Prašome paaiškinti, ar Seimo kontrolieriaus pažymoje nurodytos rekomendacijos subjektams yra privalomos?

Pagal Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo 20 straipsnio 3 dalį Seimo kontrolieriaus siūlymą (rekomendaciją) privalo nagrinėti institucija ir įstaiga ar pareigūnas, kuriems toks siūlymas (rekomendacija) adresuojamas, ir apie nagrinėjimo rezultatus informuoti Seimo kontrolierių.
Išnagrinėjusi Seimo kontrolieriaus rekomendacijas, valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga paprastai pati priima sprendimą, taip pat privalo viešai skelbti Seimo kontrolierių pažymas oficialiame internetiniame puslapyje, kartu nurodydama, kokių veiksmų institucija ėmėsi, kad Seimo kontrolierių rekomendacijos būtų įvykdytos.
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas 2006 m. lapkričio 22 d. nutartyje Nr. A-663-1982-06 konstatavo, kad Seimo kontrolieriaus tyrimo galutiniai aktai yra tik rekomendacinio pobūdžio, ir nei pareikėjui, nei viešojo administravimo subjektui, kurio sprendimai, veiksmai ar neveikimas buvo skundžiami Seimo kontrolieriui, tiesiogiai nesukuria nei teisių, nei pareigų, todėl jie nelaikytini nei individualiais, nei norminiais teisės aktais ir dėl to negali būti skundžiami administraciniam teismui.
Seimo kontrolieriai tuo ir skiriasi nuo kitų institucijų, kad priima rekomendacijas, o ne privalomus sprendimus, veikia vadovaudamiesi savo autoritetu. Jų išvados yra teisiškai argumentuotos ir taip pat viena iš rekomendacijų įgyvendinimo priemonių yra viešumas.