PAŽYMA DĖL SKUNDO PRIEŠ IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJĄ
Dokumento numeris | 4D-2020/2-212 |
---|---|
Data | 2020-05-11 |
Kategorija | Seimo Kontrolierių Pažyma |
Dokumento pavadinimas | PAŽYMA DĖL SKUNDO PRIEŠ IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJĄ |
Kontrolierius | Milda Vainiutė |
Atsisiųsti | Atsisiųsti Atsisiųsti |
SKUNDO ESMĖ
1. Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė gavo advokato X, atstovaujančio Y pagal 2012 07 11 įgaliojimą (notarinio registro Nr. DA-5022) (toliau citatose ir tekste vadinama – Pareiškėjas, Pareiškėja, kartu – pareiškėjai), skundą dėl Ignalinos savivaldybės administracijos (toliau citatose ir tekste vadinama – Savivaldybė) pareigūnų veiksmų (neveikimo) nagrinėjant 2018-10-29 ir 2019-12-31 prašymus dėl geriamojo vandens tiekimo.
2. Skunde pažymėta:
2.1. Pareiškėjas 2018-10-29 kreipėsi į Savivaldybę „su prašymu dėl geriamojo vandens […]. Prašymas Savivaldybėje buvo gautas, registruotas numeriu V3-273/M […]“ (šios ir kitų citatų kalba netaisyta) (toliau citatose ir tekste vadinama – Prašymas-1). „Šis Prašymas-1 nėra atsakytas daugiau kaip 475 kalendorines dienas!“
2.2. Pareiškėjas 2019-12-31 kartotinai kreipėsi į Savivaldybę „su prašymu (pateiktu elektroniniu paštu) dėl geriamojo vandens […]. Pakartotinis prašymas Savivaldybėje yra gautas, registruotas numeriu V3-374 […]“ (toliau citatose ir tekste vadinama – Prašymas-2). „Šis Prašymas-2 nėra atsakytas daugiau kaip 50 kalendorinių dienų!“
3. Pareiškėjas prašo Seimo kontrolierę: „įvertinti šią situaciją, pateikti išvadas dėl Savivaldybės veiksmų (t. y. neveikimo, biurokratizmo) nurodomu atveju.“
TYRIMAS IR IŠVADOS
4. Iš kartu su skundu pateiktų dokumentų nustatyta:
4.1. 2018-10-29 Prašyme-1, be kita ko, nurodyta:
„Paaiškintina, kad Ryto gatvė, esanti Ignalinos miesto centrinėje dalyje, ir jos gyventojai (<…>) neturi geriamojo vandens ir nuotekų infrastruktūros, todėl neturi galimybės gauti geriamojo vandens ir nuotekų paslaugų, t. y. neturi galimybės turėti geriamąjį vandenį mitybos, higienos ir kitiems pagrindiniams (esminiams) asmens poreikiams tenkinti. […] yra priversti naudotis nesaugiais, kokybės reikalavimų neatitinkančiais šuliniais ir juose esančiu užterštu gruntiniu vandeniu (tuo atveju, jei šuliniuose apskritai yra vandens […], priversti naudotis lauko tualetais, kas 2018 kalendorinių metų kontekste, yra laikytina asmens pagrindinių teisių negerbimu, asmens teisių pažeidimu. […] prašau neatidėliojant organizuoti (spręsti) geriamojo vandens ir nuotekų infrastruktūros tiekimą Ignalinos mieste, Ryto gatvėje, bei informuoti Pareiškėją apie Savivaldybės ir jai pavaldžių įstaigų planus sprendžiant geriamojo vandens ir nuotekų infrastruktūros tiekimą Ignalinos mieste, Ryto gatvėje“;
4.2. 2019-12-31 Prašyme-2, be kita ko, pažymėta:
„Sakykite prašau, ar kada nors gausiu (ir jei gausiu, tai sakykite prašau kada?) oficialų Savivaldybės atsakymą į mano pateiktą Prašymą-1 dėl geriamojo vandens Ignalinos mieste, Ryto gatvėje? […]. Šiuo laišku dar kartelį pakartotinai prašau atsakyti man, el. paštu […] dėl Savivaldybės planų (veiksmų) ir pateikti atsakymą į pateiktą Prašymą-1 dėl geriamojo vandens Ignalinos mieste, Ryto gatvėje. […]”;
4.3. Pareiškėjo ir Savivaldybės pareigūnų elektroninio susirašinėjimo dokumentuose, be kita ko, nurodyta:
4.3.1. 2019-12-09 Savivaldybės Statybos ir komunalinio ūkio skyriaus vyriausiasis specialistas (ekologas) rašė: „mūsų skyrius pateikė Jūsų gatvės vandens įvedimui pageidavimą į kitų metų biudžetą, bet ar bus tam skirta lėšų, atsakyti negaliu“;
4.3.2. 2020-01-02 Savivaldybės Informatikos ir bendrųjų reikalų skyriaus vyr. specialistė rašė: „1. Jūsų pakartotinis prašymas oficialiai atsakyti į Prašymą-1 yra užregistruotas [2019-12-31 Nr. V3 374] todėl, kad šiuo atveju, Jūs pageidaujate, kad šį Jūsų laišką matytų meras, nes atsiuntėte į oficialų mero el. paštą. […]. 2. Atsakymą pagal kompetenciją rengia skyrių specialistai. Kodėl Jums 2018 m. oficialiu raštu nebuvo atsakyta į Prašymą-1, aš pasakyti negaliu ir labai dėl to apgailestauju. Duomenų valdymo sistemoje matau tiek, kad Prašymas-1 buvo pavestas nagrinėti žmogui, kuris pas mus šiuo metu jau nedirba. To žmogaus pareigos laikinai buvo pavestos kitam specialistui, su kuriuo Jūs jau susirašinėjote. Todėl Jūsų Prašymas-2 ir užregistruotas, ir perduotas svarstyti naujam merui, kuris kažkam paves aiškinti susidariusią situaciją. Kai bus parengtas oficialus atsakymas ir kai jis bus atsiųstas man registracijai, Jums jį pagal Jūsų pageidavimą aš išsiųsiu Jūsų nurodytu el. paštu“;
4.3.3. Pareiškėjas 2020-01-03 Savivaldybei rašė: „Prašau Jus išsiaiškinti ir man teiktiname atsakyme nurodyti mano Prašymo-1 nagrinėjimo vilkinimo Savivaldybėje priežastis ir aplinkybes.“
5. Seimo kontrolierė, atsižvelgusi į pirmiau nurodytas aplinkybes (rašto 1–4 paragrafai), kreipėsi į Savivaldybę, prašydama išnagrinėti Prašymą-1 ir Prašymą-2 teisės aktuose nustatyta tvarka: išsiaiškinant Prašymo-1 ir Prašymo-2 nagrinėjimo vilkinimo Savivaldybėje priežastis ir aplinkybes, informuojant, kokių priemonių Savivaldybė ėmėsi / ketina imtis, kad ateityje nebūtų pažeidžiamos asmenų, teikiančių Savivaldybei prašymus, skundus, teisės ir teisėti interesai; pateikiant informaciją, ar į Savivaldybės tarybos patvirtintus Savivaldybės geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros bei geriamojo vandens tiekėjo ir nuotekų tvarkytojo veiklos planus yra įtraukta Ryto gatvė (jeigu neįtraukta – pateikti motyvuotus paaiškinimus, kartu informuojant, ar Savivaldybės administracijos pareigūnai siūlė tai atlikti, bei informaciją, kada paskutinį kartą buvo vertinta, ar geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planuose nustatytos aglomeracijų ribos atitinka realią situaciją, ar ketinama keisti atitinkamus planus); informuojant, kaip Savivaldybė organizuoja arba planuoja organizuoti geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų teikimą Ryto gatvėje (jeigu neorganizuoja, neplanuoja organizuoti – pateikti motyvuotus paaiškinimus); paaiškinant, kokiais veiksmais Savivaldybė šiuo atveju siekia, kad pagal geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planus Ryto gatvės gyventojai gautų saugos ir kokybės reikalavimus atitinkantį geriamąjį vandenį ir nuotekų tvarkymo paslaugas arba turėtų galimybę individualiai apsirūpinti geriamuoju vandeniu ir (arba) individualiai tvarkyti nuotekas; ar 2020 metų biudžete yra numatytos lėšos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros įrengimui Ryto gatvėje (jeigu ne – pateikti motyvuotus paaiškinimus, kartu informuojant, ar Savivaldybės administracijos pareigūnai siūlė tai atlikti); pateikiant Pareiškėjui teisės aktų reikalavimus atitinkanti Savivaldybės atsakymą, kuriame būtų pateikta visa pirmiau nurodyta informacija ir kt.
Tyrimui reikšmingos faktinės aplinkybės
6. Iš Savivaldybės Seimo kontrolierei 2020-03-19 raštu Nr. V12-193 pateiktų informacijos, paaiškinimų, dokumentų (šis raštas adresuota Pareiškėjui; toliau vadinama – Atsakymas) nustatyta:
6.1. „Dalis Ignalinos miesto Ryto gatvės namų neturėjo galimybės naudotis vandentiekio ir nuotekų tinklais, tačiau 2019 m. UAB „A“ vykdant projektą, iki sklypų ribų buvo atvesta nuotekų šalinimo infrastruktūra ir suteikta galimybė prisijungti prie šių tinklų, bet vandentiekio tinklai nebuvo įrengti. Savivaldybės 2020 metų biudžete, patvirtintame Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2020-02-20 sprendimu Nr. T-22 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės 2020 metų biudžeto patvirtinimo“ (toliau – Savivaldybės biudžetas), yra numatytos lėšos vandentiekio tinklų įvedimui Ryto gatvėje. Vandentiekį planuojama įvesti iki 2020-06-01“;
6.2. „Nuotekų tinklų įrengimo Ryto gatvėje projektą vykdė UAB „A“, pagrindinis lėšų šaltinis – Europos Sąjungos lėšos, darbų pabaiga – 2019-06-25. Gavus prašymą įvesti vandentiekį Ryto gatvėje ir įvertinus tai, kad šioje gatvėje yra įvesta nuotekų sistema, tačiau nėra vandentiekio sistemos, atsižvelgiant į Ignalinos rajono vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros specialiojo plano koregavimo planą, patvirtintą Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2018-09-13 sprendimu Nr. T-151 „Dėl Ignalinos rajono vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros specialiojo plano koregavimo patvirtinimo“ (toliau – Specialusis planas), buvo priimtas sprendimas Savivaldybės biudžete numatyti lėšas šiam tikslui. Savivaldybės biudžeto sprendimo projektas ir sprendimas viešinami Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainės rubrikoje „Dokumentų paieška“;
6.3. „Dėl laiku nepateikto atsakymo į Prašymą-1 atsakyti negalime, nes asmuo, kuriam buvo pavesta nagrinėti prašymą, administracijoje nedirba. Į Prašymą-2 dėl lėšų įrengti vandentiekį Ryto gatvėje įtraukimo į Savivaldybės biudžetą buvo atsakyta el. paštu. Apgailestaujame ir atsiprašome, kad nebuvo parengtas ir pateiktas oficialus raštas“;
6.4. „Specialiajame plane numatyta įrengti vandentiekio infrastruktūrą Ryto gatvėje. Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020-03-02 įsakymu Nr. V2-56 „Dėl Specialiojo plano koregavimo ir planavimo tikslo nustatymo“ nuspręsta koreguoti Specialųjį planą siekiant nustatyti aglomeraciją“;
6.5. „Savivaldybės administracijoje planuojama skelbti vandentiekio įvedimo Ryto gatvėje viešąjį pirkimą ir numatytus darbus baigti iki 2020-06-01“;
6.6. „Šiuo metu Ryto gatvės gyventojams yra suteikta galimybė […] prisijungti prie nuotekų tvarkymo sistemos. Dėl geriamojo vandens trūkumo ar prastos vandens kokybės šuliniuose konkrečios informacijos neturime“;
6.7. „Savivaldybės biudžete yra numatytos reikalingos lėšos vandentiekio infrastruktūrai Ryto gatvėje įrengti.“
Skundo tyrimui reikšmingi Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai
7. Įstatymai
7.1. Vietos savivaldos įstatymo (VSĮ) 6 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad viena iš savarankiškųjų savivaldybės funkcijų yra: „30) […] geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo organizavimas; […].“
7.2. Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatyme (toliau vadinama – Įstatymas) nustatyta:
7.2.1. 10 straipsnis – „Savivaldybių: 1) tarybos tvirtina geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planus; 2) administracijų direktoriai yra geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planų rengimo organizatoriai; […] 6) tarybos tvirtina geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, paviršinių nuotekų tvarkytojų veiklos planus; […] 11) tarybos ar jų įgaliotos institucijos, vadovaudamosi šiuo įstatymu ir kitais teisės aktais, organizuoja geriamojo vandens tiekimą, paviršinių nuotekų tvarkymą, geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų teikimą savivaldybės teritorijoje; […] 13) administracijų direktoriai ar jų įgalioti asmenys prižiūri ir užtikrina viešųjų geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, paviršinių nuotekų tvarkytojų veiklos ir geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planų sprendinių įgyvendinimą; 14) administracijų direktoriai ar jų įgalioti asmenys koordinuoja ir prižiūri geriamojo vandens tiekimą, paviršinių nuotekų tvarkymą, geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų teikimą savivaldybės teritorijoje; […] 17) administracijų direktoriai ar jų įgalioti asmenys teikia informaciją apie šio įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų reikalavimų įgyvendinimą ir informuoja visuomenę apie geriamojo vandens tiekėjus ir nuotekų tvarkytojus, paviršinių nuotekų tvarkytojus, tiekiamo geriamojo vandens ir teikiamų nuotekų (įskaitant paviršines nuotekas) tvarkymo paslaugų kokybę, sąlygas ir kainas; […] 19) administracijų direktoriai ar jų igalioti asmenys geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planavimo procedūrų metu užtikrina šio įstatymo 12 straipsnio 3 dalyje nustatytų reikalavimų įgyvendinimą; […] 21) administracijų direktoriai ar jų įgalioti asmenys kas 10 metų įvertina, ar geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planuose nustatytos aglomeracijų ribos atitinka realią situaciją ir, esant poreikiui, inicijuoja minėto plano keitimą; […].“
7.2.2. 12 straipsnis – „1. Savivaldybių institucijos, vykdydamos teisės aktuose nustatytus reikalavimus, planuoja geriamojo vandens tiekimą ir nuotekų tvarkymą, geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, infrastruktūros plėtrą savo teritorijose ir viešojo geriamojo vandens tiekimo teritorijose rengdamos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planus ir juose nustatydamos aglomeracijas ir viešojo geriamojo vandens tiekimo teritorijas, geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros kryptis, nurodant šios infrastruktūros plėtros įgyvendinimo etapus (eigą, eiliškumą) ir finansavimą. […] 2. Savivaldybių institucijos turi siekti, kad pagal geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planus visi savivaldybės gyventojai gautų saugos ir kokybės reikalavimus atitinkantį geriamąjį vandenį ir nuotekų tvarkymo paslaugas arba turėtų galimybę individualiai apsirūpinti geriamuoju vandeniu ir (arba) individualiai tvarkyti nuotekas. Aglomeracijose turi būti planuojamos centralizuotosios geriamojo vandens tiekimo ir centralizuotosios nuotekų surinkimo sistemos, išskyrus atvejus, nurodytus šio straipsnio 3 dalyje. […] 4. Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planai rengiami, koreguojami, keičiami, derinami, tikrinami ir tvirtinami vadovaujantis Teritorijų planavimo įstatymu, šiuo įstatymu ir Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planų rengimo taisyklėmis. […].“
7.3. Viešojo administravimo įstatyme (toliau vadinama – VAĮ) nustatyta:
7.3.1. 3 straipsnis – „Viešojo administravimo subjektai savo veikloje vadovaujasi šiais principais: 1) įstatymo viršenybės. Šis principas reiškia, kad viešojo administravimo subjektų igaliojimai atlikti viešąjį administravimą turi būti nustatyti teisės aktuose, o veikla turi atitikti šiame įstatyme išdėstytus teisinius pagrindus. Administraciniai aktai, susiję su asmenų teisių ir pareigų įgyvendinimu, visais atvejais turi būti pagrįsti įstatymais; […] 4) nepiktnaudžiavimo valdžia. Šis principas reiškia, kad viešojo administravimo subjektams draudžiama atlikti viešojo administravimo funkcijas neturint šio įstatymo nustatyta tvarka suteiktų viešojo administravimo įgaliojimų arba priimti administracinius sprendimus, siekiant kitų, negu įstatymų ar kitų norminių teisės aktų nustatyta, tikslų; […]; 10) skaidrumo. Šis principas reiškia, kad viešojo administravimo subjekto veikla turi būti vieša, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus; […] 13) išsamumo. Šis principas reiškia, kad viešojo administravimo subjektas į prašymą ar skundą turi atsakyti aiškiai ir argumentuotai, nurodydamas visas prašymo ar skundo nagrinėjimui įtakos turėjusias aplinkybes ir konkrečias teisės aktų nuostatas, kuriomis rėmėsi vertindamas prašymo ar skundo turinį.“
7.3.2. 14 straipsnis – „1. Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisykles tvirtina Vyriausybė. […].“
7.4. Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnyje nustatyta: „1. Seimo kontrolierius, atlikęs tyrimą, priima sprendimą: […] 3) nutraukti skundo tyrimą. […]. 3. Skundo tyrimas nutraukiamas, jei tyrimo metu išnyksta skundžiamos aplinkybės arba, tarpininkaujant Seimo kontrolieriui, skunde keliamos problemos išsprendžiamos gera valia, taip pat kitais šio įstatymo nustatytais atvejais.“
8. Kiti teisės aktai – Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007-08-22 nutarimu Nr. 875 patvirtintose Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėse (toliau vadinama – Prašymų nagrinėjimo taisyklės) nustatyta:
8.1. „25. Prašymai, išskyrus prašymus, į kuriuos, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar institucijos interesų, galima atsakyti tą pačią darbo dieną, turi būti išnagrinėjami per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo institucijoje dienos. […].“
8.2. „26. Jeigu prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitais atvejais, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užtrukti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo ir visų reikiamų dokumentų gavimo institucijoje dienos, institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 20 darbo dienų. Pratęsus Taisyklių 25 punkte nustatytą prašymo nagrinėjimo terminą, institucija per 2 darbo dienas nuo institucijos vadovo ar jo įgalioto asmens tokio sprendimo priėmimo dienos išsiunčia asmeniui pranešimą raštu ir nurodo prašymo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.“
8.3. „35 punkte nustatyta: „Atsakymai į prašymus parengiami atsižvelgiant į jo turini: […] 35.3. i prašymą priimti administracinį sprendimą – atsakoma pateikiant atitinkamo priimto dokumento kopiją, išrašą ar nuorašą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys; […].“
Tyrimo išvados
9. Vadovaujantis:
9.1. VSĮ (pažymos 7.1 punktas) ir Įstatymu (pažymos 7.2 punktas) – Savivaldybė privalo vykdyti geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo organizavimo funkciją, siekdamos, kad pagal geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planus visi savivaldybės gyventojai gautų saugos ir kokybės reikalavimus atitinkantį geriamąjį vandenį ir nuotekų tvarkymo paslaugas arba turėtų galimybę individualiai apsirūpinti geriamuoju vandeniu ir (arba) individualiai tvarkyti nuotekas (prižiūrėti geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planų sprendinių įgyvendinimą, nustatyta tvarka ir terminais įvertinti, ar geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planuose nustatytos aglomeracijų ribos atitinka realią situaciją ir, esant poreikiui, inicijuoja minėto plano keitimą ir kt.);
9.2. VAĮ (pažymos 7.3 punktas), Prašymų nagrinėjimo taisyklėmis (pažymos 8 paragrafas) – Savivaldybė turėjo Prašymą-1 ir Prašymą-2 išnagrinėti pagal Savivaldybės kompetenciją (pažymos 9.1 punktas) ir prašymų turinį, pateikti pareiškėjams VAĮ išsamumo principo reikalavimus atitinkantį atsakymą (jis turėjo būti aiškus ir argumentuotas, nurodytos visos prašymų nagrinėjimui įtakos turėjusios aplinkybės ir konkrečios teisės aktų nuostatos, kuriomis buvo remtasi vertinant prašymų turinį) per teisės aktuose nustatytus terminus, t. y. per 20 darbo dienų (arba nustatyta tvarka pratęsus jų nagrinėjimo terminą – per 40 darbo dienų).
10. Apibendrinus šio tyrimo metu nustatytas aplinkybes (pažymos 1–6 paragrafai), konstatuotina, kad nagrinėjamu atveju Savivaldybės pareigūnai:
10.1. iki šio skundo pateikimo Seimo kontrolierei dienos pareiškėjams nebuvo pateikę oficialių ir teisės aktų reikalavimus atitinkančių atsakymų į Prašymą-1 ir Prašymą-2 (pažymos
2 paragrafas ir 6.3 punktas);
10.2. šio tyrimo metu atsižvelgė į Seimo kontrolierės tarpininkavimą ir pateikė išsamumo principų reikalavimus atitinkantį Atsakymą į pareiškėjų Prašymą-1 ir Prašymą-2 bei pagal kompetenciją ėmėsi geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo organizavimo priemonių, kad Ryto gatvės gyventojai turėtų galimybę gauti saugos ir kokybės reikalavimus atitinkantį geriamąjį vandenį ir nuotekų tvarkymo paslaugas (pažymos 6 paragrafas).
11. Apibendrinus pažymos 10 paragrafe pateiktas išvadas (Savivaldybės pareigūnai atsižvelgė į Seimo kontrolierės tarpininkavimą ir pateikė Atsakymą) bei vadovaujantis Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnio 3 dalimi (skundo tyrimas nutraukiamas, jei tyrimo metu išnyksta skundžiamos aplinkybės arba, tarpininkaujant Seimo kontrolieriui, skunde keliamos problemos išsprendžiamos gera valia; pažymos 7.4 punktas), konstatuotina, kad pareiškėjų skundo tyrimas nutrauktinas.
12. Kartu Seimo kontrolierė atkreipia Savivaldybės pareigūnų dėmesį į tai, kad vadovaujantis: VAĮ 11 straipsniu Savivaldybės vidaus administravimo tikslas – užtikrinti, kad Savivaldybė galėtų tinkamai atlikti viešojo administravimo funkcijas, Vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo 6 bei
7 straipsniais – Savivaldybės administracijos direktorius, veikdamas vidaus kontrolės srityje, užtikrina vidaus kontrolės aplinkos (pvz., Savivaldybės organizacinę struktūrą, valdymą, personalo valdymo politiką, vadovų, darbuotojų profesinio elgesio principus ir taisykles, kompetenciją ir kitus veiksnius, turinčius įtakos vidaus kontrolės įgyvendinimui ir kokybei), atitinkančios šiame įstatyme vidaus kontrolei keliamus reikalavimus, sukūrimą, jos įgyvendinimą ir tobulinimą.
Taigi, Atsakyme nurodytas Savivaldybės pareigūnų teiginys, kad „Dėl laiku nepateikto atsakymo į Prašymą-1 atsakyti negalime, nes asmuo, kuriam buvo pavesta nagrinėti prašymą, administracijoje nedirba“ (pažymos 6.3 punktas), kelia abejonių dėl to, ar Savivaldybės vidaus administravimo bei jos kontrolės aplinkos sistema užtikrina tinkamą viešojo administravimo funkcijų atlikimą (pvz., galimai nebuvo tinkamai perimti iš darbo išėjusio darbuotojo nebaigti darbai ir pan.).
SEIMO KONTROLIERIAUS SPRENDIMAS
13. Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 3 punktu, nusprendžia Pareiškėjo skundo dėl Ignalinos savivaldybės administracijos pareigūnų veiksmų (neveikimo) tyrimą nutraukti.
SEIMO KONTROLIERIAUS REKOMENDACIJA
14. Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 19 straipsnio
1 dalies 17 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė Ignalinos savivaldybės administracijos direktoriui rekomenduoja informuoti, kokių vidaus kontrolės priemonių buvo imtasi, kad ateityje asmenų prašymai būtų nagrinėjami teisės aktuose nustatytais terminais ir tvarka.
Apie rekomendacijos nagrinėjimo rezultatus prašytume pranešti Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka, t. y. ne vėliau kaip per 30 dienų nuo rekomendacijos gavimo dienos.
Seimo kontrolierė Milda Vainiutė