Created jtemplate joomla templates

Šiandien prisijungusiųŠiandien prisijungusių69
Vakar prisijungusiųVakar prisijungusių98
Iš viso apsilankėIš viso apsilankė824035

Naujienos

Seimo kontrolierė Milda Vainiutė atkreipė dėmesį į jautrią socialinės paramos teikimo problemą

2020 balandžio 28 d.

Milda Vainiute MG 8888

Seimo kontrolierė Milda Vainiutė konstatavo, kad Trakų rajono savivaldybės pareigūnai, nagrinėję pareiškėjo prašymus dėl vienkartinės socialinės paramos skyrimo, administracinius sprendimus priėmė nesilaikydami teisės aktų nuostatų ir taip pažeidė gero administravimo ir atsakingo valdymo principus.
 
Vadovaujantis Vietos savivaldos įstatymu (toliau – Įstatymas), viena iš savarankiškųjų savivaldybių funkcijų yra socialinės pašalpos ir kompensacijų, nustatytų Įstatyme, teikimas. Vadovaujantis Įstatymo 4 straipsnio nuostatomis, savivaldybės taryba tvirtina piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašą.
 
Tyrimu nustatyti tokie pažeidimai: netinkamai užpildyti buities ir gyvenimo sąlygų aktai, administraciniai sprendimai neskirti vienkartinės paramos nemotyvuoti, netikslūs, supainioti sprendimai dėl vienkartinės ir tikslinės pašalpų, pažeidžiant Viešojo administravimo įstatymo nuostatas, pareiškėjui negrąžinti dokumentai, nepateiktos sprendimų  kopijos.
 
Seimo kontrolierė Trakų savivaldybės administracijos direktoriui rekomendavo grąžinti pareiškėjui prašomus jo pateiktus dokumentus bei imtis administracinių priemonių pažeidimams ištaisyti, kad sprendimai dėl socialinės paramos skyrimo būtų  motyvuoti, pagrįsti teisės aktų nuostatomis, asmenims būtų pateikiami argumentuoti atsakymai.
 
Taip pat rekomenduota pavesti savivaldybės (seniūnijos) pareigūnams išsiaiškinti pareiškėjo gyvenimo sąlygas karantino Lietuvoje metu. Esant poreikiui, teikti pagalbą bei, gavus pareiškėjo prašymą, spręsti klausimą dėl socialinės paramos (periodinės, tikslinės pašalpos ir pan.) skyrimo.
 
Seimo kontrolierė akcentavo, jog viešojo administravimo institucijų veikla turi būti organizuojama taip, kad asmenims (pareiškėjams), kurie kreipiasi į šias institucijas, nekiltų abejonių dėl institucijos nešališkumo ir objektyvumo bei atkreipė dėmesį į Konstitucinio teismo pasisakymą 2004 m. gruodžio 13 d. nutarime, jog „Administracinių teisinių santykių, susiklostančių tarp privačių asmenų ir valdžios institucijų, ypatumai lemia, kad privatus asmuo juose yra silpnesnioji pusė. Tokia teisinė asmens padėtis lemia, kad santykyje su viešąja administracija kilus neaiškumams, teisė aiškintina jo naudai, siekiant subalansuoti nelygias šalių pozicijas bei garantuoti asmens, kaip silpnesnės šalies, apsaugą“. 
 
Seimo kontrolierė pažymėjo, jog valstybė remia ir teikia piniginę socialinę paramą nepasiturintiems gyventojams, kurių darbo, socialinio draudimo ir kitos pajamos dėl objektyvių, nuo jų nepriklausančių priežasčių, yra nepakankamos.
 
Teikiant piniginę socialinę paramą, siekiama, kad kiekvienam nepasiturinčiam šalies gyventojui būtų garantuojamos pajamos būtiniausiems poreikiams (maitinimuisi, aprangai, daliniam būsto išlaikymui ir pan.) tenkinti. Piniginė socialinė parama, vadovaujantis teisės aktų nuostatomis, turi būti teikiama vadovaujantis socialinio teisingumo ir veiksmingumo principu. 
 
Piniginė socialinė parama teikiama, siekiant sudaryti sąlygas gauti paramą tada, kada jos labiausiai reikia, didinti motyvaciją integruotis į darbo rinką ir išvengti skurdo spąstų bei racionaliai naudojant turimus išteklius.
 

Gedimino pr. 56, 01110 Vilnius
+370 706 65105 (tel.)
Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Valstybės biudžetinė įstaiga
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 191759894

 

© Seimo kontrolierių įstaiga
Publikuojant svetainės medžiagą būtina nuoroda į šaltinį