PAŽYMA DĖL SKUNDO PRIEŠ PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJĄ
Dokumento numeris | 4D-2020/2-120 |
---|---|
Data | 2020-02-24 |
Kategorija | Seimo Kontrolierių Pažyma |
Dokumento pavadinimas | PAŽYMA DĖL SKUNDO PRIEŠ PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJĄ |
Kontrolierius | Milda Vainiutė |
Atsisiųsti | Atsisiųsti Atsisiųsti |
SKUNDO ESMĖ
1. Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė 2020 m. sausio 30 d. gavo asociacijos „A“ (toliau vadinama – Pareiškėja), atstovaujamos pirmininko X, skundą dėl Palangos miesto savivaldybės (toliau vadinama – Savivaldybė) administracijos pareigūnų neveikimo, kai Pareiškėjai nepateikiami atsakymai į jos kreipimusis.
2. Pareiškėjos pirmininko X pasirašytame skunde Seimo kontrolierei nurodytas prašymas:
„[…] Norime Jūsų paprašyti, kad padėtumėte gauti atsakymus iš Palangos miesto savivaldybės administracijos, o būtent atsakymus į raštą priregistruotą 2019-11-15 Nr. (4.23)D2-5708 ir į raštą, kuris yra priregistruotas 2019-01-25 Nr. (4.23)02-419.“ (šios ir kitų citatų kalba netaisyta).
TYRIMAS IR IŠVADOS
Tyrimui reikšmingos faktinės aplinkybės
4. Iš Pareiškėjos kartu su skundu pateiktų dokumentų nustatyta, kad Pareiškėja Savivaldybės administracijai 2019 m. sausio 25 d. pateikė kreipimąsi dėl kultūros centro pastato, esančio <…>, rekonstrukcijos (reg. Nr. 2019 m. sausio 25 d. Nr. (4.23)02-419), o negavus į jį skundžiamos institucijos atsakymo, Pareiškėja 2019 m. spalio 30 d. raštu pakartotinai kreipėsi į Savivaldybės administraciją (reg. 2019 m. lapkričio 15 d. Nr. (4.23)02-5708).
5. Seimo kontrolierių įstaigai darbo tvarka 2020 m. vasario 11 d. kreipusis į Savivaldybės administraciją ir paprašius informuoti apie atsakymų į Pareiškėjos 2019 m. sausio 25 d. bei 2019 m. spalio 30 d. kreipimusis pateikimą / nepateikimą, Savivaldybės administracijos Šventosios seniūnija Seimo kontrolierių įstaigai pateikė Savivaldybės administracijos Šventosios seniūnijos 2020 m. vasario 17 d. raštą Nr. (15.25.)-V3-4, adresuotą Pareiškėją atstovaujančiam pirmininkui, kuriame, be kita ko, nurodyta:
„Informuojame, kad 2004 metais buvo parengtas kultūros centro pastato <…> rekonstravimo techninis darbo projektas (toliau – Projektas). Projekto sprendiniai nebeatitinka dabartinių statybą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų. Pastatas nešildomas, nusidėvėjęs ir nefunkcionalus, o jo būklė nuolat blogėja. Atsižvelgiant į tai, neracionalu į šį pastatą investuoti, todėl planuojama šį pastatą įtraukti į aukcione parduodamų savivaldybės nekilnojamojo turto ir kitų nekilnojamųjų daiktų sąrašą ir parduoti viešame aukcione. Gautas lėšas būtų galima panaudoti Šventosios seniūnijos pastato atnaujinimui. Į atnaujintą pastatą būtų galima perkelti Šventojoje veikiančias įstaigas ar jų padalinius tokias kaip biblioteką, ambulatoriją ir panašiai. Atsiprašau už vėluojantį atsakymą. […]“
Tyrimui reikšmingos teisės aktų nuostatos
6. Lietuvos Respublikos įstatymai
6.1. Seimo kontrolierių įstatymo:
„3 straipsnis. Seimo kontrolierių veiklos tikslai
Seimo kontrolierių veiklos tikslai:
1) ginti žmogaus teisę į gerą viešąjį administravimą, užtikrinantį žmogaus teises ir laisves, prižiūrėti, ar valdžios įstaigos vykdo pareigą tinkamai tarnauti žmonėms;
[…]
22 straipsnis. Seimo kontrolieriaus sprendimai
1. Seimo kontrolierius, atlikęs tyrimą, priima sprendimą:
[…]
3. Skundo tyrimas nutraukiamas, jei tyrimo metu išnyksta skundžiamos aplinkybės arba, tarpininkaujant Seimo kontrolieriui, skunde keliamos problemos išsprendžiamos gera valia, taip pat kitais šio įstatymo nustatytais atvejais.“
6.2. Viešojo administravimo įstatymo:
„2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos […]
14. Prašymas – su asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs asmens kreipimasis į viešojo administravimo subjektą prašant suteikti administracinę paslaugą, priimti administracinį sprendimą arba atlikti kitus teisės aktuose nustatytus veiksmus. […]
14 straipsnis. Prašymų ir skundų nagrinėjimas […]
1. Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisykles tvirtina Vyriausybė. […]“
7. Kiti teisės aktai
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (aktuali Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. lapkričio 23 d. nutarimo Nr. 933 redakcija) patvirtintose Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėse (toliau – Taisyklės) numatyta:
„25. Prašymai, išskyrus prašymus, į kuriuos, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar institucijos interesų, galima atsakyti tą pačią darbo dieną, turi būti išnagrinėjami per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo institucijoje dienos. Administracinės procedūros atliekamos laikantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 31 straipsnyje nustatytų terminų.
26. Jeigu prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitais atvejais, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užtrukti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo ir visų reikiamų dokumentų gavimo institucijoje dienos, institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 20 darbo dienų. Pratęsus Taisyklių 25 punkte nustatytą prašymo nagrinėjimo terminą, institucija per 2 darbo dienas nuo institucijos vadovo ar jo įgalioto asmens tokio sprendimo priėmimo dienos išsiunčia asmeniui pranešimą raštu ir nurodo prašymo nagrinėjimo pratęsimo priežastis. […]“
Tyrimo išvados
8. Įvertinus Pareiškėjos skundo Seimo kontrolierei turinį ir tyrimo metu surinktą informaciją, darytina išvada, kad esminiu Pareiškėjos skundo Seimo kontrolierei siekiu buvo atsakymų iš Savivaldybės administracijos dėl Pareiškėjos pateiktų kreipimųsi (pažymos 4 punktas) gavimas.
Kaip nustatyta šio tyrimo metu, Pareiškėjos kreipimaisi skundžiamoje institucijoje buvo gauti, tačiau teisės aktų nustatytais terminais (šios pažymos 6.2 ir 7 punktai) nebuvo išnagrinėti. Vis tik, remiantis iš Savivaldybės administracijos gauta informacija, po Seimo kontrolierių įstaigos kreipimosi, atsakymas Pareiškėjai į jos kreipimusis buvo pateiktas (pažymos 5 punktas). Todėl atsižvelgiant į tai, kad Pareiškėja savo skunde Seimo kontrolierei neprašė vertinti Savivaldybės administracijos tarnautojų veiksmų, o tik siekė, jog skundžiama institucija jai pateiktų atsakymus į jos kreipimusis, Seimo kontrolierė daro išvadą, kad Pareiškėjos skundo tyrimas, remiantis Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnio 3 dalyje įtvirtinta nuostata, numatančia, jog pareiškėjo skundo tyrimas nutraukiamas, jei tyrimo metu išnyksta skundžiamos aplinkybės arba, tarpininkaujant Seimo kontrolieriui, skunde keliamos problemos išsprendžiamos gera valia (pažymos 6.1 punktas), nutrauktinas. Nepaisant pirmiau paminėto pagrindo, Seimo kontrolierė pabrėžia, kad kiekvienas asmens (pareiškėjo) kreipimasis į valstybės ar savivaldybės instituciją, jei jis atitinka teisės aktuose nustatytus reikalavimus, privalo būti viešojo administravimo subjekto išnagrinėtas, o besikreipusiam asmeniui (pareiškėjui) atsakymas privalo būti pateiktas.
9. Remiantis aukščiau išdėstytu, Seimo kontrolierė konstatuoja, jog Seimo kontrolierei tarpininkaujant Pareiškėjos skunde nurodytos faktinės aplinkybės buvo išspręstos gera valia, todėl Pareiškėjos skundo tyrimas nutrauktinas.
SEIMO KONTROLIERIAUS SPRENDIMAS
10. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė nusprendžia:
asociacijos „A“ skundo dėl Palangos miesto savivaldybės administracijos tarnautojų neveikimo tyrimą nutraukti.
SEIMO KONTROLIERIAUS REKOMENDACIJOS
11. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 17 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė Palangos miesto savivaldybės administracijos direktorei Akvilei Kilijonienei rekomenduoja:
11.1. aptarti skundo tyrimo metu nustatytas ir šioje pažymoje nurodytas aplinkybes su atsakingais Palangos miesto savivaldybės administracijos tarnautojais bei atkreipti jų dėmesį į pareigą griežtai laikytis teisės aktuose nustatytų terminų asmenų prašymams išnagrinėti;
11.2. imtis veiksmų užtikrinant, kad ateityje Palangos miesto savivaldybės administracijoje panašūs atvejai nepasikartotų.
Primename, kad Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nustatyta, jog informacija apie siūlymų (rekomendacijų) išnagrinėjimą Seimo kontrolieriui turi būti pateikiama nedelsiant priėmus sprendimus dėl priemonių, kurių bus imamasi, atsižvelgiant į Seimo kontrolieriaus siūlymą (rekomendaciją), bet ne vėliau kaip per 30 dienų nuo siūlymo (rekomendacijos) gavimo dienos.
Seimo kontrolierė Milda Vainiutė