinė seniūnaičių sueiga. 2. Išplėstinėje seniūnaičių sueigoje su sprendimo priėmimo teise dalyvauja tos seniūnijos seniūnaičiai ir tos seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje veikiantys bendruomeninių organizacijų deleguoti atstovai. […]. 6. Išplėstinė seniūnaičių sueiga renkasi savo iniciatyva arba seniūno kvietimu.“
7.1.3. Viešojo administravimo įstatyme nustatyta:
3 straipsnis – „Viešojo administravimo subjektai savo veikloje vadovaujasi šiais principais: 1) įstatymo viršenybės. Šis principas reiškia, kad viešojo administravimo subjektų įgaliojimai atlikti viešąjį administravimą turi būti nustatyti teisės aktuose, o veikla turi atitikti šiame įstatyme išdėstytus teisinius pagrindus; […].“
7.2. Kiti teisės aktai:
7.2.1. Savivaldybės administracijos direktoriaus 2019-06-11 įsakymu Nr. A-846 patvirtintame Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2017–2019 metų veiksmų plano įgyvendinimo 2.3 priemonės „Remti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ įgyvendinimo Šiaulių miesto savivaldybėje tvarkos apraše reglamentuojama:
27 punktas – „Išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimai dėl atrinktos (-ų) labiausiai atitinkančios (-ių) bendruomenės narių (gyventojų) socialinius poreikius ir interesus paraiškos (‑ų), įforminamos protokolu, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po įvykusio posėdžio pateikiami Savivaldybės administracijai. Savivaldybės administracijos direktorius ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo dienos priima sprendimą dėl atrinkto (-ų) labiausiai atitinkančio (-ių) bendruomenės narių (gyventojų) socialinius poreikius ir interesus projekto (-ų) finansavimo.“
40 punktas – „Išplėstinė seniūnaičių sueiga įvertina projektus, apskaičiuodama kiekvienam projektui išplėstinės seniūnaičių sueigos narių skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkį, ir reitinguoja projektus balų mažėjimo tvarka. Lėšos skiriamos tiems projektams, kurie surinko daugiausia balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų.“
7.2.2. Savivaldybės tarybos 2017-12-07 sprendimu Nr. T-430 patvirtintuose Šiaulių miesto savivaldybės seniūnaičių sueigos ir išplėstinės seniūnaičių sueigos nuostatuose reglamentuojama:
5 punktas – „Seniūnaičiai savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir kitais įstatymais, Savivaldybės tarybos sprendimais ir Nuostatais.“
7 punktas – „Seniūnaičiai kolegialiai atsiskaito savo seniūnaitijų gyventojams už bendrą ir savo veiklą.“
9 punktas – Išplėstinė seniūnaičių sueiga aptaria ir priima sprendimus dėl: […] 9.6. konkrečioje savivaldybės teritorijoje, kurios gyventojų bendruomeninei veiklai stiprinti skiriamas finansavimas Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2017−2019 metų veiksmų plano įgyvendinimo 2.3 priemonės „Remti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ įgyvendinimo aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro
2017 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. A1-259, nustatyta tvarka, prioritetinių vykdytinų ir finansuojamų veiklų, vertina paraiškas, nusprendžia, kuri seniūnijų teritorijoje esanti registruota ir veikianti bendruomeninė organizacija, religinė bendruomenė ir bendrija, nevyriausybinė organizacija (-os) vykdys projektą (-us), vertina projekto (-ų) įgyvendinimą, vykdo projekto (-ų) įgyvendinimo stebėseną.“
12 punktas – „[…]. Seniūnaičių sueigai pirmininkauja po seniūnaičių rinkimų pirmoje sueigoje dalyvaujančių seniūnaičių išrinktas sueigos pirmininkas.“
24 punktas – „Išplėstinės seniūnaičių sueigos organizavimas, sprendimų rengimas, svarstymas, įforminimas ir paskelbimas vykdomas kaip ir seniūnaičių sueigos. Išplėstinė seniūnaičių sueiga yra vieša ir joje su patariamojo balso teise gali dalyvauti veikiančių nevyriausybinių organizacijų, tradicinių religinių bendruomenių atstovai.“
26 punktas – „Seniūnaičių sueigos ir išplėstinės sueigos sprendimai surašomi sueigos protokole, kurį pasirašo sueigos pirmininkas ir sueigos sekretorius. […].“

Tyrimo išvados

8. Seimo kontrolierė gavo Pareiškėjo skundą dėl Savivaldybės administracijos pareigūnų galimai netinkamų veiksmų (neveikimo), nagrinėjant Asociacijos 2019-12-02 kreipimąsi Nr. 30 SA ir 2019-12-30 raštu Nr. S-4193 teikiant atsakymą (prašomą informaciją).
Dėl Pareiškėjo skunde nurodytų aplinkybių Seimo kontrolierė kreipėsi į Savivaldybės administraciją.

9. Vadovaujantis Vietos savivaldos įstatymo 351 straipsnio nuostatomis, sprendžiant klausimus, susijusius su seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyvenamųjų vietovių ar jų dalių (seniūnaitijų) bendruomenių viešųjų poreikių ir iniciatyvų finansavimo tikslingumu, bendruomeninės veiklos ir partnerystės su savivaldybių institucijomis stiprinimu, viešųjų paslaugų, už kurių teikimą yra atsakinga savivaldybė, teikimo perdavimu bendruomeninėms ir kitoms nevyriausybinėmis organizacijoms, vietos verslumo skatinimu ir su kitais visiems tos teritorijos gyventojams svarbiais reikalais, organizuojama išplėstinė seniūnaičių sueiga. Išplėstinėje seniūnaičių sueigoje su sprendimo priėmimo teise dalyvauja tos seniūnijos seniūnaičiai ir tos seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje veikiantys bendruomeninių organizacijų deleguoti atstovai (pažymos 7.1.3 punktas). Pagal to paties teisės akto 3 straipsnio 20 dalyje įtvirtintas nuostatas, išplėstine seniūnaičių sueiga laikytinas seniūnaičių ir seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje veikiančių bendruomeninių organizacijų deleguotų atstovų susirinkimas, kuriame sprendžiami šio įstatymo nustatyti klausimai.
Seimo kontrolierė pažymi, kad Savivaldybės seniūnaičių sueigos ir išplėstinės seniūnaičių sueigos kompetenciją, organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarką reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės seniūnaičių sueigos ir išplėstinės seniūnaičių sueigos nuostatai (toliau vadinama – Nuostatai). Nuostatų 9.6 punkte numatyta, kad išplėstinė seniūnaičių sueiga aptaria ir priima sprendimus, be kita ko, dėl konkrečioje savivaldybės teritorijoje, kurios gyventojų bendruomeninei veiklai stiprinti skiriamas finansavimas Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2017−2019 metų veiksmų plano įgyvendinimo 2.3 priemonės „Remti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ (toliau vadinama ir – Priemonė) įgyvendinimo aprašo nustatyta tvarka, prioritetinių vykdytinų ir finansuojamų veiklų, vertina paraiškas, nusprendžia, kuri seniūnijų teritorijoje esanti registruota ir veikianti bendruomeninė organizacija, religinė bendruomenė ir bendrija, nevyriausybinė organizacija (-os) vykdys projektą (-us), vertina projekto (-ų) įgyvendinimą, vykdo projekto (-ų) įgyvendinimo stebėseną.

10. Iš tyrimo metu Seimo kontrolierei pateiktos informacijos (dokumentų) nustatyta, kad Asociacija 2019-12-02 raštu Nr. 30 SA kreipėsi į Pietinės teritorijos išplėstinės seniūnaičių sueigos pirmininką dėl informacijos, susijusios su asociacijos „B centras“ projektui skirta suma bei jos apskaičiavimu, pateikimo (pažymos 4.1 punktas). Remiantis tyrimo metu Seimo kontrolierei pateiktais paaiškinimais (informacija), Asociacijos 2019-12-02 kreipimasis buvo nukreiptas nagrinėti Savivaldybės administracijos vyriausiajam specialistui (nevyriausybinių organizacijų koordinatoriui) (pažymos 6.2 punktas). Išnagrinėjus kreipimąsi, Savivaldybės administracija 2019-12-30 raštu Nr. S-4193 pateikė Asociacijai atsakymą (pažymos 4.2 punktas).
Pareiškėjas skundėsi Seimo kontrolierei, kad Savivaldybės administracija
2019-12-30 rašte Nr. S-4193 nepateikė atsakymų į Asociacijos 2019-12-02 kreipimesi suformuluotus antrąjį, trečiąjį ir ketvirtąjį prašymus (klausimus) (pažymos 2.2 punktas, 4.1 punkto 2–4 papunkčiai).
Seimo kontrolierė akcentuoja, kad Asociacija pimiau minėtu 2019-12-02 raštu Nr. 30 SA dėl informacijos, sietinos su asociacijos „B centras“ projektui skirta suma bei jos apskaičiavimu, pateikimo kreipėsi ne į Savivaldybės administraciją, tačiau į Pietinės teritorijos išplėstinės seniūnaičių sueigos pirmininką. Išplėstinės seniūnaičių sueigos organizavimas, sprendimų rengimas, svarstymas, įforminimas ir paskelbimas vykdomas kaip ir seniūnaičių sueigos (Nuostatų 24 punktas; pažymos 7.2.2 punktas). Išplėstinė seniūnaičių sueiga renkasi savo iniciatyva arba seniūno kvietimu (Vietos savivaldos įstatymo 351 straipsnio 6 dalis; pažymos 7.1.2 punktas). Atkreiptinas dėmesys, kad sueigos nariai (įtraukiant ir pirmininką) jos veikloje dalyvauja savanoriškais pagrindais. Nuostatų 5 ir 7 punktuose reglamentuojama, kad seniūnaičiai savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir kitais įstatymais, Savivaldybės tarybos sprendimais ir Nuostatais, ir kad seniūnaičiai kolegialiai atsiskaito savo seniūnaitijų gyventojams už bendrą ir savo veiklą. Pagal Nuostatų 12 ir 26 punktuose įtvirtintas nuostatas, išplėstinės seniūnaičių sueigos pirmininkas pirmininkauja išplėstinei seniūnaičių sueigai, taip pat pasirašo išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimus. Taigi, nagrinėjamu atveju, Pietinės teritorijos išplėstinė seniūnaičių sueigos pirmininkas yra atsakingas už tinkamą šios sueigos darbo organizavimą ir informacijos, susijusios su sueigos vykdoma veikla, priimamais sprendimais, pateikimo Pietinės teritorijos išplėstinės seniūnaičių sueigos nariams ir kitiems suinteresuotiems asmenims. Pažymėtina, kad Pietinės teritorijos išplėstinė seniūnaičių sueiga nėra Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, o šios sueigos pirmininkas nėra atskaitingas (pavaldus) Savivaldybės administracijos direktoriui. Savivaldybės administracija nėra įgaliota prižiūrėti (kontroliuoti) Pietinės teritorijos išplėstinės seniūnaičių sueigos (jos pirmininko) veiklą bei jos nariams teikti informaciją (paaiškinimus), susijusią su šios sueigos priimtais sprendimais (įtraukiant ir tuos, kurie susiję su projektų finansavimu, jų apskaičiavimo tvarka ir pan.). Remiantis tyrimo metu Seimo kontrolierei pateika informacija, Pareiškėjas yra Pietinės teritorijos išplėstinės seniūnaičių sueigos narys, taigi, Seimo kontrolierės nuomone, informacija apie projektų vertinimo eigą, Pietinės teritorijos išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimus jam turėtų būti prieinama (žinoma) (pažymos 6.5. punktas).
Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, darytina išvada, kad Savivaldybės administracija neturėjo (neturi) pareigos atsakyti į Pietinės teritorijos išplėstinės seniūnaičių sueigos pirmininkui adresuotą Asociacijos 2019-12-02 kreipimąsi Nr. 30 SA ir pateikti jame prašomą informaciją (atsakyti į 2019 12-02 kreipimesi Nr. 30 SA suformuluotus klausimus; pažymos 4.1 punktas), susijusią su asociacijos „B centras“ projektui skirta suma bei jos apskaičiavimu.
Seimo kontrolierės įsitikinimu, siekiant išvengti panašaus pobūdžio probleminių situacijų ateityje, Savivaldybės administracijai tikslinga imtis priemonių tam, kad gavus asmenų prašymus (skundus), atsakymai būtų teikiami pagal Savivaldybės administracijos kompetenciją, laikantis Viešojo administravimo įstatyme įtvirtinto įstatymo viršenybės principo, reiškiančio, kad viešojo administravimo subjektų įgaliojimai atlikti viešąjį administravimą turi būti nustatyti teisės aktuose, o veikla turi atitikti šiame įstatyme išdėstytus teisinius pagrindus (pažymos 7.1.3 punktas).

11. Apibendrinant (ypač atkreipiant dėmesį į tai, kad Savivaldybės administracija neturėjo pareigos atsakyti į Pietinės teritorijos išplėstinės seniūnaičių sueigos pirmininkui adresuotą Asociacijos 2019-12-02 kreipimąsi Nr. 30 SA ir pateikti jame prašomą informaciją (paaiškinimus), konstatuotina jog Pareiškėjo skundas dėl Savivaldybės administracijos pareigūnų veiksmų (neveikimo), nagrinėjant Asociacijos 2019-12-02 kreipimąsi Nr. 30 SA ir 2019-12-30 raštu Nr. S 4193 teikiant atsakymą (prašomą informaciją), yra atmestinas.

SEIMO KONTROLIERIAUS SPRENDIMAS

12. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnio
1 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė nusprendžia:
<…> asociacijos „A“ pirmininko X skundą dėl Šiaulių miesto savivaldybės administracijos pareigūnų veiksmų (neveikimo), nagrinėjant šios asociacijos 2019-12-02 kreipimąsi Nr. 30 SA ir 2019-12-30 raštu Nr. S-4193 teikiant atsakymą (prašomą informaciją), atmesti.

SEIMO KONTROLIERIAUS REKOMENDACIJA

13. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 19 straipsnio
1 dalies 17 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė Šiaulių miesto savivaldybės administracijai rekomenduoja:
imtis priemonių tam, kad ateityje, Šiaulių miesto savivaldybės administracijai gavus asmenų prašymus (skundus), atsakymai būtų teikiami pagal Šiaulių miesto savivaldybės administracijos kompetenciją, laikantis Viešojo administravimo įstatyme įtvirtinto įstatymo viršenybės principo.

Apie rekomendacijos nagrinėjimo rezultatus prašytume pranešti Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka, t. y., ne vėliau kaip per 30 dienų nuo siūlymo (rekomendacijos) gavimo dienos.

Seimo kontrolierė Milda Vainiutė