PAŽYMA DĖL PAKARTOTINIO X SKUNDO PRIEŠ LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS APLINKOS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪRĄ
Dokumento numeris | 4D-2024/1-1194 |
---|---|
Data | 2024-12-10 |
Kategorija | Seimo kontrolierių pažymos |
Dokumento pavadinimas | PAŽYMA DĖL PAKARTOTINIO X SKUNDO PRIEŠ LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS APLINKOS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪRĄ |
Kontrolierius | Erika Leonaitė |
Atsisiųsti | Atsisiųsti Atsisiųsti |
SKUNDO ESMĖ
- Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė gavo pakartotinį X (toliau – Pareiškėja) skundą dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros (toliau – APVA, arba Agentūra) pareigūnų veiksmų (neveikimo) galimai netinkamai išnagrinėjus skundą, nepateikus prašomų dokumentų ir Seimo kontrolierės siūlymų nevykdymo (toliau – Skundas).
- Pareiškėja Skunde nurodo:
2.1. „Aš esu buto <…> […], Palanga, savininkė. Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerijos aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau APVA) pasirašė sutartį dėl namo <…>, Palanga, renovacijos finansavimo.“ (šios ir kitų citatų kalba netaisyta).
2.2. „Investiciniam projektui turi pritarti dauguma savininkų, tačiau 2023-07-13 d. susirinkimo protokole nurodyta, kad dėl investicijų vykdymo sprendimas nepriimtas, nes tam nepritarė dauguma savininkų. Net keturiais klausimais, susijusias su renovacija, sprendimai nebuvo priimti.“
2.3. „Aš norėjau išsiaiškinti aplinkybes ar yra taip, kad nepritarus pačiai renovacijai, APVA pasirašė sutartį dėl namo renovacijos finansavimo. Aš APVA prašiau atsiųsti man visus 2023-05-11 protokolo Nr. 230511/2 priedus, nes jie yra neatskiriama protokolo dalis ir paaiškinti kaip esant 2023-07-13 d. susirinkimo protokolui, jog sprendimai nepriimti, buvo nuspręsta daryti renovaciją ir išsamiai atsakyti į visus mano anksčiau užduotus klausimus.“
2.4. „APVA, prieš pasirašydama sutartį turėjo turėti 2023-05-11 protokolą Nr. 230511/2 su priedais ir man juos atsiųsti, tačiau APVA man protokolo su priedais neatsiuntė ir vadovaujantis Viešo administravimo įstatymo 11 str. 4 d. nepersiuntė kompetentingam subjektui, t. y. UABui.“
2.5. „LR Seimo kontrolierius 2024-09-24 raštu Nr.3D-1857 jau buvo nurodęs APVAI kad vadovaujantis Viešo administravimo įstatymo 11 str. 4 d. negalima persiuntinėti žmonių prašymų / skundų UABams ir paprašė 31.1 punktu nurodyti priežastis kodėl neturi protokolo priedų (nors jie yra neatskiriama protokolo dalis). APVA iš vis nepaaiškino dėl kokios priežasties neturi protokolų priedų ir jų neišsireikalavo, nors jie yra neatskiriama protokolų dalis.“
- Pareiškėja Seimo kontrolierės prašo „įpareigoti APVA paaiškinti dėl kokios priežasties neturi protokolų priedų ir jų neišsireikalavo, nors jie yra neatskiriama protokolų dalis; įpareigoti APVĄ pateikti man 2023-05-11 protokolą Nr. 230511/2 su priedais ir paaiškinimais arba įpareigoti APVĄ, vadovaujantis Viešo administravimo įstatymo 11 str. 4 d., patiems persiųsti mano prašymą kompetentingam subjektui, kuris pateiktų man nurodytus dokumentus.“
TYRIMAS IR IŠVADOS
- Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė 2024 m. rugsėjo 19 d. buvo gavusi Pareiškėjos skundą dėl APVA pareigūnų veiksmų (neveikimo), nepateikiant prašomos informacijos. Skunde buvo nurodytos tos pačios aplinkybės kaip pakartotiniame skunde.
Įvertinusi skundo aplinkybes ir atsižvelgusi į Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo[1] ir kitų teisės aktų[2] nuostatas, įvertinusi problemos svarbą Pareiškėjai bei siekdama skundo aplinkybių greitesnio išsiaiškinimo ir probleminės situacijos sprendimo, Seimo kontrolierė nusprendė dėl skundo aplinkybių tarpininkaujant kreiptis į APVA. Seimo kontrolierė 2024 m. rugsėjo 24 d. tarpininkavimo raštu APVA paprašė, išnagrinėjus visas skundo aplinkybes, teisės aktuose numatytais terminais bei tvarka pateikti Pareiškėjai motyvuotą atsakymą išsakant savo oficialią poziciją dėl visų skundo aplinkybių ir galimų skunde nurodytų problemų sprendimų. Taip pat paprašė Pareiškėjai motyvuotai paaiškinti bei informuoti:
„ar APVA turi 2023 m. gegužės 11 d. protokolą Nr. 230511/2 ir jo priedus; jeigu taip, ar jie buvo Pareiškėjai pateikti (nurodyti, kada); jeigu neturi šio protokolo ir jo priedų, nurodyti, dėl kokių priežasčių; jeigu turi protokolą, tačiau neturi jo priedų, nurodyti, dėl kokių priežasčių;
atsižvelgiant į Skunde nurodytą aplinkybę, kad „2023-07-13 d. susirinkimo protokole nurodyta, kad dėl investicijų vykdymo sprendimas nepriimtas, nes tam nepritarė dauguma savininkų“, motyvuotai paaiškinti, „kaip esant 2023-07-13 d. susirinkimo protokolui, jog sprendimai nepriimti, buvo nuspręsta daryti renovaciją“, „ar yra taip, kad nepritarus pačiai renovacijai, APVA pasirašė sutartį dėl namo renovacijos finansavimo“;
motyvuotai paaiškinti, ar APVA, prieš pasirašydama „sutartį dėl namo <…>, Palanga, renovacijos finansavimo“, turėjo „turėti 2023-05-11 protokolą Nr. 230511/2 su priedais“.
Imtis priemonių pažeidimams šalinti, jeigu tokių būtų nustatyta.“
Tyrimui reikšmingos faktinės aplinkybės
- Iš APVA Seimo kontrolierei pateiktos informacijos, paaiškinimų bei dokumentų nustatyta:
5.1. „Agentūra turi 2023 m. gegužės 11 d. protokolą Nr. 230511/2 (toliau – Protokolas). Pareiškėja, su prašymu pateikti jai Protokolą, kreipėsi į Agentūra dar 2024-05-29 raštu (Agentūros registracijos Nr. SK-43). Agentūra 2024-06-13 raštu Nr. PVA-3792 pateikė Pareiškėjai Protokolą. Agentūra pakartotinai gavo Pareiškėjos skundą (Agentūroje registracijos data 2024-08-01 Nr. G-5957), kuriuo buvo paprašyta pateikti Protokolo priedus. Agentūra Protokolo priedų neturi, nes jie jai nebuvo pateikti.“
5.2. „Daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) valstybės paramos teikimo ir kvietimo teikti paraiškas daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) sąlygų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. D1-375 „Dėl Daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) valstybės paramos teikimo ir kvietimo teikti paraiškas sąlygų aprašo patvirtinimo“ 3 punkte nustatyta, kad su paraiška teikiami Daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo protokolas, kurio forma patvirtinta Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. D1-495 „Dėl Pavyzdinės butų ir kitų patalpų savininkų sprendimo dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) protokolo formos ir pavyzdinės pavedimo organizuoti daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto parengimą ir (ar) įgyvendinimą, ir (ar) finansavimą sutarties formos patvirtinimo“, kuriuo daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai pritaria daugiabučio namo atnaujinimui (modernizavimui), patvirtina daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų planą ir paveda projekto įgyvendinimo administratoriui kreiptis į finansuotoją dėl lengvatinio kredito sutarties sudarymo. Vadovaujantis aukščiau paminėtais teisės aktais Protokolo priedai nėra teikiami Agentūrai.“
5.3. „Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų administravimo nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 603 „Dėl Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų administravimo nuostatų patvirtinimo“ 14.2.4 papunktis numato, kad administratorius turi pareigą pateikti patalpų savininkams ar jų įgaliotiems asmenims, valstybės ir savivaldybės gyvenamųjų patalpų nuomininkams ar jų įgaliotiems asmenims paprašius: “<…>patalpų savininkų sprendimų protokolus <…>“. Jei to prašoma raštu – ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo rašytinio prašymo gavimo., Agentūra 2024-08-27 raštu Nr. APVA-5103 rekomendavo Pareiškėjai kreiptis į projekto administratorių UAB „A“.
5.4. „Agentūra Pareiškėją 2024-06-13 raštu Nr. PVA-3792 informavo, kad daugiabučio namo <…>, Palanga, butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu 2022 m. lapkričio 16 d. protokole Nr. 11/16 „Dėl dalyvavimo daugiabučio namo atnaujinimo programoje bei pritarimo rengti investicijų projektą“ buvo sprendžiama dėl daugiabučio namo <…>, Palanga dalyvavimo atnaujinimo programoje bei pritarimo rengti investicijų projektą. Pagal protokolą buvo išsiųsti 27 balsavimo biuleteniai, gražinta 19, kas sudaro 70,37 procentų viso namo butų ir kitu patalpų skaičiaus. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.85 straipsniu, balsavimas laikomas įvykusiu.“
5.5. „2023 m. rugsėjo 14 d. buvo pasirašyta Valstybės paramos sutartis tarp Agentūros ir projekto administratoriaus UAB „A“, vadovaujantis Daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) valstybės paramos teikimo ir kvietimo teikti paraiškas daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) sąlygų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. D1-375 „Dėl Daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) valstybės paramos teikimo ir kvietimo teikti paraiškas sąlygų aprašo patvirtinimo“ nuostatomis Agentūrai nebuvo privaloma pateikti protokolo priedus, tačiau Agentūra protokolą turėjo ir jį pateikė Pareiškėjai jos prašymu. Dėl protokolo priedų pateikimo Agentūra pasiūlė kreiptis Pareiškėjai raštu į projekto administratorių UAB „A“.“
5.6. „Pažymime, kad Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2021 m. rugpjūčio 23 d. įsakymu Nr. D1-476 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros nuostatų patvirtinimo“, 10.1.15 papunktis numato, jog Agentūra atlieka Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo (toliau ¬ – Įstatymas) 3 straipsnio 6 dalyje nustatytas funkcijas. Pagal Įstatymo 3 straipsnio 6 dalį (aktuali redakcija nuo 2024-06-01) Agentūra administruoja daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos ir (ar) Plėtros programos įgyvendinimą, tačiau Agentūrai nėra suteikti įgaliojimai sustabdyti atnaujinimo (modernizavimo) procesą, jeigu sprendimas dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) yra priimtas butų ir kitų patalpų savininkų daugumos sprendimu vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.85 straipsnio nustatyta tvarka. Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) proceso sustabdymą gali inicijuoti sprendimą priėmę butų ir kitų patalpų savininkai arba teismas, jeigu priimtas butų ir kitų patalpų savininkų sprendimas apskundžiamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka ir terminais.“
Tyrimui reikšmingos teisės aktų nuostatos
- Lietuvos Respublikos įstatymai
6.1. Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo:
1 straipsnis „Įstatymo paskirtis“ – „Šis įstatymas nustato valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo sąlygas, būdus ir tvarką, lengvatinių kreditų daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimą.“
3 straipsnis „Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti teikimo sąlygos ir būdai“:
5 dalis – „Šio straipsnio 1 ir 4 dalyse nurodytos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti teikimo ir atnaujinimo projektų įgyvendinimo priežiūros taisykles tvirtina Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.“
6 dalis – „Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos ir (ar) Plėtros programos įgyvendinimą administruoja aplinkos ministro įgaliota institucija, kuri atlieka šias funkcijas: […]; 2) vertina investicijų planus ir vykdo atnaujinimo projektų įgyvendinimo priežiūrą Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka; 3) administruoja ir teikia šio straipsnio 1 ir 4 dalyse nurodytą valstybės paramą (išskyrus lengvatinių kreditų teikimą ir kredito bei palūkanų apmokėjimą už nepasiturinčius gyventojus); […]; 6) konsultuoja daugiabučio namo atnaujinimo proceso dalyvius (daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkus, bendrojo naudojimo objektų valdytojus, savivaldybes ir savivaldybių programų įgyvendinimo administratorius) atnaujinimo ir valstybės paramos teikimo klausimais ir didina jų kompetencijas, organizuoja ir vykdo visuomenės informavimą, švietimą ir mokymą; […].“
5 straipsnio „Sprendimų dėl atnaujinimo projektų įgyvendinimo priėmimo ir vykdymo tvarka“ 1 dalis – „Sprendimą dėl atnaujinimo projekto įgyvendinimo pagal Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą ar ją atitinkančias savivaldybių programas ir (ar) Plėtros programą ir investicijų plano patvirtinimo, lėšų skolinimosi atnaujinimo projekto daliai (techniniam darbo projektui) parengti, įskaitant atnaujinimo projekto vykdymo priežiūrą ir atnaujinimo projekto ekspertizės, kai ji privaloma pagal Statybos įstatymą, atlikimą, ir (ar) įgyvendinti (rangos darbams atlikti) ir kreditavimo sutarties sąlygų butų ir kitų patalpų savininkai priima balsų dauguma Civilinio kodekso 4.85 straipsnyje nustatyta sprendimų priėmimo tvarka. Butų ir kitų patalpų savininkų sprendimo dėl daugiabučio namo atnaujinimo protokolo pavyzdinę formą nustato Vyriausybės įgaliota institucija.“
6.2. Viešojo administravimo įstatymo (toliau – VAĮ):
3 straipsnis „Viešojo administravimo principai“:
„Viešojo administravimo subjektai savo veikloje vadovaujasi šiais principais: 1) atsakomybės už priimtus sprendimus. Šis principas reiškia, kad viešojo administravimo subjektas, vykdydamas administracinį reglamentavimą ar priimdamas administracinius sprendimus, turi prisiimti atsakomybę už administracinio reglamentavimo ar priimtų administracinių sprendimų sukeltus padarinius; […]; 4) įstatymo viršenybės. Šis principas reiškia, kad įgaliojimai atlikti viešąjį administravimą viešojo administravimo subjektams turi būti nustatyti laikantis šio įstatymo nustatytų reikalavimų, o viešojo administravimo subjektų veikla turi atitikti šiame įstatyme išdėstytus teisinius pagrindus. Administraciniai sprendimai, susiję su asmenų teisių ir pareigų įgyvendinimu, visais atvejais turi būti pagrįsti įstatymais; 5) išsamumo. Šis principas reiškia, kad viešojo administravimo subjektas į prašymą ar skundą turi atsakyti aiškiai ir argumentuotai, nurodydamas visas prašymo ar skundo nagrinėjimui įtakos turėjusias aplinkybes ir konkrečias teisės aktų nuostatas, kuriomis rėmėsi vertindamas prašymo ar skundo turinį; […].“
7 straipsnio „Veikla, kurią privalo vykdyti visi viešojo administravimo subjektai“ 1 dalis – „Visi viešojo administravimo subjektai: 1) teikia asmenims įstatymų nustatytą viešojo administravimo subjekto turimą informaciją; 2) konsultuoja asmenis viešojo administravimo subjekto kompetencijos klausimais. […].“
11 straipsnio „Prašymų ir skundų administraciniam sprendimui priimti pateikimas ir nagrinėjimas“ 1 dalis – „Asmenų prašymus ir skundus viešojo administravimo subjektai nagrinėja pagal Vyriausybės patvirtintas taisykles. […].“
14 straipsnis „Administracinio sprendimo apskundimas“ – „Asmuo turi teisę apskųsti viešojo administravimo subjekto priimtą administracinį sprendimą arba veiksmą (neveikimą), taip pat viešojo administravimo subjekto vilkinimą atlikti jo kompetencijai priskirtus veiksmus šio įstatymo nustatyta tvarka tam pačiam viešojo administravimo subjektui arba aukštesniam pagal pavaldumą viešojo administravimo subjektui, arba kitų įstatymų, reglamentuojančių ginčų, kylančių iš administracinių teisinių santykių, nagrinėjimą, nustatyta tvarka išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucijai, arba administraciniam teismui.“
6.3. Teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymo:
1 straipsnio „Įstatymo tikslas ir paskirtis“ 1 dalis – „Šio įstatymo tikslas – nustatyti asmenų teisės gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, valstybės ir savivaldybių valdomų įmonių, viešųjų įstaigų ar šių subjektų asociacijų, regionų plėtros tarybų informaciją apie jų veiklą bei šių institucijų ir kitų juridinių asmenų, nurodytų šio įstatymo 2 straipsnio 1 dalies 2 punkte, duomenis, kuriais jie disponuoja ir (ar) kuriuos jie tvarko vykdydami viešojo administravimo įgaliojimus, suteiktus Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka, kituose įstatymuose nustatytas funkcijas, įskaitant viešųjų paslaugų teikimo funkcijas (toliau – viešoji funkcija), ir kuriuos būtų galima pakartotinai naudoti komerciniams arba nekomerciniams tikslams, įgyvendinimo priemones ir tvarką.“
4 straipsnio „Institucijos ir valstybės valdomo subjekto pareiga teikti duomenis, įskaitant pakartotiniam naudojimui skirtus duomenis“ 1 dalis – „Institucijos ir valstybės valdomi subjektai privalo teikti pareiškėjams ar jų atstovams duomenis, įskaitant pakartotiniam naudojimui skirtus duomenis, išskyrus šio įstatymo ir kitų įstatymų nustatytus atvejus.“
6 straipsnio „Duomenų, įskaitant pakartotiniam naudojimui skirtus duomenis, teikimo principai“ 1 dalis – „Institucija ir valstybės valdomas subjektas, teikdami duomenis, įskaitant pakartotiniam naudojimui skirtus duomenis, vadovaujasi šiais principais: 1) duomenų išsamumo – pareiškėjui turi būti pateikti visi pagal teisės aktus teiktini jo prašymo turinį atitinkantys duomenys; 2) duomenų tikslumo – pareiškėjui teikiami duomenys turi atitikti institucijos ar valstybės valdomo subjekto disponuojamus duomenis; […].“
13 straipsnio „Informacijos ir duomenų teikimas“ 1 dalis – „Prašymai dėl duomenų teikimo ir jų pakartotinio naudojimo teikiami ir nagrinėjami Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.“
18 straipsnis „Pareiškėjo teisė apskųsti institucijos ar valstybės valdomo subjekto veiksmus“:
„Pareiškėjo teisės gali būti ginamos šiais būdais:
1) pareiškėjas turi teisę apskųsti institucijos veiksmus, neveikimą ar administracinį sprendimą, taip pat institucijos vilkinimą atlikti jos kompetencijai šiuo įstatymu priskirtus veiksmus Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka;
2) pareiškėjas turi teisę apskųsti valstybės valdomo subjekto veiksmus ar neveikimą, taip pat valstybės valdomo subjekto vilkinimą atlikti jo kompetencijai šiuo įstatymu priskirtus veiksmus tam pačiam valstybės valdomam subjektui arba bendrosios kompetencijos teismui.“
6.4. Seimo kontrolierių įstatymo (toliau – SKĮ):
12 straipsnio „Seimo kontrolierių tiriami skundai“ 1 dalis – „Seimo kontrolieriai tiria pareiškėjų skundus dėl pareigūnų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje. […].“
20 straipsnio „Seimo kontrolierių reikalavimų privalomumas“ 3 dalis – „Seimo kontrolieriaus siūlymą (rekomendaciją) privalo nagrinėti institucija ir įstaiga ar pareigūnas, kuriems toks siūlymas (rekomendacija) adresuojamas (adresuojama), ir apie nagrinėjimo rezultatus informuoti Seimo kontrolierių. […].“
- Kiti teisės aktai
7.1. Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875:
35 punktas – „Prašymus ar skundus institucijos nagrinėja ir į juos atsako pagal teisės aktais joms nustatytą kompetenciją.“
45 punktas – „Į prašymą institucija atsako atsižvelgdama į jo turinį: […].“
47 punktas – „Atsakyme į prašymą ar skundą arba institucijos siunčiamame pranešime apie asmens prašymo ar skundo nenagrinėjimo priežastis asmuo turi būti informuojamas apie tokio atsakymo ar pranešimo apskundimo tvarką, vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymo 14 straipsniu, nurodant konkrečios institucijos (-ų), kuriai (-ioms) gali būti paduotas skundas, pavadinimą (-us) ir adresą (-us), taip pat terminą (-us), per kurį (-iuos) gali būti pateiktas skundas.“
7.2. Pavyzdinė butų ir kitų patalpų savininkų sprendimo dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) protokolo forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. D1-495 (toliau – Pavyzdinė protokolo forma):
„Daugiabučio namo, _______________,
(adresas)
butų ir kitų patalpų savininkų
__________________________ protokolas
(susirinkimo ar balsavimo raštu)
20_____ m. ______________ ___ d. Nr. ___
[…]
- Bendra informacija. […]
- Dalyviai. […]
Butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo dalyvių sąrašas pridedamas (3 priedas)
III. Susirinkimo sušaukimas ar balsavimo raštu skelbimas. […]
(Pavyzdinė butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo šaukimo forma priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) (4 priedas) ir Pavyzdinė butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu paskelbimo forma priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) (5 priedas))
- Susirinkimo pirmininko ir sekretoriaus rinkimai. […]
- Susirinkimo darbotvarkė ar balsavimo raštu svarstomi klausimai ir sprendimai. […]
- Dėl namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių varianto pasirinkimo (jei susirinkime svarstyti pateikiamas variantinis namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų planas).
- Dėl namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų plano tvirtinimo (pagal pasirinktą variantą), namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo ir įgyvendinimo sąlygų (sprendimas priimamas vardinio balsavimo būdu).[…]
- Dėl rezervo namo atnaujinimo (modernizavimo) statybos rangos darbams atlikti patvirtinimo.
- Dėl lėšų skolinimosi daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti ir finansuotojo pasirinkimo.
PRIDEDAMA:
- Butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo dalyvių sąrašas. […].
- Pranešimo kopija apie butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo šaukimą priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo). […].
- Vardinio balsavimo ar balsavimo raštu biuleteniai. […].
- Namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų plano kopija. […].“
7.3. Daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) valstybės paramos teikimo ir kvietimo teikti paraiškas daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) sąlygų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. D1-375 (toliau – Aprašas), 3 punkto:
1 dalis – „Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros (toliau – Agentūra) Aplinkos projektų valdymo informacinėje sistemoje (toliau – APVIS) suformuota paraiškos forma. […].“
3 dalis – „Daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo protokolas, kurio forma patvirtinta Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. D1-495 „Dėl Pavyzdinės butų ir kitų patalpų savininkų sprendimo dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) protokolo formos ir pavyzdinės pavedimo organizuoti daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto parengimą ir (ar) įgyvendinimą, ir (ar) finansavimą sutarties formos patvirtinimo“, kuriuo daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai pritaria daugiabučio namo atnaujinimui (modernizavimui), patvirtina daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų planą ir paveda projekto įgyvendinimo administratoriui kreiptis į finansuotoją dėl lengvatinio kredito sutarties sudarymo (lengvatinio kredito sutartį su finansuotoju butų ir kitų patalpų savininkų vardu arba savo, veikiant daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų naudai, vardu sudaro bendrojo naudojimo objektų valdytojas arba savivaldybės programos įgyvendinimo administratorius). […].“
7.4. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2021 m. rugpjūčio 23 d. įsakymu Nr. D1-476“(toliau – Nuostatai):
6 punktas – „Agentūra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų ir kitų valstybės pinigų fondų lėšų.“
9 punktas – „Agentūros veiklos tikslai: 9.1. administruoti ir vykdyti ES, valstybės biudžeto ir kitų valstybės pinigų fondų lėšomis finansuojamus […], pastatų renovacijos, […] projektus siekiant užtikrinti tinkamą finansinės paramos panaudojimą; 9.2. dalyvauti įgyvendinant valstybės politiką […] pastatų renovacijos, […] srityse.“
10 punktas – „Agentūra atlieka šias funkcijas: 10.1. įgyvendindama 9.1 papunktyje nurodytą tikslą: 10.1.1. administruoja programas ir projektus, finansuojamus Europos Sąjungos, tarptautinių organizacijų, užsienio valstybių, valstybės biudžeto ir kitų valstybės pinigų fondų lėšomis; 10.1.2. skelbia kvietimus teikti paraiškas dėl projektų finansavimo; 10.1.3. organizuoja projektų atranką, vertina projektus pagal finansavimo šaltiniams ir projektams nustatytus reikalavimus, priima sprendimus dėl jų finansavimo, jeigu tai numatyta teisės aktuose; […].“
11 punktas – „Agentūra pagal kompetenciją taip pat atlieka šias funkcijas: […]; 11.2. nustatyta tvarka nagrinėja asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, imasi reikiamų priemonių, kad būtų išspręsti juose keliami klausimai; […].“
13 punktas – „Agentūros veikla organizuojama vadovaujantis aplinkos ministro patvirtintais ir Agentūros interneto svetainėje paskelbtais metiniais veiklos planais. Agentūros metinių veiklos planų vykdymą vertina Aplinkos ministerijos Centralizuoto vidaus audito skyrius.“
14 punktas – „Agentūros administracijos struktūrą tvirtina aplinkos ministras vadovaudamasis įstatymais ar jų pagrindu priimtais teisės aktais, atsižvelgdamas į nustatytus Agentūros tikslus ir funkcijas, metinius veiklos planus.“
15 punktas – „Agentūros administracijos padalinių veiklą ir vidaus tvarką reglamentuoja Agentūros direktoriaus tvirtinami Agentūros darbo reglamentas, vidaus tvarkos taisyklės, administracijos padalinių nuostatai, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymai, procedūrų vadovai ir kiti vidaus darbo tvarkos aprašai.“
16 punktas – „Agentūrai vadovauja direktorius, kurį penkerių metų kadencijai (ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės) Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų aplinkos ministras. Agentūros direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas aplinkos ministrui.“
17 punktas – „Direktorius: 17.1. organizuoja Agentūros darbą, kad būtų įgyvendinami Agentūros tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos; 17.2. užtikrina, kad būtų laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų ir Agentūros nuostatų; 17.3. teikia aplinkos ministrui tvirtinti Agentūros administracijos struktūrą, metinius veiklos planus; […].“
Tyrimui reikšminga teismų praktika
- Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo praktika:
– „[…] viešojo administravimo subjektas, bet kokiu būdu gavęs informaciją apie galbūt padarytus pažeidimus, pagal savo kompetenciją turi patikrinti tokią informaciją, ją įvertinti ir reaguoti į ją nuostatų bei kitų teisės aktų nustatytu būdu. Tačiau tai nereiškia, kad VAĮ, kitų šiam ginčui aktualių teisės aktų taikymo požiūriu atsakovas privalo veikti taip, kaip to prašo besikreipiantys į juos asmenys […]“ (2014 m. gegužės 28 d. nutartis administracinėje byloje Nr. A-261-610-14).
– „Viešojo administravimo subjektų veiksmai turi būti aiškūs, nedviprasmiški. Priešingu atveju viešojo administravimo paslaugų vartotojui gali kilti neaiškumų, kaip ir kokiu būdu jis (paslaugų vartotojas) turi elgtis, siekdamas gauti kokybišką viešąją paslaugą.“ (2007 m. lapkričio 5 d. nutartis administracinėje byloje Nr.A5-990/2007.
Tyrimo išvados
- Pareiškėja skundžiasi, kad APVA neįvykdė Seimo kontrolierės rekomendacijų, t. y. netinkamai išnagrinėjo prašymą ir nepateikė prašomų dokumentų.
- Apibendrinus šio tyrimo metu nustatytas aplinkybes, teisinį reglamentavimą, pažymėtina:
10.1. Vadovaujantis VAĮ nuostatomis (pažymos 6.2 papunktis), visi viešojo administravimo subjektai teikia asmenims įstatymų nustatytą viešojo administravimo subjekto turimą informaciją, konsultuoja asmenis viešojo administravimo subjekto kompetencijos klausimais. Prašymai dėl duomenų teikimo ir jų pakartotinio naudojimo teikiami ir nagrinėjami Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka (pažymos 6.2 papunktis) ir Teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymo nustatyta tvarka (pažymos 6.3 papunktis). Informacija turi būti teikiama vadovaujantis duomenų išsamumo (pareiškėjui turi būti pateikti visi pagal teisės aktus teiktini jo prašymo turinį atitinkantys duomenys); duomenų tikslumo (pareiškėjui teikiami duomenys turi atitikti institucijos ar valstybės valdomo subjekto disponuojamus duomenis).
Vadovaujantis SKĮ nuostatomis, Seimo kontrolieriaus siūlymą (rekomendaciją) privalo nagrinėti institucija ir įstaiga ar pareigūnas, kuriems toks siūlymas (rekomendacija) adresuojamas (adresuojama), ir apie nagrinėjimo rezultatus informuoti Seimo kontrolierių (pažymos 6.4 papunktis).
Tyrimu nustatyta, kad Pareiškėja 2024 m. rugpjūčio 30 d. prašymu kreipėsi į APVA, prašydama pateikti namo butų savininkų 2023 m. gegužės 11 d. protokolo Nr. 230511/2 priedus, nes jie yra neatskiriama protokolo dalis, ir paaiškinti, „kaip esant 2023 m. liepos 13 d. susirinkimo protokolui, jog sprendimai nepriimti, buvo nuspręsta daryti renovaciją ir išsamiai atsakyti į visus mano anksčiau užduotus klausimus.“ Prašyme Pareiškėja taip pat pažymėjo, jog „2024-07-23 rašte NR. APVA-4685 rašote, kad pateikėte 2023-05-11 protokolą Nr. 230511/2, tačiau minėtame protokole nurodyta, kad prie protokolo yra pridedami priedai, tačiau jokių minėtų protokolų priedų nepateikėte, nors tai yra neatskiriama protokolo dalis ir ji man privalėjo būti pateikta.“
Pareiškėja būdama nepatenkinta APVA 2024 m. rugpjūčio 27 d. atsakymu (šiuo raštu APVA prašymą įvertino kaip pakartotinį, todėl „dėl tų pačių aplinkybių nepasisakė“), kreipėsi į Seimo kontrolierių, prašydama įpareigoti APVA pateikti pirmiau minėtą protokolą su priedais arba „persiųsti mano prašymą kompetentingam subjektui, kuris pateiktų man nurodytus dokumentus“.
Seimo kontrolierė, kaip jau minėta šios pažymos 4 punkte, tarpininkavimo raštu APVA paprašė įvertinti Pareiškėjos nurodomas aplinkybes bei atsakyti į klausimus.
APVA atsakyme Seimo kontrolierei ir Pareiškėjai pateikė savo poziciją dėl Pareiškėjos nurodomų aplinkybių. Vertinant tai, kokia informacija pateikta APVA atsakyme, šio atsakymo negalima laikyti išsamiu, motyvuotu:
– APVA nurodė (pažymos 5.1, 5.2 papunkčiai), kad „Protokolo priedų neturi, nes jie jai nebuvo pateikti“, ir „ Protokolo priedai nėra teikiami Agentūrai“.
APVA minimame Apraše nurodoma, kad su paraiška pateikiamas butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo protokolas, Pavyzdinėje protokolo formoje (pažymos 7.2 papunktis) (net ir protokolo turinyje yra pažymėta, kas pridedama: pvz.: „Butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo dalyvių sąrašas pridedamas“) yra nurodyta, kas pridedama prie protokolo: „1. Butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo dalyvių sąrašas. Kai balsuojama raštu – balsavimo biuletenių išdavimo lapas arba balsavimo biuletenių įteikimo aktas ar kitas įrodymas, kad balsavimo biuleteniai įteikti. 2. Pranešimo kopija apie butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo šaukimą priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) ar butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu paskelbimo priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo). 3. Vardinio balsavimo ar balsavimo raštu biuleteniai. 4. Namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų plano kopija.“ Taigi, pirmiau nurodyti priedai yra būtini protokolo priedai ir turi būti pateikiami kartu su protokolu, kaip protokolo turinyje pateiktos informacijos įrodomieji dokumentai. Todėl APVA paaiškinimai dėl protokolo priedų neturėjimo („nepateikti“, „neprivaloma pateikti“) laikytini nemotyvuotais, t. y. nepagrįstais teisės aktų nuostatomis. Jeigu teikiant paraišką dėl namo atnaujinimo 2023 m. gegužės 11 d. protokolo priedai nebuvo pateikti, o turėjo būti pateikti, APVA privalėjo juos išsireikalauti.
– APVA neatsakė į Pareiškėjos skunduose ir Seimo kontrolierės tarpininkavimo rašto 3.2 papunktyje pateiktą klausimą „kaip esant 2023-07-13 d. susirinkimo protokolui, jog sprendimai nepriimti, buvo nuspręsta daryti renovaciją“, „ar yra taip, kad nepritarus pačiai renovacijai, APVA pasirašė sutartį dėl namo renovacijos finansavimo“. APVA pateikė paaiškinimą tik apie 2022 m. lapkričio 16 d. protokolą Nr. 11/16 dėl butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu, tačiau kaip jis susijęs su vėlesniais Namo butų savininkų sprendimais, motyvuoto paaiškinimo nepateikė.
10.2. Paminėtina tai, kad vadovaujantis Nuostatais (pažymos 7.4 papunktis), APVA nustatyta tvarka nagrinėja asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, imasi reikiamų priemonių, kad būtų išspręsti juose keliami klausimai.
Įvertinus tyrimu nustatytas aplinkybes, darytina išvada, kad APVA ėmėsi nepakankamų veiksmų, kad tarpininkavimo rašte nurodyta situacija pagal kompetenciją ir, vadovaujantis teisės aktų nuostatomis, būtų išanalizuota ir įvertinta, Seimo kontrolierės siūlymai būtų išnagrinėti tinkamai, pateikta informacija būtų tiksli, pagrįsta teisės aktų nuostatomis, konfliktinė situacija išspręsta, Pareiškėjai būtų pateikti prašomi dokumentai ir informacija, t. y. pažeistas gero viešojo administravimo principas.
Remiantis teismų praktika, viešojo administravimo subjektas, bet kokiu būdu gavęs informaciją apie galbūt padarytus pažeidimus, pagal savo kompetenciją turi patikrinti tokią informaciją, ją įvertinti ir reaguoti į ją nuostatų bei kitų teisės aktų nustatytu būdu.
Valstybės institucijos, pareigūnai turi saugoti, ginti žmogaus teises ir laisves; ypač svarbu, kad, vykdydami jiems patikėtas funkcijas, jie patys nepažeistų žmogaus teisių ir laisvių. Vienas iš svarbiausių gero administravimo principų yra, kad visos valdžios įstaigos tarnauja žmonėms. Ši nuostata apima ir asmenų teisę į įstatymais pagrįstą ir objektyvų asmenų prašymų, skundų ir pranešimų nagrinėjimą.
10.3. Pažymėtina ir tai, kad, vadovaujantis Nuostatais (pažymos 7.4 papunktis), APVA administruoja ir vykdo ES, valstybės biudžeto ir kitų valstybės pinigų fondų lėšomis finansuojamus pastatų renovacijos projektus siekiant užtikrinti tinkamą finansinės paramos panaudojimą; skelbia kvietimus teikti paraiškas dėl projektų finansavimo; organizuoja projektų atranką, vertina projektus pagal finansavimo šaltiniams ir projektams nustatytus reikalavimus, priima sprendimus dėl jų finansavimo, jeigu tai numatyta teisės aktuose; atlieka projektų įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę ir kita.
Atkreiptinas dėmesys į tai, kad vykdydami priskirtas funkcijas administruoti pastatų renovacijos projektus, atlikti projektų įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę, patys APVA pareigūnai neturi pažeisti galiojančių teisės aktų nuostatų. Kaip tyrimu nustatyta, pateikiant paraiškas namo atnaujinimui APVA nereikalauja pateikti teisės aktuose nustatytų butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimų dėl namo atnaujinimo protokolų priedų, todėl galimai nevertinamos faktinės aplinkybės, ar butų savininkai iš tikrųjų pritarė būsimam jų daugiabučio namo atnaujinimui (modernizavimui).
- Vadovaujantis Nuostatais (pažymos 7.4 papunktis), APVA veikla organizuojama vadovaujantis aplinkos ministro patvirtintais metiniais veiklos planais, administracijos struktūrą tvirtina aplinkos ministras vadovaudamasis įstatymais ar jų pagrindu priimtais teisės aktais, atsižvelgdamas į nustatytus Agentūros tikslus ir funkcijas, metinius veiklos planus. Agentūrai vadovauja direktorius, kurį penkerių metų kadencijai priima į pareigas ir atleidžia iš jų aplinkos ministras, direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas aplinkos ministrui. Direktorius organizuoja Agentūros darbą, kad būtų įgyvendinami Agentūros tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos; užtikrina, kad būtų laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų ir Agentūros nuostatų.
Todėl APVA direktorius privalo organizuoti darbą taip, kad darbuotojai, vykdydami priskirtas funkcijas, asmenų prašymus, Seimo kontrolierių siūlymus išnagrinėtų teisės aktuose nustatyta tvarka, pateikiami atsakymai būtų išsamūs, motyvuoti.
APVA savo veikloje privalo vadovautis VAĮ nustatytais principais, būtent atsakomybės už priimtus sprendimus principu, kuris reiškia, kad viešojo administravimo subjektas, vykdydamas administracinį reglamentavimą ar priimdamas administracinius sprendimus, turi prisiimti atsakomybę už administracinio reglamentavimo ar priimtų administracinių sprendimų sukeltus padarinius. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad viešojo administravimo subjektai privalo veikti tik pagal nustatyta tvarka suteiktus įgaliojimus, taip pat į tai, kad jų veikla bei priimami sprendimai turi atitikti tam viešojo administravimo subjektui nustatytus tikslus.
- Apibendrinus pirmiau pateiktas išvadas, konstatuotina, kad APVA, nagrinėdama Seimo kontrolierės tarpininkavimo rašte pateiktus siūlymus, Pareiškėjos prašymus, nesilaikė teisės aktuose nustatytos tvarkos, todėl Skundas pripažintinas pagrįstu.
- Vadovaujantis Aplinkos ministerijos nuostatais[3], vienas iš Aplinkos ministerijos veiklos tikslų yra formuoti valstybės politiką […], gyvenamųjų pastatų valdymo, priežiūros ir atnaujinimo (modernizavimo) srityse, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti šios politikos įgyvendinimą. Aplinkos ministras tvirtina Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisykles, Aprašą (šiuo metu yra rengiami jo pakeitimai). Be to, Aplinkos ministras tvirtina APVA administracijos struktūrą, priima į pareigas ir atleidžia iš jų APVA direktorių, kuris tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas aplinkos ministrui, todėl pažyma pateikiama ir rekomendacijos teikiamos Lietuvos Respublikos aplinkos ministrui.
- Atkreipiamas dėmesys, kad:
14.1. Vadovaujantis Administracinių bylų teisenos įstatymo 5 straipsniu, kiekvienas suinteresuotas asmuo turi teisę įstatymų nustatyta tvarka kreiptis į teismą, kad būtų apginta pažeista ar ginčijama jo teisė arba įstatymų saugomas interesas.
14.2. Seimo kontrolieriai, vadovaudamiesi jų veiklą reglamentuojančiu Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymu, tiria pareiškėjų skundus dėl pareigūnų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje (pvz., dėl pareigūnų laiku nepriimtų sprendimų, kuriuos pagal įstatymą jie įgalioti priimti, dėl informacijos asmenims apie jų teises, priimtų sprendimų apskundimo tvarką nesuteikimo, dėl pagal kompetenciją pareiškėjams pateiktų neišsamių paaiškinimų ir pan.). Seimo kontrolieriai, vykdydami įstatymu suteiktus įgaliojimus, neatlieka ir negali perimti atitinkamam subjektui, institucijai priskirtų funkcijų vykdymo ir išspręsti klausimo, kurį pagal kompetenciją priklauso nagrinėti atitinkamam subjektui ar institucijai. Viešojo administravimo subjektai veikia pagal suteiktus įgaliojimus ir savarankiškai atsako už atliktų veiksmų ir (arba) priimtų sprendimų teisėtumą ir pagrįstumą teisės aktuose nustatyta tvarka, kartu atsako už pagal kompetenciją neatliktų veiksmų ir (arba) nepriimtų sprendimų teisėtumą ir pagrįstumą.
SEIMO KONTROLIERĖS SPRENDIMAS
- Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė nusprendžia X skundą dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros pareigūnų veiksmų pripažinti pagrįstu.
SEIMO KONTROLIERĖS REKOMENDACIJOS
- Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 14, 17 punktais, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierė Lietuvos Respublikos aplinkos ministrui rekomenduoja atsižvelgus į šioje pažymoje nustatytas aplinkybes ir pateiktas išvadas,
16.1. pateikti Aplinkos projektų valdymo agentūrai išaiškinimą, kokius dokumentus ir informaciją turi vertinti Agentūra prieš priimant sprendimą dėl pritarimo pateiktai paraiškai ir valstybės paramos sutarties daugiabučio namo atnaujinimui (modernizavimui) pasirašymo, prireikus spręsti klausimą dėl teisinio reguliavimo tobulinimo;
16.2. užtikrinti, kad Pareiškėjai būtų pateikti atsakymai į jos skunduose keltus klausimus „kaip esant 2023-07-13 d. susirinkimo protokolui, jog sprendimai nepriimti, buvo nuspręsta daryti renovaciją“, „ar yra taip, kad nepritarus pačiai renovacijai, APVA pasirašė sutartį dėl namo renovacijos finansavimo“, pateikti prašomi dokumentai.
Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad informacija apie siūlymų (rekomendacijų) išnagrinėjimą Seimo kontrolieriui turi būti pateikiama nedelsiant priėmus sprendimus dėl priemonių, kurių bus imamasi, atsižvelgiant į Seimo kontrolieriaus siūlymą (rekomendaciją), bet ne vėliau kaip per 30 dienų nuo siūlymo (rekomendacijos) gavimo dienos.
Apie rekomendacijų nagrinėjimo rezultatus prašoma informuoti ir Seimo kontrolierę (rekomendacijų nagrinėjimo rezultatus ir juos pagrindžiančius dokumentus Seimo kontrolierei pateikti per E. pristatymo informacinę sistemą ar el. p. [email protected]).
Seimo kontrolierė Erika Leonaitė
[1] Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 6 punktas.
[2] Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 4 dalis, 11 straipsnio 4 dalis, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.83 straipsnio 3 dalis, 4.85 straipsnio 9 dalis.
[3] Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 22 d. nutarimu Nr. 1138 7.3 papunktis